بازدید 50667
دو هزار و هشتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

نامه سرگشاده علی مطهری به دبیر شورای نگهبان / هشدار قاضی‌پور: مراقب «هنر پیشه‌های بورس» باشید! / پزشکیان: امثال اردشیر زاهدی باید بتوانند بیایند و بروند

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: ارجاع طرح اصلاح قانون انتخابات به مجلس / شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان دست به کار اصلاح شد / کرونا کدام بازار را سکه کرد / ضربه مهلک فدراسیون فوتبال به تیم‌های ملی در ۴ سال اخیر و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۷۷۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۹ 09 May 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
بحران چادر در صداوسیما!

ایسنا نوشت: در روز‌های اخیر برخی از مهمانان سابق برنامه‌های گفت‌وگومحور تلویزیون در فضای مجازی مدعی شده‌اند، برنامه میزبان از آن‌ها خواستار برداشتن چادرشان شده است. یکی از این زنان دختر طلبه‌ای است که به دلیل تغسیل اموات کرونا پیشتر شهرت پیدا کرده است. او مدعی شده است که عوامل برنامه تلویزیونی در شبکه نسیم از او خواسته‌اند که بدون چادر مقابل دوربین حاضر شود. دیگری هم زنی بوده که برای برنامه‌ای شعبده‌بازی در تلویزیون حاضر شده و او هم مدعی شده که از او خواسته‌اند چادر از سر بردارد. در پی ادعا‌های این دو زن که واکنش‌های متفاوتی را هم به همراه داشت، برخی دفاع کردند و صداوسیما را متهم و برخی آن را برای رسیدن به فالور بیشتر دانستند، امروز روابط عمومی‌های شبکه‌های تلویزیونی در خبر‌هایی مجزا با اعلام برائت از اتهام‌هایی که در روز‌های اخیر برخی از مهمانان به آن‌ها وارد کردند، اعلام نمودند این ادعا‌ها را پیگیری قانونی خواهند کرد.

محرز: گرما پاشنه آشیل کرونا نیست

مینو محرز روز شنبه در گفت وگو با ایرنا ضمن ابراز نگرانی از احتمال اوج گیری مجدد ویروس کرونا بر اثر شروع زودهنگام کار و فعالیت در جامعه، افزود: همه بیرون آمده اند و رعایت نمی‌کنند انگار که اصلا ویروسی نیامده و نبوده! گویا فراموش کرده اند. این در حالیست که هنوز هم فاصله گذاری فیزیکی مهمترین نکته و تنها راهی است که در دنیا کنترل کرونا توسط آن صورت گرفته است. وی با تاکید بر اینکه مردم حتی المقدور و در موارد غیر ضروری نباید از خانه خارج شوند، تصریح کرد: خوشبختانه در ماه رمضان ماندن در خانه بیشتر شده و به امر مقابله با کرونا کمک کرده، اما اگر رفت وآمد‌های روزمره و بی توجه به نکات بهداشتی تکرار شود و ادامه یابد، مشکل خواهیم داشت. محرز درباره شایعه‌ای که در نخستین روز‌های کرونا منتشر شد مبنی بر این که کرونا با شروع گرما از بین می‌رود، خاطرنشان کرد: گرما در محیط باعث می‌شود ویروس کرونا زودتر از بین برود، اما تاثیر بسیار کمی در روند کم شدن فاکتور‌های سرایت آن یا به طور کلی از بین رفتن آن دارد.

اولین واکنش سینا کمال‌خانی پس از ابطال نتیجه انتخابات تفرش

سینا کمالخانی منتخب مردم تفرش در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که اخیرا مدرک تحصیلی وی خبرساز شده است، در این رابطه بیانیه‌ای منتشر کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: اینجانب سینا کمالخانی جوانی ۳۲ ساله در قرن بیست و یکم و در عصر تکنولوژی به دلیل مشغله‌های کاری، تصمیم به ادامه تحصیل از طریق دانشگاه‌های الکترونیکی گرفتم و نهایتا از طریق فراخوان اینترنتی با یکی از این موسسات آشنا شدم و ثبت نام کردم. بواسطه فعالیت آشکارا و دامنه اینترنتی این موسسه که کسب آن مستلزم دریافت مجوز قطعی از نهاد‌های ذیربط است، به این موسسه اعتماد کرده و از طریق همان سایت به تحصیل، دریافت جزوات، ارسال پایان‌نامه و واریز شهریه در طول چند ترم اقدام کرده‌ام. علیرغم مستندات و هولوگرام معتبر مدرک تحصیلی، امروز نهاد‌های مربوطه آن موسسه را فاقد مجوز دانسته و متعاقبا مدرک تحصیلی بنده را تایید نکرده اند. بدیهی است نظارت بر عملکرد این موسسات و صحت سنجی مجوز‌های آن‌ها برعهده نهاد‌های مسئول بوده و بنده هم، چون سه و نیم میلیون دانشجوی دیگر لزومی به بررسی مجوز این موسسات و دانشگاه‌ها و یا مجوز رشته‌های ارائه شده نمی‌دیدم؛ و در نهایت من ماندم و اشتباه دیگران، و قطعا به سهم خود از مردم عذرخواهی می‌کنم که نتوانستم آنچنان که باید از حق خود، رای اعتماد مردم و مطالباتی که تحقق آن بر گردنم گذاشته شده بود دفاع کنم.

شکایت پسر قالیباف از محمدعلی نجفی

محمدعلی نجفی شهردار پیشین تهران که به دلیل قتل میترا استاد همسر دومش از حدود یک سال پیش در بازداشت به سر می‌برد، فردا ۲۱ اردیبهشت ماه در پرونده‌ای جداگانه و با شکایت الیاس قالیباف فرزند محمدباقر قالیباف شهردار اسبق تهران محاکمه می‌شود. حمیدرضا گودرزی وکیل مدافع محمدعلی نجفی با اعلام این خبر گفت: جلسه رسیدگی به شکایت الیاس قالیباف از نجفی فردا در شعبه ۱۰۵۹ مجتمع قضایی ویژه رسیدگی به جرایم کارکنان دولت برگزار می‌شود. وی افزود: در این پرونده، الیاس قالیباف و شرکت شمس‌الشموس از شهردار وقت منطقه ۲، مدیر وقت حراست شهرداری منطقه ۲ و همچنین از نجفی به عنوان شهردار وقت تهران تحت عنوان نشر اکاذیب و گزارش خلاف واقع شکایت کرده و پرونده مزبور در دادسرای کارکنان دولت در مرحله رسیدگی است. بنا بر این گزارش، ماجرا از این قرار است که حراست منطقه ۲ شهرداری تهران در ۱۷ بهمن سال ۹۶ گزارشی در مورد تخلفات موسسه نوآوران آموزشی شمس‌الشموس متعلق به الیاس قالیباف مبنی بر تخلفات و جرایم تهیه و آن را به شهردار وقت منطقه ۲ یعنی رسول کشت‌پور اعلام کرد.

حرم رضوی در شب‌های قدر بسته خواهد بود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر همچنان بسته خواهد بود و مشتاقان می‌توانند از طریق برنامه زنده تلویزیونی از فرصت معنوی این شب‌ها بهره‌مند شوند. به منظور بهره‌گیری از فرصت معنوی شب‌های قدر مقرر شد در نقاطی از اماکن عمومی و روباز با رعایت کلیه اصول و پروتکل‌های بهداشتی مراسم این شب‌ها برگزار شود. ۲۲ مکان روباز در مناطق مختلف سطح شهر به این امر اختصاص یافته، این مکان‌ها با همکاری شهرداری مشهد، هیات مذهبی و سایر دستگاه‌های مرتبط در فاصله ساعات ۲۱.۳۰ تا ۳۰ دقیقه بامداد به برگزاری مراسم اقدام خواهند کرد/شهر آرا

ضربه مهلک فدراسیون فوتبال به تیم‌های ملی در چهار سال اخیر

تیم‌های ملی فوتبال ایران در سال‌های گذشته نتایج بسیار بدی را کسب کردند که نتیجه این اتفاق، سقوط تیم‌های ایرانی در رده‌بندی آسیایی و همینطور شکست در رقابت‌های مختلف بود. فدراسیون فوتبال در دوره مدیریتی علی کفاشیان با وجود تمام انتقاد‌ها توانست نتایج خوبی را به دست آورد و در پی همین برنامه‌ریزی‌ها بود که تیم‌های ملی بزرگسالان، جوانان و نوجوانان توانستند با موفقیت در رقابت‌های آسیایی، راهی جام جهانی شوند. این روند در دوران مهدی تاج و با سیاست‌های مختلف محمدرضا ساکت به شکست منتهی شد و امروز تیم‌های ملی در وضعیت مناسبی حضور ندارند. /ایسنا

بلوچستانی‌ها کوچکترین مادران ایران

سخنگوی سازمان ثبت احوال گشور گفت: بیشترین میانگین سن مادران در استان‌های تهران و اصفهان (۳۰ سال) بوده است. ️کمترین میانگین سن مادران در استان‌های سیستان و بلوچستان (۲۵.۸۸)، گلستان (۲۷.۶۴)، اردبیل (۲۸.۲۷) و خراسان شمالی (۲۸.۳۹) بوده است. /باشگاه خبرنگاران

صداوسیما اجازه پخش اذان با صدای سراج را نداد

خبرآنلاین، حسام الدین سراج، خواننده موسیقی سنتی ایران با انتشار پستی در صفحه شخصی اینستاگرامش خبر از جلوگیری صداوسیما از پخش اذانی داد که وی با صدای خودش ضبط کرده بود. سراج دلیل این اقدام صداوسیما را توضیح نداد، اما از این که به گفته خودش «توفیق سرودن نوای عشق و ایمان» را پیدا کرده ابراز خشنودی کرد. ️گفتنی است این قطعه حدودا یک سال قبل و در آستانه ماه رمضان منتشر شد. حسام الدین سراج در ارتباط با این اثر نیز چنین توضیح داده بود:” این اذان با درآمدی در گوشه بوسلیک آغاز می‌شود و سپس در اوج و یکی دو پرده پایین در حجاز ادامه می‌یابد و نهایتا در فرود با بوسلیک به پایان می‌رسد.

بدهی عجیب ۶ هزار و ۴٠٠ دلاری پرسپولیس!

بحران مالی در پرسپولیس شرایط این باشگاه را بحرانی‌تر از همیشه کرده است. شرایطی که مدیران وقت پرسپولیس را مجبور کرده برای تأمین هزینه‌های یکی از سفر‌های تیم، مبلغی را از آژانس ارائه دهنده خدمات هواپیمایی قرض بگیرند. یعنی باشگاه عملا نه تنها هزینه هتل و پرواز را پرداخت نکرده بود، بلکه در اقدامی جالب برای هزینه‌های جاری خود نیز از مدیر آژانس تقاضای پولی به عنوان قرض می‌کند. ️در ادامه مدیر این آژانس هم ۶۴٠٠ دلار به نماینده باشگاه پرسپولیس پرداخت می‌کند؛ پرداختی که تا به امروز تسویه نشده است. /ایسنا

کرونا کدام بازار را سکه کرد

با وجود بحران اقتصادی جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا، بعضی از شرکت‌ها رشد و سود عجیب و غریبی داشته‌اند. فروش نسخه جدید بازی «کال آو دیوتی» با عنوان «جنگ مدرن» که سال گذشته منتشر شد، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ نسبت به ۲۰۱۹، ۲۱ درصد رشد کرده و به ۱.۵۲ میلیارد دلار رسیده است.» درآمد شرکت «Electronic Arts» نیز که بازی‌های مشهور و محبوبی مانند فیفا و سیمس را ساخته، ۱۲ درصد رشد کرده است. «زوم» برندی است که بزرگترین رشد ناگهانی را در جهان داشته است. این برنامه که ابزاری برای کنفرانس ویدئویی است، تنها در یک روز میزبان ۳۰۰ میلیون نفر در جلسات ویدئویی بوده است. در سه ماهی که از سال ۲۰۲۰ گذشت، سهام این شرکت ۱۲۰ درصد رشد کرد.

نسخه ساقیان موادمخدر برای درمان کرونا!

مشکینی، پزشک و درمانگر اعتیاد و مدیر پیشین مرکز ملی مطالعات اعتیاد گفت: سوداگران مرگ بلافاصله پس از شیوع بیماری کرونا در ایران، موضوع دروغین نقش و تاثیر دو مخدر تریاک و شیره در پیشگیری از ابتلا به این بیماری را بین مصرف کنندگان و چه بسا سایر افراد را مطرح کردند تا منابع درآمدی جدید برای خود دست و پا کنند. تبلیغات دروغین و فریبنده این چنینی در مورد مصرف مشروبات الکلی هم انجام شده که متاسفانه موجب نابینایی و مرگ گروه زیادی شده و آمار آن قابل تامل است. مصرف هیچ یک از مخدر‌ها نه‌ تنها در مبتلا نشدن افراد به بیماری کرونا نقشی ندارد، بلکه با تضعیف سیستم ایمنی بدن افراد، ضریب احتمال ابتلای آن‌ها به بیماری کووید- ۱۹ را نیز افزایش می‌دهد.

باید از آمریکا حساب کشی شود

وزیر امورخارجه با انتشار متن کامل نامه خود به دبیرکل سازمان ملل متحد، نوشت: در دومین سالگرد «پایان مشارکت ایالات متحده» در برجام، از آنتونیو گوترش دبیرکل ملل متحد خواستم که از ایالات متحده به دلیل تخطی از وظایفش و همچنین وادار کردن دیگران به همین کار حساب‌کشی شود. زورگویی قانون‌شکنانه، اعتبار ملل متحد را به خطر می‌اندازد و صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند.

پزشکیان: امثال اردشیر زاهدی باید بتوانند بیایند و بروند
 
 پزشکیان در اظهاراتی جالب طرفدار رفت و آمد اردشیر زاهدی به ایران است.مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس با تمجید از مواضع اردشیر زاهدی گفت: این نگاه تنگ ماست که باعث فرار عده‌ای می‌شود و خود به خود یک عده‌ای تصور می‌کنند که مملکت فقط مال اینهاست. مملکت مال همه‌ی آن کسانی است که اهل این مملکت هستند. وی در ادامه افزود: من که اعتقادم این است همه‌ی کسانی که ایرانی هستند به آب و خاک‌شان پایبندند. این نگاه تنگ ماست که باعث فراری عده‌ای می‌شود و خود به خود یک عده‌ای تصور می‌کنند که مملکت فقط مال اینهاست. مملکت مال همه‌ی آن کسانی است که اهل این مملکت هستند، در آن به دنبال می‌آیند، تلاش می‌کنند، زندگی می‌کنند و می‌میرند. کسی که اهل این مملکت است بعید می‌دانم که به این راحتی … مگر این که دلش مریض باشد، وگرنه یک انسان سالم هیچ وقت حاضر نمی‌شود که کشورش را معامله کند، فرقی نمی‌کند چپ یا راست، مذهبی یا غیرمذهبی. یک فطرتی در انسان‌ها وجود دارد که بر اساس آن پایبند به اصولی هستند.
 
شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان دست به کار اصلاح شد
 
فعال اصلاح طلب گفت: شورای اصلاح طلبان در نظر دارند تا عملکرد‌ها و ساختار و شیوه کار را مورد بازنگری قرار دهند.علی محمد نمازی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی، با اشاره به موضوع نو اصلاح طلبی مطرح شده از سوی چهره‌های اصلاح طلب گفت: اولا معتقدم که یک سو برداشتی از اظهارات کرباسچی صورت گرفت، زیرا انتقاد کرباسچی بیشتر از ریاست شورای عالی اصلاح طلبان و عارف بود و یک اشاره‌ای هم به رئیس دولت اصلاحات شد که این را مطبوعات و جریانات و تشکل‌های سیاسی خیلی بزرگ کرده و خیلی به آن بها دادند. او ادامه داد: با این حال به نظرم بیش از ۸۰ درصد از اصلاح طلبان بر ادامه روند فعلی رهبری شورای عالی اصلاح طلبان اتفاق نظر دارند. اما هر تشکلی باید مثل هر دستگاه دیگری دائم به بازنگری خود بپردازد و هر طیفی باید به بازخورد‌های عملکرد خود توجه داشته باشد و اگر نارضایتی وجود دارد، باید توجه داشته و علت این نارضایتی‌ها را بازبینی کرد.

نمازی افزود: اکنون شورای اصلاح طلبان در نظر دارد تا عملکرد‌ها و ساختار و شیوه کار را مورد بازنگری قرار دهد. این اتفاق در اصل یک حرکتی در جهت تقویت جبهه اصلاح طلبان است که البته همین کار را اصولگرایان هم باید انجام دهند.سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی درباره احتمال شورایی شدن رهبری شورای عالی اصلاح طلبان نیز بیان کرد: اولا رئیس دولت اصلاحات هرگز ادعا را نداشته که رهبر جریان اصلاحات بوده و روحیه خود خاتمی به کار شورایی بسیار نزدیک‌تر است. این مکانیزم هم قبلا بوده و احتمال دارد که شورای عالی اصلاح طلبان مجددا بر آن تاکید کنند، اما به نظر می‌آید که قرار است تجدید ساختار به طور جدی تری مورد توجه قرار بگیرد.فعال اصلاح طلب تاکید کرد: معتقدم که هم ساختار باید مورد تجدید نظر قرار بگیرد و هم اعضا بازنگری شوند؛ البته من قبلا هم گفتم که باید به سمت حاکمیت عملکرد حزبی در اداره کشور و مخصوصا در عرصه انتخابات برویم؛ زیرا اینگونه فعالیت سیاسی پسندیده نظام جمهوری نبوده و ما نباید از این کار دفاع کنیم، بلکه باید به سمت داشتن دو الی ۳ حزب قوی در کشوربرویم.
 
خاتمی، مجازی سخنرانی می‌کند
 
اولین نشست ماهیانه بنیاد باران در سال جدید با سخنرانی رئیس دولت اصلاحات به صورت مجازی برگزار می‌شود.نشست ماهانه اعضای بنیاد باران با سخنرانی سیدمحمدخاتمی برگزار می‌شود که با توجه به شرایط به وجود آمده به علت شیوع ویروس کرونا این نشست به صورت مجازی در بستر سایت و اینستاگرام و همچنین کانال تلگرام بنیاد برگزار خواهد شد.

هشدار قاضی‌پور: مراقب «هنر پیشه‌های بورس» باشید
 
عضو کمیسیون «صنایع و معادن» مجلس با بیان اینکه تازه‌وارد‌های بورس مراقب هنر پیشه‌های این حوزه باشند، گفت: این افراد با شیوه‌های خود کاری می‌کنند که ممکن است پایین دستی‌های بورس به یک آن ورشکسته شوند.نادر قاضی‌پور در گفتگو با میزان، با اشاره به روند صعودی سرمایه‌گذاری مردم در بورس گفت: بهترین مکان برای جلوگیری از پول‌های شناور، بازار بورس است، اما پیش از این‌ها باید برای تبلیغ تولیداتمان در بورس پیش قدم می‌شدیم. وی تاکید کرد: اگر پول‌های شناور مردم به جای اینکه در مؤسساتی همچون کاسپین سرمایه گذاری شد، در بورس سرمایه گذاری می‌شد، قطعا تولید و اشتغالزایی رونق می‌گرفت. عضو کمیسیون «صنایع و معادن» مجلس اظهار داشت: اندوخته‌های مردم بهتر است در بورس سرمایه گذاری شود و نه در رشته‌هایی همچون طلا، ارز، سکه و مسکن. این نماینده مجلس اظهار داشت: در شرایط فعلی حضور هیجانی مردم در بورس به مانند تیغ دو سر است لذا مسؤلان اگر جلوی حباب موجود در بورس را نگیرد و مردم در این شرایط سهامی را خریداری کنند که ارزش واقعی اش مشخص نیست، قطعا ضربه خواهند خورد و این به مراتب نگران کننده‌تر و بدتر از مؤسسات مالی و اعتباری ورشکسته است.

عضو کمیسیون «صنایع و معادن» مجلس با بیان اینکه در حال حاضر افرادی در بورس هستند که از محل بورس سود به جیب زده‌اند، گفت: برخی روز اول با ۶۰ میلیون تومان سرمایه وارد بورس شده‌اند، اما در حال حاضر سود میلیاردی به جیب زده‌اند که به این افراد «هنرپیشه بورس» گفته می‌شود. این افراد با شیوه‌های خود کاری می‌کنند که ممکن است پایین دستی‌های بورس به یک آن ورشکسته شوند. وی تاکید کرد: بنابراین نیاز است مسئولین سازمان بورس اجازه ندهند سهام برخی شرکت‌ها حباب شود تا از این طریق مردم ضرر و زیان جبران ناپذیری داشته باشند.این نماینده مجلس با بیان اینکه بورس باید از سرمایه مردم صیانت کند، گفت: بنابراین اگر بورس به خوبی مدیریت نشود به واقع خسارات آن از مؤسسات مالی و اعتباری ورشکسته بیشتر خواهد بود و هزار برابر آن ضرر به مردم وارد خواهد شد.قاضی پور ادامه داد: انتظار داریم مردم سهام شرکت‌هایی را خریداری کنند که حداقل قیمت را دارند و یا اینکه با کارشناسان مشورت کنند.

خواسته یک امام جمعه درباره سهام عدالت
 
امام جمعه موقت شهرستان ورامین ضمن اشاره به اینکه استفاده از سهام عدالت بهره‌مندی مردم از حقوق حقه خودشان است بر سرعت عمل دولت در اجرایی کردن آزاد سازی این سهام تاکید کرد. حجت الاسلام سید محسن محمودی در گفتگو با میزان، با اشاره به آزادسازی سهام عدالت آن را بهره‌مندی مردم از حقوق حقه خود دانست و بیان کرد: در این شرایط که بسیاری از خانواده‌ها به دلیل مشکل کرونا با مشکلات بسیاری دست به گریبان هستند، استفاده از سهام عدالت می‌تواند کارگشا باشد. امام جمعه موقت شهرستان ورامین با تاکید بر سرعت عمل دولت در اجرایی کردن آزاد سازی سهام عدالت افزود: مسئولان همچنین باید سود این سهام را بدون کم و کاست به مردم پرداخت تا مردم بتوانند گرهی از زندگی خود باز کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب، نهم اردیبهشت امسال با صدور ابلاغیه‌ای ضمن موافقت با درخواست رییس‌جمهور برای آزادسازی سهام عدالت و با اشاره به نقش سهام عدالت در گسترش عدالت اجتماعی و توانمندسازی خانواده‌های کم درآمد، موارد سه‌گانه‌ای را به عنوان امور لازم‌الرعایه در این واگذاری‌ها مورد تأکید قرار دادند و خاطرنشان کردند: دولت هر چه زودتر اقدامات مقتضی را به عمل آورد تا مردم سریعتر از منافع سهام خود بهره‌مند شوند.
 
نامه سرگشاده علی مطهری به دبیر شورای نگهبان

علی مطهری در نامه روز شنبه خطاب به آیت الله جنتی نوشت: در صحبت اخیرتان مطالبی درباره طرح مجلس در خصوص اصلاح قانون انتخابات گفته‌اید که قابل تأمل و حاکی از نگاه از بالا به پایین به مجلس است. گویی نه این است که شورای نگهبان صرفاً باید مصوبه مجلس را از نظر انطباق با شرع و قانون اساسی بررسی و اظهارنظر کند، بلکه نیت خوانی می‌کنید که این طرح با هدف بی خاصیت کردن احراز صلاحیت داوطلبان طراحی و تصویب شده است.نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: به شما و آقای (عباسعلی) کدخدایی -که از همان ابتدا از این طرح ابراز نگرانی کرد- حق می‌دهم که نگران باشید، چرا که سال‌ها مطلق العنان تحت عنوان مبهم «نظارت استصوابی» هر کاری که خواسته اید کرده اید و اکنون بناست این نظارت بر اساس معیار‌های مشخص انجام شود.

مطهری در پاسخ به اظهارات آیت الله جنتی که گفته بود مجلس توجهی به اصلاح قانون انتخابات نکرد و حالا در روز‌های پایانی خود به فکر اصلاح قانون انتخابات افتاده است، یادآور شد: اولاً مجلس طرح مفصلی در اصلاح قانون انتخابات مجلس ارائه کرد و شما رد کردید. ثانیاً چه فرقی می‌کند مجلس طرحی را در روز‌های پایانی ارائه کند یا در روز‌های آغازین و یا در وسط دوره، شما وظیفه دارید منصفانه درباره آن اظهارنظر کنید.وی درباره این گفته دبیر شورای نگهبان مبنی بر اینکه باید اصلاح قانون انتخابات ناظر به سیاست‌های کلی انتخابات باشد، اظهار داشت: اتفاقاً این طرح ناظر به همین سیاست‌ها از جمله حفظ حقوق نامزد‌ها در بررسی صلاحیت‌ها و پاسخگو بودن شورای نگهبان نسبت به عملکرد خود است تا شورای نگهبان که خود را ناظر و عالم به همه اعمال و نیات و معیار عقاید و اظهار نظر‌های نامزد‌ها می‌داند پایین بیاید.

مطهری درباره بخش دیگری از سخنان آیت الله جنتی مبنی بر اینکه اصلاح قانون انتخابات باید با کار دقیق و کارشناسی به دور از هیجانات انجام شود، تاکید کرد: این‌ها را مجلسی‌ها بهتر می‌دانند و عمل می‌کنند. پاسخ دهید چه کرده‌اید که هم اصول‌گرا و هم اصلاح‌طلب، هم ردصلاحیت شده و هم رد صلاحیت نشده در جریان بررسی این طرح در مجلس فریادش بلند بود. نمایندگان به دستور قرآن عمل کردند که خداوند فریاد به بدگویی را دوست ندارد مگر از سوی کسی که مظلوم واقع شده باشد.نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: جالب است که در آخر، مکنون قلبی خود را بروز داده اید و آن اینکه گفته اید امیدوارم مجلس یازدهم اقدام به اصلاح قانون انتخابات کند، یعنی از پیش مصوبه اخیر مجلس دهم را رد کرده اید و تمایل خود برای اصلاح قانون انتخابات توسط مجلس خودساخته را اعلام کرده اید. در این صورت تکلیف شرط عدالت در اعضای شورای نگهبان چه می‌شود؟

مطهری یادآور شد: بی اختیار به یاد تشر‌های امام خمینی (ره) به شورای نگهبان افتادم که چگونه جناب‌عالی و امثال جناب‌عالی را از جایگاه خدایی پایین می‌آورد و به حقوق مردم توجه می‌داد. این تفکر را که همه مراحل انتخاب را شما باید انجام دهید، از سر خود بیرون کنید، بخشی از انتخاب را هم به عهده مردم بگذارید. فرضا دو نفر فاسد وارد مجلس شوند بهتر از آن است که ده‌ها اصلح از ورود به مجلس باز بمانند. امیدوارم در روش خود تجدید نظر کنید.

ارجاع طرح اصلاح قانون انتخابات به مجلس
 
سخنگوی شورای نگهبان از ارجاع طرح دوفوریتی اصلاح برخی قوانین انتخابات به مجلس خبر داد.آقای عباسعلی کدخدایی، طرح اصلاح برخی قوانین مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شورا‌های اسلامی کشور را دارای ایراد‌ها و ابهامات متعدد دانست.وی با اشاره به نتایج بررسی این طرح در جلسه شورای نگهبان، گفت: علاوه بر ایراد‌های متعدد این طرح، فرایند نظارتی پیش بینی شده به موجب این مصوبه از ابعاد مختلف دارای ابهام شناخته شد.آقای کدخدایی، نسبت نحوه رسیدگی به اعتراض داوطلبان و تکالیف مراجع نظارتی مربوط در این مصوبه را با تکالیف مندرج در قانون لزوم رسیدگی دقیق به شکایات داوطلبان رد صلاحیت شده در انتخابات مختلف که سال ۷۸ در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسیده است، از ابهامات این طرح دانست.سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: این طرح همچنین از حیث نسبت ترتیبات اجرایی مقرر با قوانین موجود انتخاباتی دارای ابهام شناخته شد که طبعا پس از اصلاح در مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان درباره آن اظهار نظر می‌کند.
 
کنایه بایدن به ترامپ در سالگرد خروج آمریکا از برجام
 
نامزد بالقوه حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای به مناسبت دومین سالگرد خروج کشورش از برجام یادآوری کرد، وعده رئیس‌جمهور آمریکا برای عقد توافقی بهتر با ایران محقق نشده است. «جو بایدن»، نامزد بالقوه حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای به مناسبت دومین سالگرد خروج از «برجام» از سیاست «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور کشورش علیه ایران انتقاد کرد. وی همچنین یادآوری کرد، با وجود گذشت دو سال از خروج آمریکا از برجام به دستور دونالد ترامپ هنوز وعده او برای عقد توافقی بهتر با ایران محقق نشده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۵
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۱۷۲
فقهای شورای نکهبان ۲دوره باید انتخاب شوند ته مادام العمر.
این به عدالت نزدیک تراست.
سرباز ولی امر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
امشب برای اولین بار حتی اخبار شبانگاهی شیکه یک سیما در باره بورس هشدار داد. مراقب سرمایه هاتون باشید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
ماموران سر پل را بیشتر و جوانتر انتخاب کنید از نظرهای مفت تابناکی
چغندر قند
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
دولت اگه با چاپ پول به همون روش احمدی نژاد کسر بودجشو جبران میکرد خیلی بهتر بود چون فشار تورمش برای همه یکسان بود ولی این روش دادن روزانه 5 درصد سود در بورس علاوه بر ایجاد شکاف طبقاتی باعث میشه هیچ کس دل و دماغی برای کار و تولید نداشته باشه و همه برن دنبال دلالی بورس و سهم بخرن و گرونتر به بعدی غالب کنن. این که نشد تولید. من خودم مقداری پول داشتم و قصد داشتم یه کار تولیدی راه بندازم ولی وقتی وضعیت بورس رو میبینم که بیجهت و بدون زحمت و مالیات فقط با بک لپتاپ میشه روزی 5 درصد سود کرد تصمیم گرفتم که پولو بزارم تو بورس به جای اینکه . کار تولیدیمو راه بندازم گرچه این دولت میخواد زمین سوخته تحویل دولت بعدی که به احتما نود درصد اصولگرا و از جناح مخالفه بده ولی چوبشو مردم میخورن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
سودی که بورس داره میده بدون هیچ زحمت و مالیاتی و روزانه 5 درصد هست حتی برای قاچاقچیان مواد و اسلحه هم رویایی هست. آیا یک دلسوز پیدا نمیشه تا به مردم هشدار بده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
عدالت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
اصولگرایان بعد از انقلاب گفتند که اگر قرار باشد شکل اجرای دمکراسی و اقتصاد منابع غربی بخواهیم با همان لوازم و سازکار و قواید انها را بخواهیم اجرا کنیم یا فرلنسه یا المان یا هلند و امریکا خواهیم شد . بنابراین در تدوین قانون اساسی گفتند بیاییم برخلاف جوامع غربی که تشکل حزبی دارند عمل کنیم . یعنی حزب را تعطیل کنیم بعد شورای نگهبان را جایگزین کنیم . بیاییم در حوزه اقتصاد دولتی و خصوصی و تعاونی تعریف کنیم‌. بیاییم به جای حقوق غربی حقوق اسلامی را جایگزین کنیم .‌‌بیاییم به جای ازادی بیان و عقیده کلا تعزیل کنیم تا مثل عرب نباشیم . بیاییم به جای دولت مستقر دولت پنهان شکل بدیم و براش بودجه چند هزار میلیاردی تخصیص بدیم . یعنی فراتر از قانون عمل کنه . این دولت اینقدر قوی باشه که هر دولتی اگر قرار شد توسط نردم و مطالبات سیاسی مردم را جلو ببره ساقطش کنیم لدا دولتی درست کردند بی تفنگ ....یعنی همه موارد را داریم اما خوب عمل نمیشه . چون یک جای از ان کار یا دولت یا ساختار را به جابجا کردن و نادیده گرفتن ناکارامد کردند . مثل قدرت سیاسی را از دست‌مردم‌گرفتند وله ۱۲ نفر شورای نگهبان دادند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
باوجود پروپاگاندای گسترده
نابودی بورس وسرمایه سهامدارانش بسیارنزدیک است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
جناب اقای مطهری لطفا یک نامه خطاب به دولت چین بنویسید
چرا باعث شیوع بیماری کرونا شد .
ناشناس
| Austria |
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
اینجانب سینا کمالخانی جوانی ۳۲ ساله در قرن بیست و یکم و در عصر تکنولوژی به دلیل مشغله‌های کاری، تصمیم به ادامه تحصیل از طریق دانشگاه‌های
الکترونیکی گرفتم
!!!!!
کوروش
| United States of America |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
چغندر قند ؟ آیا در شهر شما هم اینقدر خونه میسازن ؟ یعنی در شهر ما اینقدر خونه میسازن که دیگر زمین کشاورزی وجود ندارد . اینقدر خونه ساختند که وحشتناک هست . انهم زمین های کشاورزی پایین دست و بالای جلگه های کشاورزی . واقعا این حجم زیاد کاخ سازی از برای چیست؟ واقعا این پول ها از کجا امده .
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
این دیگر چه جور فقاهت هست که در مقتبل رای مردم ایستادگی میکند که قدرت و سیاست گذاری دست مردم نباشد و چرخش قدرت دست مردم نباشد . همه جای دنیا تلاش میکنند که قدرت سیاسی بدست مردم بیفتد ولی در ایران کلا بر عکس هست . فقیه و شورا و مصلحت ایجاد شدند که مردم به قدرت نرسند . جای تعجب ندارد ؟
اصولا وقتی راهنمایی و رانندگی صلاحیت افراد بالای ۸۰ سال را برای داشتن گواهینامه تایید نمیکند به این دلایل منطقی که؛ گوش خوب نمیشنود، چشم خوب نمیبیند؛ تصمیمگیری افراد بالای ۹۰ سال در شورای نگهبان برای یک مملکت به این بزرگی محل اشکال است و اقای مطهری در این باره بیراه نمیگویند. این قانون نظارت استصوابی باید بسرعت اصلاح شود پیش از انکه در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری بخواهیم رکورد جدیدی در عدم شرکت در انتخابات به ثبت برسانیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس سیدکاظم دلخوش اباتری گفت: روند مثبت فعلی بازار بورس واقعی نیست و مسئولان باید دقت کنند و مردم را به سمت پرتگاه نبرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
مهم برای اربابان قدرت !؟
آن است ، که گوش بعضی ها ، فقط دستورات آنها را بشنود !؟
و در مورد خواست مردم ، کاملا کر و کور و بی تفاوت و سخت گیر باشند
چرا کسی راجع به قیمت های تخیلی مسکن حرفی نمیزند ؟؟ نکند اقایان مسکن هایشان کمتر از 600 درصد سود داشته؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
وقتی یخچال فریزر 35 میلیونه پراید 85 میلیونی مفته. وقتی شاخص بورس با شرکتهای ورشکسته داغون یک میلیون باشه یعنی دلار 16500 مفته. نمیشه بورسو بکش بالا بعد انتظار داشته باشی بقیه سرجاشون باشن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
یا کسی نمی پرسد چرا سکه وطلا دوئبرابر شده یا لوبیاز دوبرابر شده ویا اهند اقزی 70 درشدی داشته ویا پنیر ویا شکر دوبرایبر ویاداروئ که تخت نظار شدید ویا سیمان ویا لوخودرو که چندین برابرشده شده ایا بورس اینه
توقعداشتین قولاد گران بشه ولی سهان ان ثابت باشه اقتصاد ایران نیست
اصلاحطلبان چه چیزی را قرار است اصلاح کنند؟انها باید پیش از اصلاح هر چیزی عملکرد خود را اصلاح کنند و پیش از دادن هرگونه قولی به مردم از مجموعه حاکمیت امکان اجرای انرا سوال کنند و در صورت عدم امکانِ اصلاح کنار بکشند تا کشور به صورت طبیعی به موانعی که مشخص است برخورد کند تا اصلاح به صورت طبیعی صورت گیرد.اینکه مردم را تشویق به شرکت در انتخابات کنیم و نتوانیم حتی یک مجری تلویزیونی محبوب را حفظ کنیم در واقع تیشه زدن به ریشه اصلاحطلبی در چهار چوب نظام است و راه را برای شیوه های دیگر باز خواهد کرد.لذا خوب است بزبان عامیانه سنگهای خود را با اقایان وا کنند و اگر چیزی برای اصلاح و خدمت بود تشریف بیاورند وگرنه گوشه ای بنشینند و هنر نمایی اقایان را تماشا کنند!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
نظری خسته کننده و بیهوده
حبابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
یک سوال: چرا بورس تو سالهای اجرای برجام که تحریم نبودیم اینقدر رشد نمیکرد؟ چرا دو سال پیش که یکدفعه دلار جهش کرد رشد نکرد؟ چرا امسال که کسی نفت دولت رو نمیخره و قیمت نفت زیر صفر اومده و دولت ما هم بودجشو با نفت بشکه ای 50 دلار بسته اینقدر بالا میره و بورس روزانه 5 درصد سود ده شده؟ معلومه دولت میخواد با فروش همزمان شرکتهای ضررده و ورشکسته تو بورس به چندین برابر ارزش واقعیش کسری بودجه شو جبران کنه. ولی تورم و ضررهایی که این روش داره تو دوره دولت بعدی خودشو نشون میده. الان وضعیت بورس مشابه موسسات مالی شده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
ارزش خواندن دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
الان نه دوره ی اصلاح طلبانه و نه دوره ی اصول گراها. الان دوره ی دلالیه
پزشکیان دمش گرم
آقای مطهری شما وسایر نمایندگان که باین طرح رای مثبت داده آید ،به یقین از پس قدرت لایزال آقای جنتی کاری از پیش نخواهید برد واین امر برای ملت کاملا واضع مبرهن است انشالله با پایان عمر مجلس دهم شما وسایر دلسوزان با تشکیلات سازمان یافته پیگیر این خواست افکار عمومی باشید ،تاقوه مقننه استقلال از دست رفته خود توسط شورای نگهبان را باز یابد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
دلسوزان؟
خخخخه
ان هم افرادی مثل ایشون که انگار برای دولت کار می کنند نه برای امور مجلس داری و نظارت بر دولت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
چند مورد از کارهای مثبت اقای مطهری در مجلس ذکر کنید البته به غیر از حرف زدن
با تشکر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
و این قدرت اقای جنتی از کجاست؟اگه اینو جواب بدین یا بدیم،مسئله روشنتر میشه!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
اقای جنتی از سال ۱۳۶۴ رهبر گروه ۹۰ نفره مجلس و بر ضد میر حسین موسوی بودند
و روز به روز عزیز تر و قوی تر شدند !؟
بهترین اقدامی که میشودکردانستکه حالا که کورونا آمده ازپزشکان مالیاتهای سنگین بگیرندکه مجبورشن برن خونه استراحت که دیگه اینقدرآماردرگذشتگانشان بالانرود چون کوروناخودش خوب میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
مزخرف
وزارت ورزش با تیمداریش فساد را در فوتبال دامن زده الانم شروع کرده برای واگذاری تیمهاش به بخش خصوصی شرط گذاشته! با این وضعیت فساد در این رشته ادامه خواهد داشت
چرا باید افرادی به خود اجازه دهند در مورد نحوه ی پوشش افراد اظها نظر و امر و نهی کنند
طرف دلش می خواد چادر بپوشه به چه حقی کسی باید در این مورد نظر بده ؟؟
یا فردی دلش می خواد چادر نپوشه چرا باید به زور چادر سرش کنند
هنوز در مملکت ما احترام به شعور دیگران رایج نشده
در کل دنیا افراد خودشان با توجه به شرایط محیط لباس خود را انتخاب می کنند
ما چرا در خصوصی ترین امور مردم احساس قیم بودن داریم ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
تکراری ولی معقول
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
اگر دست شما دنیا پرستان باشد به قول یک مثل قدیمی از اروپا هم اروپا تر می شوید چون احساساتی هستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
نا شناس 21:52
از کجا متوجه شدی ایشون دنیا پرسته ؟
هر کس مطابق میل شما رفتار کنه دنیا پرست نیست ؟؟
یعنی شما واقعا فکر می کنی انسانها نباید حقر داشته باشند برای خصوصی ترین مسائل زندگی خود تصمیم بگیرند ؟؟
مثلا یکی دلش می خواد همه جا حتی زیر دوش هم چادر بپوشه - به کسی مربوطه ؟
یا یکی دلش می خواد هیچ وقت چادر نپوشه - به کسی ربط داره ؟
در کل دنیا حتی در کشورهای مسلمان نوع پوشش را عرف اجتماع تعیین می کنه
در کشورهای مسلمان حجاب اجباری نیست ولی هیچ کس برهنه نیست
در دانشگاه همه استاندارد خاصی را رعایت می کنند و در ادارات و جلسات رسمی هم درس کد دارند و در کنار دریا طور دیگری است
فقط در ایران است که یک عده تمام خصوصیات و سجایای انسانی و اخلاقیات را رها کرده اند و چسبیده اند به لباس و ریش و شکل شمایل دیگران ول کن معامله نیستند
من نمی دونم چطور باید به این افراد گفت "به تو چه "
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
از انجایی که وقتی زن ها را ازاد کردین وگفتید بیایند بیرون از خانه برای کار ان هم بدون دلیل و بدون نیاز و حجاب ها را خود به خود کمتر کنند روند خیانت و طلاق افزایش چند ده برابری شده و مشکلات روحی و ورانی هم به موازات ان افزایش یافته
البته در کشور شما حدودا 20 سال است که شروع شده ولی در دنیای غرب شما سابقه بالای 100 سال دارد و جلو تر از شما هستند در این کارها و اگر ادامه دار شوند به انها می رسید و غربی ها متوجه شدن که روندی که طی کردن اشتباه بوده
در ضمن خصوصی در محیط بسته است نه در جامعه هر چند ان محیط خصوصی هم اگر ضرر برسانید قانون گذار در همه جای دنیا حقوق ورود دارد و با شما برخورد می کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
در ضمن در همین کشورهای مدینه فاضله تو اگر برهنه کامل بروی دستگیر می شوید یادر برخی کشورهای مدینه فاضله تو با حجاب نمی توانند بروند به دانشگاه یا مدرسه
پس با تفکر شما باید بگوییم به تو چه که من چگونه می خواهم بگردم در این کشورها!!!!!!
در ضمن کشور اسلامی با ملت اسلامی خیلی فرق دارد قربان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
نا شناس 23:20
آرزوی زندانی کردن زنها در خانه و برگرداندن آنها به دوران قاجار را از سرت بیرون کن
یک سر به خیابان بزنی متوجه می شوی که جامعه و بخصوص جوانان دارن راه خود را می روند و کسی به هیچ عنوان وقعی به خواست و سلیقه ی شما نمی گذاره
خدا را شکر !
در ضمن کشور ما برخی از مولفه های حکومت اسلامی را ندارد
خاوری دزد ریاکار را فراموش نکرده ایم که نماز جماعت و جا نماز آب کشیدنش ترک نمی شد
یا اون خانم دزد چادری که خزانه ی یک پتروشیمی را خالی کرد و به ریش ملت خندید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
در تمام کشورهای دنیا هیچ انسان سالمی برهنه از خانه خارج نمی شه مگر اینکه دیوانه باشه
در کشورهایی مثل فرانسه استفاده از هر نماد که دین خاصی را تبلیغ کند در دانشگاه ممنوع است
تمام نمادهای ظاهری تمام ادیان ممنوع است و فقط حجاب زنها نیست چون به درستی اعتقاد دارند دین رابطه ی شخصی و قلبی و خصوصی انسان با خداست
آنهعا با حجاب مشکلی ندارند با استفاده از نمادهای دینی و رواج تعصب دینی مشکل دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
ناشناس 23:20
شاید کسی بیمار باشد و حتی با فکر کردن به حیوانات ماده از حالت طبیعی خارج شود
نیمی از جامعه را باید محدود کرد یا اون فرد بیمار را ؟؟
در کل دنیا حتی کشورهای مسلمان حجاب اختیاریه
مردهای آن کشورها چکار می کنند ؟ صبح تا شب مشغول حمله به زنها هستند یا تحریک شده کنار جدول نشسته اند و به افق خیره شده اند ؟
کی گفته شماها از مردان کل عالم مرد تر هستین که حتی تحمل دیدن موی زن را هم ندارید ؟؟
چرا به خود تلقین می کنید که حضور و وجود زن شماها را یک راست به سمت گناه می برد
تاوان سست عنصری شماها را نیمی از جامعه باید بپردازند ؟؟
همه را در زنجیر کنید که شما دردانه های عالم بروید بهشت ؟؟
یعنی مردان دیگر کشورهای مسلمان آرزوی بهشت ندارند و فقط شما داوطلب بهشت هستین ؟؟
این همه دزدی و اختلاس و رانتخواری و حرامخواری و دروغگویی و تهمت زنی را که خداوند در قران صراحتا نهی کرده رها کرده اید و چسبیده اید به حجاب زنها که در قران فقط به همسران پیامبر و زنان مومن توصیه شده ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
چیزی به اسم سکولار فهمیدی؟
نه فقط در ظاهر فهمیدی ولی بدون سکولار یعنی هر چیزی در ان ازاد است و فقط توهین کردن ممنوع است که البته می کنند
در ضمن چرا در جامعه مدینه فاضله شما ازدواج هم جنس گراها قانونی است؟
مگر دیوانه هستند؟!!!!!!!!!!!!
عزیزم دنبال بهانه و توجیه نگرد
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
ناشناس 23:59
خدا را شکر که اسم همجنسگرا به گوش شما خورد وگرنه واقعا حرفی برای گفتن نداشتین
آخه برادر من چند درصد مردم کل دنیا دچار اختلال هورمونی منتج به همجنسگرایی هستند که شما کل مردم را به خاطر چند همجنس گرا در غرب به بند کشیده اید
همه روسری سرشون کنند و صنعت توریسم کشور نابود بشه و قوانینی بر خلاف کل دنیا وضع بشه و به زور گشت ارشاد اجرا بشه که چند نفر همجنسگرا هستند و احتمال داره بخوان ازدواج هم بکنند ؟
شما از آمار ازدواج سفید در مملکت گل و بلبلی که ساخته اید خبر دارید ؟
انقدر بر اموری که نه جزو اصول دین است و نه فروع دین پافشاری کردین و به خاطرش مردم را عذاب دادین که اصول دین هم از دست رفت
یه نگاه به جوانان و امروزی بکن !

کی بیدار می شین ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
مسئله اینه که شما فکر میکنی خیلی متخصصی و درعین حال توقع داری که چشمت سالم وباز باشه ولی نبینه !!! اخه ببم جان!!! شما نمیتونی غریضه انسان را با این حرفها نادیده بگیری یقین بدان که شما مشکل داری واین نگرش تو باعث مشکلات فراوان خواهد شد که ناموس هیچکس درامان نخواهد ماند حتی خود شخص جنابعالی که اینقدر خودت را سینه چاک حریم خصوصی افرادمینمایانی
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
ناشناس 23:59
بدون سکولار؟؟؟؟؟؟
از نحوه ی نگارش شما معلومه که فقط یه چیزایی از جاهایی شنیده ای و معنی واژه ی سکولار را نمی دانی
بدون سکولار آخه ؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
زاهدی املاکش را گرفت؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
حیف که تابناک جملات بزبان فرانسه را درج نمی کند والا کاری می کردم کامنت فله ای گذاشتن از یادت برود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
سوال بی ربط تشخیص داده شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
ناشناس ۲۱:۳۱ همه این حق را دارن کامنت بذارن! این بنده ی خدا هم نظرشو گفت. فکر کنم اون پرچم روسیه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
هیچ گربه ای برای رضای خدا موش نمی گیره
برادر مطهری خودت رو خسته نکن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
اره خسته نکند چون دیگر نمی تواند پول مفت مجلس به جیب بزند و کارایی نداشته باشد!
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
۲۱:۴۶
مجلس با کارایی بالا در دور یازدهم آغاز به کار خواهدکرد بنشین و کارایی آنها را تماشا کن!!!!
ناشناس
| Germany |
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
این مانور هاست که اصلاحطلبی را بی خاصیت کرده است
قانون اساسی باید به همه پرسی گزارده شود و تغییر داده شود با نمایندگان اکثریت مردم!
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
آقای مطهری! طی این سالها، چقدر از بیت المال حقوق گرفتی؟ و چقدر به درد این مردم رسیدی؟فقط نگو که فی سبیل الله کار کردم!!!جنگ و دعوای زرگری رو کنار بذارین و کمی هم به فکر این مردم گرفتار باشین! کاری کنین حقوقی که می گیرین، حلال باشه!!!
جناب پزشک، اگر اردشیر زاهدی بیاد، و اینجا رو ببینه از حرفهاش پشیمان میشه و فورا بر میگرده!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
نه دیگه نمیتونه برگرده
بقول بزرگواری حتی زور امام " ره " به شورای نگهبان نرسید !!! والا اگر این شورا درست عمل میکرد دلیلی نداشت تا امام در آن مقطع دستور به تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام " بالاتر از شورای نگهبان " بدهند / البته بیاد داشته باشید مجمع آنزمان فقط از افراد مسئول ودرگیر در امور کشوری تشکیل میشد
جناب مطهری باختی دیگه جز نزن یک کم دمکرات باش فقط شعارش رو نده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
این یارو زیاد سر و صدا می کند ولی تو خالی
ناشناس
| Russian Federation |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
کی مسابقه داد تو دیدی ما ندیدیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
هنوز هم مطهری را قبول دارم خیلی بهتر از امثال قالی باف و ... هست
ناشناس
| Germany |
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
حد اقل ایشان داد میزند !
جناب آقای نماینده عزیز، غصه نخور، بنده هم از سال 1379 تا همین حالا، میشه 20 سااااال، در اینترنت هستم و باید بهم فوق دکترای افتخاری اینترنت بدهند! بهرحال چشمام در اینترنت کم سو شده و شایسته و لایق فوق دکترا هستم. تابناک، یک پولی به ما نمیدی بابت نوشتن نظرات جالبم؟
مگه قانون منع مداخله کارکنان نمیگه هر کسی که توی دستگاههای دولتی مقام ریاست یا معاونت داشت نبایستی اقوام درجه یک آن با همان دستگاه هیچگونه معامله ای داشته باشن پس پسر قالیباف چطوری با شهرداری معامله داشته؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
چون پسرقالیباف است حالابامجلس اموراقتصادی دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
حالا دیگه باید کم کم اسم پسر قالی باف را هم نشنویم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
واسه آقازاده ها اشکالی ندارد
بله امثال اردشیر زاهدی باید بیایند و بروند!!! به نظر شما اصلا بهتر نیست که مردم بروند و نیایند تا شما راحت باشید؟!!! هرکس اون ور یک مجیز گویی کرد بیاید برود اونجوری تمام اپوزوسیون را تحریک میکنیدتا انقلابی شوند!!!
این اردشیر زاهدی ها نفوذی اند مواظب باشیم فریب نخوریم پزشکی جان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
اصلا اردشیر زاهدی مهم نیست من نمی دونم چرا شماها جدی گرفتیدش
بجای بورس در Bitcoin سرمایه گذاری کنید، البته اگر با فن آوری آشنایی ندارین وارد نشوید، و بهتره در همان بورس با سودهای ریالی!! خوش باشید، طلای دیجیتال، بیتکوین است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
اخییییی
طفلی رفتی بیت کوین خریدی اومده پایین
حالا میخوای مردمو بکشونی سمتش
مطهری شمشیرو از رو بسته ها کاش بپرسه اگر پدرش زنده بود تایید صلاحیت میشد یا نه همین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
تو که لنگه دنیا از صبح تا شب مشغول کامنتگذاری هستی چطوری نون درمیاری می خوری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
فیلتر شکن داره داداش
برای بار هزارم این این موضوع گفته شده
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
من از امریکا حقوق میگیرم سوال کنم تو مردی جوابشو بده نگران بدبختیای ما نباش2138
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
داداش تو مشکل شخصی با این بنده خدا داری . تو کامنتتو بذار و برو
ناشناس
| Germany |
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
مسلما نمی شد و در حصر بود!
علی مطهری از جایگاه مجلس یعنی رای مردم دفاع کرده . علت رد صلاحیت ایشان بخاطر همین مواضع بود . ایشان مثل خیلی از نمایندگان میتونست حرفی نزنه . چه قبل از رد صلاحیت و چه بعد از رد صلاحیتش سخنانی را بیان میکنه که نظر مردم هم هست یعنی این نامه و متن آن دیدگاهای مردم در طی ۴۱ سال از دمکراسی دست و بال بسته شده بوده . بهرحال کسانی که نظارت استصوابی شورای نگهبان را بدون تجربه سیاسی وارد کار زار قانون اساسی کردند اصلا فکر نمیکردند که ممکن هست یک فرد جلوی مجلس بایستد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
بیشتر حرف هایی که زده همش توهین و اتهام که خلاف ان ثابت شده
پس هر کس حرف بزند عزیزم دلیل بر درست کار بودنش نیست!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
یه بار در مورد گرونی دلار سکه و ماشین صحبت نکرد یه بار در مورد کاهش ارزش پول ملی بیکاری صحبت نکرد کجای کاری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
ولی تا دلت بخواهد در مورد حرف های ضد ملی در کارنامه دارد
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
۲۲،۱ تحریم‌وقتی نعمت هست . کرونا وقتی رحمت هست . اخه در سیاست های که اتخاد میکنید چرا اینقدر تناقض وجود دارد .‌مگر قرار نیست روزی یک وعده قضا بخوریم . اشکنه بخوریم‌. گرانی باشه . تحمل کنین . تحملت را بالا ببر . تمام سال را روزه بگیر . انموقع که ما به دولت روحانی برای رفاه و شادی و کنسرت و ارزانی رای دادیم شماهای تندرو گفتید مطالبات انقلاب که رفاه و شادی نیست .سیاست حریف شما شده ؟ شعور سیاسی با پرس و جو و تعدیل عقل و فهم و مطالعه قابل کنترل هست
ناشناس
| Germany |
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
از مطهری متشکرم که در توان خویش از مردم دفاع می کند
حیف از جوانی جوانان که شد تباه
جناب مطهری رد شدی برادر. اگه هم رد نمیشدی رای نمیاوردی و اونجا شبهه تقلبو مطرح میکردی. برو اقاجان تو نون باباتو داری میخوری و کافیه . بدار بقیه هم سهمی از انقلاب ببرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
من چهار سال پیش به آقای مطهری رای دادم. خیلی چیزها عوض نشد ولی از جمله معدود کسانی که در تاریخ تشکیل مجلس در تراز نمایندگی بوده اند، یکی اش همین آقای مطهری است. هر چند شاید همه کارهاشون و خرفهاشون رو قبول نداشته باشم ولی افتخار می کنم که به ایشان رای دادم.درود بر شهید مطهری از بابت تربیت چنین فرزندی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
این مدل رد شدن ، همش افتخار دارد
اشتباه بزرگ دموکراتهای امریکا این است که می گویند : اگر رای بیاورند به برجام بازمیگردند. این حرف باعث میشود اسراییل و عربستان به عنوان کینه توز ترین دشمنان برجام ،برعلیه دموکراتها متهد شوند. لابی صهیونیسم با نفوذ سیاسی خود و عربستان با توان مالی خود مانع پیروزی دموکراتها میشوند. یکی از دلایل پیروزی ترامپ همین بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
مزخرف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
در زمان امضای برجام اسراییل و عربستان گفتند ایران در گوشه رینگ بوکس گیر افتاده و به اوباما التماس میکردند که مذاکره نکن . بلاخره هم زهر خود را به دموکراتها ریختند
پسر قالیباف در دو سال پیش وقتی پرونده به دادسرای تهران جهت رسیدگی به تخلفات شهرداری شکایت نکردند ؟ گداشتند تا قضیه شکایت شهرداری از مجموعه مدیرلن پیشین شهرداری آب بشه بعد شکایت کنند . ؟ وقتی تنور داغ بود نان نچسبوندی ؟ میترسیدی نان بسوزه . هنوز زندان نرفته بود باید پیگیری میکردی .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
چندتا چندتا کامنت
زاهدی یک جیره خور یاوه گو هست که سر پیری هنوز عادت کثیفش را ترک نکرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
نظری احمقانه
حرف آقای مطهری کف خواسته مردم از جنتی و دوستانش هست، آما مگه گوشی برای شنیدن وجود داره؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
مطهری به دلیل عملکرد ضعیف و جز دنبال رفع حرص بودن دنبال چی بود کسی که نذاشت شنبه بهب جای پنج شنبه تعطیل بشه و گفت عید یهودیان است امثال مطهری نمیدونن چی میگن
اقای سید محسن محمودی لطفا در حیطه خود اظهار فضل کنید و مشکل کنونی کشور اینه که هر کسی در هر موضوعی اظهار نظر و اظهار فضل میکنند و همین میشود که شده است.
نقدی به پندار و گفتار و کردار علی مطهری:

پس از جنگ دوم جهانی در سال 1946 کشیش آلمانی مارتین نی مولر شعر زیبای زیر را سرود:

اول آنها (فاشیست ها) بسراغ سوسیالیستها آمدند و من اعتراضی نکردم چرا که من سوسیالیست نبودم
سپس آنها بسراغ سندیکالیستها آمدند و من اعتراضی نکردم چرا که من سندیکالیست نبودم
سپس آنها بسراغ یهودیان آمدند و من اعتراضی نکردم چرا که من یهودی نبودم
پس از آن آنها بسراغ من آمدند اما دیگر کسی باقی نمانده بود که برای من اعتراض کند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
خود متنی که نوشتی فکر نمیکنم نقدی بر عملکرد مطهری باشه . به جناح اصولگرایان بیشتر شبیه هست . جوری نوشتی که نه معلوم هست منفی داد یا مثبت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
20 البته شعر تکراری بود
کلا فقط جفنگ منتشر میکنی. رسانه ای بد تر از تو نمیشناسم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
نظری عالی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
اگه رسانه آزادتری سراغ داری بگو تا ماهم بریم همونجا.
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
تو برو مشرق بخون
مجلس با طرح اصلاح انتخابات خواست خیلی از افراد سیاسی و ایدولوژیک خاصی مد نطر انها هست ودر نهادهای فراتر از احزار صلاحیت مراجع چهارگانه عمل میکنند .. لباس . ریش . رفتن نماز جمعه . تطاهرات ....‌ پرچم اتیش زدن ملاک هست . در صورتی در مجلس باید فردی وارد شود که حقوقدان و سیاستمدار باشد . این مواردی که اسم بردم شمایل و شکل ظاهری چه بدرد مردم میخوره . در صورتی برای شورای نگهبان این موارد مهمتر از تخصص هست
یکی فکری برای تورم بکنه. همه دارن خودشونو با بورس مقایسه میکنن. قیمت جنس ها هم مثل بورس داره روزی ۵ درصد میره بالا.
میگن بورس هر کشور دماسنج اقتصاد اونه. رشد روزانه 5 درصدی بورس یعنی ما اقتصاد اول دنیا هستیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
این فرد وسواس دارد
بورس ونزوئلا هم هر روز رشد شدیدی داره. معلوم نیست بورسش باعث تورمش شده یا تورمش باعث بورسش. حالا مثل اینکه کلید سازان هم از ونزوئلا مشورت گرفتن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
تورم از بورس ناشی شده ؟؟؟؟؟؟ این حرفو نزن عزیزم . خوب معلومه که یکی از دلایل رشد بورس می تونه تورم باشه . برعکس که نمی شه
جاییکه استدلال علی مطهری از طرف شورای نگهبان ( جنتی و کدخدایی) رد شود معلوم است که اخر عاقبت این کشور چه خواهد شد .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
مسلما رد میشود و اگر نتونند مطهری هم میره در حصر!
چطور این آدم با دوکلام حرف زدن وتعریف وتمجید تطهیر شد چطور جنایت اردشیر زاهدی عامل کودتای 28مرداد به این زودی فراموش شد و صاحب منصبی چنین هوادری از این شخص میکند و ایشان را صاحب حق وهموطن حساب میکند این شخص و امثال این آقا نه تنها حقی برگردن ملت ندارند بلکه اگر روزی پایشان به کشور باز شود همان راه گذشته را دنبال خواهند کرد چون از یک جیره خوار اجنبی و خائن به کشور جز این نمی توان انتظار داشت وآزموده را آزمودن خطاست .
بانک مرکزی با وجود همتی بورس بازی راه انداخته تا فقر را بیشتر کند
شاخص بورس 3سال پیش 80هزار واحد بود و الان 12.5 برابر شده خیلی از سهامای بورس در مدت کوتاهی رشد چند ده برابری داشتن هیچ بازاری انقدر سود نداشته هیچ بازاری نیست که روزی نیم درصد سود داشته باشه چه رسد به روزی 5درصد حتی اگر بورس روزی 0.1 درصد سود یا سالی 30درصد سود می داشت تمام پولها وارد بازار سرمایه میشد و همیشه بازار سرمایه رونق داشت ولی اینجوری همه چند ماه در بورس هستن و با ریزش خارج میشن و همه با پول چندبرابر وارد بازارهای موازی میشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
تو بازی قمار همیشه یه عده برنده و یه عده بازنده اند ؟؟حالا کی برنده باشه ، هر کسی که ماهی چنرین میلیون فقط پول رانت اطلاعاتی میده ، بازار بورس به مرحله بسیار کثیف رانتی رسیده مواظب باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
از سه سال پیش تا الان چند درصد پول ما بی ارزش شده
است انرا هم حساب کن و این راهم حساب کن که بسیاری از قیمت های کالاهای ما تحت تاثیر دلار است و قیمت دلار در ایران بدلیل برخی سیاست های کنترلی . بسیار بسیار بیش از حد خودش بالا است در واقع ما از شزایط اقتصادی (تولید) خوبی بر خورداریم ولی مدیریت
اقتصادی آشفته ای داریم که باعث شده است اوضاع اقتصادی نابسامان باشد
این همه میان میرن تریبون هم دارن بیچاره امثال اردشیر زاهدی و امید دانا
طبق معمول علی مطهری حرف حساب و منطقی زده....
به دور از گرایشات جناحی باید بر در هفته معلم بر شهید مطهری آفرین گفت که پسری غیور و آگاه را تحویل جامعه داده اند که شجاعانه و منصفانه راه پدر را ادامه میدهند.
خداوند پشت و پناهت باد دلاور
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
امثال ایشان احتیاج به حمایت دارند.
جناب پزشکیان دقیقا حرف کاملا درستی گفتند! زیرا ایران مال همه ایرانیان است! موافق و یا مخالف! هیچ کسی نباید ایرانیان را از تردد به کشورشان محروم کند!
جناب روحانی ریشه پداید ۱۰۰ میلیونی رو باید در افزایش ۱۰۰ درصدی شاخص بورس فقط در ۴۰ روز باید پیدا کرد لطفا سرتان را مثل کبک از زیر برف بیرون بیاوزید ؟؟درسته کسری بودجه شما تامین میشه ولی به چه قیمتی ؟؟ مسکن ۷۰ دزصد رشد سالیانه داشته ، خودرو ۱۱۰ درصد ؟؟ مگه عیر از اینه که حقوق کارمند ۱۵ درصد رشد داشته ؟؟؟ قشر ضعیف تو جامعه دارن له میشن.
هنوز بعد از ۵۰ سال مطالعه تاریخی نمیدونم چرا شیخ فضالاه نوری را مشروطه خواهان در توپخانه تهران اعدام‌کردند . کسی علت را میدونه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
پس مطالعه نکردی!
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
چون ایشون علاوه بر اینکه در نامه هایش از محمد علیشاه حمایت میکرد با تشکیل گروهی در میدان توپخانه به مشروطه خواهان و خانه های آنها حمله میکردند و بسیاری را دچار نقص عضو کردند و اگر چه حکم اعدام شاید حکم سنگینی بود اما به عنوان سمبل مخالفان مشروطه با تایید علمای نجف اعدام شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
برای اینکه مشروطیت را قبول نداشت.
آقای مطهری از من نصیحتی وصیتی بشنو برادر : شما هر چه توانستید نصیحت خودتان کردید و دلسوزی . بهتر نیست دیگه بخدا واگذار کنی و رهاشون کنی . بپرداز به کار و زندگی و روزگار خودت .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
این چه توصیه ایست!؟
ایشان را باید حمایت کرد.
بانک و بورس . سفته و چک و اف ای تی اف و ....اینها ابزارهای اقتصادی و مالی مربوط به جوامعی هست که اقتصاد کشور خصوصی هست . یعنی دولت هیچ سهمی در تولید ندارد . لدا شهروندان میتوانند از خودرو ساز خصوصی شکایت کنند . در غرب نطامیان را اجازه در تولید و مدیریت کارخانجات نمیدهند چون در رقابت و تولید اسلحه دارد . با کسی که اسلحه دارد رقابت اقتصادی شکل نمیگیرد .‌کیفیت ارتقا نمیابد . بورس بازی و بازار بورس بانک لوازم پولی و مالی اقتصاد غربی و شرکت های خصوصی هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
در غرب حتی برخی از قسمت های نظامی هم بصورت خصوصی است نه مثل اینجا که دولت فقط در جایی که
منفعت اقتصادی دارد دخالت می کند و در کنترل و
تنظیم تا جایی پیش می رود که به نفعش باشد. در ایران مسئولین ما در همه کارها دخالت می کنند الا آن وظایفی که بر عهده آنها است
اصولگرایان نمیخوان به مهاجرت کنند ؟ از سیاست های تکراری و خسته کننده ملت را ازرده کردید . از در بیرونتان میکنیم از پنجره داخل میپرید . شما ها بگین در گفتمان شماها یک راه و پیش بینی جهت خارج کردن شما از قدرت وجود نداره . یعنی اصلا هیچ پیش بینی صورت نگرفته که اگر مردم از دست سیاست هایی که مردم دوست ندارند بنام قانون به خورد مردم‌میدهید از دست شماها راحت بشن . ایا در گفتمان شما دمکراسی معنی نداره .
سلام به قیچی سرای تابناک و سانسورچی محترمش. آقا از آقای مطهری دلگیر نشید لطفا.ایشون هنوز توجیه نیست که دبیر شورای نگهبان کاره ای نیست .قبلا هم نبوده .همه که مثل من مبادی آداب که نیستند و همه نمیدونن که باید اسم اعلیحضرت همایونی کدخدایی که میاد با احترام ویژه همراه باشه.شما ببخشیدشون .همه کاره شورا که هیچ همه کاره کشور اعلیحضرت همایونی کدخدایی است.اگه نبود که هر انتقادی که از ایشون میشد تابناک بر اساس رسالت فرهنگی اش باید انعکاس میداد که تا حالا اینکار رو نکرده پس نتیجتا همه کاره مملکته و تابناک هم بلاخره خرج داره نمیشه که با ایشون شوخی کرد.رسالت فرهنگی یعنی همین .عدم انعکاس ماجراههای حیاط خلوت شورای نگهبان .موفق باشید قیچی تان تیز و جیب هایتان پر پول .
آقای پزشکیان شما به فکر کنترل قیمت پراید باشید نیازی نیست غصه زاهدی رو بخوری
آیا عدالت سیاسی و قضایی و اقتصادی و ازادی های سیاسی و بیان و قلم واقعا دست یافتنی هستند ؟ اگر دست یافتنی بودند برای چی اینقدر قانون نوشتند که مانع شوند ؟ وقتی قانونی را اصولگرایان مینویسند که مجلس اقلیت تصویب کنه .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
مجلس نمایش است ،قوانین را شورای نگهبان می نویسد+
تورابخدا فکری بحال کارگروکارمندبدبخت بکنید سی سال هم کارکنیم نمیتونیم ماشینی بخریم بنقنظرشما اینهمه سودانچنانی بورس که داره حرام نیست یارو بادویست میلیون تویکسال یک میلیارد دومیلیارد سود کرده اینا همش حرامه بنظرم .

خونه ده برابر شده ما واقعا بدبخت شدیم رفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
بورس هرچقدر هم که حرام باشد حرامتر از سودهای بانکی نیست که در قالب کلاه شرعی و بدون ریسک سرمایه گذاری .سود ربوی می گیرد و سود ربوی می ده و اکثر فقها سود بانک ها را حرام ولی بورس را بدون اشکال می دانند
امثال اردشیر زاهدی رو اول انقلاب اعدام کردید حالا اینو عزیز کردید
چرا نظرات ما را درج نمی کنید دوستان اگه شورای نگهبان نبود الان مجلس از مجلس ششم هم بدتر بود مثل بنی صدر ها وارد مجلس میشدند اصلا فاتحه انقلاب همون اول خونده میشد اصلا کجای دنیا دیده ا ید هر چرت گویی را وارد مجلس کنند
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
مگه الان خونده نشده
آفرين به نگاه مترقي آقاي پزشكيان. البته آقاي اردشير زاهدي ديگه به ايران بر نخواهند گشت، براي هيچ دليلي.
در برنامه خبری شبکه دو سیما که در مورد آشفتگی قیمت خودرو بحث شد... ملت شریف ایران فهمیدن که دلالان سازمان یافته نمیزارن قیمت های خودورها شکسته شود.... نماینده خودروسازها به صراحت به مردم ایران گفت که قیمت ها کاهش نخواهد یافت... دعوای شورای رقابت و خودروساز و تابش ...... میلیون ها بیننده ایرانی را حیرت زده کرد!!!!!!! شبکه اینترنشنال نیز سریعا به این گفتگوی خبری واکنش نشان داد............ قطعا بی بی سی و رادیو فردا و ................. تمام رسانه ها تا لحظاتی دیگر به این گفتگوی خبری واکنش نشان خواهد داد.... فقر در ایران بسیار زیاد شده و مردم ایران به مسئولین بدگمان تر شدن..!!!!!!!!!!میلیون ها نفر برنامه خبری 22:30 را از شبکه دو سیما دیدن//
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
در واقع این بحث و جدل ها نمونه کوچکی از بحث و جدل های پشت پرده مدیریت کشور است و نشاندهنده این است که برخی افرادی که در مسند مدیریت هستند نه فرهیخته و بزرگوار هستند و نه از دانش کافی در زمینه مسئولیت خود بهره مند هستند.
نگاهی به بازارهای مالی طی یکسال اخیر
بورس رشد ۷۰۹درصدی
خودرو ۱۳۰ درصدی
دلار رشد ۲۰درصدی ( ۱۴۳۰۰ رسید ۱۶۵۰۰)
طلای ابشده با افزایش ۴۰۰ دلاری انس جهانی عملا رشد منفی داشته
کاملا مشخصه سرمایه گذاران تو طلا و دلار بیشترین ضرر مالی رو کردن .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
به چه روزی افتاده ایم که دنبال پول مفت و در آمد مفت هستیم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
داداش سوادتو ببر بالا
بورس ۱۸۰ درصد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
بازدهی بازار های مختلف را باید در پریود ده یا 15 ساله سنجید نه یکساله
سلام
اقای پزشکیان خود حضرتعالی پای افراد بمراتب خوشنام تر و اثرگذار تر از اردشیر خان رو از این مملکت بریدی حالا یاد بازکردن اغوش وطن افتادی به یاد فیودور داستایفسکی : نادان ترین افراد هم در فریب خود از هوشی سرشار برخوردارن
٢٢:٥٨

يكي از راه هاي كنترل قيمت پرايد تغيير مواضع از دور خارج شده و پيشرفت مواضع مترقي مثل اين موضع آقاي پزشكيان است. اينكه اگر شخصي به دليل هر نوع مخالفت با سيستم دولتي مجبور به فرار از سرزمين مادري خود شود به ضرر تك تك مردمان ايران خواهد بود و كاملاً به نفع تمامي دشمنان و بدخواهان ما.
بله جناب اقای غردشیر زاهدی یک ایرانی متعصب و وفادار به ایران است و نباید در رفت و امد ایشان مانعی ایجاد کرد
بورس نسبت به ١٠ سال پيش خيلى ارزان است و جاى رشد دارد
قیمت مسکن و ملک در تهران تقریبا همپای قیمت در ایالت های کرون آمریکا مثل کالیفرنیاست . قیمت شیر و گوشت و بنزین و .... هم تقریبا هم قیمت کشورهای اروپایی و آمریکاست . قیمت خودرو هم که سه برابر قیمت جهانیه و ..... اما قیمت سهام : ارزش کل شرکتهای بورسی که شرکت های مهم و بزرگ کشور هم هستند روی هم حدود 200 میلیارددلاره و ارزش سهام شرکت آرامکو 2000 میلیارد دلاره . یعنی کل شرکتهای بورسی ایران 10 درصد شرکت آرامکو هم نمی شه . خوب طبیعیه که هجوم به بورس و خرید سهام زیاد باشه . چون از بقیه جیزها در کشور بسیار بسیار ارزون تره . البته جوی که الان ایجاد شده ناشی از شناخت و درک نیست و هیجانیه ولی وظیفه متولیان امر اینه که مردم رو هشیارکنند و تشویق به سهامداری و سرمایه گذاری صحیح کنند . نه سهامبازی و سفته بازی . مزایای بورس رو برای مردم بگن و البته مردم هم سود خوب و معقولی در میان مدت و دراز مدت ببرن و دلال بازی و مشاغل کاذب در کشور ان شا الله از بین بره .
اموال واملاک اردشیر زاهدی الان دست چه کسانی است؟ نکنه میخواین پس بگیرین دو مرتبه بدین بخودش؟
کرونا نیز در ایران کار و کاسبی بعضیها را سکه نمود ، تولید کنندگان مواد ضد عفونی و شوینده ها ،و ماسک ،و دستکش پلاستیکی ،و دستمال کاغذی و توالت ،و اقلام روزمرهٔ مردم که چندین برابر گران شده است ؟ ،،
امیدی به اصلاح نیست
در صورت تلاش برای اصلاح، باید ده ها برچسب بخوری و در نهایت زندان.
فقط رفتن تنها راه نجات است
رفتن
رفتن
رفتن
خیلی متاسفم که مملکتم، سرزمینم، دیگر جای ماندن نیست...
نظر آقای پزشکیان کاملا درست و معقول است. روزی یکی از سربازان گمنام ایران گفت. ناتوانی ما در جذب افراد باعث این بوده که عده ای در جبهه مخالفت با ما هستند و به تعداد تمام کسانی که با ما نیستند اشتباه صورت گرفته. پس این تفکر که میتوان بهتر عمل کرد در خود افرادوجود دارد گویا فقط همت میخواهد تا انجام شود.
قابل توجه افرادی که ادعای سود در بازار سهام می کنند باید عرض کنم سود اصلی نصیب بازار گردانان و حقوقی های شرکت ها می گردد که به نوعی به دولت و مسولین متصل هستند و می توانند در نهایت با ایجاد صفهای فروش کاذب موجبات ضرر افراد خرد و مردم عادی را فراهم نموده و مالباخته نمایند.واقعیت این است مدیران در این شرایط بی پولی و معضلات اقتصادی عاشق چشم و ابروی مردم نیست که با بوق کرنا آنها را به بورس دعوت کند و هر روز 5 درصد سود به آنها دهد.جوجه ها را آخری پاییز می شمرند.تو رو خدا با چندر غاز دارایی مردم ستمدیده بازی نکنید که آتش زیر خاکستر شود
نادر قاضی پور رد صلاحیت شد
ظاهرا اردشير زاهدي داره به مقصودش ميرسه و املاكش را پس ميگيره ! فقط خدا كنه بعد كه فروخت و رفت چيزي نگه اصولگرايان و مجيزگويان فعلي پيشمان شوند و قيافه اشان ديدني شود !
کشوری که پیشرفتش ، اقتصادش ، سیاستش را به کشورهایی چون آمریکا ،روسیه ، چین و کشورهای اروپایی مرتبط نماید عملا نتیجه نخواهد گرفت با ید به مردم و جوانان ونخبگان توجه شود
توجه نماییم گلستان می شود
دولت با دستکاری در بورس ارزش سهام شرکتهایی که ورشکسته هستند را بالا برده تا این ملت طماع را لخت کنه انفجاری عظیم در راه است دیر نیست گول نخورید و هرجه زودتر سرمایه هاتون را بکشید بیرون.
پس به چاله انداختن نجفی احتمالا کار پسر قالیباف است
یکی از تخلفات منسوب به قالیباف اهداء یک میلیارد تومان به حسینیه داماد آقای منصور ارضی بود اگر صحت دارد آقای توکلی توضیح دهد که آیا به همه حسینیه ها هرکدام یک میلیارداهدا شده ؟ اگر نه کجای این منطبق با عدالت است ؟ چگونه است که شهرداری را بواسطه اهداء سکه به یک منشی شهرداری محاکمه می کنند و روزنامه ای اتهامات اخلاقی به منشی روا می دارد و صدای کسی در نمی آید اما شهردار دیگری منزل مسکونی توزیع می کند و آقای توکلی اورا تبرپه می کند
موافق آمدن زاهدی. نیستم چون می خواهد برود هواپیمای ساخت خودمان را ببیند و به ناسا فرمول ساخت آن را ارایه دهد
ما مردم تا جای دوهزار سود بیشتر و بیدردسر میده متاسفانه بدون هیچ گونه تحقیقی از چون و چرای مسعله سریع سرمایه ی خود را در اون راه هزینه کرده و خبر از پشت پرده نداریم که چه بلای قراره سرمون بیاد . کسانیکه هم اکنون در بورس سرمایه گزاری کرده اند به احتمال زیاد سرمایه خود را از دست خواهند داد
آمریکایی ها اگر تمایل داشته باشند ما می توانیم اقتصاد آنها را حل کنیم و کاری کنیم که بازار خودرو و مسکن آنها یک شبه به جایی برسدکه کارخانه های خودرو و مسکن آنها فرصت سرخاراندن نداشته باشند و بورس شان به سقف بچسبد و از کل طلای دنیا بالا بزند کافی است آنها تحریم ها را بردارند و ما هم یک سری مدیر و مسئول ... برای آنها ارسال کنیم. البته با برداشتن تحریم ها احتمالا بورس ما سقوط و شرکت های خودروساز ما بیچاره خواهند شد که در این صورت آمریکاییها به اهداف تحریمی خودشان هم خواهند رسید و یک مبادله برد برد صورت خواهد گرفت
اردشیر زاهدی برگرده و با احترام ازش استقبال بشه بعد این علی مطهری رو اخراج کنید بره هر جا دوست داره و سایه سنگینش از ایران کم بشه
خدایا صاحب مملکت را برسان کار از دستشان خارج شده
بهترین راه کنترل قیمت خودرو ثب نام برای کسانی است که تا حال خودرو از کارخانه به قیمت دولتی نخریده اند آنهمبا کد ملی در اینصورت همه کسانیکه ماشین ندارند صاحب ماشین میشند وراه برای فرست طلبان بسته میشه
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر