بازدید 94031
۶

زمان خداحافظی با پراید و ۴۰۵ اعلام شد

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: خودروهای پراید و پژو ۴۰۵ تا نیمه نخست سال جاری از رده خارج می‌شوند.
کد خبر: ۹۷۹۴۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶ 19 May 2020


به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، سردار کمال هادیانفر با بیان این مطلب اظهار کرد: یکی از اقدامات پلیس راهور در حوزه تصادفات کشور، پیگیری دلیل تصادفات در ۱۱ سال گذشته بود که بر اساس تجزیه و تحلیل مشاهده شد از گذشته فراوانی وسائل نقلیه کشنده در تصادفات پراید و ۴۰۵ بوده است.

وی ادامه داد: بر این اساس از مسیر تولید خارج شدن این دو خودرو از موضوعات جدی بود که در جلسات متعدد با معاون اول رئیس جمهوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین خودروسازان و سازمان استاندارد، به این نتیجه رسیدیم که تولید این خودروها باید متوقف شود.

سردار هادیانفر تصریح کرد: البته خودروسازان توجیحاتی داشتند که برای ما به صورت مکتوب نوشتند و پلیس راهور هم با دلایل فنی، آمار و تحلیل‌هایی را گزارش کرد که در نهایت در جلسات حضوری به این نتیجه رسیدیم که بر اساس یک برنامه زمان‌بندی شده که شرکت‌های سایپا و ایران خودرو ارائه کردند، مقرر شد یک سری از خودروهای پراید در اسفند سال ۹۸ از رده خارج شود.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: در جلسات اخیر هم بر اساس گزارشی که دریافت کردیم، مدل دیگری از پراید از رده خارج شد و فقط یک مدل ۱۳۳ مانده که بر اساس تعهد شرکت آخرین محصول خود را بر اساس تعهداتی که به مردم داده‌اند و ثبت‌نامی جدیدی ندارند، مرداد امسال از رده خارج می‌شود. در واقع سه دستگاه پراید با هر پلتفورمی که دارد از رده خارج می‌شود. البته دو دستگاه خارج شده و آخرین مورد سری دوم بعد از تولید، از رده خارج شده و خط تولید آن جمع شود.

وی با بیان اینکه خودروی پراید ۱۳۳ مرداد امسال از رده خارج می‌شود، گفت: از مرداد ماه به بعد دیگر خودرویی به نام پراید نداریم. البته در این بخش در جلسات متعدد از وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین مدیرعامل سایپا خواستیم به جهت اینکه این وسیله در توان خرید قشر ضعیف است، خودروی جایگزین با ایمنی بیشتر تولید کنند.

سردار هادیانفر گفت: همچنین این مساله مطرح شد تا قشر ضعیف جامعه بتوانند از خودروهای ایمن با تسهیلات خاص استفاده کنند. در مورد خودروی ۴۰۵ هم در جلسات سال گذشته و اخیر با مدیران ایران خودرو مقرر شد تا تابستان این خودرو نیز از رده خارج و محصولات دیگری جایگزین آن شود.

مرجع مشخصی برای اعلام قیمت واحد خودروها وجود ندارد


رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی در مورد افزایش قیمت خودرو نیز گفت: افزایش قیمت خودرو تابع بحث پراید نیست چون همه خودروها افزایش قیمت داشته و یک بحث اقتصادی است، بر این اساس قیمت خودرو نیز تابع شرایط اقتصادی کشور است و این مساله وابسته به پراید و غیر پراید نیست.

سردار هادیانفر افزود: اکنون همه خودروها به نوعی تفاوت قیمت فاحشی بین قیمت کارخانه و بازار آزاد دارند و هنوز مرجع مشخصی در کشور نیست که یک قیمت واحد و به روز اعلام کند تا تفاوت قیمت کارخانه و بازار آزاد را کاهش دهد.

وی تاکید کرد: افزایش قیمت خودرو از موضوعات اقتصادی است و به حیطه کار ما ارتباطی ندارد و هیچ ارتباطی به پراید ندارد. در مورد خودروهای دیگر هم این موضوع حاکم است و در قیمت خودروها تفاوت قیمت بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون وجود دارد. بر این اساس در بازار آزاد باید با توجه به شرایط اقتصادی کشور، نرخ‌گذاری و فاصله ایجاد شده را به نوعی مدیریت کرد و مطمئنا مردم هم از عدم تولید خودروی ناایمن استقبال می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۶
از رده؟!
سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ۹۹ ساعت ۱۳:۳۰
دلار(اسکناس) ۱۷۷۰۰
دلار (حواله) ۱۸۲۶۰
سکه ۷۶۰۰۰۰۰
خوب معلوم است تصادف با تیراژ محصول میخواند. مگر از پراید هم بیشتر ماشینی تولید میشود خوب معلوم است که درصدگیری از آن متفاوت با ماشین کم تیراژاست
یعنی میخواید بگید تیبا همون پراید نیست؟ یا پژو پارس ۴۰۵ نیست؟
قرار بود ابتدای سال ۹۹ اینارو جمع کنین
بخاطر همینه که قیمت پرایدو میخوان کنترل کنن چون دیگه نمیخواد تولید بشه چیزی که تولید نمیخواد بشه پرونده اش بسته میشه خواهشن زحمت نکشید حتما الباقی خودروها به قیمت واقعیش نرسیدن فعلا جای بالا رفتن قیمت دارن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل