بازدید 2196

قیمت نفت در مسیر ثبت دومین افزایش هفتگی

کد خبر: ۹۷۷۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰ 08 May 2020

قیمت نفت در معاملات روز جمعه بازار جهانی با آغاز تسهیل محدودیتهای قرنطینه مقابله با شیوع ویروس کرونا از سوی کشورهای بیشتر که خوش بینی به بهبود تقاضا برای را تقویت کرد، افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت با ۴۷ سنت سنت معادل ۱.۵ درصد افزایش، به ۲۹ دلار و ۳۳ سنت در هر بشکه رسید. معاملات نفت برنت روز پنجشنبه با حدود یک درصد کاهش قیمت بسته شده بود.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۴۸ سنت معادل ۱.۵ درصد افزایش یافت و به ۲۴ دلار و سه سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز پنجشنبه با حدود دو درصد کاهش بسته شده بود.

هر دو شاخص قیمت به سوی دومین رشد هفتگی متوالی پیش می‌روند اما چشم انداز استمرار اشباع عرضه و محدودیت مخازن نگهداری نفت در خشکی و دریا، رشد قیمتها را محدود نگه داشته است.

به گفته استفن اینس، استراتژیست ارشد شرکت اکسی کورپ، حتی با وجود نشانه‌های اولیه از آغاز تثبیت تقاضا، رشد ذخایر نفت احتمالا برای مدتی ادامه خواهد داشت و محدودیت ظرفیت مخازن نفت نگران تداوم پیدا می‌کند.

معامله‌گران با اشاره به آمار شرکت جن‌اسکیپ اعلام کردند که ذخایر نفت در کاشینگ اوکلاهاما که هاب تحویل معاملات نفت آمریکا است، در هفته منتهی به پنجم مه حدود ۴۰۷ هزار بشکه در روز افزایش پیدا کرده است. اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه در گزارش هفتگی خود اعلام کرد که ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته برای پانزدهمین هفته متوالی افزایش داشته و به میزان ۴.۶ میلیون بشکه رشد کرده است اما این رقم کمتر از ۷.۸ میلیون بشکه رشد ذخایر نفت بود که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کرده بودند. ذخایر بنزین آمریکا در پی کاهش محدودیتهای قرنطینه برخی ایالتهای این کشور و افزایش تردد خودروها، کاهش داشت.

بر اساس گزارش رویترز، در این بین، استرالیا جدیدترین کشوری است که کاهش محدودیتهای قرنطینه و رفت و آمد را با کاهش روند ابتلا به ویروس کرونا آغاز کرده است و دولت این کشور در چهار هفته آینده تسهیل محدودیتها را به تدریج افزایش می دهد. فرانسه، بخشهایی از آمریکا و سایر کشورها هم سرگرم برنامه ریزی برای تسهیل محدودیتهایی هستند که برای مقابله با گسترش بیماری کووید ۱۹ اعمال شده اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر