بازدید 16653
پیمانه اقتصادی

مقام مسئول: پراید ۹۰ میلیون تومانی، کاغذی است/ عبور بورس از مقاومت یک میلیونی/ شرکتی که در قرنطینه کرونا در هر ساعت ۱ میلیون یورو ضرر می‌کند

این پیمانه تیتر‌هایی همچون همتی: اقتصاد کشورمان روز‌های سخت را می‌گذراند، دلار در صرافی بانکی گران شد، بازگشت رونق به بازار خودروی چین، افزایش قیمت سکه در بازار تهران، نبض نرخ طلا در بازار جهانی، مردم به راحتی سهام عدالت را از دست ندهند و ضرر ۴.۵ میلیارد دلاری پست آمریکا به خاطر کرونا را در بر دارد.
کد خبر: ۹۷۷۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰ 09 May 2020

مقام مسئول: پراید ۹۰ میلیونی تومانی، کاغذی است/ عبور بورس از مقاومت یک میلیونی/ شرکتی که در قرنطینه کرونا در هر ساعت ۱ میلیون یورو ضرر می‌کندتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون همتی: اقتصاد کشورمان روز‌های سخت را می‌گذراند، دلار در صرافی بانکی گران شد، بازگشت رونق به بازار خودروی چین، افزایش قیمت سکه در بازار تهران، نبض نرخ طلا در بازار جهانی، مردم به راحتی سهام عدالت را از دست ندهند و ضرر ۴.۵ میلیارد دلاری پست آمریکا به خاطر کرونا را در بر دارد.

همتی: اقتصاد کشورمان روزهای سخت را می گذراند

عبدالناصر همتی: تلاش‌های بانک مرکزی و کمک های دولت به همراه تلاش بانکها در بهبود وضعیت ترازنامه های خود، شرایط پولی و ارزی کشور را در وضعیت مناسب تری نسبت به دو سال پیش قرار داده است. امروز، شرايط بازار سرمايه امكان خوبی براى بهبود شرایط تأمين مالى در كنار تأمين كسرى بودجه، از راه عرضه سهام بنگاهها و اموال مازاد  و مهمتر از همه، انتشار هدفمند و مدیریت شدهٔ اوراق بدهی، که هر دو ضد تورمی هستند، فراهم كرده است كه اميد است دولت از آن استفاده کند. با توجه به گزارش هایی که از فعالیت‌های بخش های کشاورزی، صنعت و معدن و خدمات، خصوصاً خدمات مدرن و مبتنی بر دانش وفناوریهای نوین می‌رسد، قطعاً امسال شاهدتحولات قابل توجهی  در عرصه تولید ملی خواهیم بود. اما باید اذعان کرد که اقتصاد کشورمان روزهای سخت و در عین حال تعیین کننده ای را می گذراند. اطمینان دارم اين شرايط سخت قابل مدیریت است. شرایط فشار حداکثری  و محدودیت‌های تحریمی بیش از حد تصور است، که شاید بتوان آن را در زمره جنایت علیه بشریت نامید. ملت ایران از گردنه سخت تلاطمات گذشته و آنچه بدخواهان از تنش در بازار ارز، تلاطم در نظام بانکی و کمبود کالاهای اساسی دنبال می کردند، نه تنها حاصل نشده، بلکه وضعیت ایران امروزه و درحین عبور از بحران کرونا از بسیاری از کشورها مطمئن تر و آرام تر است. یقیناً، ملت بزرگ ایران با قدرت مشکلات باقی مانده را نیز با موفقیت پشت سرخواهدگذاشت.

دلار در صرافی بانکی گران شد

در معاملات امروز بازار ارز، شاهد رشد نسبی قیمت‌ها هستیم. به گونه‌ای که هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی به نرخ ۱۵۷۰۰ تومان از مردم خریداری و با رشد ۱۰۰ تومانی نسبت به روز پنج شنبه، به قیمت ۱۵۸۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته می‌شود. همچنین هر اسکناس یورو به نرخ ۱۷۱۰۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۷۲۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود که نسبت به روز پنج شنبه، ۱۰۰ تومان افزایش داشته است. همچنین در بازار آزاد، نرخ دلار آمریکا هم اکنون به رقم ۱۶۲۳۰ تومان، یورو به رقم ۱۷۵۰۰ تومان و هر درهم امارات نیز به رقم ۴۵۲۰ تومان رسیده است.
 
مقام مسئول: پراید ۹۰ میلیون تومانی، کاغذی است
 
رییس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو درباره اینکه پراید با چه قیمتی در بازار خودرو، خرید و فروش می شود، گفت: بالاترین عددی که خودروی پراید معامله شده ۷۳ میلیون تومان بوده و مابقی اعدادی که اعلام می شود، تنها روی کاغذ است و این بدان معنا است که پراید با قیمت های ۸۰ و ۹۰ میلیون تومانی که گفته می‌شود، اصلا خرید و فروش نمی شود. از روزی که گفته شده قیمت پراید به بیش از ۸۰ میلیون تومان رسیده نه فردی خریده و نه فردی با این قیمت فروخته است. چند وقتی است که در بازار خودرو، خریداری وجود ندارد و کسب و کار نمایشگاه داران به شدت کساد است؛ از سویی حضور برخی از دلالان در بازار خودرو باعث شده که نمایشگاه داران و سایر فعالان این حوزه با چالش های زیادی مواجه شوند. از زمانی که اعلام شد قیمت خودرو قرار است بازنگری شود، قیمت پراید و سایر خودروها بالا رفت و این امر ربطی به توقف خط تولید پراید ندارد.

مقام مسئول: پراید ۹۰ میلیونی تومانی، کاغذی است/ عبور بورس از مقاومت یک میلیونی/ شرکتی که در قرنطینه کرونا در هر ساعت ۱ میلیون یورو ضرر می‌کند

موتمنی با بیان اینکه نمایشگاه داران مخالف هر گونه افزایش قیمت خودرو هستند، چرا که این امر رکود بازار خودرو را تشدید می کند، تصریح کرد: بازار خودرو به نظارت نیاز دارد تا دلالان نتوانند جولان دهند، این افراد با سوء استفاده از شرایط بازار می خواهند قیمت ها را بالا ببرند. اگر شرکت های خودروسازی حجم بیشتری خودرو وارد بازار کنند، قیمت ها معقول خواهد شد و دیگر امکان سوء استفاده از بازار نیست. امیدواریم مراجع نظارتی، سطح نظارت بر بازار خودرو را بیشتر کنند تا مشکلات به وجود آمده برطرف شود.

بازگشت رونق به بازار خودروی چین

فروش ماهانه خودرو در چین برای نخستین‌ بار از حدود دو سال گذشته با رشد مواجه شد؛ در حالی که پس از کنترل شیوع ویروس کووید-۱۹ و همزمان با بازگشایی نمایندگی‌های فروش و کسب‌و‌کارها، انتظارها نیز برای بهبود بازار خودرویی این کشور افزایش یافت. بر اساس اعلام سازمان تولیدکنندگان خودروی چین در ماه آوریل، خودروسازان حدود دو میلیون دستگاه از محصولات خود را به نمایندگی‌های فروش تحویل دادند که این میزان نشان از رشد ۹/ ۰ درصدی نسبت به آوریل ۲۰۱۹ دارد. این نخستین رشد ماهانه بر پایه مقایسه سالانه در بازار خودرو از ژوئن ۲۰۱۸ محسوب می‌شود، اگرچه فروش خودرو طی چهار ماه نخست سال ۲۰۲۰ و تحت‌تاثیر مستقیم تعطیلی‌های ناشی از کرونا، با ثبت کاهش ۳۲ درصدی به ۶۷/ ۵ میلیون دستگاه رسید. آمارهای مثبت ماه آوریل امیدواری‌ها نسبت به بهبود بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان را پس از افول بحران کرونا تقویت کرده و امید را به خودروسازان بازگردانده است.

افزایش قیمت سکه در بازار تهران
 
قیمت سکه طرح جدید، امروز در معاملات بازار آزاد تهران به ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید. همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۹۳۰ هزار تومان و سکه یک گرمی یک میلیون تومان است. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز به ۶۵۸ هزار و ۳۸۴ تومان رسید.
 
نبض نرخ طلا در بازار جهانی
 
با توجه به تقویت امید در مورد بازگشایی کشورها پس از قرنطینه های کووید 19، قیمت طلا از بالاترین رقم دو هفته گذشته پایین آمد اما ادامه موج اجرای محرک های بانک های مرکزی همچنان سبب شد تا این فلز گران بها روند هفتگی افزایشی را ثبت کند. هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 13 دلار و 36 سنت کاهش 1702.70 دلار فروخته شد. طلا به 1722.56 دلار، بالاترین رقم از 27 آوریل هم رسیده بود. فلز زرد طی هفته گذشته رشد 0.3 درصدی را ثبت کرد.
 
عبور بورس از مقاومت یک میلیونی 
 
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز، با افزایش 42294 واحدی معادل 4.32 درصد به رقم یک میلیون و 20 هزار واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد 364 واحدی به رقم 11 هزار و 513 واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش 11248 واحدی معادل 4.32 درصد به رقم 271 هزار و 336 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد 11246 واحدی معادل 3.65 درصد، عدد 319 هزار و 381 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 7462 واحدی معادل 3.65 درصد به رقم 211 هزار و 912 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 52625 واحد افزایش معادل 4.26 درصد را رقم زد و به سطح یک میلیون و 288 هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 31559 واحد افزایش معادل 4.45 درصد به رقم 740 هزار و 560 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 82956 واحد افزایش معادل 4.14 درصد همراه بود و عدد 2 میلیون و 87 هزار واحد را به نمایش گذاشت.
مقام مسئول: پراید ۹۰ میلیونی تومانی، کاغذی است/ عبور بورس از مقاومت یک میلیونی/ شرکتی که در قرنطینه کرونا در هر ساعت ۱ میلیون یورو ضرر می‌کند
 
 
مردم به راحتی سهام عدالت را از دست ندهند
 
رئیس کل سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه شرکت‌های سبد سهام عدالت جزو ۵۰ شرکت بالای بورس و اوراق بهادار محسوب می‌شوند، گفت: این شرکت‌ها جزو بهترین سهام محسوب می‌شود؛ بنابراین به مردم توصیه می‌شود به راحتی این سهام را از دست ندهند. صالح با بیان اینکه افرادی که مهارت لازم را برای خرید و فروش سهام در بورس دارند، می‌توانند روش مدیریت مستقیم سهام را در سامانه سازمان خصوصی سازی را انتخاب کنند، خاطرنشان کرد: سایر افرادی که تمایلی به مدیریت مستقیم سهام را ندارند، وارد سایت این سازمان نشوند. وی گفت: کسانی که مدیریت غیرمستقیم را انتخاب می‌کنند، عضو شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی خواهند شد و در آینده، هیچ محدودیتی برای فروش سهام خود نخواهند داشت.افرادی که مدیریت مستقیم را انتخاب می‌کنند، برای آن‌ها محدودیت‌هایی برای خرید و فروش ایجاد خواهد شد.
 
شرکتی که در قرنطینه کرونا در هر ساعت ۱ میلیون یورو ضرر می‌کند
 
وزیر اقتصاد آلمان خواهان افزایش تلاش‌های دولت برای نگهداری از پرچمدار ایرلاین‌های این کشور(لوفتهانزا) در مواجه با بحران پاندمی کرونا شد. آلتمایر در مصاحبه با روزنامه آلمانی بیلد گفت: لوفتهانزا در کنار شرکت‌های دیگر، بخشی از دارایی با ارزش اقتصاد ما است و به همین علت ما از فروخته شدن آن جلوگیری خواهیم کرد. وزیر اقتصاد همچنین گفت: دولت آلمان از خود در مقابل سرمایه‌گذاران خارجی که گمان می‌کنند می‌توانند شرکت‌های معروف آلمان را با قیمت‌هایی بسیار پایین بخرند، دفاع خواهد کرد. این بیانیه چند روز پس از آن منتشر می‌شود که خبرگزاری اشپیگل گزارش داد: لوفتهانزا به دنبال ۱۰ میلیارد یورو وام دولتی در ازای بخش بزرگی از سهام این ایرلاین است. در این گزارش آمده بود که لوفتهانزا در قرنطینه کرونا در هر ساعت ۱ میلیون یورو ضرر می‌کند.
 
ضرر 4.5 میلیارد دلاری پست آمریکا به خاطر کرونا

شرکت ارائه دهنده خدمات پست آمریکا، اعلام کرد که ضرر این کشور در سه ماهه نخست سال جاری به خاطر شیوع کرونا، دو برابر شده و به 4 و نیم میلیارد دلار رسیده است. این شرکت هشدار داده که کاهش رشد اقتصادی ناشی از شیوع کووید 19 بر درآمدهای این شرکت طی 18 ماه آینده اثر منفی خواهد گذاشت. مگان برنان، مقام بلند پایه این شرکت می‌گوید: نکته قابل توجه این است که شیوع کرونا تاثیرات کوتاه مدت و بلندمدت جدی به بار خواهد آورد و امسال و سال‌های آینده به کاهش قابل توجه درآمد پست آمریکا منجر خواهد شد. وی تاکید کرد:‌این مسئله توانمندی ما برای ارائه خدمات جهانی خود را در غیاب کمک‌های کنگره تحت تاثیر قرار خواهد داد. برنان می‌گوید: شرکت پست آمریکا از کنگره این کشور خواسته تا در کنار کمک مالی دست این شرکت را برای استقراض و دریافت وام به صورت نامحدود باز نگه دارد. وی ماه گذشته طی یک جلسه با نمایندگان کنگره اعلام کرد که شیوع کرونا تنها طی سال جاری 13 میلیارد دلار به پست آمریکا آسیب خواهد زد. این مقام بلند پایه همچنین گفت: پایین آمدن نرخ بهره در این کشور هزینه پرداخت غرامت کارگران را از 771 میلیون دلار در سه ماهه اول سال 2019 به 2.92 میلیارد دلار در سه ماهه نخست سال 2020 افزایش داده است.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۰
6 ماه قبل 50 میلیون کاغذی بود حالا 90 میلیون کاغذی است 6 ماه بعد هم احتمالا 150 میلیون کاغذی است البته خودروسازها در این افزایش قیمت ها کوچکترین نقشی ندارند
پراید ۲۰ میلیونی شده ۵۰ میلیون اونم کاغذیه؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
هفتاد ميلون چرا ميزني تو سر مال
اگر این دولت یک کمی از کارهای خوب غربی ها که گرفتن مالیات از سوداگران خودرو ومسکن و ارز و سکه است و اجازه نمی دهند یک نفر در سال چندین ماشین خرید فروش کنند و اگر بکنند تا 100 درصد هم مالیات می گیرند یاد می گرفتند الان پراید با وجود تحریم ها 30 میلیون هم قیمت نداشت
همون بهتر که چراید جمع شد.انگار هیچی گرون نمیشه تو ایران فقط پراید گرون میشه. گوشت لوازم یدکی طلا و دلار و مابقی خودروها کامیون اتوبوس زنین خانه ملک لوهزم مصرفی لوازم خانگی بازار ترکیده شده فقط چسبیدین به پراید. پرایدم جمع میشه ببینم دیگه مشکل کجاست
چین با تلاش کوشش با دور از مسخره کردن ملتش داره پیشرفت میکنه و هر روز هم فروش بیشتر میکنه هم کیفیت بیشتر محصولاتش بعد کسب تجربه مهندسان و کاگران پیدا میکنن در ایند بیشتر لوازم خانگی و خودرو گوشی دست چین خواهد بود حتی لبتاب ...
بادکنک همچنان درحال بادشدن
تاریخ تکرارخواهدشد
سقوط وحشتناک بورس نیویورک در سال ۱۹۲۹
و خودکشی ها وسکته های پس ازآن
خودرو ارزان شد امروز
خودرو نخرید
خودرو مفت دارد میشود قیمتش!!!!!!!!!!!!!!!!
خودروهای داخلی یک داستانی است و خودروهای خارجی یگ داستان دیگر و اشفتگی خودروهای خارجی خیلی بدتر است منتهی الان که پراید یکم گران شده اقایون یاد بازار خودرو افتادند.
فقط بورس سهام بخرید!!!
بس کنید
این مشکلات از جای ناشی می شود که ما قانون مالیات بر عایدی سرمایه نداریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
ولي ماليات از حقوق دريافتي كارگر با 20ساعت اضافه كارو داريم و اين خيلي خوبه ما هم راضي هستيم
خیلی جالبه واحد تولیدی ما اگر خیلی خوب کار کنیم با ۴۰ نفر پرسنل و نیروی کار در سال بتوانیم ۵۰۰ میلیون که حدود ۵ درصد میشه سود کنیم اونوقت دولت میاد ۲۵ درصدشو برمیداره برای مالیات بعد اونوقت طرف تو خونه نشسته ۱ میلیاردش تو بورس میشه ۳ میلیارد مالیات هم نمیده و رییس جمهور و بانک مرکزی هم حمایت میکنند ازش اونوقت وام هم بخوایم بگیریم با بهره ۲۲ درصد حساب میکنند باهامون .
ساختار خراب است و واقعا متخصصین بسیار خبره باید اصلاحش کنند . اینهمه مدیر توی خودروسازیهامون عوض شدند ولی توانایی یک قیمت گذاری و توازن بین عرضه و تولید را نتوانستند انجام دهند . تا کی میخواهید ادامه دهید .
هشتاد میلیون نفر زیر فشار هستن فقط بخاطر ده بیست نفر خاص که از انحصار خودرو سود می برن همین امروز واردات خودرو رو ازاد کنید و ‌حق گمرکی تنها پنج در صد بزار ببینید پراید زیر پنج میلیون میاد یا نه ...
خدایی این پراید با
این حقوق ها
این کیفیت
این وضع و اوضاع جامعه
و این قیمت در مقایسه با خودرو های خارجی
ارزش داره؟
نه واقعا ارزش داره؟
در بورس سود روزانه ۳ تا ۵ درصد چرا من که مغازه و سرمایه چند میلیاردی و هزینه و مالیات و بیمه و چند شاگرد سالی بیست در صد هم سود نمیبرم از فردا باید اجناس گران کرد مگر فقط مال بورس بازان مال است؟!
توراست میگی دردنیا همه بازارهای سهام وبورس ضررداده ان جز ایران که قطب اقتصادی دنیاست وشاخص میلیونی داره فقط صبر داشته باشید
باوجود پروپاگاندای گسترده
نابودی بورس وسرمایه سهامدارانش بسیارنزدیک است
دائم گفته میشود پایان خط تولید پراید
پراید به چندین شکل مختلف تولید میشود حالا یکی از انواع آن تولید نمیشود مابقی همچنان تولید میشوند
با گران کردن خودرو و سهام ، در واقع کلید گرانی تمام اقلام را زده اند بی برنامگی و سومدیت در اوج خود قرار دارد
انچنان مراحل دشواری برای فروش سهام عدالت گذاشته اند که هیچکس به این سادگی قادر به فروختن نیست و سودی از رونق بورس نخواهند برد مراجعاتی به مراکز مختلف دارد که با توجه به شیوع ویروس چگونه دهها میلیون نفر میتوانند این مراجعه را داشته باشند و هرکسی حاضر به این رفت و امدها و پذیرش خطر کرنا گرفتن نیست
گفته میشود اقتصاد کشورمان روز‌های سخت را می‌گذراند حالا چرا در این روزهای سخت میخواهید یک شوک بزرگ غیر ضرور مثل حذف چهار صفر به اقتصاد کشور وارد کنید ایا در این شرایط دغدغه مهمتر از راحتی کار حسابران ندارید
در ایران زمین هر موضوعی را بخواهند براحتی بخورد مردم بدهند! اول شایعه سپس از طرف مقامات تکذیب میشود! در پایان نیز با نرخی جدید تصویب میشود ! اما مثالی هست که میگوید به مرگ میگیرند که به تب راصی شویم! حالا حکایت پراید حلبی نیز همین است! نه 50 میلیون قیمت ماه فبل! نه قیمت شایعه 90 میلیونی! 75 خوبه؟! بله عالی هست! یک لیوان آب هم روش نوش جان کنیم!
خداوکیلی قیافه ماشینو نگاه کن
حتی کره شمالی مسخرمون کرده بخاطر پراید
صحبتهای اقای شیوا دیروز در بحث خودرو عجیب بود.
میفرمودند تا ۳۰ ماه کسی ثبت نام نکرده باشد و گواهینامه داشته باشد ثبت نام‌کننده و ...
اقایون ظاهرا کمر به تعطیلی صنعت خودرو بسته اند.
ظاهرا پراید شد مرغ صنعت خودرو و حیثیتی شد و دیروز مرغ ۱۰ تومان هم بود و فیلمهایی که از مرغداران و دامداران دارد می اید در اعتراض به قیمت فروش مرغ !!!! برای من مصرف کننده قیمت پایین خوب است منتهی تولید کننده چی؟؟؟مرغداران و دامدار دیگر چه انگیزه ای برای جوجه ریزی دارند و یا پروش گاو و تهیه شیر و ...
گاوداری که در یکی از فیلمهای دیروز بود داشت گریه میکرد که ۱۵ میلیارد سرمایه اش به خطر افتاده و نهاده دامی اش را نداده بودن و اگر پولش را در بورس یا بازار مسکن ریخته بود ایا این قدر استرس داشت؟
این کارها باعث تعطیلی مرغداری ها و گاوداری ها خواهد شد!!!!
حالا نقل بازار خودرو و تولید پراید شده که اقای قیمت گذار بیاید در تلویزیون و حرفهای عجیب بزند و نهایت این کار ورشکستگی خودروسازان خواهد شد چون کسی دیگر ماشین نمی خرد.
اقای شیوا بیاید این سختگیری ثبت نام خودرو که اعلام فرموده و بر سختی های قبلی نام نویسی خودرویی اضافه کرده را فقط و فقط روی یک محصول ان هم مثلا پراید ۱۳۲ تست و امتحان کند ببیند به کجا میرسد منتهی اینکه بیایند روی فرایند تمام محصولات این دو خودروساز شاهکار ضابطه بگذارند اولا خودروهای موجود کف بازار گران تر خواهد شد و ثانیا در بلند مدت کسی خودرو نام نویسی نمی کند و خودروسازان ورشکست خواهند شد.
۲ سال اخیر از بس راحت بوده ثبت نام که کسی نمی تواند اصلا خودرو ثبت نام کند تازه این اقا می اید همان شرایط را هم سخت تر می کند.
دستان درد نکند.
خلاصه کلام
پراید شد موضوع حیثیتی اقایون و رفت مثل دلار ۴۲۰۰ تومان در لیست اقایون و به زور بخواهند بگویند پراید آ تومان است و باز عده ای سودجو همان خودرو را بخرند.
اقایون خیلی اقدامات دوربینی نکنند لطفا و خیلی خیلی خواستند کاری کنند بروند سدغ خودروهایی کارتکسی کارخانه ها که معلوم نیست به چه کسانی واگذار میگردد و خیلی شیک و مجلسی کارخانه هنوز تعهدات دو ساله اش را انجام نداده منتهی به عده ای خاص خودرو خارج از نوبت میدهند.
اقای شیوا شما لطفا فقط برای یک محصول مثلا فقط پراید که خیلی برایتان‌مهم شده این سختگیری ها را برای یک فصل انجام دهید و نتایج اش را ببینید هرچند مثل روز نتیجه ان روشن است و خود شما هم میدانید !!!!
سال 90 پرايد را خريدم 8 ميليون حالا بيشا از 11برابر گران شده ايا من نوعي هم در امدم اينقدر بالا رفته است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
8 الی 9 برابر شده درامد شما
بکشنبه ۲۱ اردیبهشت ساعت ۱۲:۴۴
سکه ۷۱۰۰۰۰۰
دلار ۱۶۶۰۰
پراید ۱۰۵ میلیون
پژو ۲۰۶ صندوقدار ۱۷۵ میلیون
مملکت به حال خودش رها شده
علی برکت الله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
بابا جان حالا وقت بردن زمین داخل بازار بورس است.
ما از مسئولین سهام عدالت درخواست داریم توضیح شفاف و ساده تری به دهند مبنی براینکه کسانیکه وارد سایت سهام عدالت شده اند و ثبت نام کرده اند ولی مشخص نکرده اند که کدام نوع مدیریت مستقیم یا غیرمستقیم را . حالا نوع مدیریت آنها چگونه خواهد بود .
پراید با توجه به بازی بورس باید بشود سیصد میلیون تومان
احسنت ای ول.
مگر مشود ۹۰ میلیون سکه داد وپراید گرفف.
حتما باید (چک) یا تراول کاغدی داد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار