بازدید 298686

خداحافظی با خودروهای تحویل فوری

با تغییرات مدیریتی جدید در وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، بازار و صنعت خودرو نیز دچار تحولاتی شده است؛ اما نکته جالب این تغییرات، تحویل خودروها به شیوه‌ قرعه‌کشی دهه ۶۰ است.
کد خبر: ۹۷۸۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴ 14 May 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سه روز پیش رضا رحمانی (وزیر صمت) با حکم رییس جمهور از سمت خود پس از ۱۷ ماه برکنار و حسین مدرس خیابانی قائم مقام وزارتخانه جایگزین وی شد. رحمانی اولین وزیر برکنار شده یا معزول کابینه حسن روحانی است. تا پیش از برکناری وی، وزرای دولت حسن روحانی با استعفا، استیضاح یا پایان دوره کاری دولت، از این جمع جدا شده بودند.

رحمانی در روز یکشنبه، یعنی یک روز پیش از برگزاری جلسه ستاد تنظیم بازار و اعلام فرمول و قیمت‌های جدید خودرویی کشور، در حاشیه جلسه بررسی وضعیت بازار، به سازمان‌ حمایت، شورای رقابت و ستاد تنظیم بازار تکلیف کرده بود تا ظرف ۲۴ ساعت در اقدامی مشترک بازار خودرو را ساماندهی کرده تا از آشفتگی‌های موجود جلوگیری شود. اما چند ساعتی از برگزاری جلسه ستاد تنظیم بازار در روز دوشنبه نگذشته بود که خبر برکناری رضا رحمانی از وزارت صمت منتشر و مدرس‌خیابانی با حکم رییس جمهور به عنوان سرپرست جدید این وزارتخانه معرفی و منصوب شد. وی که تا پیش از آن، قائم مقام وزیر بود، اکنون به عنوان سرپرست وزارتخانه باید برنامه‌های ساماندهی بازار خودرو که از جمله انتظارات رییس جمهور از سرپرست جدید این وزارتخانه است، را ارائه دهد.

حسین مدرس خیابانی به محض ورود و تکیه بر صندلی جدید خود، اقدام به برنامه‌ریزی برای ساماندهی اوضاع آشفته بازار خودرو کرد. بازاری که مشخص نیست رضا رحمانی و ناکامی وی در مدیریتش، آن را آشفته کرد یا آشفتگی بازار سبب عزل او شد.

وی از آغاز به عهده گرفتن سرپرستی وزارت صمت، سه جلسه با خودروسازان، بخش نظارتی وزارتخانه و شورای رقابت برگزار کرده است که در آن‌ها تاکید کرده که در سال جهش تولید باید هر تصمیمی که برای بخش خودرو گرفته می‌شود حتما در جهت حمایت از تولید داخلی باشد.

وی در حاشیه جلسه هیات دولت نیز به برخی از تصمیمات خود برای ساماندهی بازار خودرو اشاره کرد که در زیر به آن‌ها خواهیم پرداخت.

فروش فوق‌العاده در ایام عید فطر


مدرس خیابانی با بیان اینکه تا قبل از رسیدن به عید فطر حتما بازار بهتری در بخش خودرو خواهیم داشت از روش فروش فوق‌العاده در ایام عید فطر خبر داد و گفت: ما باید تأمین خودرو و کاهش تعهدات خودروسازان به مردم را در نظر داشته باشیم تا این تعهدات انجام شود و در عین حال تولید را هم مدیریت کنیم. همچنین برای اصلاح شیوه تولید، باید عدالت توزیعی و واقعی کردن تقاضاها را به وجود آوریم تا کسانی که به دنبال کاسبی از بازار خودرو هستند کنار بروند.

اصلاح شیوه ثبت‌نام، فروش و تحویل خودرو به مشتریان از دیگر برنامه‌های وی برای بازار خودرو است. رکن سوم و چهارم، حلقه کنترلی و اتصال سامانه‌هایی است که اطمینان حاصل شود تا فرد ثبت‌نام‌کننده حتما خودرو را برای استفاده و نه برای کاسبی و سرمایه‌گذاری می‌خواهد.

باتوجه به سه روش فروش فوق‌العاده، پیش‌فروش خودرو و مشارکت در تولید که بازه تحویل آن یک تا دو سال خواهد بود، سود مشارکت به دو روش پیش‌فروش و مشارکت در تولید خودرو تعلق خواهد گرفت اما از این پس طبق تصمیم کمیته خودرو وزارت صمت دیگر سود مشارکتی به فروش فوق‌العاده تعلق نخواهد گرفت. شرایط سود مشارکت برای خودروهای پیش‌فروش یکساله نیز شش درصد و دو ساله، ۱۲ درصد خواهد بود.

در فروش فوق‌العاده، خودروهای صفر کیلومتر بعد از سه ماه از تحویل دیگر مشمول گارانتی صفر کیلومتر نمی‌شوند تا اگر کسی به نیت نگه‌داشتن خودرو و استفاده آتی، آن را خریداری می‌کند، این اتفاق رخ ندهد. ضمن اینکه طبق اعلام سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تمام پارکینگ‌ها و انبارها باید موجودی خودروی خود را اعلام کنند تا از احتکار جلوگیری شود. نگهداری خودروی صفر در پارکینگ‌ها حکم احتکار دارد و دارندگان خودروی صفر در انبارها، با ثبت نام نکردن در سامانه انبارداری مشمول احتکار خواهند شد. مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه خودروی صفر در انبارها و پارکینگ‌ها با تماس با شماره ۱۲۴ موضوع را در میان بگذارند.

پیشنهادی هم برای تحویل خودروها ارائه شده است که طبق آن اولویت تحویل خودرو به متقاضیان بدون پلاک فعال باشد و سپس به درخواست سایر افراد رسیدگی و خودرو تحویل داده شود.

قرعه‌کشی برای تحویل ۳ ماهه خودرو


بنابراین با تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت نحوه فروش خودروهای داخلی، در کارخانه و بازار دگرگون شد تا به واسطه آن، قیمت‌ها آرام گرفته و دست مصرف‌کنندگان واقعی به محصولات خودروسازان برسد.

طبق اعلام رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، علاوه بر شرایط پیشین برای ثبت‌نام خودرو، در طرح پیش‌فروش‌ها شرایطی همچون فروش‌فوری‌ها وجود دارد که داشتن یک کدملی، داشتن گواهی نامه و عدم خرید محصول از خودروسازی‌ها طی ۳۶ ماه گذشته، اجازه نداشتن فروش و در رهن شرکت بودن خودرو تا مدتی معین، شرایطی جدید هم اضافه شده است که از جمله این شرایط این است که چنانچه خریدار ظرف مدت سه ماه خودرو صفر را به گارانتی معرفی نکند، گارانتی خودرو از بین خواهد رفت.

محدودیت ثبت نامی وجود ندارد و قبل از بازگشایی سایت فرصتی برای ثبت نام و دریافت کد رهگیری وجود خواهد داشت؛ سپس قرعه‌کشی صورت می‌گیرد و اسامی اعلام و ظرف ۴۸ ساعت رقم تکمیلی واریز می‌شود.

در طرح اعلامی از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، چند بند بسیار مهم وجود دارد که ممکن است در آینده چالش‌هایی ایجاد کند. حذف فروش فوری، ابطال گارانتی خودروها در صورت عدم استفاده تا سه ماه، طراحی پلت‌فرمی غیرقابل هک در سیستم فروش خودروسازان، محدود شدن سود مشارکت، قرعه‌کشی بین ثبت‌نام‌کنندگان و در نهایت تعیین سقف قیمت فروش خودرو در بازار از جمله شرایط جدید است.

طرح قرعه‌کشی برای تحویل خودروها طرحی است که در اوایل دهه ۶۰ نیز اجرا می‌شد. در آن مقطع به دلیل تقاضای زیاد خودرو و تولید و عرضه محدود، از روش قرعه‌کشی برای تحویل خودروها استفاده می‌کردند که براساس آن بین ثبت‌نام‌کنندگان قرعه‌کشی صورت می‌گرفت و آن‌هایی که نام‌شان از گوی بیرون می‌آمد، موفق به دریافت خودرو می‌شدند؛ حالا بعد از گذشت بیش از ۳۰ سال، مجدد سیستم قرعه‌کشی به فروش خودروها باز خواهد گشت.

قرعه‌کشی توسط خودروسازان (جهت اولویت‌بندی تحویل خودرو) ظرف یک هفته پس از پایان ثبت‌نام و با حضور مراجع نظارتی انجام و فهرست انتخاب شدگان نهایی نیز از طریق سایت‌های خودروسازان ظرف ۴۸ ساعت پس از اتمام قرعه‌کشی اعلام می‌شود.

به تازگی مهدی صادقی‌نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، در یک گفت‌وگوی خبری در رابطه با جزئیات قیمت‌گذاری، فروش و نظارت بر بازار خودرو، اعلام کرد: در فروش فوق‌العاده، ۵۰ درصد قیمت مصوب دریافت می‌شود. سایت فروش تا زمان تکمیل ظرفیت بازار و فرصت برابر برای همه مصرف‌کندندگان وجود دارد و در پایان نیز چنانچه برای همه تقاضاها خودرو موجود بود، به تقدم تکمیل‌وجه و تقدم زمان ثبت‌نام خودرو به مشتریان تحویل داده می‌شود اما اگر تقاضا بیشتر از موجودی شرکت‌ها باشد، باتوجه به نظر نهادهای نظارتی قرعه‌کشی صورت می‌گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۲۴
پراید 131 امروز 65 التماس میکرد فروشنده
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
از ناراحتی مردم ذوق نکن .پراید شده شاخص اقتصاد؟
تاسف انگیزه
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
قیمت ها آنقدر غیر منطقی هست که اصلا خرید و فروش نمی شه.
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
حالا بعد از گذشت بیش از ۳۰ سال، مجدد سیستم قرعه‌کشی به
فروش خودروها باز خواهد گشت

...تبریک میگم ، عقبگرد به ۳۰سال قبل
صفر
| United States of America |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
پراید ۵ میلیونی و ۶۵ میخریم کیف میکنیم ارزون خریدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
لطفا برید مستند اختاپوس که در مورد خودرو سازی در ایران است رو ببینید همه چیز رو میفهمید
محمد
| Germany |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
جان من تو داری بیا منک ۷۰ ازت میخرم‌
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
بازم میره بالا
تا بوده همین بوده... الکی یه چندروز میارن پایین بعد میره بالا...
اشکال اینه که ورود خودروهای ارزان دیگر به کشور ممنوعه اینطوری میشه...
همه اینا هیچ، در عوض امنیت داریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
در عرض ۴ ماه، دویست نفر رو اشتباهی کشتیم
علی کریمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
سالی20هزار کشته تو جاده ها ،امنیته؟،پراید به تنهایی صد برابر داعش و کرونا آدم کشته،
فقط ریگان و صدام و منافقین را کم داریم که بطور کامل احساس بودن در دهه 60 بهمون دست بده !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
جای ریگان را دادن به ترامپ
جای صدام هم که محمد بن سلمان به صورت جدی تر گرفته
جای منافقین هم که همین دزدان بیت المال و محتکران و بعضی آقازاده ها گرفتن

به نظر میاد که کسی را کم نداریم بلکه زیاد هم داریم
بهروز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
.. که اگه اینطور بود که نیست الان این وضعییتمون نبودچون امنیت داریم باید این وضعمون باشه از این همه نامسلمونی و چپاول . ویا یه چیز دیگه حاظرم قسم بخورم خود تو یا دلالی یا خرت رو یجور از پل عبور دادی.... بابا بسه دیگه بیایت یکم هموطنمون و یا بهتر بگم همنوعمون رو درک کنیم و حرفی که میزیم رو از درکمون بیاریم و وسلام
anam tebriz
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
گشتن داشبورت خودرو و توقیف نوار کاست را نیز خواهیم داشت آسیاب به نوبت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
بدتر از اونا رو داربم کمی دقت کن
ماندم چرا بعضی ها هنوز هم فکر می کنن وزیر قبلی فقط بخاطر بی لیاقتی برکنار شده
تصمیمات وزیر هم که بیشترش به نفع خودروسازان شد
جالبه یک زمانی بود کسی این اشغالها رو نمیخرید طوری شده باید نام نویسی کنی لابد پول بریزی اگر برنده نشی لابد 1ماه بعد پول برگرده
علی برکت الله
برای این عقبگرد حوشحالیم
من یک ایده خوب دارم.
خدا رو شکر که در این سی سال از نظر کیفیت خودرو پیشرفتی نداشتیم اما از نظر فروش پس رفت داشتیم. یه نکته: به دلیل اینکه خیلیا برای خرید خودرو پول نقد ندارن و میخوان قرض کنن یا طلاهاشونو بفروشن و الان چون قرعه کشی میشه و معلوم نیست اسم کی در میاد لطفا هزینه 100 درصد خودرو رو پس از اعلام اسامی دریافت کنن. و قبل قرعه کشی یه ودیعه یکی دو میلیونی دریافت کنن از ملت.
پس ما کی کامل مثل کره شمالی میشیم.تا بیچارگی کامل چقدر مونده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
واقعا راهکارهای جدید راهکارهای خوبی به نظر می آیند.
سید محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
تا بیچارگی کامل کمتر از یک تار مو فاصله مونده
کو تا بیچارگی کامل.خدارو شکر از محدود چیزهای که داره به عدالت پخش میشه همین بیچارگی کامل هست انشاله زودتر از چشم انداز 1404 اجرایی میشه
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
یک تکرار دیگر
منصور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
ما الان واحد پولمان ۴۶پله عقب تر از کره شمالیه احساس نمیکنی
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
بیچاره ما از بیچارگی هم رد شدیم کجای کاری؟
یعنی پول صدها هزار متقاضی به حساب شرکت واریز میشه و بعد از حدود 2 تا 3 هفته پول رو بر می گردونن
اگر هر ماه هم از این فروش ها طراحی کنن، گردش مالی چندین هزار میلیاردی ایجاد میشه
علی برکت الله
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
دوست عزیز هر طرح و برنامه ای که اجرا کنن به نفع مردم نیست فکر منافع خودشون هست پول میریزی بعد قرعه کشی میکنن اسمت در نمیاد پول رو عودت میدن حالا بیا بشین حساب کن چه گردش پولی ایجاد میشه یه طرف با این کار دو شرکت خودرو ساز رو از ورشکستگی نجات میدن. خوب اگه بفکر مردم هستین واردات خودرو رو ازاد کنین قیمت ماشین میاد پایین شما بنادر قیمت خودرو بگیر ببین چنده با 200 م بهترین ماشین رو سوار میشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
نخرید آقاجون
برید کهنه اش رو از بازار آزاد بخرید ببرید یه دستی به سرو روش بکشید میشه ماشین...
بخدا نباید بخرید تا بمونه رو دستشون التماس کنن...
مقصر اول و آخرش خودمونیم...
اقای اکبری میدونم اخبار تابناک پیگیری میکنی قرض گرفتی حالا پس بده
پاسخ ها
اکبری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
سلام برادر
شرمنده ات هستم گوشیم گم شد شماره تلفنت را نداشتم
اول بهم پیامک بده و خودت معرفی کن بعد زنگ بزن پولت پس بدم ، تلفن ناشناس جواب نمیدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
خیلی خندیدیم تو این وضع بلبشو
اکبری هستم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
بین طلب کارها قرار شده قرعه کشی انجام بشه
پیشنهاد میکنم زودتر ثبت نام و تکمیل وجه رو انجام بدید تا در اولویت باشید انشالله
علی برکت الله
وحید
| United States of America |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
آقای اکبری کانادا تشریف دارن
تا واردات آزاد نشه مردم مجبورند این آشقالها را با قیمت چند برابر و شرایط عجیب غریب بخرند
خودروهای تعهدات قبلیشان را تحویل نداده داند ان وقت از کجا ۳ ماهه تحویل میدهند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من نمیدانم چرا مسوولین خودشان بهترین خودروها ولی ملت آشغالترین خودرو ها را سوار بشن.وقتی می‌پرسیم میگن امنیت مسولین با خودروهای داخلی تامین نمیشه و مجبوریم خودروهای پیشرفته برایشان در نظر بگیریم، من نمیدونم مردم جونشان اهمیت نداره که باید ماشین آشغال سوار بشن؟! این شد اسلام، این شد انسانیت، به کی باید شکایت کنیم وقتی همه مسولین میدانند و سکوت کردند؟! خدایا خودت شاهد باش.
به عقب بر نمیگردم!!!!!!!!
یه سوال برام پیش اومده . چرا اینا هزینه گمرک رو بر نمیدارن که خودروی با کیفیت بیاد ؟یا چرا انبارهای سایپا و ایران خودرو رو بازدید نمیکنن ؟اینهاخودشون میخوان که مردم رو تحت فشار بزارن وگرنه راه حل های زیادی هست
روش قرعه کشی اگه برای ۳۰ سال پیش هم باشه بهتر از اینه که نماینده مجلس ۴۰۰۰ تا خودرو بگیره تو بازار بفروشه
وقتی اقتصاد برای ۵۰۰ سال پیش هست چه اشکال داره قرعه کشی ۳۰ سال پیش استفاده بشه، خیلی هم خوبه، اینطوری عادلانه تره، خودرو کالای مصرفی باشه برای خودرو سازی هم سودش بیشتر میشه، اگه کالای سرمایه ای باشه سودش میره تو جیب دلال، تازه دلال را رها کنند سراغ روغن و شکر و قوت غالب مردم هم میرن چه برسه به خودرو که فاسد شدنی هم نیست، هرچی کالا کمتر فاسد شدنی باشه دلال سراغش مدیره، باید شرایط خودرو را طوری کنند که حالت کالای فاسد شدنی داشته باشه
اون وزیر قبلی که هیچ کاری نکرد ببینیم جناب اقای وزیر جدید برای ما مالباخته های که سایپا ۳ سال پولمون گرفته استب وی بده هنوز نداده چیکار میکنه ....
خدایا کشورمان را از گرانی واز دست گران کنندگان رها بفرما
مردم مظلوم ایران
مردمیکه مسئولینش در عرض یک ونیم سال دلار
از۴۲۰۰ تومان به ۱۶۰۰۰ تومن بالا آوردن همه را بیچاره کردن این مردم واقعا مظلومند
شبهای قدر شبهای اجابت دعاست
خدایا به فریادمان برس راه نجات وگشایش برای ملتمان محیا بفرما
امیدوارم برگشت پول کسانی که اسمشان در نیامد، دو ماه به بالا نشود!
یکی از اینها بپر سه این کارها واسه چیه
چرا نمیزاری ماشین وارد بشه
شما که هر سود گمرکی می گیرید،پس چرا ورودش ممنوعه؟
درآمدش بهتر از این فرغونهاا نیست ؟گرونتر بگیرید
اصول اش اینست:
1) اعلام شرایط ثبت نام
2) بررسی و کنترل شرایط و مدارک افراد متقاضی از نظر واجد شرایط بودن
3) قرعه کشی
4) تکمیل وجه توسط متقاضیان حائز شرایط
5) تحویل خودرو
چرا همه باید پول بریزند تو حساب خودروساز و آنها هم چند مدت بلوکه کنند و پس بدهند؟!
ما که دستمون به فرمون ماشین نخورده و نخواهد خورد فقط اشتباه کردم سال 74 گواهینامه گرفتم
ای خدا هنوزم گرونه مگه ۵۰ ۶۰ میلیون کمه ده سال کار کنم تا بتونم پس اندازه کنم
به نظر بنده اگر مردم دست به دست هم بدن که یک سری دلال بی صفت همه جیز رو خراب میکنن که اصلا نه از ایران خودرو نه سایپا خرید کنن این اشغال ها رو خودشون سوار بشن یادتون رفته عراق از هیچ کدوم از محصولاتشون رو قبول نکردن این هم یه سیاست دیگه هست هر کی میخواد پولی که داره که الان ارزش نداره بی ارزش تر بشه بره بریزتو اشغالی
سایپا هواپیما بسازه خیلی خوب میشه
قیمتها پایین میاد شک نکنید حداقل تا یه مدت پس فعلا برای سرمایه گذاری ماشین نخرید که فعلا جواب نمیده
این ماشینها سه .چهار سال پیش تولید شده .توی انبارها نگه داری شده با قیمتهای اون زمان الان دارن با روشهای بسیار مدرن و پیشرفته قرعه کشی و بدون سود مشارکت با قیمت روز میفروشن .ما هم که آره........علی برکت الله
راس میگ اینکارا بخاطر اینه ک قیمت ماشینها رو ثابت نگه دارن و بجاش میلیارد میلیارد پول طی یکماه و در سال سه الی چهار نوبت بصورت روز شمار بره تو گلوی ایرانسایپا.علی لعنته الله قوم ظالمین
اونای که تو قرعه کشی اسمشون در نمیاد پولشون چی میشه؟ یعنی برمیگردونن؟ تا کی؟
باید تا اتمام شرایط سخت در کشور تولید پراید ادامه داشته باشد
چه مسخره اومد ابرو رو درست کنه زد چشمشم کور کرد قرعه کشی ؟!!!
حمایت از دو خودرو ساز انحصارگرا و خون مکیدن تابه کی، آقا توان ندارید باز کنید مرزهارو چرا اینقدرمردمو اذیت میکنید
ازبی لیاقتی های وزیرقبلی که بلافاصله بعدازانتساب ننگین به وزارت صمت دراولین جلسه درآذر97 قیمت کارخانه خودرو را برای اولین باربه نفع خودروسازان دوبرابرکرد وباعث شدکه من درمهر97 با15میلیون پیش ثبت نام سایناثبت نام کرده بودم که قیمت کارخانه ساینا اون موقع 31میلیون بود، ودرموعدتحویل اردیبهشت 98 باقیمت 58میلیون کارخانه ،امکان قدرت خریدنداشته باشم ومجبور به انصراف شدم.که خدا ازش نگذره.
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
برادر من واقعا لازم به انصراف نبود ، شما اردیبهشت 98 به جای انصراف میتونستی راحت حواله ای که داشتید را بازار ازاد با قیمت مناسبی بفروشید
واقعااگه این ملت چیزی که گران میشه نخرن بخدازیرقیمت کارخانه هم میدن امااین مردم حقشون هرچی سرشون بیاد
بنظر من فقط باید بساط این دو خودرو ساز باید جمع شده چون دزدند وبدون رقابت .وبدون وجود شرکتهای خارجی ویک رقابت سالم وبدون رانت امکان اصلاح قیمت وجود ندارد لطفا نه وزیر عوض کنید ونه چیز دیگری
خودرو گران نشده است ارزش پول ملی کاهش یافته است در سال 84 پراید حدود 50 سکه طلا بوده الان 12 سکه . سال 80 یک کارشناس در شرکت ها دو سکه طلا حقوق میگرفت الان یک سکه . چیزی که اتفاق افتاده ناشی از کاهش ارزش پول ملی است که بخشی از ان خواست خود دولت است
کسی باید بیاد که حداقل پراید بشه ۲۰ میلیون.....انسان کامل...کی میای به داد ما برسی
لاتاری خودرو
برین جمع کنین بابا ،بعدسه ماه که مطمعنم نمیدین.این راه جدید چاپیدن رو کی اختراع کرده؟ از هشت خان رستم هم که باید رد شی.تایک سال هم که حق فروش نداری،احتمالن خودرویی که بدین از قطعات عودتی و مرجوعی گارانتی کارخانست.یقینا جایی نمیشینید که زیرتون آب بره!همون نقد بخریم سنگین تره!
واچی بنفع مامیشه
حالاک شعار سال داره به فعل تبدیل میشه
لطفا کوپن های دهه شصت رو هم بزارین تو برنامه
قند وشکر و روغن کوپنی فراموش نشه
شیر سرقرمز و سر سفید ... نمک ید دار پاکت زرد و ماست سطل پلاستیکی چند بار مصرف هم بزارین تو برنامه
کوپن نفت هم یادتون نره ها
اهنگ های انقلابی لطفا دوباره پخش بشه
بوی گل و سوسن و یاسمن اید ... جان ز تن رفتگان سوی تن اید ...
خداوند رفتگان تون رو بیامرزه که خاطرات گذشته رو واقعا زنده میکنید
سلام...داشتم خبر رو میخوندم که غز خنده دلدرد گرفتم....این مسخره بازی ها رو جمع کنید...آخه فرغونی که دست ملت میدید به جای خجالت راهکار هم پیشنهاد میکنید...اونم چه راه کاری در اصل دارن دستور میدن...یکی نیست به این آقای خیابانی بگه به تو چه خداد میلیون پول فورقون بدیم بعد شما برای ما رجز بخوانی که ما این ماشینو نمیتونیم بفروشیم فقط به اونی که نخریده میفروشی با کد ملی میترسم قانون درست کنه روزهای زوج زنتو و روزهای فرد بچه هاتو نمیتونی سوار کنی....مادرتو بردی دکتر یا جایی دیگه نمیتونی برگردونی فقط رفت..وووو با با جمع کنید کم خودتونو مسخره عام کنید...آقای خیابانی چه فکری پیش خودد کردی خوبه ماشین هایی مثل بنز و جکوار تولید نمیکنید اینها همه سیاست فروش خودروهاشونه ما هم گوش دراز سریع منتظر ثبت نام هستیم...
نوهفت تااول نونه آخه پژوسیتومانی چرابشه ۱۱۰پراید لگن بشه بالای شصت چه مردم بدبختیم بااین روحانی
مگرزمان احمدی تحریم نبودیم خودروسازان التماس میکردن وباپنج ملیون وشرایطی میدادن چون تقاظا کم بود ولی الان آقازادها وسلطانها نمیزارن برای مردم هرچه شرایط گرفتن سخت باشه مردم مجبورنددنبال دلالها بیفتند پرایدبیشتر۳۵تا۴۰توملن واقعاظلمه قبلا تفاوت پرایدوپڗوده درصد اما حالاچی مامردم رابرای مرگ گرفتن تابرای تب راضی بشیم
اللهم عجل لولیک الفرج
با سلام. با توجه به تحریم و عدم مدیریت صحیح در ایران خودرو و وجود رانت و دلالان بازار خودرو تا پایان دولت روحانی همینجوری باقی خواهد ماند. از طرفی به علت عدم فروش نفت برای کسری بودجه در سال ۹۹ نیاز به فروش خودرو در بازار با قیمت بالا هستند.
تازه دارید برمیگردید به سی سال قبل، عجب پیشرفتی
خودروی سی روز کاری ثبت نام کردیم شش ماه هنوز در حال تخصیص نمی دونم کی از کارخانه خارج میشه تمام پول هم پرداخت شده
هر گروهی میاد از قبلی بد تر است باید از ریشه درست شود
تازه داریم برمیگردیم به سی سال قبل، چه پیشرفتی....
بنام خدا کاراسان را رها کرده فرصت رانت خواری را به سود جویان میدهیم قیمت مصوب کار خانه چقدر است سود واگذاری به فرد نباید حداکثر از ۱۵ درصد بیشتر باشد فروش بالاتر از قیمت فوق جرم است سامانه ی فروش برای نمایشگاهها ی فروش خودرو ایجاد کرده تا مصرف کننده بتواند از بازار برای خرید ماشین صفر حداکثر ۱۵درصد بالاتر از قیمت کارخانه وجه پرداخت نماید
یکیشا بده
ادعامون در همه زمینه ها گوش فلک را پر کرده ولی در داخل حتی قادر به تامیین یک خودروی معمولی برای مردم نیستیم
مطمینید با افزایش(حدود ۲۳ درصدی) قیمت کارخانه ای خودروها و کاهش نرخ سود مشتری و... که بعده عزل وزیر اتفاق افتاد، برای مردم قدم برداشتید نه برای جیب خودتون!!!...همینجوریشم، فساد و پارتی بازی تو فروش خودروهاتون وجود داره!! قرعه کشی که بیاد، کامل میشه... نفوذی ها و آقازاده ها خوش شانس میشن و افراد ساده لوح از تصور بخت و اقبال بد، سکوت میکنن و...
دوباره ماشین میکشه بالا ههههههههه
خوب من که ماشین مدل 88 دارم میخوام ماشین صفر بخرم، در ضمن من با ماشینم کار میکنم من که نمیتونم ماشینمو بفروشم چند ماه منتظر بمونم تا ماشین صفر تحویل بگیرم،خرج.زندگیمو از کجا در بیارن
اگه گمرک واردات خودرو کم بشه قیمتها خودش میاد پایین.
تو جه توجه
پول جور کردن ماشین زمانبره اول ثبت نام بعد که به اسمه طرف در اومد یه مهلت چتد روزه برا جور کردن مبلغ پیش ماشین
یعنی هرچی بشه هرکی بیاد هرچی بگن اخرش برنده سایپا و ویران خودرو هسته برنده معمولی نه برنده ای که نیزه شو تا ته فرو کرده ها
با سلام .منفکر کنم اگر اجازه بدهند همانند قبل تمامی خودرو سازان در صحنه رقابت باشند . هر گونه اجحاف و فرصت طلبی سوء استفاده گران از بین خواهد رفت .فقط صداقت رفتار مجریان لازم است .والسلام.
فقط صداقت رفتار لازم است
هرکس میاد یه عیده هایی میده بعدش مبیبینی یه چیزای متفاوت اجرا میشه،هرکس میاد ادعایی میکنه بعد همه میشن ماشین باز و وضع بدتر از قبل میشه.اگر دولت بخاد سر و سامان بده هیچ کاری براش نداره ولی حیف...
باسلا، تکلیف قرارداد خودروهای ثبت نام شده، قبل از تصمیمات وزیر جدید چه خواهد شد، چون درصد مشارکت و زمان تحویل قطعی مشخص شده، قبل از اینکه در آینده بلبشور شود اول تکلیف آنها مشخص شود، و الا سیاست درستی نخواهدبود، چون هیچکس خودروخریداری شده خود را کمتر از اصل و سود فروش نخواهو کرد،
وقتی قراره قرعه کشی بشه ، پس چرا ۵۰ درصد پول خودرو را میگیرند؟
درضمن بعد حدود ۲ . ۳ هفته پولو برمیگردانن
گردش مالی یا همون سود این پول ها چرا باید بره تو حساب خودرو ساز؟
توروز روشن جیب ملتو دارن میزنن
تمام قانون ها به نفع دولت و خودروساز هست!پس مردم چی؟
سازمان حمایت از مصرف کننده چ غلطی میکنه،کشکه
خوبه دیگه با پول مردم خودرو بسازیدسه ماه بعد تحویل بدید والا گریه داره این چه مدلیه...لابد چندوقت دیگه مغازه رفتیم چیپس وپفک بخریم فروشنده بصورت پیش فروش عرضه میکنه به این صورت که۵۰درصدپول نقدبرای ثبت نام.تحویل سه ماه بعد البته اگه قرعه کشی برنده شدید.پنجاه درصد هم موقع تحویل چیپس وپفک به مشتری عزیز وگرامی
حرف نزنید گناه داره پراید بدنش از طلاست
افغانستان از ایران بهتر شده ....
سلام ماشین ثبت نامی سود داره صبر کنی پولدار میشی یکم مغز و هوش میخواد
آقا منه مصرف کننده چه گناهی کردم بخاطر مسائل مالی و غیره الان خودرو بی کیفیت و بدون آپشن بهم دادن تازه میگن ممنون هم باید باشه خوب لامصب ماشینی که قبلا داشتم بهتر بود اگر میدونستم اینطوری طاقچه بالا میزدید همونو نگه می‌داشتم جالبه حتی سنسور عقب هم برداشتن
د تخته کنید در این لگن ساز ها و فرغون سازها رو . . . بذارید مردم مثل سایر مردم دنیا ماشین درست حسابی سوار شدن!
اگرارزاق رومثل دهه ۶۰کوپنی کننددرسته درست میشه..عقب گرد
هموطن عزیز لطفا برید مستند اختاپوس که در مورد خودرو سازی در ایران است رو ببینید بعد می فهمید که چه کلاه بزرگی تا الان هم سر دولت و هم ملت گذاشتن یک سری شرکت ها
رحمانی میخواست درستش کنه روحانی نداشت ، عزلش کرد
سلام ...با احترامی ک برای همه غاءل هستم ...این آقایان فکر مردم نیستن ک ..خودرو و کارخانه ها مال مردمند وهمه حقشون ب نوبت صاحب یک اتومبیل بشن ...اونی ک پول داره ب راحتی واونی ک نداره .دولت وظیف اش ه ک بهش بده وبا اقساط هزینه اشو ازش بگیره چون داره یارانه میگیره پس بایدطبق اعدالت اجتماعی باهاش رفتار بشه چون حق و حقوق وطنش باید بهره ببره ....واما مدیریت جدید فقط دست این دلالان اقتصادی یا بهتر بگویم دزدان ومحتکران اقتصادی رو باید با تبر قطع کرد تا فساد اداری و بازار بر چیده بشه
وایسین توصف تانوبت شماهم برسه باشیب ملایم خودروراتحویل بگیرین
خدا لعنتتون کنه که خون مردمو کردین تو شیشه
به به به !!!!
قرعه کشی
خدایا چه بلایهای توسط این مدیران و سیاسیون نصیب ما کردی.
ولی باز جا داره
حالا قراره تهران زلزله بیاد با خاک یکسان بشه فقط همینو کم داشتیم عجب
بد نیس
برای دلواپسانی که میگفتن به عقب برمیگردیم
قرعه کشی ۳۰ساا پیش رو‌میخوان اجرا کنن
خاک تو سرشون
این خودروهای بی کیفیترو ول کنید.
موتور سیکلت هیبریدی بیارید و باشرایط مناسب در اختیار مردم بگذارید تا مشکلات تردد و آلودگی هوا و ترافیک کمرنگ بشه
واقعا وزیر معزول جزو مافیای خودرو بودن الان هم جانشینش هیچ کاری نمیتونه بکنه مگر اینکه خوردو به بازار تزریق بشه
دیدی سرمون چی اومد
بد رفتو بدتر اومد
حالا که دیدیم بدی رو
دوس داریم اولی رو...
این باز چه دزدیه.گارانتی داغون شرکت ها رو هم به این بهانه برداشت
محاله اینا ی حرکتی برا مردم بزنن
امروز میگن توی تهران پراید ۵۲میلیون معامله شده حالا نمیدونم خبرش قطعی هست یا نه،،،!!!
چاره فقط نخریدن به خدا نخریدن بهتربن راه مقابله هستش بهم کمک کنیم حتی کسی که داره بخره هم به خاطر کسی که نداره یه مدت کوتاه نخره خواهش میکنم
خوب گفته اند که :

"کار را باید به کاردان سپرد "
فقط صداقت رفتار لازم است
واقعا خجالت بکشید چرا باید خودرویی که مثلا مثل پراید ۱۲میلیون برای کارخونه تمام شده بخریم ۴۲میلیون چرا انقدر به مردم ظلم و ستم میکنید چرا انقدر گرانی چرا انقدر بدبختی چرا
اکبری پولشو پس بده مال مردم خوری عاقبتش سرطانه
سلام اگه قراره قرعه کشی انجام بشه چرا پول پیش دریافت میکنید تا در صورت برنده نشدن پس بدهید این که به نفع کارخانه وبه ضرر مردم است. دوم قیمت نهایی را اول معلوم کنید تا ارزش پول سپرده گذار کم نشه این ضرر دوم. سوم چرا مردم برای پس گرفتن پول دجار دردسر بشوند چرا خودرو ساز همش نفع خودش را در نظر میگیرد پول و وقت مردم ارزش ندارد چرا باید برای یک خودرو مصرفی این همه ضرر و دردسر برای مردم ایجاد شود خودرو ساز هروقت خودرو حاضر دارد پول و قرعه انجام دهد پول نقد خودرو هم باید نقد تحویل شود در غیر اینصورت خودرو ساز ضعف دارد که دولت بر طرف کند نه با پول مردم ویا چند کارخانه جدید و راه اندازی کردنش. با این همه خبره ونخبه زیاد سخت نیست و راه به ضرر مردم دا وارد نشوید اگر خودرو ساز پول نیاز دارد بانکها برای همین است که تسهیلات بدهند خودرو ساز چرا به جیب مردم چشم دوخته ودلال هم و سوداگر هم دیگه بد تر. این ترفندها را به فرصت وجهش تولید صرف شود نتیجه خود کفایی و جهش تولید بدست می اید. در راه مستقیم کسی مقبون نمی شود تا رستگار شویم
تنها راه نجات مردم ایران فقط و فقط نخریدن ه چیزی گرونه نخرید خودشون درستش میکنن
پول ماشینو کامل بگیره بعد تو رهن شرکت باشه؟ این دیگه چه جورشه
تنها آه نجات نخرید نخرید نخرید نخریدتاالتماسکنن قسطی هم بدن وخیلی ارزونتر لطفا ماشین نخرید
همش دروغ پشت دروغ وقتی خودروساز ماشینو میتونه با قیمت بالا دلالی بفروشه چرا باید تحویل فوری داشته باشه؟ اولین مقصر دولته که گمرکو ازاد نمیکنه دوم خودرو ساز سوم دلال چهارم مردمی که صف میکشن پنجم تعزیرات که رو هیچی نظارت نداره از جمله خودرو همشون یه راه حل بیشتر نداره خرید نکنید واسه شعور خودمون احترام قاءل باشیم
رسیدیم به 40 سال قبل ...
مردم براى قند شكر هم قرعه كشى بشه ماشاالاه به اين طرز فكر
این طرح ها همگی گم کردن صورت مسئله است! مصرف خورو ایران سالیانه 1 میلیون خودرو هست، چند سالی است که تولید خودرو به 300 هزار در سال رسیده در نتیجه نیاز امسال با نیاز سالهای گذشته بر روی هم انباشته شده بنابراین تنها راه حل مسئله رسیدن تیراژ تولید خودرو به 2 میلیون خودرو در سال 99 است! والسلام....

در مورد قیمت: ریال تبدیل شده به ذغال گداخته ای که هیچ کس دوست نداره دستش داشته باشه، هر جوری که شده دوست داره این ذغال گذاخته رو بندازه تو دست یکی دیگه ور هر چی شده به جای این ذغال گداخته بخره، حالا ماشین باشه ، خونه ، زمین ، بورس ، سکه ، طلا دلار نخود و لوبیا و ......
اگر این مشکل رو میخواین حل کنید باید روی این ذغال گذاخته آب بپاشین (ولی خوب بنزین می پاشین متاسفانه) تمام....
با روحانی تا 1400
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار