بازدید 7646

فشار پارلمان عراق بر الکاظمی برای تکمیل کابینه

فراکسیون پارلمانی جریان حکمت ملی عراق از وجود فشار‌های قوی از سوی برخی گروه‌های سیاسی بر نخست‌وزیر برای سهمیه‌بندی هفت وزارتخانه باقی‌مانده خبر داد و گفت، مصطفی الکاظمی همچنان با این فشار‌ها که با خواسته‌های مردمی و مرجعیت همخوانی ندارد، به شدت مخالف است.
کد خبر: ۹۷۹۷۸۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۱ 20 May 2020
به گزارش تابناک به نقل از  ایسنا، علی البدیری، یکی از نمایندگان فراکسیون پارلمانی جریان حکمت ملی عراق به رهبری عمار حکیم امروز (چهارشنبه) در گفتگو با سومریه نیوز گفت، مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق برای تکمیل کابینه خود پیش از عید فطر تلاش بسیاری نموده، اما فشار‌ها و اصرار‌هایی از سوی برخی احزاب سیاسی برای تحقق سهمیه‌بندی حزبی مانع توافق بر سر اسامی معین کاندیدا‌های هفت وزارتخانه باقی‌مانده شده است.

وی افزود، پایبندی الکاظمی به ویژگی‌هایی که مرجعیت و تظاهرکنندگان درباره نامزد‌ها خواستار شده‌اند، مبنای ثبات رویکرد وی و عدم تسلیم شدن در برابر فشار‌ها است.

البدیری عنوان داشت، گروه‌های سیاسی باید نسبت به خطر این رویکرد و بحران‌هایی که کشور از چند سو با آن مواجه است، آگاه باشند؛ به ویژه این که دولت کنونی وظایف مشخصی دارد که با مطالبات مردمی همخوانی دارد؛ بنابراین احزاب سیاسی باید امتیازاتی را ارائه دهند و از سیاست‌های پیشین که عامل وخامت خدمات در کشور و ضعف برخی بخش‌ها بوده است، دوری گزینند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل