بازدید 11087
۳

افتتاح ۱۱ ایستگاه جدید مترو در سال جاری

مدیرعامل متروی تهران اعلام کرد در صورت تحقق منابع مالی در سال جاری، شاهد افتتاح ۱۱ ایستگاه جدید مترو خواهیم بود.
کد خبر: ۹۷۸۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۶ 15 May 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، علی امام در خصوص برنامه‌های سال ۹۹ شرکت متروی تهران اظهار کرد: هنور ۹۱۰ میلیارد تومان از بهای اوراق مشارکت فروخته‌شده نزد بانک آینده محفوظ است و با وجود تاخیر چندین‌ماهه هنوز این پول به شرکت مترو پرداخت نشده است.

وی افزود: در این روز‌هایی که شهرداری تهران با مشکلات مالی روبرو است، تزریق بهای فروش اوراق مشارکت می‌تواند گره‌های زیادی از توسعه مترو در تهران بردارد.

امام با اشاره به مشکلات مالی شهرداری تهران ادامه داد: علاوه بر بودجه مصوب برای مترو، درصدد هستیم ۱۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکتی را که شورای شهر در سال گذشته برای مترو تصویب کرد، فعال کنیم که اگر این مهم محقق شود، می‌توانیم توسعه و تجهیز مترو را سرعت ببخشیم.

مدیرعامل متروی تهران با بیان اینکه با وجود مشکلات مالی فراوان در صدد آن هستیم تا پایان سالجاری، ۷ کیلومتر از خط شش با ۶ ایستگاه حدفاصل ستاری تا تربیت مدرس را به بهره برداری برسانیم، ادامه داد: در خط ۶ و ۷ مترو نیازمند نصب تجهیزات هستیم و همچنین براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته در قسمت جنوبی خط شش نیز ایستگاه امیرکبیر و ورودی دوم ایستگاه بعثت افتتاح خواهد شد.

امام گفت: همچنین در خط هفت مترو شاهد افتتاح ایستگاه‌های محلاتی، بوستان گفتگو، برج میلاد و میدان قیام در سالجاری خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در خط سه مترو ساخت و احداث ایستگاه اقدیسه همچنان باقی مانده که در سالجاری باید فکری برای آن کرد، افزود: ساخت پایانه اکباتان و فاز دوم پایانه کلاهدوز نیز در لیست برنامه‌های امسال شرکت مترو قرار دارد.

مدیرعامل متروی تهران با بیان اینکه بودجه سال ۹۹ مترو ۲۸۰۰ میلیارد تومان است، گفت: اگر ۹۱۰ میلیارد تومان فروش اوراق مشارکت از بانک آینده اخذ شود و همچنین بتوانیم نسبت به فروش ۱۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت مترو در سالجاری اقدام کنیم، قطعا شاهد شتاب توسعه مترو خواهیم بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
این دوره شورای شهر داره تموم میشه هنوز نتونستن دو تا خط مترو رو تکمیل کنن.بنده به شدت از رای دادن به لیست به اصطلاح امید پشیمونم
ایستگاه اقدسیه صحیح است نه به قول شما اقدیسه!
کلمه تحقق منابع مالی را در تیتر خبر هم بزنید لطفا" بااگر و مگر خبرهای زیادی می شود ساخت .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر