بازدید 8134
۱

پنتاگون سامانه‌های پاتریوت را از عربستان منتقل می‌کند

یک مقام وزارت دفاع آمریکا گفته این کشور سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت را از عربستان به مناطقی دیگر در منطقه منتقل خواهد کرد.
کد خبر: ۹۷۸۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۷ 16 May 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، یک مقام وزارت دفاع آمریکا امروز جمعه ارتش این کشور سامانه‌های پاتریوت را از عربستان به نقاطی در منطقه که مورد نیاز نیرو‌های آمریکا است منتقل خواهد کرد.

دستیار وزیر دفاع آمریکا در عین حال گفته که کشورش به تقویت سامانه‌های پدافندی عربستان سعودی ادامه خواهد داد.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال هفته گذشته گزارش داد آمریکا در حال خارج کردن سامانه‌های ضدموشکی پاتریوت از عربستان سعودی است.

این روزنامه همچنین به نقل از مقام‌های آمریکایی نوشت دولت آمریکا کاهش سایر قابلیت‌های نظامی خود در عربستان سعودی را نیز بررسی می‌کند. وال‌استریت‌ژورنال این تصمیم را به منزله پایان تقویت تشکیلات نظامی عربستان سعودی توسط ایران برای مقابله با ایران دانسته است.

چند مقام آمریکایی گفتند آمریکا دو سامانه ضد موشکی پاتریوت همراه با ده‌ها پرسنل نظامی خود را که بعد از حمله به تأسیسات نفت سعودی به این کشور ارسال شده بود از عربستان خارج می‌کند.

منابع مورد استناد وال‌استریت‌ژورنال گفتند دو اسکادران جنگنده آمریکا هم منطقه را ترک کرده‌اند و مقام‌های آمریکایی به زودی کاهش حضور نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس را هم مورد بررسی قرار خواهند داد.

این روزنامه نوشته تصمیم پنتاگون برای خارج کردن سامانه ضدموشکی پاتریوت از عربستان سعودی مبتنی بر ارزیابی برخی مقام‌های آمریکایی است که تهران دیگر تهدیدی فوری علیه منافع راهبردی آمریکا به شمار نمی‌رود.

ارتش یمن در شهریورماه گذشته در پاسخ به حملات ائتلاف سعودی، پالایشگاه‌های «بقیق» و «خریص» مربوط به تأسیسات نفتی آرامکوی عربستان را هدف گرفته و آن را عملیات «توازن بازدارندگی دوم» نامیده بود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس هم هفته گذشته به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد واشنگتن قصد دارد دو سامانه ضدموشکی پاتریوت و برخی از جنگنده‌های خود را از عربستان سعودی خارج کند.

آسوشیتدپرس این تصمیم را به تنش‌های نفتی میان دولت‌های آمریکا و عربستان سعودی ربط داد و نوشت این اتفاق در بحبوحه تنش‌ها میان عربستان سعودی و دولت ترامپ بر سر تولید نفت رخ داده است.

این مقام به آسوشیتدپرس گفته آمریکا دو سامانه ضدموشکی را که قبلا برای محافظت از تأسیسات نفت سعودی مستقر کرده بود از این کشور خارج و دو سامانه پاتریوت را در پایگاه هوایی شاهزاده سلطان حفظ می‌کند.

مقام آمریکایی گفته حدود ۳۰۰ نظامی که همراه با این دو سامانه به عربستان ارسال شده‌اند هم این کشور را ترک خواهند کرد.

آسوشیتدپرس نوشت هنوز مشخص نیست مناقشه نفتی میان آمریکا و عربستان سعودی هم در این تصمیم دولت ترامپ نقش داشته است یا خیر.

مقام آمریکایی گفته یک فروند سامانه دفاع موشکی تاد هم در عربستان سعودی باقی خواهد ماند. سامانه تاد با فراهم آوردن دفاع علیه موشک‌های بالیستیکی که در خارج از جو زمین پرواز می‌کنند عملکرد پاتریوت را تکمیل می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
من نمی دانم این امریکارد خاورمیانه چه خای تو سرش میکند ....برای چی در اینجاست ......بمبئوی کثیف جواب بده ......اگر خاورمیانه شما را نخواهد باید چه کسی را در دنیا ببینیم /که دست شما غرت گران رااز اینجا کوتاه کند ..دیگه لو لو برد ان ...........مردم خاور میانه باج به کسی نمی دهند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل