بازدید 29763
پیمانه اقتصادی

انتقاد وزیر صنعت از عهدشکنی شرکت‌های خودرویی خارجی: دیگر رنگ بازار ایران را نمی‌بینید/ کرونا قوی‌ترین سرعت‌گیر معاملات مسکن / پیش‌بینی زیان هنگفت یک خودروساز / چهارمین عرضه اولیه امسال کدام شرکت است؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون ۱.۶ میلیارد «کارگر غیررسمی» در خطر فقر مطلق، انتقاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از گرانی در بازار خودرو و مسکن، کاهش ۵۰ درصدی مصرف CNG در کشور، قیمت دلار در آخرین روز هفته، قیمت سکه به ۶ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان رسید، ویروس کرونا اقتصاد روسیه را بیش از ۵ درصد کوچک می‌کند و احتکار ۱۶ میلیارد دلار طلا در سه ماه گذشته را در بر دارد.
کد خبر: ۹۷۵۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶ 01 May 2020

انتقاد وزیر صنعت از عهدشکنی شرکت‌های خودرویی خارجی: دیگر رنگ بازار ایران را نمی‌بینید/ کرونا قوی‌ترین سرعتگیر معاملات مسکن/ پیش‌بینی زیان هنگفت یک خودروساز/ چهارمین عرضه اولیه امسال کدام شرکت است؟تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون ۱.۶ میلیارد «کارگر غیررسمی» در خطر فقر مطلق، انتقاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از گرانی در بازار خودرو و مسکن، کاهش ۵۰ درصدی مصرف CNG در کشور، قیمت دلار در آخرین روز هفته، قیمت سکه به ۶ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان رسید، ویروس کرونا اقتصاد روسیه را بیش از ۵ درصد کوچک می‌کند و احتکار ۱۶ میلیارد دلار طلا در سه ماه گذشته را در بر دارد.

۱.۶ میلیارد «کارگر غیررسمی» در خطر فقر مطلق

سازمان بین‌المللی کار در گزارشی که به تازگی با تیتر «کووید-۱۹ و دنیای کار» منتشر کرده، هشدار داده است: «افت شدید در ساعات کاری، به معنای آن است که ۱.۶ میلیارد کارگر در اقتصاد غیررسمی - نیمی از کل نیروی کار جهان - در خطر جدی از بین‌رفتن معیشت خود هستند.» بیش از نیمی از این کارگران را هم زنان تشکیل می‌دهند. بر اساس گزارش «کووید-۱۹ و دنیای کار»، این کارگران آسیب‌پذیرترین گروه در جمعیت ۳.۳ میلیارد نفری نیروی کار جهان هستند که در بخش‌هایی از اقتصاد فعالند و بیشترین آسیب را از کرونا دیده است.  

انتقاد وزیر صنعت از عهدشکنی شرکت‌های خودرویی خارجی: دیگر رنگ بازار ایران را نمی بینید

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به عهدشکنی شرکت‌های خودرویی خارجی گفت: شرکت‌های خارجی همکار در زمینه خودروسازی که عهدشکنی کردند، دیگر روی بازار ایران را نخواهند دید و از طریق مجاری قانونی به دنبال دریافت خسارت از آن‌ها خواهیم بود. رحمانی بهره مندی از ظرفیت و توان نیروهای داخل کشور و استفاده از دانش فنی دیگر خودروسازان مطرح جهان را جایگزین مناسب شرکت‌های عهدشکن عنوان کرد. وی با بیان این‌که زیانده بودن شرکت‌های وابسته به صنایع خودروسازی قابل قبول نیست، تشریح کرد: اصلاح ساختار این قبیل شرکت‌ها و آزادسازی سرمایه‌های راکد آن‌ها به صورت جدی در حال پیگیری بوده و اعتقاد داریم خودروسازها نباید قطعه ساز باشند. /ایسنا

انتقاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از گرانی در بازار خودرو و مسکن

سیدناصر موسوی لارگانی به انتشار گسترده قیمت کاذب مسکن و خودرو در فضای مجازی واکنش نشان داد و گفت: هرچند مدتی از انتشار اخبار کذب در فضای مجازی جلوگیری شد، این روزها دلالان از شرایط بحرانی جامعه به دلیل شیوع کرونا، سوءاستفاده کرده و با تمرکز بر قیمت‌سازی کاذب، می‌خواهند مانع ریزش قیمت به صورت گسترده شوند. نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه متاسفانه بنگاه‌های معاملاتی نیز براساس این شایعات خرید و فروش می‌کنند، ادامه داد: مسکن باید بر اساس موقعیت مکانی و توسط گروهی مورد وثوق و کارشناس قیمت‌گذاری شود. وی در گفت‌وگو با خانه ملت با بیان اینکه تا کی باید قیمت خودروی مانند پراید -که بسیار بی‌کیفیت است- و تعداد کشته‌های جاده‌ای آن سر به فلک زده، بالا رود، افزود: وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌گوید؛ قیمت فروش خودرو از کارخانه 5 درصد، زیر قیمت بازار آزاد است اما سقفی که بازار آزاد قرار است در آن آرام بگیرد کجاست؟!

درواقع همین صحبت وزیر، بازار کاذب ایجاد می‌کند؛ بنابراین سازمان تعزیرات و سازمان حمایت از مصرف‌کننده باید به این مهم ورود کند. موسوی لارگانی بیان کرد: سازمان حمایت از مصرف‌کننده تشکیل شد تا کمکی به مردم باشد، نه آنکه نان خور اضافه به بدنه دولت اضافه شود؛ لذا قوه قضاییه باید به این کم‌کاری‌ها ورود کند. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: بالاخره باید جلوی این سوءاستفاده‌ها گرفته شود. مگر چه تحولی در صنعت ساختمانی ایجاد شده که باید قیمت مسکن طی چند ماه چند برابر شود؟

کاهش ۵۰ درصدی مصرف CNG در کشور

رییس هیات مدیره انجمن صنفی سی ان جی کشور گفت:‌ مصرف سی ان جی در فروردین ماه در مقایسه با ماه مشابه سال قبل، ‌کاهشی ۴۰ تا ۵۰ درصدی نشان می‌دهد. محسن جوهری در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه مصرف سی ان جی به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت تردد در کشور در فروردین ماه در مقایسه با فروردین سال گذشته کاهش داشته،‌ ادامه داد:‌ این در حالی است که در فروردین سال ۹۸،‌ تفاوت قیمت بنزین با سی ان جی کم بود و مردم تمایلی به مصرف این سوخت نداشتند. وی افزود: اسفند ماه سال گذشته نیز با شیوع ویروس کرونا،‌ حدود ۲۵ درصد کاهش مصرف سی ان جی به ثبت رسید. هرچند  در اردیبهشت شرایط مصرف بیشتر شده، هنوز مصرف به شرایط عادی برنگشته است.

قیمت دلار در آخرین روز هفته

در معاملات روز پنجشنبه بازار ارز، صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور، شاخص ارزی را کمی افزایش دادند. به گونه‌ای که هر اسکناس دلار آمریکا در این صرافی‌ها به نرخ ۱۵۵۵۰ تومان از مردم خریداری و با افزایش ۵۰ تومانی به قیمت ۱۵۶۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شد. همچنین هر اسکناس یورو در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور، به قیمت ۱۶۹۰۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۷۰۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد که همانند دلار نسبت به روز قبل، ۵۰ تومان افزایش داشته است.

قیمت سکه به ۶ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان رسید

قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، دیروز در معاملات بازار آزاد تهران به ۶ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان رسید. همچنین اتحادیه صنف سکه و طلای تهران از اعلام قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم و سکه یک گرمی در معاملات روز پنجشنبه بازار آزاد پایتخت خودداری کرد. قیمت نیم سکه، ۳ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان و ربع سکه یک میلیون و ۸۴۰ هزار تومان تعیین شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۶۴۰ هزار و ۸۳۹ تومان است.

احتکار ۱۶ میلیارد دلار طلا در سه ماه گذشته

انبار کردن گسترده طلا از سوی سرمایه گذارانی که از پیامدهای پاندمی ویروس کرونا به وحشت افتاده اند، کاهش تولید جواهرات را در سه ماه نخست سال ۲۰۲۰ جبران کرد و با پشتیبانی از تقاضا مانع افت قیمت این فلز ارزشمند شد. طبق گزارش سه ماهه شورای جهانی طلا (WGC)، صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF) در فاصله ژانویه تا مارس به نمایندگی از سرمایه گذارانی که عمدتا در آمریکا و اروپا هستند، ۲۹۸ تن طلا به ارزش ۱۶ میلیارد دلار خریداری کردند.

کرونا قوی‌ترین سرعت‌گیر معاملات مسکن

فعالان بازار معاملات مسکن معتقدند در حال‌حاضر حجم معاملات خرید و فروش مسکن نزدیک به صفر است و معدود معاملات شکل گرفته در بازار با هدف سوداگری است. فعالان و مشاوران املاک در مناطق مختلف شهر تهران با اشاره به تعطیلی و پلمب بخش زیادی از بنگاه‌های املاک در فروردین ماه سال‌جاری عنوان می‌کنند: عدم فعالیت بنگاه‌های املاک در ماه گذشته به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، سبب شده تا حجم معاملات خرید و فروش مسکن در این ماه به‌شدت کاهش پیدا کند. به نقل از دنیای اقتصاد؛ از این‌رو می‌توان گفت «کرونا به‌ عنوان قوی‌ترین سرعتگیر معاملات مسکن» در ماه گذشته عمل کرده است. این در حالی است که با وجود افت شدید حجم معاملات، روند رشد قیمت‌های پیشنهادی از سوی سازنده‌ها و فروشندگان مسکن ادامه داشته است. نکته مهم دیگر در خصوص وضعیت بازار معاملات ملکی در چند هفته اخیر از دیدگاه فعالان بازار آن است که هم‌اکنون بیش از ۸۰ درصد خریداران و فروشندگان بازار، با هدف سوداگری به‌دنبال معامله هستند و از این‌ رو خریدار و فروشنده واقعی در بازار کمتر وجود دارد.

07-02

ویروس کرونا اقتصاد روسیه را بیش از ۵ درصد کوچک می‌کند

راشاتودی: در حالی که پاندمی ویروس کرونا تقریباً باعث تعطیلی اقتصاد جهان شده است،مؤسسه اعتباردهی بین‌المللی مودیز پیش‌بینی کرد تولید ناخالص داخلی روسیه در سال ۲۰۲۰ با افت ۵.۵ درصدی روبرو شود. این مؤسسه پیش‌بینی خود در مورد اقتصاد روسیه را نسبت به گزارش قبلی منتشر شده در اواخر ماه مارس، به شدت کاهش داده است. در آن گزارش پیش‌بینی شده بود که اقتصاد روسیه امسال ۰.۵ درصد رشد کند. در گزارش جدید مودیز پیش‌بینی شده است اقتصاد روسیه به تدریج بهبود یافته و در سال ۲۰۲۱ با رشد ۲.۲ درصدی همراه شود. مودیز همچنین با اشاره به اینکه پاندمی ویروس کرونا باعث رکود عمیقی در سال ۲۰۲۰ خواهد شد پیش‌بینی کرد متوسط رکود اقتصادی اقتصادهای پیشرفته عضو گروه جی ۲۰ برای سال ۲۰۲۰ برابر با ۵.۸ درصد باشد.

ضرر ۴.۴ میلیارد دلاری بریتیش پترولیوم در سه ماهه اول

اسپوتنیک: در شرایطی که پاندمی کووید ۱۹ تقاضای جهانی نفت را به شدت پایین آورده و قیمت‌های آن را با سقوطی تاریخی مواجه ساخته، غول نفت و گاز انگلستان، بریتیش پترولیوم، اعلام کرد در سه ماهه اول امسال، ۴.۴ میلیارد دلار ضرر کرده است. این شرکت انگلیسی هشدار داد، در هجده ماه آینده ۳۰ هزار شغل در صنعت نفت و گاز از بین خواهد رفت. بی پی در گزارش خود اعلام کرد که سود ناخالص این شرکت در سه ماهه اول امسال ۷۹۱ میلیون دلار بوده است که این بسیار پایین‌تر از سود ۲.۶ میلیارد دلاری شرکت در سه ماهه اول سال قبل است. برنارد لونی، مدیر ارشد جدید بی پی گفت: صنعت ما با شوک‌های بی‌سابقه‌ای در بخش عرضه و تقاضا روبه رو شده است. تأثیر پاندمی ویروس کرونا در ترکیب با مشکلات قبلی عرضه و تقاضا شرایطی بحرانی و چالش‌برانگیز را به وجود آورده است. تمرکز ضرر شرکت بریتیش پترولیوم مربوط به کاهش شدید ارزش دارایی‌های انبارهای این شرکت بوده که ۳.۷ میلیارد دلار است.

انصراف خریداران آمریکایی از دریافت هفت محموله سعودی

خریداران آمریکایی نفت عربستان سعودی در پی افزایش هزینه های حمل، تحویل حداقل هفت ابرنفتکشی که در آوریل بارگیری کرده بودند را لغو کردند. به گزارش ایسنا، این اقدام نشان می دهد که با وجود افت شدید قیمت نفت به پایین ۱۶ دلار در هر بشکه در ماه میلادی جاری که پایین‌ترین قیمت قرن معاصر است، به دلیل افت تقاضا در بحبوحه پاندمی ویروس کرونا، خریداران شتابی برای دریافت نفت اضافی ندارند.

چهارمین عرضه اولیه امسال کدام شرکت است؟

نبض بورس نوشت: معاون بازار فرابورس طی مصاحبه‌ای در ششم اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ گفت: موارد درخواستی از سوی فرابورس و سازمان ناشران برای عرضه اولیه سهام پگاه گیلان انجام و اطلاعات روی کدال هم کامل شده است؛ بنابراین، از میان دو شرکت پگاه گیلان و لاستیک یزد، غگیلا در اولویت قرار دارد و آخر هفته (دهم اردیبهشت ماه ۹۹) عرضه می‌شود؛ بنابراین به احتمال زیاد شرکت بعدی که سهامش برای اولین بار در فرابورس عرضه خواهد شد، مجتمع صنایع لاستیک یزد و زمان احتمالی آن هفته آینده خواهد بود. جزئیات بیشتر

پیش‌بینی زیان هنگفت یک خودروساز

شرکت خودروسازی فورد پیش‌بینی می‌کند که زیان‌های مالی این خودروساز در فصل دوم سال‌جاری با رشد بیش از دو برابری نسبت به دو میلیارد دلار زیان فصل نخست، به حدود پنج میلیارد دلار خواهد رسید. اصلی‌ترین عامل ماجرا تعطیلی کارخانه‌ها و افت تقاضا به‌دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان است. فورد اما تاکید کرده، نقدینگی لازم را برای نجات از این بحران تا پایان سال ۲۰۲۰ دارد.

به نقل از دنیای اقتصاد، تیم استون، افسر ارشد مالی فورد می‌گوید: «ما معتقدیم که نقدینگی لازم را برای سپری کردن ادامه سال ۲۰۲۰ در اختیار داریم حتی اگر قادر به رشد فروش یا انجام اقدامات مالی دیگر نباشیم.» با این حال او اعلام کرد که فضای کنونی کسب‌و‌کار برای فورد بسیار مبهم است و از این روی، دومین خودروساز بزرگ ایالات‌متحده نمی‌تواند پیش‌بینی سالانه‌ای برای میزان سودآوری خود منتشر کند. افسر ارشد مالی فورد همچنین یادآور شد که بحران شیوع ویروس کرونا در جهان، همچنان آثار منفی بر این خودروساز خواهد داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۷
حالا حالا خودروسازان خارجی نخواهند امد.
ورود ماشین را ازاد کنید تا قیمتهای کاذب خودروهای خارجی فعلی در بازار کاهش یابد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
شاخص کل بورس نورچشمی چند لحظه پیش ۹۰۰ هزارواحدراهم رد کرد !!!
فقط درظرف یکساعت حدود ۳۰ هزارواحد دیگه رشد کرد ( رشدش دادن)
دیگر هیچ چیز جلوداررشدربی منطق بورس نیست
شمارش معکوس برای انفجارمهیب حباب اغاز شد
هر کارگر ایرانی اگر یک سال کار کند و هیچ خرج نکند سالی یک متر خانه میتواند بخرد 50 سال کار کند میتواند یک آپارتمان 50 متری بخرد البته با چنین شرایطی کمی سخت به نظر میرسد
پاسخ ها
مشتبا
| Germany |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
اشتباه حساب کردی ، وقتی امسال یک متر میخره سال بعد با توجه به اینکه قیمت مسکن حد اقل دوبرابر میشه میتونه فقط نیم متر بخره و سال بعد نصف نیم متر بعد پنجاه سال فقط 3 متر و 75 سانت و دو میلی متر میتونه بخره که اون موقع فقط به درد تدفینش میخوره علی برکت الله
اقتصاد رانتی
اقتصاد دلالی
ای خدا مردیم در حسرت اقتصاد کار و زحمت و تلاش
ایشان شوخی می کنند که خودرو سازهای خارجی رنگ بازار ایران را نمی بینند!
جناب وزیر صمت، اتفاقا این مردم ایران هستند که با این کارها و سیاست‌ها رنگ خودرو باکیفیت خارجی را نخواهند دید و فقد مشتی آقا زاده و تازه به دوران رسیده به قدرت رانت توانسته اند خودرو خارجی سوار شوند. پراید هم مال ملت، آفرین
بابا مردم بیان به صورت خودجوش پویش نخریدن خانه راه بندازن. تابناک تو هم بیا کمک کن. اگه شما به فکر خودتون نباشید دلال‌ها به فکر ما نیستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
مردم طمع کار تر از این حرفان
انتقاد وزیر صنعت از عهد شکنی شرکت‌های خودرویی خارجی: دیگر رنگ بازار ایران را نمی بینید
ترا بخدا اینقر این شرکتها را تهدید نکنید کدامتان خودرو ایرانی داریرین ...
پاسخ ها
ناشناس
| Thailand |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
وزیر خوب می داند همین الان هم قطعات اصلی را به صورت دور زدن تحریم با چند برابر قیمت وارد می کنند.
واقعن یه دله سیر خندیدم تو این روزا ،بهتره میگفنی دیگه رنگ دلالای خودرو ،مافیای خودرو رو نمیبینید ،بعدشم مگه بده بوده ۱۰۰ تومن شده ۶۰۰ تومن خدا بده برکت ایرانیم که میخنده و میخره
‏روز کارگر رو به تمامی کارگران زحمتکش که
عیدی نمیگیرن
سنوات نمیگیرن
بیمه قبول نمیکنن
بن و عائله مندی نمیگیرن
حق خوار و بار و مسکن نمیگیرن
اضافه کاری اجباریِ بدون حقوق میکنن
چون مجبورن با هر حقوقی که کارفرما تعیین میکنه کار کنن
الان هم بدون حقوق تعطیل هستند
تبریک عرض می‌کنم
این همه ماشین خارجی در بازار ایران
اروپایی و چینی
ایشون فکر نمیکنه بازار قطعات یدکی اینها چی میشه و چطور به حرف هاشون واکنش نشون میده؟
برای رونق دادن به بازار خودروفروشای داخلی، همه ماشین خارجی ها را پودر میکنید
مگه کسی که ماشین خارجی خریده به راحتی خریده؟ کلی پول داده که با بدبختی تامین کرده بوده
به لطف و درایت آقایون ماشین رو به قیمت چند برابر در کشورهای دیگه خریدیم. الآن برای قطعات یدکیش هم به لطف درایت آقایون باید چند برابر قیمت بخریم....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
اول خبر را درست بخوان بعد اظهار نظر كن
نگران نباش جناب وزير سمت اونها رنگ بازار ما را نخواهند ديد
چون ما پول نداريم بشون بديم تا بيان وًرنگ بازار ما را ببينن
دوما اونها علاقه اي به ديدن بازار ما ندارن بازار ما بدردشون نميخوره چون ذايقه ما با اونها يكي نيست و قوانين ما هم بدرد اونها نميخوره كه محصول ساخته شده به ما بفروشن اونها رنگ بازار ما را نميبينن چون محصولاتي كه در ايرانً توليد كردن فقط برندشونًرا خراب كرد تا اونجايي كه شير پژوًبه گريه افتاد اين ضعف علاقه بيشتر اونطرفي هست جناب وزير تا اين طرفي شما نگران اونها نباش اونها زحمت ميكشن فكر ميكنن و كار ميكنن ووما فقط حرف ميزنيم اون لحظاتي كهراونها كار ميكنن ما داريم حرف ميزنيم
وزیر صنعت به خودرو سازان خارجی هشدار داد که دیگر هیچ وقت رنگ بازار خودرو در ایران را نخواهند دید چرا ؟؟ چون هرچه خودرو بی کیفیت ایرانی و چینی را بخورد مردم خواهید داد و خودتان هم از خودروهای لوکس خارجی استفاده خواهید کرد
همه اینو گفتن منتهی یک چیزی هست که همیشه برمیگردید سمت پژو!
آقای وزیرصنعت..قبل ازشماهم خیلیابرای خودروسازان خارجی خط ونشون کشیدن..به وقتش که تحریمهابرداشته بشه ودوباره فروش نفت ودرآمدارزی باشه..التماسشونم میکنید..ازاین حرفها زیادشنیدیم.
شرکت های خودرو سازی نگران نیستند
تا زمانیکه برخی آقازاده ها هستند واردات خودروهاشون پا برجاست و صنعت خودرو هم به هیچ جا نمی رسه جز گرفتن وام کلان و ریختن توی جیب از ما بهتران
یکی رو به ده راه نمیدادند سراغ خانه کدخدارو میگرفت
تجربه ثابت کرده که بعد از تحریم دوباره مافیای خودرو تشریف می برند و با سلام و صلوات دوباره پژو و رنو را برمی گردانند ایران. وزیر محترم زیاد حرص و جوش نزنند.
با سلام
در مورد إظهار نظر وزير محترم صمت در مورد اينده رابطه شركتهاى خودرويى خارجى كه از بازار ايران به خاطر تحريمها رفتند بايد عرض كنم كه اين ديدگاه همان ديدگاه اشتباه قبليين كه متاسفانه باعث عقبگرد صنعت خودرو در كسور گرديده . در اين مورد بهتر است مسير وزارت بهداشت و علوم پزشكى رو انتخاب كنيم و به بخش شركتهاى دانش بنيان اجازه بدهيم از تمام پتانسيلهاى موجود در ارتباط با شركتهاى درجه يك دنيا محصول با كيفيت وارد و توليد كنيم . چنانچه ميبينيم در اين شرايط سخت به سرعت وزارت بهداشت و بخش بزشكى كشور از همان تكنولوژيهاى روز دنيا توانست بهتر از بسيارى از كشورهاى پيشرفته عمل كند . لذا متذكر شوم خودروهاى چينى بدون كيفيت چينى داخل كشور ارزبرى بيشترى به نسبت يك خودروى ژاپنى با كيفيت بالا دارند و اين افت بخش خودرويى كشور است كه جز با مطالعات كارشناسى و اظهارنظر و نتيجه گيرى علمى ومنطقى واقتصادى راه حل ديگرى ندارد.
آقای وزیر!هرزمان که آمریکای جهانخواراجازه بده واین شرکتهامارادوباره موردلطف قرارداده وبیاینددرایران خودروبسازندشماخودتون باشادمانی زایدالوصف زیرپایشان فرش قرمزمیاندازید!هنوزوروددوسه فروندهواپیمای نوو گوسفندکشتن جلوی هواپیمادرخاطرمان مانده!
1.6 میلیارد بمیرن تازه واکسن پیدا میشه...
کرونا هیچ تأثیری در بازار مسکن نداشته! آنچه از سال 96 بر بازار مسکن تأثیر گذاشته و باعث ضررهای روز افززون فروشندگان و سازندگان است سودجوئی، طماعی فروشندگان، سازندگان، املاکی ها، مافیای قدرت و ناتوانی مسئولان و قیمتهای فضائی است!
تا زمانی که قیمتهای فضائی تبدیل به قیمتهای واقعی به معنای هزینه واقعی تمام شده ساخت با سود عادلانه نباشد مسکن رنگ رونق را به خود نمی بیند و عامل قیمت فضائی فقط باعث متضرر شدن بیش از بیش فروشندگان است و عاملی در جهت حذف املاکی ها که با وجود اینها مسکن برای همیشه در کما می ماند!
وزیر یه طور حرف میزنه انگار چقدر فروش داشتن تو ایران خبر نداره ما کلا تو دنیا زیر پونز هستیم
یادش رفته وزیر اقتصاد گفت کره ی ها گفتن برامون مهم نیست نیاییم ایران
جناب وزیر صنعت و معدن و تجارت ، شما خوب می دانید با این سخنان چه بلایی بر سر مصرف کننده داخلی می اورید و باعث میشوید هر خودرو بی کیفیت تولید داخل را با هرقیمتی به ملت قالب کنند و از طرف دیگر خودروهای خارجی موجود در کشور بازهم چند برابر قیمت واقعی عرضه شود شمابهتر است اینقدر بازار ملتهب خودرو را اشفته تر نکنید این روزهاخودروسازهای داخلی و واردکنندگان خودرو خارجی وواسطه های دخیل در بازار خرید و فروش خودرو بدون توجه به قیمت واقعی خودرو هر جور که دلشان بخواهد با مصرف کننده بدبخت رفتار می کنند ...
خوب،الحمدلله همه جيز در حال فروباشيه الا بورس
جناب وزیر صمت
تمام توان ادعایی شما مونتاژ خودرو های از رده خارج پر مصرف و غیر امن هست. متاسفانه بعد از ۴ دهه حمایت بی چون و چرا, به شبه صنعتی مواجه هستیم که توان تولید صفر تا صد یک اتوموبیل از رده خارج مثل پراید رو هم نداره!
پس لطف کنید جای شعر دادن با واقعیت ها روبرو بشید.
منظور وزیر محترم صمت این بود که ملت شریف ایران دیگر رنگ ماشین خارجی را نخواهد دید!
دلال موفق کسی هست که به موقع بخره و به موقع بفروشه.
اینکه الان قیمت خونه تو فضای مجازی بالا رفته کار دلال های طمعکاره که طمع نذاشت به موقع بفروشن. انشا ا... چند ساله دیگه ( تو یه بحران سیاسی دیگه، تو یه تورم دیگه )
آقای دولت نمی خوای از دلالان مسکن، انبوه سازها مالیات بگیری؟ خوب می تونن کسری بوجه تامین کنن!
بازار رو دو دستی بدید دست دو خودرو ساز داحلی و خیال همه رو راحت کنید.
خورو ساز خارجی رنگ بازار ایران رو نخواهد دید، چه حرفیه؟!!! اونها هم حق دارند به دلایل تحریم نیاند تو بازار ایران...
با این حساب مردم ایران هم رنگ خودرو بروز و درست حسابی را نخداهند دید!! چه وزیری داریم !!!!
تا وقتی خودروهای بی کیفیت داخلی هست که به مردم با قیمت های نجومی انداخته می شوند باید هم آقای وزیر چنین شعار دهد!!!
بجاش کی رنگه بازار رو میبینه؟ تویوتا؟ مزدا؟ بنز؟ ولوو؟ هوندا.....یا پراید ۸۰ میلیونی و دنا و ماشینهای از دور خارج شده دیگه؟ در ضمن بغیر از رنو و پژو کی حاضربه سرمایه گذاری شده بود؟ شرکتهای درجه ۳ چینی هم رفتن.....چی میگی شما؟
در خودرو سازی فشلو تخته کنین تا مردم ماشین خوب سوار بشن
اگه وافعا راست میگید اگه ی روزی تحریم ها برداشته شد دیگه سراغ خودروسازهای فرانسوی نرید چرا با خودروسازهای ژاپنی کار نمی کنید
دیگه رنگ بازار رو نمی بینند یا شما نمی زارید ببینند.
از عهد شکنی های خودروسازی های داخلی با مردم انتقادی ندارید؟
چراغ سبز خودروسازان برای افزایش قیمت جناب وزیر صمت معلوم نیست چه کار می کند والله پراید در بازار شده 84میلیون !!
دیگر رنگ بازار ایران رو نمیبینند تا ایران خودرو وسایپا بیشتر در حق مردم اجحاف کنند
یکی جلو این اتفاقات رو نگیره پراید میشه 100 میلیون
نیست خودرو سازان بنجل داخلی خیلی به تعهدات خود عمل کردن که شما به خارجی ها گیر دادید
انتشار گسترده قیمت کاذب مسکن و خودرو در فضای مجازی
این روزها دلالان از شرایط بحرانی جامعه به دلیل شیوع کرونا، سوءاستفاده کرده و با تمرکز بر قیمت‌سازی کاذب، می‌خواهند مانع ریزش قیمت به صورت گسترده شوند.
متاسفانه بنگاه‌های معاملاتی نیز براساس این شایعات خرید و فروش می‌کنند
مسکن باید بر اساس موقعیت مکانی و توسط گروهی مورد وثوق و کارشناس قیمت‌گذاری شود.
سقف قیمتی که بازار قرار است در آن آرام بگیرد کجاست؟!


سازمان تعزیرات و سازمان حمایت از مصرف‌کننده باید به این مهم ورود کند.
سازمان حمایت از مصرف‌کننده تشکیل شد تا کمکی به مردم باشد، قوه قضاییه باید به این کم‌کاری‌ها ورود کند.
بالاخره باید جلوی این سوءاستفاده‌ها گرفته شود. مگر چه تحولی در صنعت ساختمانی ایجاد شده که باید قیمت مسکن طی چند ماه چند برابر شود؟

کمر مردم از قیمتهای مسکن خم شده است! به داد مردم برسید ...
به مردم رحم کنید و واردات خودروی دست دوم را بدون حق گمرکی آزاد کنید تا قیمت خودرو ارزان شود چرا که ارزان شدن خودرو منجر به پایین آمدن همه قیمتها از جمله مسکن خواهد شد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست