بازدید 14457

آذری جهرمی: خبرهای خوبی برای مردم داریم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به گسترش رسانه های مجازی و امن شدن آن ها پس از تحقق شبکه ملی اطلاعات، گفت: این هفته خبرهای بسیار خوبی برای مردم داریم.
کد خبر: ۹۷۸۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴ 16 May 2020
 

به گزارش  تابناک به نقل از ایلنا، محمدجواد آذری جهرمی با اشاره به توسعه ارتباطات در کشور گفت: در حال حاضر در کشور با سرمایه گذاری های قابل توجه روبرو هستیم و از طرفی بخش زیادی هم دولت سرمایه گذاری کرده است، خدمات ارتباطی نسل ۳ و ۴ در همه شهرهای کشور برقرار است و نزدیک به ۸۳ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور دسترسی به اینترنت دارند. بیش از ۷۰ میلیون کاربر شبکه اینترنت در کشور داریم و این آمار در بین کشورهای منطقه بی نظیر است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت بخش آی.سی.تی در همه حوزه ها اعم از آموزش، سلامت , بانکداری فعال است، افزود: تقریبا هیچ کدام از این حوزه ها بدون استفاده از فضای ارتباطی و امکانات زیرساختی توفیقاتی که در حال حاضر دارند را نخواهند داشت به نوعی موفقیت هایشان وابسته به میزان استفاده از ظرفیت های حوزه آی.سی.تی است و آی.سی.تی هم تلاش کرده بهترین خدمات را برای این مجموعه ها فراهم کند.

رشد اقتصادی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با پیش بینی رشد اقتصادی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به رقم ۴ درصد از سهم اقتصاد کشور گفت: سهم رشد اقتصادی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در ابتدای دولت یازدهم حدود ۱,۷ درصد و در ابتدای دولت دوازدهم حدودا ۲.۵ درصد بوده و امروز این عدد به ۴ درصد رسیده که عدد قابل توجهی است و نشان از رشد اقتصادی دارد.

وی با اشاره به رشد اقتصادی بخش ارتباطی کشور در سال ۹۷ که گزارش آن نهایی شده افزود: علی رغم اینکه بخش ارتباطی کشور به دلیل تحریم های ظالمانه رشد منهای ۴,۸ درصد را به لحاظ اقتصادی در سال ۱۳۹۷ تجربه کرده، رشد اقتصادی بخش آی.سی.تی یعنی ارتباطات مثبت ۱.۷ درصد و رشد اقتصادی بخش فناوری اطلاعات ما ۶.۴ درصد است.

آذری جهرمی به محسوس بودن دسترسی به امکانات و فناوری در ایام قرنطینه و شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: با شیوع کرونا در کشورهای مختلف، ما هم با این پدیده مواجه بودیم و می شد به عینه دید که اگر فناوری و اطلاعات در این چند سال توسعه پیدا نکرده بود، ما با شیوع کرونا به چه وضعیتی گرفتار می شدیم.

شبکه ملی اطلاعات خبرساز می شود

وی با اشاره به اینکه در چند روز آینده اخباری در مورد تکمیل زیرساخت های لایه های اطلاعاتی شبکه ملی اطلاعات اعلام می شود، افزود: این هفته خبرهای بسیار خوبی برای مردم داریم اقداماتی که از دی ماه ۹۸ پس از صدور فرمان ۵ ماده ای مقام معظم رهبری برای تکمیل زیرساخت های لایه های اطلاعاتی شبکه ملی اطلاعات پیگیری شده بود به نتایج خیلی خوبی رسیده که در این هفته گزارش آن را به مردم می دهیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۱۹
ازین خبرها سی ساله داریم میشنویم
خبرهای خوب برای مردم!!!! با تکمیل زیرساخت شبکه ملی اطلاعات!
شما یاد چی می افتید؟
جناب جهرمی هم شاهکاره! خبر خوش برای شرکتهای مربوطه یا مردم!
حاجي خبر خوشت مثل قبلي نباشه!!!!
مهندس جان شما اصلا خبر ندی برای مردم بهترین خبره
خدا خودش رحم کند.
خداروشکر ، خوبه که ماهواره نیست
جناب وزیر جوان این بار میخوان بالون هوا کنن !!!
شما فقط به ما بگو چه زمانی می توانیم بامراجعه به مراکز مخابراتی از جمله مرکز مخابرات شهید بهشتی تهران در خیابان مرودشت تقاضای اینترنت خانگی برای خیابان پلیس بکنیم چه زمانی مشکل شبکه فیبر نور و عدم امکان ارائه ADSL بر روی آن را در این منطقه را حل می کنید
یعنی هر وقت میگن خبر خوب تن و بدن آدم میلرزه!!
بدبخت شدیم باز!!!!!!!!
هزینه یک لایه (لایه فیزیکی ) این به اصطلاح شبکه ملی بیش ۵ برابر بودجه سالانه وزارت ارتباطات بوده
حالا سوال اینجاست ۲ لایه دیگر چقدر هزینه بر خواهد بود؟
آیا واقعا این لایه اینقدر هزینه بر بوده؟

هنوز زیرساخت های ارتباطی کشور بسیار ضعیف هست
سرعت ۲ مگابیت و ۴ مگابیت اینها در جهان امروز جایی ندارند
بازم این با خبرای خوبش اومد !!!
باز یه کوادکوپر دیگه خریدی ؟
مثل خبر پست با پهپاد نباشه!
لابد میخواد بگه با پهباد کالا ارسال میکنیم خخخخخ
آخ جون، باز هم خبر خوب! بعد از وزیر هلوی دکتر احمدی نژاد، خدا وزیر جوون رو از ما نگیره
یا ابالفضل، خدا رحم کنه
خب به سلامتی اینترنتم در حال قطع شدن کامله.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار