بازدید 4597

جزئیات آزمون‌های آموزش و پرورش استثنایی در سال ۹۹

کد خبر: ۹۷۸۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴ 16 May 2020

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ازارائه خدمات حمایتی به ۱۱ هزار دانش آموز، ایجاد ۵۹ اتاق بازی وتهیه ۱۸۷۲ قلم وسایل ورزشی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه خبرداد.

به گزارش ایسنا، سید جواد حسینی در نشست ارائه برنامه‌های سال ۹۹ حوزه سنجش، سلامت، پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش استثنایی، اظهار کرد: برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی برای سال تحصیلی آینده در سطح نوآموزان دبستان پوشش ۹۹ درصدی و در سطح پیش دبستانی پوشش۷۰ درصدی هدف گذاری شده است.

وی با اشاره به آزمون‌های حوزه آموزش و پرورش استثنایی در سال ۹۹ گفت: بازنگری و هنجاریابی آزمون و مصاحبه تشخیصی اتیسم، طرح انطباقی و هنجاریابی مقیاس سنجش رفتار سازشی، انطباق و هنجاریابی آزمون غربالگری کودکان و دانش آموزان طیف اتیسم و انطباق و هنجاریابی آزمون کافمن از جمله موارد مورد توجه در حوزه آزمون‌ها در سال ۹۹ خواهد بود.

حسینی با تاکید بر گسترش کمی و کیفی بانک جامع آزمون‌ها، خاطرنشان کرد: تحلیل علمی متغیرهای طرح سنجش سلامت، پژوهش کمی و کیفی پیرامون رابطه بین متغیرهای مربوط به سامانه بهداشت با برنامه سنجش سلامت و تربیت متخصص برای آزمون های تخصصی هوش از برنامه های دیگر در حوزه آزمون ها و تحلیل نتایج آن است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تصریح کرد: ارائه خدمات حمایتی به کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه مدارس خاص و پذیرا با پوشش ۱۱ هزار نفری در بخش خدمات حمایتی از برنامه های مهم سال ۹۹ خواهد بود.

حسینی توجه جدی به امور پرورشی را از برنامه‌های سازمان دانست و اظهارکرد: برگزاری مسابقات فرهنگی هنری بیش از ۱۰ هزار نفر از دانش آموزان با نیازهای ویژه، غنی سازی اوقات فراغت با پوشش ۶۶۰۰ نفری، طرح شناخت مرجعیت و تقلید با پوشش ۵ هزار نفری، مناسب سازی محتوای مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان آسیب دیده بینایی، تجهیز مدارس به اقلام مورد نیاز فعالیت‌های پرورشی، برگزاری اردوی زیارت اولی‌ها، ایجاد پارلمان مجازی و واقعی دانش آموزان با نیازهای ویژه، طرح هرمدرسه یک سرود و هر دانش آموز حداقل یک نقش و یک تشکل از جمله برنامه‌های مهم سال ۱۳۹۹ خواهد بود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی در ادامه با بیان برنامه‌های حوزه تربیت بدنی و سلامت،‌گفت: توسعه ورزش همگانی سلامت محور با مشارکت حداقل ۱۰ درصد دانش آموزان با نیازهای ویژه و گسترش تا سطح ملی، ایجاد ۵۹ اتاق بازی و تربیت بدنی، ایجاد ۱۱ سالن ورزشی درون مدرسه‌ای، تهیه ۱۸۷۲ قلم وسایل و تجهیزات ورزشی، طراحی و تدوین فیلم آموزشی ورزشی برای دانش آموزان با طیف اتیسم و راه اندازی کانون ورزشی در مدارس شبانه روزی از جمله برنامه‌های مهم سال ۹۹ در حوزه سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش استثنایی می‌باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل