بازدید 11738
کروناویروس حاصل فرگشت طبیعی است

نزدیکترین خویشاوند کروناویروس جدید پیدا شد

دانشمندان با یافتن یک خویشاوند نزدیک از ویروس "SARS-CoV-2"، عامل بیماری همه‌گیر کووید-19 در خفاش‌ها به شواهد بیشتری در مورد تکامل طبیعی این ویروس و عدم ایجاد آن توسط انسان رسیدند.
کد خبر: ۹۷۸۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵ 12 May 2020

 

به گزارش تابناک و به نقل از فیز، بحث و گفتگوی فراوانی میان سیاستگذاران و عموم مردم درمورد این که کروناویروس جدید از کجا آمده است، جریان دارد. در حالی که محققان، خفاش‌ها را به احتمال زیاد میزبان طبیعی "SARS-CoV-2" می‌دانند، هنوز منشاء این ویروس مشخص نیست.

محققان به تازگی یکی دیگر از ویروس‌های خانواده کروناویروس را شناسایی کرده‌اند که نزدیکترین خویشاوند "SARS-CoV-2" در برخی مناطق ژنومی است و حاوی اسیدهای آمینه در محل اتصال زیر واحدهای S1 و S2 ویروس است.

محققان می‌گویند این ویروس جدید موسوم به "RmYN02" نشان می‌دهد که این قبیل ویروس‌ها به طور طبیعی فرگشت می‌یابند.

"ویفنگ شی" نویسنده ارشد این مطالعه می‌گوید: از زمان کشف "SARS-CoV-2" چندین گمانه بی‌اساس مبنی بر اینکه این ویروس منشاء آزمایشگاهی دارد، مطرح شده است. به خصوص، گفته شده است که S1 و S2 در این ویروس، بسیار غیرمعمول هستند و شاید نشان دهنده دستکاری آزمایشگاهی باشند. اما مقاله ما به وضوح نشان می‌دهد که این فرگشت‌ها به طور طبیعی در حیات وحش رخ می‌دهند و شواهد محکمی در برابر ادعای آزمایشگاهی بودن کروناویروس جدید ارائه می‌دهد.

محققان ویروس "RmYN02" را از تجزیه و تحلیل 227 نمونه خفاش جمع آوری شده در استان "یونان" چین بین ماه مه و اکتبر سال 2019 شناسایی کردند.

"شی" می‌گوید: از زمان کشف اینکه خفاش‌ها منشاء کروناویروس سارس در سال 2005 بودند، نگاه زیادی به خفاش‌ها به عنوان گونه‌ای که مخزن این خانواده از ویروس است، وجود دارد.

نزدیکترین خویشاوند "SARS-CoV-2" تاکنون ویروسی به نام "RaTG13" شناخته می‌شد که قبلاً در خفاش‌های استان یونان چین شناسایی شده بود. اما اکنون ویروس "RmYN02" که اخیراً کشف شده است، در بعضی از قسمت‌های ژنوم از جمله در طولانی‌ترین بخش رمزگذاری ژنوم به نام "1ab" جایی که آنها 97.2 درصد از RNA خود را به اشتراک می‌گذارند، به "SARS-CoV-2" نزدیک‌تر است.

محققان خاطرنشان کردند که ناحیه ژنومی دامنه کلیدی اتصال گیرنده "RmYN02" که برای آلوده‌سازی سلول‌های میزبان انسانی و اتصال به گیرنده "ACE2" انسانی استفاده می‌شود، با "SARS-CoV-2" متفاوت است. این بدان معنی است که این ویروس جدید احتمالا سلول‌های انسانی را آلوده نمی‌کند.

بررسی دقیق ویروس "RmYN02" و توالی‌های ژنوم آن نشان می‌دهد ویروس‌های این خانواده به صورت طبیعی فرشگت یافته‌اند و منشاء طبیعی دارند.

"شی" می‌گوید: یافته‌های ما نشان می‌دهد که مشخصات عجیبی که در ابتدا بسیار غیرمعمول به نظر می‌رسند، در واقع می‌توانند به طور طبیعی در کروناویروس‌های حیوانات رخ دهند.

وی افزود: مطالعه ما نور بیشتری بر فرگشت "SARS-CoV-2" می‌اندازد. نه "RaTG13" و نه "RmYN02" جد مستقیم "SARS-CoV-2" نیستند، زیرا بین این ویروس‌ها یک شکاف فرگشتی وجود دارد. اما مطالعه ما به روشنی نشان می‌دهد که نمونه برداری از گونه‌های بیشتر در حیات وحش، ویروس‌هایی را نشان خواهد داد که حتی بیشتر با "SARS-CoV-2" و اجداد مستقیم آن ارتباط دارند و می‌توانند در مورد چگونگی ظهور این ویروس در انسان چیزهای زیادی را به ما بگوید.

این مطالعه در مجله Current Biology منتشر شده است.

منبع: ایسنا
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۱
شی که از خود چینی هاس
اعتباری به حرفاش نیست
یون نان چین نه یونان
بله این ویروس کاملا طبیعیه. پخشش غیر طبیعیه!
این کاملا نشون میده چینی ها از این ویروس ها از قبل اطلاع کامل داشتند ودر آزمایشگاهشون اونها رو تحت برسی داشتند واز ترکیب این ویروس‌ها این ویروس جدید را ساختن.
فرگشت؟ همون تکامل خودمون دیگه؟ کاش همین قدر که به کلمات فارسی اهمیت می دین، کمی هم واسه غلطهای املایی و جمله بندی که در خیلی از خبرها به وفور دیده می شه وقت بذارین.
یا دست کم کلمات عامیانه غلط مثل "برای فلان جا" به معنی "متعلق به جایی" و لاکچری بجای لاگژری و ... استفاده نکنین.
چه ترجمه افتضاحی
نقش کلیدی چینو در انتشار ویروس نادیده نگیرید چین به دنبال این هست با جنگ رسانه ای و آمارهای دروغ تقصیراتو ازسر خودش باز کنه
ضمنا دستگاه های اطلاعاتی المانم گزارش دادن که چین سازمان بهداشت جهانیو تهدید کرده بود که در رابطه با کرونا که سانسور کنن و...
کرونا ویروسی طبیعیه بله شکنی نیست ولی در آزمایشگاه وو هان 32 کیلومتری شهر ووهان این ویروسو دست کاری ژنتیکی کردن حالا به عمد یا غیر عمد این ویروس از طرف چینی ها انتشار پیدا کرد که در ادامه مشکلی به وجود اومد این بود که اونا اطلاع رسانی غلط کردن و مانع انتشار ویروس نشدن و جلوشو نگرفتن و سازمان بهداشت جخانیو تهدید می کردن که نباید اخبار و اطاعات ویروسو گزارش کنن اینو اخیرا دستگاه اطلاعاتی المان اعلام کرد که چین قبلا سازمان بهداشت جهانیو تهدید کرده بودش
ضمنا چین شهرهای خودشو قرنطینه کرد و اجازه می داداز کشور خارج بشن ولی اجازه ورود نمی داد این یعنی که حالا که ما کرونا گرفتیم پس بهتره همه دنیا بگیرن ..وقتی خودش عاجز موند از درمانش مانع انتشارش نشد همه رو مبتلا کرد
از ی جایی به بعد باید جلوی چین ایستاد
الان حزب کمونیست چین با جنگ رسانه ای می خواد یواش یواش تقصیراتو بندازه گردن کشورهای دیگه الان سکوت کرده بعدش انتشار ویروس از کشور حودشو انکار می کنه در ادامشم می ندازه تقصیرو به گردن دیگران
دانشمند چینی که توسط یک چینی دیگه به قتل رسید چین اونجا سکوت کرد
چون اون دانشمند داشت به حقایقی می رسید که چین به عمد این ویروسو منتشر کرده به خاطر همین دستگاه های اطلاعاتی چین این دانشمندو کشتن توسط یک چینی دیگه در داخل خاک امریکا
الانم چینی که سریعا سر هر موضوعی که علیه خودش بود موضع می گرفت حالا سکوت کرده
سلام
این ویروس کرونا از خانواده آرکی باکتریها مثل یوری آرکی می باشد.
و مدعی هستم که عملکرد ویروس کرونا را شناسائی نموده و اعلام می کنم به لطف خدا 100درصد با داروهای موجود قابل درمان است.
نکته اینجاست که بنده محقق علوم بین رشته ائی می باشم، و باید این دانش را به علوم پزشکی اعلام کنم.
متاسفانه بیش از دو ماه است که با دانشگاه علوم پزشکی گلستان در حال مکاتبه میباشم. که به نتیجه اولین دفاع هم نرسیده تا رسد به بقیه داستان.
زیرا اولین سئوال مغرورانه و مکتبرانه این است : سطح سواد و تخصص در حوزه دانش پزشکی شما چیست و چقدر است؟
و حتی معاون تحقیقات دانشگاه در اولین و آخرین برخورد با بنده ، بحث بر سر غلط املائی اظهارات ادعائی ام بوده تا به زعم خودش منکوب نماید.
ما (خانواده) انجام دین و وظیفه نسبت به ملت بزرگ و شریف ایران داشته ایم و آنرا به انجام رسانده ایم.
بنابراین حجت بر ما تمام است.
و فوت همه عزیزان و هزینه های جاری و مسائل دیگر، که از اولین مکاتبه من با دانشگاه علوم پزشکی گلستان تا زمان حصول نتیجه رسمی در هر یک از کشورهای خارجی، قطعا بر عهده مسئولین دانشگاه فوق الاشاره خواهد بود.
باتشکر از وقتی که گذاشتید تا درد دل ما را بخوانید.
اراداتمند و دوستدار همه
کلائی
رشوه چینی ها به نشریات علمی زرد برای کمرنگ کردن آزمایشگاهی بودن ویروس
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم
آخرین اخبار