بازدید 14429
گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای سعادت آباد

شاخص کل بورس از مدار میلیونی دورتر شد/ بیشترین تقاضا و عرضه در کدام نماد؟

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز، با کاهش ۱۹۰۱۴ واحدی معادل ۱.۹۳ درصد به رقم ۹۶۸ هزار و ۴۶۰ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۱۰۶ واحدی به رقم ۱۰ هزار و ۹۵۵ واحد رسید.  
کد خبر: ۹۷۹۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷ 17 May 2020

شاخص کل بورس از مدار میلیونی دورتر شد/ بیشترین تقاضا و عرضه در کدام نماد؟

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه بیست و هشتم اردیبهشت ماه 99)، با کاهش 19014 واحدی معادل 1.93 درصد به رقم 968 هزار و 460 واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت 106 واحدی به رقم 10 هزار و 955 واحد رسید. 

به گزارش «بورس تابناک»؛ امروز تالار شیشه‌ای سعادت آباد در دومین روز کاری هفته، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش 5055 واحدی معادل 1.93 درصد به رقم 257 هزار و 488 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت 3481 واحدی معادل 1.12 درصد، عدد 306 هزار و 682 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش 2307 واحدی معادل 1.12 درصد به رقم 203 هزار و 281 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 31609 واحد کاهش معادل 2.51 درصد را رقم زد و به سطح یک میلیون و 228 هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 20620 واحد کاهش معادل 2.76 درصد به رقم 726 هزار و 154 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 10589 واحد کاهش معادل 0.56 درصد همراه بود و عدد 1 میلیون و 885 هزار واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص کل بورس از مدار میلیونی دورتر شد/ بیشترین تقاضا و عرضه در کدام نماد؟

در معاملات امروز، نماد معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مباركه اصفهان با 3037 واحد، نماد فملی متعلق به ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ با 1992 واحد، نماد کچاد متعلق به معدني‌وصنعتي‌چادرملو با 1344 واحد، نماد کگل متعلق به معدني و صنعتي گل گهر با 1314 واحد، نماد وبملت متعلق به بانك ملت با 1210 واحد، نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشيمي تأمين با 977 واحد و نماد ومعادن متعلق به توسعه‌معادن‌وفلزات‌ با 859 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی فارس متعلق به صنايع پتروشيمي خليج فارس با 2040 واحد، نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامي عام) با 635 واحد، نماد حکشتی متعلق به كشتيراني جمهوري اسلامي ايران با 526 واحد، نماد خودرو متعلق به ايران‌ خودرو با 464 واحد، نماد غسالم متعلق به سالمين‌ با 387 واحد و نماد خساپا متعلق به سايپا با 378 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز 10 میلیارد و 794 میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و 315 هزار نوبت معامله و به ارزش 10 هزار و 518 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

بیشترین تقاضا در معاملات امروز متعلق به سرمایه گذاری ملی (ونیکی)/ کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران(حکشتی)/ فرآورده های نسوز پارس(کفپارس)/ نیرو محرکه(خمحرکه)/ نوش مازنداران(غنوش)/ لبنیات پاک(غپاک)/ سرمایه گذاری‌ البرز(هلدينگ‌ (والبر) بود.

همچنین بیشترین عرضه متعلق به فولاد مبارکه اصفهان(فولاد)/ بانک ملت(وبملت)/ پالایش نفت بندرعباس(شبندر)/ بانک تجارت(وتجارت)/ بانک پاسارگاد (وپاسار)/ پالایش نفت تهران(شتران)/ بانك صادرات ايران (وبصادر) بود.

به نقل از نبض بورس؛ امروز نماد معاملاتی شركت نیرو محركه‌ (خمحركه1) با توجه به تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری كنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر پتروشیمی جم (جم1) گروه‌بهمن‌ (خبهمن1) معادن‌منگنزایران‌ (كمنگنز1) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، معاملاتی اوراق اختیار فروش تبعی سهام شركت گروه صنعتی پاكشو(هكشو902)، با توجه به سررسید اوراق،متوقف شدند.

نماد معاملاتی شركت های گروه سرمایه گذاری آ تیه دماوند(و اتی)، گروه كارخانه های تولیدی نورد آلمینیوم(فنوال)، توسعه معدنی و صنعتی صبانور(كنور)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف ،معدنی دماوند(كدما)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب بازگشایی شدند.

نماد معاملاتی شركت شركت فولاد امیركبیركاشان (فجر1) سرمایه‌گذاری‌غدیر(هلدینگ‌ (وغدیر1)موتوژن‌ (بموتو1) البرزدارو (دالبر1) ارتباطات سیار ایران (همراه1) با توجه به تغییرات بیش از 20 درصدی قیمت سهام، با وقفه همراه شدند.

نماد معاملاتی شركت سالمین(غسالم)، حق تقدم استفاده نشده شركت فولاد آلیاژی ایران(فولاژح)با توجه به عدم كشف قیمت در روز معاملاتی قبل بدون محدودیت نوسان قیمت حراج شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹
دلار نزديک 17500 تومان است نه از کيهان نه از مهر نه از تابناک از حبابي بودن آن خبري است ولي اين دشمنان بازار سرمايه پيوسته دلهره ايجاد ميکردند که بورس حبابي است چرا لب نميگشايند دلار حبابي است مسکن متري در تهران 70 و 80 ميليون است چرا نميگويند حباب شده مردم بيچاره شدند.
سهام شرکتهای ورشکسته و زیان ده با قیمت بالا در بورس به فروش رسید و پولهای مورد نیاز جمع آوری شد فعلا" تا نوبت بعدی.
این بورس دیگه برنمیگرده .چون بازار موازی اون مثل سکه وارز داره رشدمیکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
باش تا صبح دولتت بدمد فردا ببين بازر بورس رو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
حباب توخالی است.
حالا چیزی نشده منتظر ریزشهای بعدی باشید توصیه میکنم هرچه سریعتر از بورس خارج بشید وگرنه شاهد ورشکستگی خواهید بود از ما گفتن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
معلومه در این بازار نیستی. فردا روز برگشت بازاره و شاخص حداقل تا سقف قبلی به راحتی خواهد رفت. تازه واردها منتظر مثبت شدن بازار برای ورود پولهای جدید هستند.
موقتی است. لطفا سهامداران سرمایه خود را خارج نکنند. به امید شاخص دو میلیونی
موقتی است. لطفا سهامداران سرمایه خود را خارج نکنند. به امید شاخص دو میلیونی
پاسخ ها
کاوه
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
سه روزه همه بصورت گروه کر و هماهنگ میگن،از فردا بورس صعودی میشه. بیچاره مردم بی اطلاعی که با طناب شما میرن تو چاه بورس دولتی و حبابی ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
منتظرسکته باش
بیصبرانه درانتظارنابودی بورس هستم
کارشناس اقتصادی بورس: شاخص بورس ایران تا پایان سال به 8میلیون خواهد رسید.
درصورت توقیف نفتکش های ایرانی عازم ونزوئلا واتفاقات بعدازآن دلار به کانال ۲۰ هزارواحدی وارد وبورس نورچشمی به کانال ۲۰۰ هزارواحدی پرتاب خواهد شد !!!
بورس فرض حتی با حبابشم، حداقل به مردم از نظر روانی ضرر نمیزنه، نمیگن شاخص شد مثلا" 1 میلیون، پس ماشین بره بالا، خونه بره بالا، بنزین و کلیه اجناس برن بالا، درسته سهامداران نباید سمت سهام حبابی برن، و ما هم همیشه اینو گوشزد می کنیم. ولی اگر واقعا" کشور مون رو دوست داریم تو این شرایط بدی که کرونا و بیکاری از یکطرف، قیمت پایین نفت و صادرات پایین نفت و پتروشیمی از طرف دیگر، داره گلوی ایران و مردمانش رو فشار میده ...فکر نکنید دارید به دولت ضربه می زنید بلکه شرایط کشور طوری است که کوچکترین اشتباهی می تونه، ارزو دلار رو ببره بالا و به تبع اون، همه اجناس میکشند بالا و دوباره تورم سر به فلک خواهد کشید.

پ.ن: اگر واقعا دلسوز رهبری و نظام و ایران هستید با بازار سرمایه شوخی نکنید، جناحیش نکنید اینجا سرمایه مردم خوابیده که با هزارن زحمت بدست آمده. ما و خیلی از سهامداران دلخوشی از دولت نداریم ولی گاهی باید عاقلانه رفتار کرد و گام برداشت و به دولت در این شرایط بسیار بد کمک کرد اگر نیتمان خالص برای خدا باشد.
غول افراد سودجو و بدون اطلاعات رو نخورید شاخص کل با قدرت برمیگرده
جالب نیست یکسری پول میاد بورس و رشد عجیب و غریب میکنه بازار سرمایه فقط قسمتی از سود رو ببرن خرید دلار چی میشه؟
بورس ما حباب تو خالی است.
فردا دوباره بشدت مثبت میشه.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر