بازدید 11093
۶
گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای سعادت آباد

شاخص بورس پس از یک ماه، بالاخره قرمز شد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه هفدهم اردیبهشت ماه 99)، با کاهش 2647 واحدی معادل 0.27 درصد به رقم 977 هزار و 923 واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت 15 واحدی به رقم 11 هزار و 149 واحد رسید. 
کد خبر: ۹۷۶۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰ 06 May 2020

شاخص بورس پس از یک ماه، بالاخره قرمز شد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه هفدهم اردیبهشت ماه 99)، با کاهش 2647 واحدی معادل 0.27 درصد به رقم 977 هزار و 923 واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت 15 واحدی به رقم 11 هزار و 149 واحد رسید. 

به گزارش «بورس تابناک»؛ امروز تالار شیشه‌ای سعادت آباد در پنجمین و آخرین روز کاری هفته، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش 704 واحدی معادل 0.27 درصد به رقم 260 هزار و 135 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت 2242 واحدی معادل 0.72 درصد، عدد 308 هزار و 134 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش 1488 واحدی معادل 0.72 درصد به رقم 204 هزار و 502 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 1051 واحد کاهش معادل 0.08 درصد را رقم زد و به سطح یک میلیون و 235 هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 2999 واحد افزایش معادل 0.42 درصد به رقم 709 هزار و 1 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 25826 واحد کاهش معادل 1.27 درصد همراه بود و عدد 2 میلیون و 4 هزار واحد را به نمایش گذاشت.

در معاملات امروز، نماد معاملاتی فارس متعلق به صنايع پتروشيمي خليج فارس با 3229 واحد، نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامي عام) با 945 واحد، نماد وغدیر متعلق به سرمايه‌گذاري‌غدير(هلدينگ‌ با 749 واحد، نماد حکشتی متعلق به كشتيراني جمهوري اسلامي ايران با 619 واحد، نماد وصندوق متعلق به سرمايه‌گذاري‌صندوق‌بازنشستگي‌ با 616 واحد، نماد رانفور متعلق به خدمات‌انفورماتيك‌ با 458 واحد و نماد وبانک متعلق به سرمايه گذاري گروه توسعه ملي با 390 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی شتران متعلق به پالايش نفت تهران با 1355 واحد، نماد کگل متعلق به معدني و صنعتي گل گهر با 1252 واحد، نماد پارسان متعلق به گسترش نفت و گاز پارسيان با 855 واحد، نماد ومعادن متعلق به توسعه‌معادن‌وفلزات‌ با 757 واحد، نماد وبملت متعلق به بانك ملت با 727 واحد و نماد وامید متعلق به گروه مديريت سرمايه گذاري اميد با 701 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد شاخص کل بورس داشتند.

بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز 13 میلیارد و 15 میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و 581 هزار نوبت معامله و به ارزش 13 هزار و 306 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

رفت و آمدها

به نقل از نبض بورس؛ نماد شرکت های خوراک دام پارس(غدام) برای برگزاری مجمه عمومی عادی به طور فوق العاده به منظور تصویب صورت های مالی، فراورده های نسوز ایران(کاذر)، حمل و نقل توکا(حتوکا)، دوده صنعتی پارس(شدوص) برای برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورت های مالی، ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس(زپارس) برای بگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورت های مالی –عمومی فوق العاده به منظور اصلاح اساسنامه ، حق تقدم استفاده نشده شرکت تولید فیبر ایران(چفیبرح) با توجه به پایان مهلت پذیره نویسی،ایرکا پارت صنعت(خکار) با توجه به افشای اطلاعات گروه الف،  مبین انرژی خلیج فارس(مبین)، کارخانجات سیمان صوفی(سصوفی) با توجه به افشای اطلاعات بااهمیت گروه ب، متوقف شدند.

در مقابل نماد شرکت های مهرکام پارس(خمهر)، سرمایه گذاری سپه(وسپه)، پارسخودرو(خپارس)، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری(وصندوق)، کاورزی و دامپروری مگسال(زمگسا)، بهنوش ایران(غبهنوش)، پالایش نفت تهران(شتران)، تولیدی و صنعتی درخشان تهران(پدرخش)، بین المللی توسعه و ساختمان(ثاخت)توسعه صنایع بهشهر(وبشهر)، بیمه پارسیان(پارسیان)، زامیاد(خزامیا)، سرمایه گذاری پارس توشه(وتوشه)، نفت سپاهان(شسپا)،  با توجه به انتشار اطلاعات حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی در خصوص تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام، پتروشیمی جم با توجه به افشای اطلاعات بااهمیت گروه الف، مبین انرژی خلیج فارس(مبین)، کارخانجات سیمان صوفی(سصوفی) با توجه به افشای اطلاعات بااهمیت گروه ب، بازگشایی شدند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
خوشحال شدی!!
این افت شاخص جهت فریب مردمه که بگن بورس وضعیت عادی داره از فردا دوباره افزایش میخوره سرمایه های مردم را به مسخره گرفته بورس شاخص را خودشون هر جور که دلشون می خواد دستکاری میکنند بالاخره بورس منفجر خواهد شد و سرمایه ها نابود می شه
ما نفهمیدیم چرا سبز بودن شاخص و رشد بورس در این مدت به خیلی ها زور آورده و همه از کارشناسان داخلی گرفته تا کارشناسان خارجی و ماورایی همه دنبال کاهش آن بودند الان خیالتون راحت شد؟
فرصت خریده
سلام علیکم ورحمه الله یا اخوته الاخوات این شروع ماجراست یک دیوار غیراستاندلرد که به جای مفتول وشنارژ وسیمان فقط با اجر وخاک رس روی هم چیده شود وهزارمتر غیر اصولی بالا بره امروز چندتا از اجرها ازهمان زیر دیوار ریخته پایین پایه دیوار داره سست میشه مواظب باید بود دریزش بعدی زیر اوارنمانید
بسمه تعالی
منفی شد که عقب مانده های بازار جمع کنند اونم به اسم دفاع از سهامداران خرد، چرا برای قیمت پراید گلتون رو پاره نمیکنیذ و هزار و یک چیز دیگه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار