بازدید 29992

قیمت دلار و یورو امروز سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ۹۹/ ثبات در صرافی ملی، افزایش نرخ در بازار آزاد

چهارمین روز هفته برای فعالان بازار ارز با روند افزایشی شاخص ارزی در معاملات حاشیه بازار همراه شده است. این در حالی است که روز گذشته،  بازارساز از طریق افزایش قیمت‌ها سعی در مدیریت تقاضا و جلوگیری از هیجان‌سازی معامله‌گران فردایی در فاصله نرخ صرافی بانکی و بازار آزاد داشت.
کد خبر: ۹۷۷۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲ 12 May 2020
قیمت دلار و یورو امروز سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ۹۹/ ثبات در صرافی ملی، افزایش در بازار آزاد
قیمت دلار و یورو امروز سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ۹۹/ ثبات در صرافی ملی، افزایش در بازار آزادچهارمین روز هفته برای فعالان بازار ارز با روند افزایشی شاخص ارزی در معاملات حاشیه بازار همراه شده است. این در حالی است که روز گذشته،  بازارساز از طریق افزایش قیمت‌ها سعی در مدیریت تقاضا و جلوگیری از هیجان‌سازی معامله‌گران فردایی در فاصله نرخ صرافی بانکی و بازار آزاد داشت.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ اما امروز صرافی‌های بانکی ترجیح داده اند نرخ دلار و یورو را تغییر ندهند و تنها نظاره گر روند معالات بازار باشند. سیاستی که به نظر می‌رسد ممکن است در صورت ادامه روند افزایشی یا کاهشی قیمت دلار و یورو در بازار آزاد، در روز‌های آینده تغییر کند. این تغییر هم جنبه کاهشی می‌تواند داشته باشد و هم افزایشی. اگر نرخ بازار آزاد عقب نشیتی کند، بازارساز نیز دست از دلار ۱۶۵۰۰ تومانی می‌کشد و نرخ فروش را به طور نسبی پایین می‌آورد و اگر روند افزایشی در بازار آزاد ادامه پیدا کند، در آن زمان، بازارساز برای از بین بردن آربیتراژ احتمالی، وارد بازار می شود و نرخ فروش را بالاتر می برد. هرچند فعلا مهم‌ترین دلیل افزایش قیمت دلار در یکی دو روز اخیر، افزایش نرخ حواله درهم است.

حال بر اساس جدیدترین نرخ‌های اعلام شده در بازار امروز (سه شنبه بیست و سوم اردیبهشت ماه ۹۹)، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی به نرخ ۱۶۴۰۰ تومان از مردم خریداری می‌شود و به قیمت ۱۶۵۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود که نسبت به روز قبل، تغییری نداشته است.

همچنین هر اسکناس یورو به نرخ ۱۷۸۰۰ تومان از مردم خریداری می‌شود و به قیمت ۱۷۹۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود که همانند دلار، بدون تغییر می‌باشد.

اما در بازار آزاد و معاملات پشت خطی، روند قیمت گذاری به طور نسبی افزایشی بوده است. به گونه‌ای که از ابتدای معاملات امروز نرخ دلار رشد داشته و هم اکنون (لحظه انتشار این گزارش) این ارز به نرخ ۱۷۰۷۰ تومان رسیده است. همچنین هر یورو در این معاملات، ۱۸۲۰۰ تومان و هر درهم امارات نیز ۴۷۰۰ تومان قیمت گذاری شده است.
 


همتی: ذخایر اسکناس ارزی بی سابقه است

 
قیمت دلار و یورو امروز سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ۹۹/ ثبات در صرافی ملی، افزایش در بازار آزاد
 
عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی دو روز پیش در جلسه «نظام بانکی و جهش تولید» که با حضور معاون اول رییس جمهوری، مدیران عامل بانک‌ها و اعضای هیات عامل در بانک مرکزی برگزار شد، در حوزه ارزی اظهار داشت: برای تامین کالاهای اساسی و ضروری مشکلی نداریم. هرچند طبیعی است که مثل سابق درآمد ارزی نداریم، البته خیلی از کشورها که تحریم نیستند، وضع ارزی آنها از ما بدتر است. همتی افزود: در حال حاضر ذخایر اسکناس ارزی کشورمان در یک دهه گذشته بی سابقه است، ما برای روزهای مبادا، حذف و اضافه کرده ایم. در این شرایط صادرکنندگان کمک خوبی به ما دارند و ما حتما تمهیدات حمایتی و تشویقی برای صادرکنندگان در جهت صادرات بیشتر و بازگشت ارز صادراتی در نظر گرفته ایم. امیدواریم امسال صادرکنندگان بیشترین کمک را بکنند. امسال تجربه خواهیم کرد که انشاءالله بتوانیم بیشتر اقتصاد را با ارز صادراتی صادرکنندگان غیرنقتی اداره کنیم.»
 
نرخ رسمی ۴۷ ارز در بانک مرکزی

بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۳۲ ارز از جمله یورو و پوند انگلیس کاهش و ۵ ارز افزایش یافت همچنین دلار و ۹ ارز دیگر نیز ثابت ماند.
 
بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز «سه شنبه بیست و سوم اردیبهشت ۹۹» بدون تغییر نسبت به روز قبل ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس با کاهش ۴۹۷ ریالی به قیمت ۵۱ هزار و ۷۱۳ ریال و هر یورو نیز با کاهش ۲۲۴ ریالی به قیمت ۴۵ هزار و ۳۴۷ ریال اعلام شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۳ هزار و ۱۲۲ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۲۴۳ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۵۹ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۸۱ ریال، روپیه هند ۵۵۴ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۵ هزار و ۷۸۲ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۶ هزار و ۲۶۷ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۹ هزار و ۸۶ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۴۱۹ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۴ ریال و دلار کانادا ۲۹ هزار و ۸۹۳ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۵ هزار و ۴۸۵ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۲۷۶ ریال، لیر ترکیه ۵ هزار و ۹۴۵ ریال، روبل روسیه ۵۷۱ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۲۰ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۷ هزار و ۷۱ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۴ ریال، دلار سنگاپور ۲۹ هزار و ۵۹۸ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۴۹۹ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۲۲۶ ریال، کیات میانمار ۳۱ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۴ هزار و ۴۲۶ ریال تعیین شد.

همچنین، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۶۳۶ ریال، دینار لیبی ۲۹ هزار و ۵۷۰ ریال، یوان چین ۵ هزار و ۹۲۰ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۰ هزار و ۵۶۳ ریال، رینگیت مالزی ۹ هزار و ۶۵۴ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۴ هزار و ۲۳۳ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۴۰ یال، یکصد تنگه قزاقستان ۹ هزار و ۹۶۲ ریال، لاری گرجستان ۱۳ هزار و ۴۰ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۸۰۷  ریال، افغانی افغانستان ۵۵۲ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۷ هزار و ۲۲۷ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۵۸ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۳ هزار و ۳۷۲ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۹۳ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۱ هزار و ۹۶۶ ریال ارزش‌گذاری شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹
سه شنبه ۲۳ اردیبهشت۹۹ ساعت ۱۳:۵۰
دلار۱۷۲۰۰
سکه ۷۳۰۰۰۰۰
بورس بیش از ۲۶۰۰۰ واحد سقوط کرد ( تازه اولشه) !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
در بازار فرودوسی فروش سکه امامی از 7250 بود تا 7400 و حتی 7500 هم بود
پروپاگاندا بسیارفعال است
مدتیست ارزوطلا درحال رشد وبور نورچشمی درحال تضعیف وسقوط است ولی اکثرجرایدوسایت ها طبق معمول کوچکترین اشاره ای به این تحولات نمیکنند !!!!
سکه از ۶۷۰۰۰۰۰ تومان درهفته گذشته به ۷۲۰۰۰۰۰ تومان جهش پیداکرد ولی شتردیدی ندیدی !
دلار وارد کانال ۱۷۰۰۰ تومان شد ولی همچنان شتردیدی ندیدی
حالا اگر قیمت سکه ۱۰۰۰ تومان کاهش پیداکنه همین جراید تیترمیزنند « سکه ارزان شد» !!!!
بورس قرمز میشه دلار میره بالا الاکلنگ بازی می کنند معلوم نیست الان که تمام مرزها نیمه تعطیل ‌وخروجی مسافر و واردات کالا صفر. باز دلار چرا می‌ره بالا
همش ميگيد ذخاير ارزي و ريال بيسابقه است خوب اين يعني چه؟
بازار غير قابل كنترل داريد از نخود آش گرفته تا همه چي.
اگر تونستيد جوري مديريت كنيد كه مردم (همين هشتاد ميليون ها) دچار تورم و فقر و تنگدستي نشن خوبه. البته صدقه نميخواد بدين فقط به وظيفه ذاتي تون عمل كنيد يعني مديريت بازار !
آقای همتی چرا اینقدر دلار ذخیره میکنید شما که به مردم میگید چیز خوبی نیست دنبالش نرن ؟ سکه هم که حباب دایم داره بهتره نخرید بهترین کار سرمایه گذاری در بورس و دریافت رسید میباشد .
هی میاد میگه ذخایر بی سابقه هست....
مرد حسابی اینقدر نرو رو اعصاب ماها پس چرا هی قیمت میره بالا هر رزو
واقعا ملت رو عصبی کردید با این تصمیم ها و رفتارهاتون
من جای شما بودم که خدا نکند باشم استعفا می دادم
تو را خدا بسه دیگه بسسسسسه خسته کردید
ارزو برجوانان عیب نیست !!!!!
نه دلار رکورد زده است و نه طلا. ارزش پول ملی، حالا با هر چند صفر و با هر نامی، در حال سقوط چندباره است.
"همتی: ذخایر اسکناس ارزی بی سابقه است"

فایده اون چی هست برای مردم وقتی اجناس رو به دلار 17 هزار تومن میخرن؟
وقتی موبایل ، لبتاپ ، فرش ، بستنی و ... همه با قیمت دلار میره بالا قایده اون چی هست؟

گذاشتید برای روز مبادا؟ امروز هست که داره کمر ملت خم میشه
البته از کارهایی که می کنید یرعکس فرماشهای شما برداشت می شود. به فرموده حافظ: سخنت رمز زبان گفت کمر سر میان، از میان تیغ به ما آخته ای یعنی چه؟
اقا همتی برو بسمت بازار ازاد و بفرمائید بفروشند و با تولید و یا تجارت ارز تولید کنند.لطفا گردش واردات را تسهیل کنید تا صادرات روان شود
سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ۹۹ ساعت ۱۵:۲۵
دلار ۱۷۲۵۰
سکه ۷۳۵۰۰۰۰
سلام واقعا دلار داره مملکت دلاغون می کنه
همه میدونن
گرونی اجناس
خوردو
وهمه چیز از دلار
جیب دولت را از جبیب مردم پر نکنید
همش دست دولته
نه دلال نه چیزی
تابی نوشته هی مارو بزار خواهشن
بابا مردم بیچاره شدن
دست دولت فعلا پر نیست
صادر کنندگان ارز را به کشور بر نمیگردانن
دولت با حرف وحدیث وبورس فعلا با مصیبت جلوی افزایشهای قوی را گرفته
فعلا که همه کشورها خصوصا ترکیه دلار در مقابل لیر ترک به شدت افزایش یافته مردم ترکیه
به هردلار به پول ما ۱۷۶۰۰ تومان پرداخت میکنند
طلا در ترکیه ده درصد گرانتر از کشور ماست
کرونا همه معادلات را به هم ریخته
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس