بازدید 26263
پیمانه اقتصادی

روز پرنوسان دلار در کانال ۱۷ هزار تومانی/ همتی: وظیفه دارم ریسک سرمایه گذاری در ارز را مجدداً گوشزد نمایم/ کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو/ نسخه پزشکیان برای ساماندهی بازار خودرو

این پیمانه تیتر‌هایی همچون ریزش شاخص کل بورس در معاملات امروز، سهام آسیایی سقوط کرد، روند افزایشی طلا در بازار جهانی ازسرگرفته شد، واردات نفت چین ۸ درصد افزایش یافت، سرمایه‌گذاری چین در آمریکا به کمترین میزان در ۱۰ سال گذشته رسید، کارگران صنعت خودروی آمریکا به سر کار خود باز می‌گردند و افزایش قیمت سکه طرح جدید را در بر دارد.
کد خبر: ۹۷۸۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶ 12 May 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون ریزش شاخص کل بورس در معاملات امروز، سهام آسیایی سقوط کرد، روند افزایشی طلا در بازار جهانی ازسرگرفته شد، واردات نفت چین ۸ درصد افزایش یافت، سرمایه‌گذاری چین در آمریکا به کمترین میزان در ۱۰ سال گذشته رسید، کارگران صنعت خودروی آمریکا به سر کار خود باز می‌گردند و افزایش قیمت سکه طرح جدید را در بر دارد.

ریزش شاخص کل بورس در معاملات امروز

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز، با کاهش 26318 واحدی معادل 2.51 درصد به رقم یک میلیون و 21 هزار و 44 واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت 274 واحدی به رقم 11 هزار و 332 واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش 6999 واحدی معادل 2.51 درصد به رقم 271 هزار و 642 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت 6540 واحدی معادل 2.01 درصد، عدد 318 هزار و 217 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش 4337 واحدی معادل 2.01 درصد به رقم 211 هزار و 54 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 30514 واحد کاهش معادل 2.28 درصد را رقم زد و به سطح یک میلیون و 306 هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 14323 واحد کاهش معادل 1.84 درصد به رقم 765 هزار و 41 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 73671 واحد کاهش معادل 3.57 درصد همراه بود و عدد 1 میلیون و 991 هزار واحد را به نمایش گذاشت.

روز پرنوسان دلار در کانال ۱۷ هزار تومانی/ همتی: وظیفه دارم ریسک سرمایه گذاری در ارز را مجدداً گوشزد نمایم/ کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو/ نسخه پزشکیان برای ساماندهی بازار خودرو

سهام آسیایی سقوط کرد

روز سه‌شنبه، سهام آسیا اقیانوسیه در حالی سقوط کرد که داده‌های تورم چین در ماه آوریل به سطح مورد انتظار نرسید. اداره ملی آمار چین نرخ تورم ماه آوریل را ۳.۳ درصد اعلام کرد در حالی که اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز انتظار داشتند این نرخ به ۳.۷ درصد برسد. همچنین شاخص قیمت تولیدکننده چین که پیش‌بینی می‌شد در این ماه ۲.۶ درصد سقوط کند، ۳.۱ درصد سقوط کرد. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۱.۲۶ درصد سقوط کرد در حالی که نیکی ژاپن ۰.۳۱ درصد افت کرد. ای‌اس‌اکس استرالیا ۱.۴۲ درصد سقوط کرد و کوسپی کره‌جنوبی با سقوط ۱.۲۲ درصدی روبرو شد. در باز چین، کامپوزیت شانگهای ۰.۳ درصد پایین آمد و هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ با سقوط ۱.۸۴ درصدی روبرو شد. در بازار ارز، شاخص دلار در برابر ارزهای مهم جهان تا ۱۰۰.۳۵۹ واحد تقویت شد. در مقابل ین، دلار نرخ برابری خود را که دیروز ۱۰۷.۴ واحد بود، امروز تا ۱۰۴.۴۸ واحد تقویت کرد.

روز پرنوسان دلار در کانال ۱۷ هزار تومانی

در بازار امروز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی به نرخ ۱۶۵۰۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۶۶۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد که نسبت به روز قبل، ۱۰۰ تومان رشد داشت. همچنین هر اسکناس یورو به نرخ ۱۷۹۰۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۸۰۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد که همانند دلار، ۱۰۰ تومان گران‌تر شده است. هم در بازار آزاد و معاملات پشت خطی، روند قیمت گذاری به طور نسبی افزایشی بود، اما در حال حاضر اندکی قیمت‌ها کاهش داشته است. به گونه‌ای که از ابتدای معاملات امروز نرخ دلار رشد داشت به نرخ ۱۷۰۷۰ تومان رسید، اما در حال حاضر به رقم ۱۷۰۰۰ تومان رسیده است. همچنین هر یورو در این معاملات، ۱۸۲۰۰ تومان و هر درهم امارات نیز ۴۷۰۰ تومان قیمت گذاری شده است.

همتی: وظیفه دارم ریسک سرمایه گذاری در ارز را مجدداً گوشزد نمایم

عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی در خصوص روند بازار ارز و موضوع تامین ارز برای واردات کشور اعلام کرد:  علیرغم مشکلات ناشی از شیوع کرونا و اقدامات پیشگیرانه کشورهای همسایه و بسته شدن بیشتر پایانه های مرزی و نیز تعطیلی بسیاری از صرافی ها و مراکز جابجایی ارز، در طول  ۵۰ روز گذشته بیش از ۲/۵ میلیارد دلار ازطریق بانک مرکزی و صادرکنندگان غیر نفتی تأمین شده است، که حدود ۵۰ درصد آن ، عرضه از طریق سامانه نیما بوده است. وی افزود: با احیای مجدد و تدریجی روند صادرات غیر نفتی و نفتی، پیش بینی بانک مرکزی از برگشت وضعیت طبیعی صادرات غیرنفتی و عرضه ارز به روال گذشته حکایت میکند. در کنار همه این موارد، موضوع دسترسی به منابع بانک مرکزی در خارج از کشور نیز روند مثبتی پیداکرده است. به گفته همتی، جو روانی و تبلیغاتی ایجاد شده در مورد میزان تورم انتظاری و شرایط آتی ارزی کشور، دور از پیش بینی برمبنای واقعیتها و اطلاعات در دسترس بوده و عمدتاً توسط ذینفعان مطرح می شود. وی اظهار داشت: مردم عزیز این حق را دارند منابع و دارایی خود را در بخشهای مختلف نظیر بورس، بانک، املاک و ارز و طلا، سرمایه گذاری کنند ولی این وظیفه را دارم که ریسک سرمایه گذاری در ارز را مجدداً گوشزد نمایم.

افزایش قیمت سکه طرح جدید

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ۹۹ در بازار آزاد به ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید. قیمت هر سکه طرح قدیم ۶ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی یک میلیون تومان است. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۶۸۷ هزار و ۹۳۳ تومان است.

روند افزایشی طلا در بازار جهانی ازسرگرفته شد

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر نگرانیهای فزاینده نسبت به بروز موج دوم ابتلا به ویروس کرونا در برخی از کشورها پس از تسهیل محدودیتهای قرنطینه، افزایش یافت اما دلار قوی، رشد قیمت این فلز ارزشمند را محدود کرد. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۶۹۷ دلار و ۶۷ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۷۰۱ دلار و ۸۰ سنت رسید.  بهای معاملات این بازار روز گذشته با ۱۵ دلار و ۹۰ سنت معادل ۰.۹ درصد کاهش، در ۱۶۹۸ دلار بسته شده بود.

واردات نفت چین ۸ درصد افزایش یافت

بررسی‌ها نشان می‌دهد در ماه گذشته سال جاری میلادی (ماه آوریل) واردات نفت خام برای پالایشگاه‌های مستقل چین ۸.۳ درصد معادل ۱۳.۱۹ میلیون تن افزایش داشته است. این میزان رشد تا حد زیادی مطابق با پیش بینی‌ها برای این ماه (در حدود ۱۳ میلیون تن) بود. پالایشگاه‌ها، هنگام نزول قیمت به سمت ذخیره سازی محموله‌ها می‌روند. از ماه فوریه که این شاخص واردات نفت خام به چین به علت بسته شدن بیش از ۱۰ پالایشگاه با کاهش مواجه شده بود، این دومین ماه متوالی است که واردات نفت خام چین افزایش یافته است. مؤسسه انرژی پلاتس در گزارش مطرح کرد که واردات نفت خام چینی‌ها ماه آوریل ۲۰۲۰ میلادی (فروردین – اردیبهشت ۹۹) نسبت به سال گذشته نیز ۴۵.۱ درصد بیشتر بود. کل واردات پالایشگاه‌های مستقل شاندونگ در ماه گذشته با حدود ۱۱.۵ درصد افزایش، از ۸ میلیون تن در ماه مارس به حدود ۸.۹ میلیون تن در ماه آوریل افزایش یافته است. بر اساس گزارش ارائه شده از اداره اطلاعات انرژی چین مستقر در پکن، نرخ عملیات ترکیبی در پالایشگاه‌های مستقل شاندونگ در ماه آوریل به حدود ۷۳.۵ درصد افزایش یافت که ۱۸.۴ درصد از ماه گذشته بیشتر است.

سرمایه‌گذاری چین در آمریکا به کمترین میزان در 10 سال گذشته رسید

دفترپروژه سرمایه‌گذاری چین، آمریکا در آخرین گزارش خود اعلام کرد چینی‌ها در سال 2019 تنها 5 میلیارد دلار در آمریکا سرمایه‌گذاری کرده که نسبت به سال قبل،‌ کاهش داشته و کمترین میزان از زمان بروز رکود بزرگ اقتصادی در 10 سال پیش تا کنون بوده است. از جمله دلایل کاهش سرمایه‌گذاری چین در آمریکا اعمال محدودیت در خروج سرمایه در چین، افزایش قوانین نظارتی در آمریکا، کاهش رشد اقتصادی چین، و تشدید تنش تجاری بین دو کشور است.

کارگران صنعت خودروی آمریکا به سر کار خود باز می‌گردند

کارگران کارخانه‌های خودروسازی آمریکا در ایالت میشیگان به خط مونتاژ کارخانه‌ها بازگشتند تا راه را برای باز کردن صنعت خودروی این کشور باز کنند؛ این در حالی است که باز تسهیل قرنطینه کرونا باعث شده که نگرانی‌هایی در مورد موج دوم شیوع بیماری به وجود بیاید. در حالی که میلیون‌ها آمریکایی از کار خود بیکار شده‌اند و بیشتر اقتصاد در توقف کامل به سر می‌برد، تعداد ایالت‌هایی که در حال کاهش محدودیت‌های تجاری و اجتماعی هستند در حال افزایش است. برخی از تامین‌کنندگان قطعات خودرو در میشیگان که مرکز صنعتی غرب آمریکا است، به شدت از پاندمی کرونا و تأثیرات منفی اقتصادی آن آسیب دیده‌اند، از امروز با حداقل کارکنان ممکن کارخانه‌های خود را باز کردند تا برای کار با تمام نیروها از هفته آینده آماده شوند. کارخانه‌های مونتاژ خودرو همچنین بازگشت به کار کارگران متخصص و کارمندان خود را آغاز کرده‌اند. جو پرکینز، مدیر عامل گروه مهندسی و ماشین‌آلات بوش پرفورمنس، گفت: ما کار خود را از این هفته از سر گرفتیم و انتظار می‌رود از هفته آینده سفارشات جدید را دریافت کنیم.

انتصاب نخستین مدیر اجراییِ «زن» در بانک مرکزی ژاپن بعد از ۱۳۸ سال

بانک مرکزی ژاپن بعد از ۱۳۸ سال نخستین مدیر اجرایی زن را منصوب کرد. «توکیکو شیمیزو» بانکدار ۵۵ ساله ژاپنی به عنوان بخشی از برنامه تجدید ساختار گسترده بانک مرکزی ژاپن به این سمت منصوب شد و بدین ترتیب یکی از اعضای تیم ۶ نفره مدیران اجرایی فعال در این بانک با مسئولیت اداره و مدیریت عملیات‌های روزانه، لقب گرفت.

نسخه پزشکیان برای ساماندهی بازار خودرو

مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره گرانی خودرو در بازار، گفت: اگر افرادی که دارای خودرو هستند، از خرید مجدد منع شوند، تقاضا در بازار کاهش یافته و متناسب با عرضه می‌شود در نتیجه التهاب بازار چارچرخ ها از بین خواهد رفت. وی با بیان اینکه دولت در حال بررسی مشکلات موجود در بازار خودرو است، افزود: در حال حاضر افراد خرید خودرو را نوعی سرمایه گذاری دانسته و به عنوان دلالی کاذب در معاملات بازار چارچرخ ها شرکت می‌کنند، در واقع خرید و فروش آنها با هدف تامین نیاز شخصی نبوده و  به دنبال کسب سود هستند. وی با بیان اینکه نباید به افرادی که خودرو دارند اجازه ثبت نام در طرح های پیش فروش داده شود،  اظهار کرد: فاصله قیمت خودرو در بازار و نمایندگی‌ها بسیار است و عده‌ای با ضابطه و رابطه خودرو از کارخانه خریداری می کنند و با قیمت های سرسام آور در بازار به فروش می‌رسانند. نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره اخذ مالیات از خرید و فروش خودرو به قصد سوداگری، اضافه کرد: اخذ مالیات از خرید و فروش خودرو به قانون نیازمند است، اما می‌توان از آن به عنوان یکی از راهکارهای ساماندهی بازار خودرو نام برد، در واقع اگر فرد خودروی خریداری شده را زودتر از موعد مقرر به فروش رساند، باید مالیات سنگینی از آن اخذ شود، در صورت اجرایی شدن این امر افراد به دنبال دلالی کاذب و سوداگری در این بازار نمی روند. /خانه ملت

کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو

قیمت خودروها که از ابتدای هفته جاری و در پی ورود مستقیم رئیس جمهوری و رئیس قوه قضائیه در مسیر کاهشی قرار گرفته بود، از روز گذشته و با اعلام قیمت های جدید خودروها از سوی شورای رقابت و تعیین سود حداکثر ۱۰ درصدی در معاملات بازاری، به روند نزولی خود ادامه می‌دهد. به نقل از ایرنا؛ امروز هر دستگاه خودروی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که در روزهای گذشته قیمت بالای ۱۵۰ میلیونی یافته بود به کمتر از ۱۲۵ میلیون تومان رسیده و پژو ۴۰۵ بنزینی قیمتی کمتر از ۱۱۵ میلیون تومان دارد. همچنین در گروه خودروهای خارجی، افت ۱۰۰ میلیونی قیمت مزدا ۳ از بازار به گوش می رسد.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۳
تنها راه کار برای کاهش تورم به تک رقمی برای همیشه و دراز مدت مانند همه کشورها اخذ مالیات از دلالان است
نمونه ان همین ماشین اگر کسی خواست در طول یک سال بیشتر از یک بار بخرد و یا بفروشد دولت می تواند تا 100 درصد مالیات از این خرید و فروش اخد کند و اگر دولت این کار را کرد دیگر ماشین به جای سرمایه گذاری به خودروی مصرفی تبدیل می شود و تورم ان می خوابد و در همه اجناس مانند مسکن و طلال و ارز هم همین فرمول است و تورم کشور حتی با وجود تحریم ها به زیر 5 درصد می رسد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
تنها راه کار برای کاهش تورم جلوگیری از چاپ پول توسط دولت است
اینهمه تو این بورس هم باد نکنید بالا رفتن بورس هیچ کمکی به تولید کننده نمیکند فقط بازارهای دیگه را بالا میکشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
بالا رفتن قیمت ماشین توسط دولت و خودروسازها هماهنگ شده جسباندن این گرانی به دلالان خیلی کودکانه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
انتخاب رئیس بانک مرکزی انتخاب مدیرعامل خودروسازها انتخاب رئیس بورس و غیره همه توسط دولت انجام میشوند یک سیاست اشتباه توسط دولت به همه دیکته میشود و فاجعه افرین میشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
در تمام دنیا بخاطر رکود و پایین امدن قیمت نفت اجناس و کالاها درحال ارزان شدن هستند اینجا در حال گران شدن
با سلام
بنده یک پرشیا مدل ۹۰ دارم و نمی توانم ماشینم را در بازار ازاد عوض کنم و خودروی روز مدل ۹۹ مثلا بخرم ان وقت اقای پزشکیان بفرماینده بنده چه کنم؟؟
من چون یک ماشین ۱۰ سال پیش دارم نباید بتوانم خودرو ثبت نام کنم تا بعد که خودروی جدید را تحویل میگیرم بتوانم خودرو فعلی را بفروشم؟؟؟
باید ۲ سال بدون ماشین باشم؟؟
متاسفانه اطبا در خودرو اظهار نظر می کنند
مهندس کامپیوتر در مورد برق
مهندس برق در مورد کامپیوتر
مهندس متالوژ در مورد ساختمان و بالعکس صحبت می کنند و همه اظهار نظرها در حوزه های غیر کارشناسی افراد است.
اقای دکتر پزشکیان که در کسوت نائب رییس مجلس هستید ایا نباید اظهاراتتان جامع تر باشد؟؟؟؟؟؟
طرف ۲۰۰ میلیون بدهد به این دو خودروساز و انواع دردسرها را هم بکشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شما خیلی دغدغه دارید مثلا محصول پراید روی همان‌ محصول شرایط خاص بگذارید نه روی تمام‌محصولات این دو شرکت که مردم درد ناچاری باید از انها خودرو تهیه کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
اصل کاری را نگفتی دخالت حقوقدانها در اقتصاد
حالا اظهار نظر عیبی نداره همه میتونند اینکار را انجام دهند مهم تصمیم گیری است که متخصصان باید بدون فشار انجام دهند
دلارشد ۵۰۰۰ تومان
همتی: وظیفه دارم ریسک سرمایه گذاری در بازار ارز راگوشزدکنم
دلارشد ۸۰۰۰ تومان
همتی: وظیفه دارم ریسک سرمایه گذاری در بازار ارز راگوشزدکنم
دلارشد ۱۰۰۰۰ تومان
همتی: وظیفه دارم ریسک سرمایه گذاری در بازار ارز راگوشزدکنم
دلارشد ۱۲۰۰۰تومان
همتی: وظیفه دارم ریسک سرمایه گذاری در بازار ارز راگوشزدکنم
دلارشد ۱۵۰۰۰ تومان
همتی: وظیفه دارم ریسک سرمایه گذاری در بازار ارز راگوشزدکنم
دلارشد ۱۷۰۰۰تومان
همتی: وظیفه دارم ریسک سرمایه گذاری در بازار ارز راگوشزدکنم
دلار میشود ۲۰۰۰۰ تومان
همتی: وظیفه دارم ریسک سرمایه گذاری در بازار ارز راگوشزدکنم
و قصه همچنان ادامه دارد !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
دقیقا. قول میدم 6 ماه دیگه دلار شده 25000 تومان و همتی داره میگه وظیفه دارم .. گوشزد کنم.
یعنی با این شرایط می توان انتظار داشت که بزودی ماشین خارجی خرید
۱۰۰ میلیون مزدا ۳ کاهش قیمت !!!
یا خدا
مسئولان این صفحات را که میخوانند باورشان میشه؟؟؟
روند تکراری سانسور قیمتها شروع شده و اقتصاد همچنان در بیراهه.
قیمت گران شده خودروها و یا اجناس دیگر در بازار تقصیر سایتها است؟؟؟
خودروسازان این وسط اقا و گل دستشان درد نکند.
مسکن دچار رکود تورمی است فکری به حال ان شود نه با امنیتی کردن فضا که هیچ ارزشی این مدل بازار گردانی ندارد.
بورس بی حساب گران شده و تمام‌افزایش قیمتها به همین دلیل است.
اقای همتی هی گوش مان را زد می کنی هی دلار بالا می ره.
پاسخ ها
ناشناس
| Philippines |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
من نمیدونم روسیه و چین کی به درد ما میخورند الان که دیگه تا انتخابات امریکا چیزی باقی نمونده کاری به پیروزی یا باخت ترامپ ندارم ولی فرض را در پیروزی دموکرات میزارم یعنی برگشت امریکا به برجام و حل تمام مشکلات ایا این دو کشور به اصطلاح دوست نمیتوانند یک وام ۲۰ تا ۳۰ میلیارد دلاری به ایران بدهند تا اقتصاد ایران این چند ماه را دوام بیاورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
اصلا دلار بشه 5 تومن چه فایده ای دارد وقتی جنس های وارداتی داره با دلار بالای 20 تومن بدست مردم میرسه
دلالان (صرافی ها ملی) دلار ۱۶۶۰۰ کردن آقای همتی چی میگه وقتی خود بانک مرکزی دلار از مردم ۱۶۵۰۰ میخره مردم حرف یا عمل باور کنند
پروپاگاندا بسیارفعال است
مدتیست ارزوطلا درحال رشد و بورس نورچشمی درحال تضعیف وسقوط است ولی اکثرجرایدوسایت ها طبق معمول کوچکترین اشاره ای به این تحولات نمیکنند !!!!
سکه از ۶۷۰۰۰۰۰ تومان درهفته گذشته به ۷۲۰۰۰۰۰ تومان جهش پیداکرد ولی شتردیدی ندیدی !
دلار وارد کانال ۱۷۰۰۰ تومان شد ولی همچنان شتردیدی ندیدی
حالا اگر قیمت سکه ۱۰۰۰ تومان کاهش پیداکنه همین جراید تیترمیزنند « سکه ارزان شد» !!!!
تا الان ده بار از این حرف ها زده و دلار هر روز افزایش قیمت داره
فکر میکنم به زودی روحانی استعفا بدهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
اسعفااااا؟ جک میگی برادر؟ اگر شما یه روز دیدی کسی اسعفا داد باید به زنده بودنت شک کنی
اقای همتی گوشمان ازاین حرفهاپراست
... 2/5 میلیارد دلار هم شد پول؟ برای ایران 2/5 میلیاد دلار ذخیره ارزی هیچی نیست
اقاي همتي بيا رو زمين ،چي رو گوشزد ميكني وارد گود شو و سر و سامان بده اين بازار اشفته را هر چند عطش دولت براي قيمت دلار و سكه و بورس سيري ناپذيره و شما هم از اينستاگرام و پيامهاي فرازميني خارج شو
ممنونم آقای همتی. بهترین رئیس کل فقط شما هستید
انقدرازاین کشورواون کشوربدمیگیم
که خودمون انسانیت راکاملافراموش کردیم
همه مون شدیم دلال
وقشرضعیف جامعه رافراموش کردیم
واگر...
بقیه کامنت غیرقابل انتشار
خودشون هر چی پس‌انداز داشته‌اند دلار و طلا و سکه خریده‌اند و در گاوصندوق خونه‌شون یا حساب‌های خارج از کشورشون گذاشته‌اند و آن وقت به مردم وعده می‌دهند همه چی ارزون میشه و دلار و سکه و طلا نخرید که ضرر می‌کنید!
همتی از وقتی رییس بانک مرکزی شده هر چی گفته عکس اون اتفاق افتاده بنابر این به مردم وظیفه دارم گوشزد کنم که هر چی آقای همتی گفتند دقیقا عکس اون عمل کنند .
اقای همتی شما وظیفه نداری به مردم گوشزد بکنی وظیفه داری نرخ ارز را در حد پایین و ثابت نگه بداری پس شما چکار میکنین ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! مردم بیچاره شدند
مرسی پزشکیان پیشنهاد خوبی بود الان ما مردم اقدام میکنیم که این عملی بشه، ای مردم این پیشنهاد رو تصویب کنید ...
جناب همتی خیلی دوست دارم به پیام شما اعتماد کنم . از دلار یازده تومان تا حال حاضر هفده تومان ، همین فرمایش را نموده اید . دلار همچنان بالا میرود
گاهی بد نیست واقعیات آنچنان که خودرا تحمیل میکنند ، مورد اشاره قرار بگیرد
ما می خواستیم وابستگی اقتصادی از بین برود،اکنون آنقدر وابسته به خارجی شده ایم که کارخانه هایمان ورشکسته شده است و کار فقط در دلالی و احتکار نهفته است،.
آقای همتی ما هنوز منتظر دلار ۸ هزار تومانی که فرمودید هستیم!
رشته كار ازدست مسولين دررفته
سلام جناب اقای پزشکیان اگر منطقی تر فکر کنید طرح وبرنامه شما برای خریداران خودرو مطلوب نیست تصور کن خانواده ای پس انداز خودرا چون توان بکار گیری ان را دیگر بخشهای اقتصادی ندارد ساده ترین را برای او بکار گیر ی در خرید وفروش میداند وبا توجه شرایط موجود میداند سرمایه اش تضمین شده ودود نمیشود لذا باین گروه نمی توان برچسب دیگری چسباند واقعا اگر هدف شما ساماندهی فروش خودرو در دو شرکت است لطف کنید ترتیبی اتخاذ کنید که خودرو ساز سرمایه ملت تا دوسال اینده بکار میگیرند وکسی نیست بگوید تولید خودرا چند سال پیش فروش میکند برای پیش فروش خودرو برنامه ریزی نمایند
تنها راه رساندن قیمت خودرو به قیمت واقعی ازاد کردن ورود خودروست ولا غیر.اینکه میگویند با ازاد کردن واردات کارگران بکار میشوند هم حرف بی ربطیست مگر در اروپا وامرکا که خودرو وارد میشوند خودرو سازهای انها بیکار شدند؟خیر فقط رقابت بیشترشده هم در کیفیت هم در قیمت.
همتی از دلار ۱۱ تومنی تا الان دائم داره ریسک سرمایه گذاری در ارز رو گوشزد می‌کنه!
اقای همتی صرافی ملی خودتان چرا گران کرده ؟؟؟؟
قیمت ارز را ببر همان جایی که باید باشد تا التهابات بخوابد نه اینکه با نوسانات بازارسازی کنید.
بازارسازی توسط دولت در اقتصاد تقلب محسوب میگردد و یک بازار مانند بورس را ۱۰۰۰درصد می کنند و سایر بازارها با ۱۰ تا ۲۰ درصد بازدهی!!! .
اقای همتی پست اینستاگرام گذاری بس نیست؟؟
دیروز هم که مصاحبه تلویزیونی پربودن ذخایر ارزی داشتید!!!!!!!
۲۴ ساعت نشده مجداا پست اینستاگرام دوباره راجع به ارز میگذارید!!!!
چه خبره؟؟؟
بابا مجری صدا و سیما شوید یا یک کانال در تی وی بزنید با ۱۰ ساعت پیام های تجاری و ارزی و هر ۱۰ ساعت هم تکرار کنید ببینید اقتصاد خوب میشود یا نه!!!!!
ایام کرونا رکود جهانی اورده شما امید به ایام بعد از کرونا بستید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شما در بانک مرکزی و اقای نوبخت در سازمان مدیریت و اقای زنگنه در نفت و ادعای ۱۰۰ دلاری شدن نفت با تحریم نفت ایران مدیران خودتان را به اشتباه محاسباتی انداختید.
اقای زنگنه میفرماید در ایام کرونا تولید نفت مان قطع نشده!!!!!اقاجان نفت ایران بوده ۱۰ دلار و هزینه تولید ۹ دلار نه ۷ دلار یعنی هر بشکه نفت ۳ دلار مثبت !!!!!!این چه هنری بوده اینگونه تولید نفت؟؟؟
صفحه اقتصادی تان ضعیف است.
سالهاست بدلیل ضعف مدیریت کشورسرمایه‌گذاری در ارز ریسک نداشته و هر روز ارزش ریال سقوط کرده حالا ایشون اومده هشدار میده.
همتی خان فقط تو عمرش یه جمله یاد گرفته هر وقت دلار میکشه بالا میگه «ریسک سرمایه گذاری در ارز را گوشزد می کنم»
... دولت می‌تواند خودرو سازها راملزم به ارایه خودرو در بورس نموده ومابه التفاوت قیمت مصوب وبازاذ را به عنوان انحصاری که به آنها داده برداشته ودر مسیر سرمایه گذاری خودروهای هیبرید ویا ضرورت های دیگر هزینه نماید و اشتغال ننگین سوداگری فسادآور وغیره مولد را دامن نزند
در اهواز کارت ملی را به شرط ثبت نام خودرو ۸ میلیون خریدند!!! چطور میشه این بازار را کنترل کرد
سخنی با آقای همتی

از پارسال که دلار ۱۱ هزار تومان بود آقای همتی در پست های اینستاگرامی تاکید داشتند که مردم وارد بازار ارز نشوند چون متضرر خواهند شد . لطفاً بگذارید مردم خود برای پول‌هایشان تصمیم و اظهار نظر کنند . در سال‌های گذشته تا امروز اونقدر ریال رو دستشون نابود شده که بدونن الان باهاش چیکار کنند .

روزی که سکه ۴ میلیون بود و دلار ۱۲ میگفتید مردم نخرند خیلی ریسک داره ! همین پارسال . پیامد این‌ها سلب اعتماد مردم نسبت به اظهار نظرهای شما میباشد .
مردم کیلو چند؟
محدودیت خرید خودرو را به خانواده تحت پوشش شخص دارای خودرو تسری بدهند
دکتر پزشکیان تو دیگه چرا! تو چرا خودتو وارد بازی خودروسازا کردی! محتکر اصلی و دلال اصلی خود خودروسازا هستن!
سلام
اگرچه افزایش تولید خودرو یکی از اصلی ترین راههای کنترل بازار خودرو است اما با شرایط فعلی یکی از راه های موثر در کاهش تقاضای کاذب برای خودرو اینه که افرادی که در طی ۵ سال گذشته است از خودروسازان داخلی خودرو خریداری کرده‌اند اجازه ثبت نام مجدد برای خرید خودرو از خودروسازان را نداشته باشند
اقای همتی مدتی قبل درمورد ریسک دلار گفتی ارزو بر جوانان عیب نیست
هیچ نسخه ای برای درمان آشفتگی بازار شفا بخش نیست مگر نسخه ای که هدفش درمان ناموزونی حجم نقدینگی با تولید کل باشد ، زمانیکه نقدینگی مثل کانگورو میپرد و تولید کل مثل شتر حرکت میکند طبیعی است که فاصله ی غیر عادی میان این دو فاکتور بسیار مهم ایجاد میشود ، عنوانش تورم یا کاهش ارزش پول یا کاهش قدرت خرید و یا افزایش سطح عمومی قیمتها میباشد . راه حل مشخص است یا ترمز نقدینگی باید با سیاستهای انقباضی پولی کشیده شود یا میزان عرضه کالا و خدمت افزایش یابد . اولی وظیفه ی بانک مرکزی و دومی وظیفه ی دولت است . بانک مرکزی باید توضیح دهد در حالی که تورم رشد غیر طبیعی دارد چرا نرخ سود کاهش مییابد ؟ اگر هدف هدایت نقدینگی به سمت بورس است چرا بقیه ی بازارها به هم می ریزد ؟ سهم شرکتهای بورسی در تولید ناخالص داخلی چقدر است ؟ آیا تمام تولید حاصل فعالیت شرکتهای بورسی است ؟ سرمایه ی این شرکتها چقدر باید باشد ؟ چرا سیستم بانکی به وظایف خود که همانا هدایت نقدینگی به سمت فعالیتهای مولد و اشتغالزاست عمل نمیکند ؟ اصلا چرا نرخ سود تسهیلات برای تمامی بخشها ی اقتصادی یکسان است ؟ لطف کنند قیمتها را به مکانیزم بازار بسپارند و بستر فعالیتهای تولیدی و رقابت سالم را توسعه دهند .
آقای همتی آمدنت بهر چه بود.
پایین امدن ارز فقط به سود واردکنندگان و به زیان تولیدکنندگان داخلی است
در مهر97 دلار شد 20 تومن اگر همان 20 تومن مانده بود بسیاری از مشکلاتی که امروز با ان مواجه هستیم نداشتیم و سیل جنس های خارجی به سمت کشور سرازیر نمیشد و تولید در داخل رونق میگرفت و اشتغال ایجاد میشد
چقدر این کشور باید خسارت ببیند تا مسئولین به این درک برسند که اقتصاد قوانینی دارد که در تمام دنیا یکی است کسی نمیتواند به میل خود اقتصاد را جلو ببرد و شکل دهد
اقای پزشکیان چرا چندین سال این نسخه را مخفی نموده بودند و ارائه نمی کردند؟؟؟؟؟
اصلا
مگر اقتصادی هست که شما پیمانه کنی
سرمایه گذاری تو حباب بورس خوبه!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
بورسی که رشدش ذره ای منطق اقتصادی ندارد
آقای پزشکیان عزیز اگر راست می گویید و می گویند انحصار تولید داخل و ممنوعیت ورود خودرو خارجی را لغو کنید ببینید بازار خودرو متعادل می شود یا نه
علت هجوم به خرید مسکن، خودرو، سکه و ارز در دوره هایی اتفاق افتاده که دولت سود بانکی را کاهش و مردم برای حفظ حداقلی ارزش پولشان، سرمایه خود را از بانک بیرون و به خرید مواردی که ذکر شد پرداخته اند و دود این کاهش سود بانکی به چشم مردم بیچاره ای که سرمایه ای ندارند می رود. آن وقت در این دو دوره ریاست جمهوری با این تصمیم باعث گرانی همه چیز شدند. در حالیکه دولت می توانست به جای التماس به دولت هایی مثل روسیه و چین برای فاینانس و باز پرداخت حداقل ۱۰۰درصدی سود به آنها، از این سرمایه مردم در بانکها استفاده و برابر تورمی که قطعاً بالا نمی رفت سود بانکی می داد و از طرفی آبادانی کشور بیشتر و مشکل بیکاری هم حل می شد. و ....افسوس...
راه فقط این است بستن سایت دیواروشیپور اگریک ماهه مسکن وخودرو درست نشد
همتی: این وظیفه را دارم که ریسک سرمایه گذاری در ارز را مجدداً گوشزد نمایم.
زمانی که دلار 11000 تومان هم بود اینو گفتی و کسانی که میدونستن قضیه چیه رفتن و دلار خریدن و الان شده 17000
و باز شما داری همون حرف رو تکرار میکنی.
یکی از پارامترهای کشورهای پیشرفته نظم و کنترل دارایی و عدالت اجتماعی با مالیات پی تی است
مالیات پی تی یعنی کسی که چند خودرو دارد کسی که چند خانه دارد کسی که مرتب طلا خرید و فروش میکند به راحتی شناسایی و به میزان دارایی وی مالیات گرفته میشود
متاسفانه در کشور ایران با وجود شعارهای زیبای عدالت و دین مداری بخاطر هزینه های زیر ساخت برای این نوع مالیات و اینکه جلوی فساد دانه درشت ها گرفته میشود دولت ها نمیخواهند آنرا اجرا کنند البته دلایل دیگری نیز دارد مثلا بستر مالیات پی تی دیر آماده میشود و دولت های بعدی از مزایای آن استفاده میکنند و اینکه درآمدهای پنهان و قاچاقی لو میرود و دارایی همه از جمله مسئولین و مدیران مشخص میشود و .... (همه مردم میخواهند مالیات بدهند به شرط اینکه عادلانه از همه گرفته شود)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
مالیات باید از درامد گرفته شود نه سرمایه
ناشناس
| Italy |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
اینجا مالیات نه برای مردم خرج میشه و نه بر اساس . قانون هست مثل مالیات پیش فروش سکه که قانونی نبود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
مالیات گرفتن از سرمایه باعث خروج انها از کشور میشود
هر سال حقوق ها رو كمي زياد ميكنن از طرف ديگه با بالا رفتن نرخ ارز همش خنثي ميشه كه هيچ قدرت خريد و ارزش پول كمتر هم ميشه، راهكار فقط ارتباط با دنياست ولاغير
اقای همتی خسته نباشی بیان درد که کار شاقی نیست راه درمان چیست برادر ریسک سرمایه گذاری را اکنون همه می دانند فرمایش شما باید جدید و متفاوت باشد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها