بازدید 5779

کره جنوبی «کمک بشر دوستانه» به آمریکا ارسال کرد

همزمان با کمبود تجهیزات و لوازم بهداشتی در آمریکا، کره جنوبی اعلام کرد با توجه به وضعیت اضطراری آمریکا دو میلیون ماسک به صورت «کمک های بشر دوستانه» به واشنگتن اهدا کرده است.
کد خبر: ۹۷۷۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۰ 11 May 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا یونهاپ روز دوشنبه گزارش کرد ارسال این تعداد ماسک به دنبال گفت و گوی دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و "مون جائه این" همتای کره ای وی در مورد همکاری های مشترک دو کشور در مبارزه با کرونا در ماه گذشته میلادی صورت گرفته است.

وزارتخارجه کره جنوبی اعلام کرد این تعداد ماسک با یک پرواز باری ایالات متحده راهی این کشور شده و قرار است ماسک ها میان کلینیک ها و مراکز درمانی آمریکا توزیع شوند.

تا کنون بیش از یک میلیون و ۳۶۰ هزار نفر در آمریکا به کرونا مبتلا شده و بیش از ۸۰ هزار نفر در اثر این بیماری جان باخته‌اند. ایالت‌های مختلف در این کشور در حالی به سمت بازگشایی پس از اعمال قرنطینه برای کنترل شیوع کووید۱۹ می‌روند که کارشناسان درباره روند صعودی مجدد در شیوع این ویروس هشدار می‌دهند.

"هری هریس" سفیر آمریکا در کره جنوبی در توئیتی به دلیل ارسال دو میلیون ماسک از کره جنوبی و کاخ آبی قدردانی کرد و نوشت: «اتحاد و دوستی ما امروز همانند ۷۰ سال پیش بسیار مهم است.»

این نخستین باری نیست که کره جنوبی کمک های بشردوستانه به ایالات متحده ارسال کرده است سئول در سال ۲۰۰۵ نیز که توفان کاترینا به این کشور خسارت زیادی وارد کرد ۵ میلیون دلار کمک بشردوستانه به واشنگتن ارسال کرد کره جنوبی همچنین پس از توفان های هاروی و ایرما در سال ۲۰۱۷ در آمریکا، ۲ میلیون دلار کالا به این کشور اهدا کرد.

آمریکا پیش از این نیز و در ابتدای شیوع ویروس کرونا نیز از کره جنوبی خواسته بود که تجربیات خود در مهار کرونا را در اختیار واشنگتن قرار دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار