بازدید 5919

حمله مجدد عابدینی به تاج: دست از سر فوتبال بردار

کد خبر: ۹۷۹۶۸۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷ 20 May 2020

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس گفت: تاج باید از اعمال نفوذ در مدیریت فوتبال دست بردارد و بگذارد هیات رئیسه کار‌ها را پیش ببرد.

به گزارش تابناک ورزشی، امیر عابدینی مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس درباره ارزیابی اش از اساسنامه فدراسیون فوتبال و اینکه گفته می‌شود پیش نویس اساسنامه قرار است به فیفا ارسال شود، اظهار کرد: به هر حال اعضای هیات رئیسه می‌خواهند نشان بدهند که اساسنامه فدراسیون فوتبال از سوی فیفا نقد و بررسی می‌شود و بعد از آن در اختیار اعضای مجمع قرار می‌گیرد. معتقدم هر اساسنامه‌ای قبل از ارسال به فیفا در هیات کارشناسی مورد نقد و بررسی قرار بگیرد و بعد به این نهاد اجرایی فرستاده شود.

عابدینی درباره اینکه شنیده می‌شود اعضای هیات رئیسه از تاج دستور می‌گیرند و این موضوع را چطور ارزیابی می‌کند، اظهار کرد: به هر حال ممکن است از تاج مشورت بگیرند، اما هیات رئیسه قصد دارد استقلال خود را نشان بدهد و روش هاش بیانگر این موضوع است. تاج سال‌ها در سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال کار کرده است و اگر او نقطه نظرات خود را به عنوان مشاوره می‌دهد خوب است، اما اعمال نظر و مدیریتش در فوتبال درست نیست. به هر حال تاج در این شرایط باید از اعمال نفوذ در مدیریت فوتبال دست بردارد و بگذارد هیات رئیسه براساس استقلال خود کار‌ها را پیش ببرد.

او ادامه داد: البته هیات رئیسه فدراسیون فوتبال روال خاص خود را دارد و می‌تواند روش خود را دنبال کند و ارسال اساسنامه به فیفا قبل از تایید اعضای مجمع مغایر با قانون، مصوبات مجمع و اساسنامه نیست، اما بهتر است از خرد جمعی استفاده شود و این کار به شکل دقیق و حساب شده پیش برود تا همه اعضای دلسوز و نخبه‌ای که دور هم جمع شدند و دغدغه اساسنامه را دارند مدنظر قرار گرفته باشند و آن‌ها نیز نقطه نظرات خود را مطرح کنند.

اختصاص سهام به اعضای سازمان لیگ مغایر با روح فوتبال است
مسئول سابق کمیته اقتصادی فدراسیون فوتبال درباره اختصاص ۲۰ درصد از سهام سازمان لیگ به چند عضو این سازمان گفت: این خبر برایم جالب است که سازمان لیگ و سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال زمانی که شکل می‌گیرند درصدی از سهامش برای عده خاص باشد و این مغایر با روح فوتبال و باشگاه داری است و چنین چیزی نباید باشد. البته می‌توانند درصد ناچیزی از سهام را به عنوان حق مدیریت داشته باشند و باید سفته بگذارند و بعد از آن سهام به هیات مدیره و هیات رئیسه جدید انتقال یابد. به هر حال اگر ما سهامدار از اشخاص حقوقی و حقیقی داشته باشیم این موضوع مغایر روح امانت داری است.

مدیرعامل اسبق پرسپولیس درباره اینکه می‌خواهند سرخابی‌ها را به بخش خصوصی واگذار کنند، گفت: به هر حال زمانی که بستر خصوصی سازی سرخابی‌ها آماده بود اراده‌ای وجود نداشت، اما اکنون که دولت قصد دارد این کار را انجام بدهد بستر این موضوع فراهم نیست. شیوع ویروس کرونا اقتصاد جهان را تحت تاثیر قرار داده است و اقتصاد کشورمان هم از این قاعده مستثنی نیست و شکننده‌تر از قبل است و مردم در فشار اقتصادی هستند. در چنین روز‌های بازار نقل و انتقالات سرمایه بسیار محدود و کند شده است. همچنین هجوم به بازار بورس مسکنی برای مردم است، اما نگران هستم که در بورس اتفاقات بدی در آینده رخ بدهد. مجلس اعلام کرد که دولت از سرمایه گذاران خرد و کوچک حمایت کند تا آسیب جدی نبینند.

پرسپولیس نباید دستخوش تغییرات مدیریتی شود
عابدینی درباره اینکه رسول پناه گزینه خوبی برای مدیرعاملی پرسپولیس است، گفت: من از رسول پناه به لحاظ مدیریتی شناختی ندارم و این وظیفه من نیست در این مورد نظر بدهم و هیات مدیره باید تصمیم بگیرد. اگر وزارت ورزش به هیات مدیره اختیار داده است در آن صورت هیات مدیره باید بررسی کند و پاسخگو باشد. اینکه مدیرعامل را انتخاب کنند و بعد از آن او را نشناسند شرایط بدتر می‌شود و به مصیبت‌های باشگاه پرسپولیس اضافه می‌شود. باشگاهی که نشاط در مردم ایجاد می‌کند نباید این همه دستخوش تغییرات مدیریتی باشد. امیدوارم فرد مفید و موثری را برای مدیرعاملی پرسپولیس انتخاب کنند.

عابدینی درباره اینکه برگزاری لیگ برتر فوتبال در این شرایط عاقلانه است یا نه! گفت: معتقدم لیگ برتر فوتبال باید برگزار شود و تعطیلی مسابقات به نفع فوتبال نیست و امکان برگزاری بازی‌ها بدون تماشاگر هم وجود دارد. به هر حال ما دوست داشته باشیم یا نداشته باشیم پرسپولیس روی کاغذ و در چمن سبز هم قهرمان لیگ برتر است. به هر حال لازم نیست تضمینی داده شود و جدول لیگ برتر گویای همه مسائل است. همچنین اختلاف امتیاز پرسپولیس به صورتی است که با یک حساب ساده می‌شود حدس زد که تیم‌ها برای رسیدن به پرسپولیس باید چه تعداد امتیاز بگیرند.

بازیکنان خارجی بیش از منافع شان برای ما ضرر داشتند
مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس درباره ممنوعیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس از جذب بازیکن خارجی گفت: به نظرم تصمیم بدی نیست و ما نیاز است بازیکن خارجی نگیریم و به بازیکنان داخلی خود بها داده و به آن‌ها فرصت بدهیم. بازیکنان خارجی بیش از منافع شان برای ما ضرر داشتند و فقط یکی، ۲ مورد خوب بودند و تحولی در تیم‌ها ایجاد کردند. اما با مشاهده تعداد انبوه بازیکنان خارجی در کشورمان متوجه می‌شویم که سرمایه‌ها به کشورمان بازگردانده نشدند و رشد فوتبال رقم نخورده است و این خلاقیت بازیکنان داخلی بوده است که این روز‌ها به عنوان لژیونر به خارج از کشور می‌روند و در فوتبال جهان مطرح هستند. زمانی که ما این پتانسیل را داریم، بگذاریم که فوتبال کشورمان از مصیب بدهی‌ها نجات یابد و بازیکن خارجی وارد نکنیم.

امیدوارم قرارداد پرسپولیس با کارگزار منطقی بسته شده باشد
عابدینی درباره قرارداد باشگاه پرسپولیس با کارگزار گفت: من نمی‌دانم قرارداد باشگاه پرسپولیس با کارگزار به چه صورت است و هیئت مدیره باید در این زمینه نظر بدهد. امیدوارم در بررسی و تجدید نظر صورت گرفته دقت کنند و حقوق باشگاه داده شود و چشم هایمان را از واقعیت‌ها به خاطر نیازمندی‌ها نبندیم و مردم خیلی سریع متوجه می‌شوند و ما امانت دار هستیم و این امانت به گونه‌ای در اختیار مسئولان بعدی قرار بگیرد که باعث رشد شود نه اینکه بدهی و دیون مالی به وجود آورد.

او در پایان درباره اینکه گفته می‌شود قرارداد پرسپولیس با کارگزار به صورت قرض الحسنه است و این باشگاه باید این پول‌ها را بازگرداند، خاطر نشان کرد: ان شاالله این خبر درست نباشد و قرارداد به صورت منطقی، حساب شده، دقیق و کارشناسی بسته شده باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان