بازدید 6135
یک روانپزشک:

اضطراب خودتان را مخفی نکنید

یک روانپزشک، با بیان اینکه هرگز اضطراب خودتان را مخفی نکنید، گفت: اشکالی ندارد اگر احساسات خودمان را با نزدیکان و دوستان به اشتراک بگذاریم و از استرس ها و نگرانی های آنان نیز با خبر شویم.
کد خبر: ۹۷۵۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰ 30 April 2020

به گزارش تابناک، دکتر مریم کوشا، متخصص اعصاب و روان در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به راهکارهای مدیریت اضطراب در شرایط بحرانی مانند شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: اضطراب یک احساس طبیعی است و همه انسان های با آن آشنا هستند و در زندگی آن را تجربه کرده اند.

وی با بیان اینکه افراد در طول زندگی با چالش های مختلف رو به رو می شوند، تصریح کرد: این چالش ها می تواند باعث اضطراب شود، اما این اضطراب کمک می کند خودمان را مدیریت کنیم و با شرایط سازگار شویم و با بسیج نیروها اقدام به رفع آن چالش کنیم.

این روانپزشک، اضطراب بیش از حد را مخرب دانست و گفت: اگر اضطراب ما بیش از حد لازم باشد نه تنها کمک کننده نیست، بلکه می تواند مشکل آفرین نیز باشد لذا اضطراب به شکل های مختلف برای ما مشکل ایجاد می کند؛ از جمله اینکه تفکر منطقی را از ما می گیرد.

کوشا، با بیان اینکه اضطراب زیاد موجب بروز تنگی نفس، تپش قلب و مشکلات گوارشی می شود، اضافه کرد: این علائم طبیعی اضطراب بسیار شبیه علائم بیماری های ویروسی مانند کروناست و ممکن است فرد مضطرب فکر کند مبتلا به کرونا شده که در نتیجه هم اضطرابش را تشدید می کند و هم باعث می شود مراجعه بی جا به مراکز درمانی داشته باشد که خود می تواند عامل انتقال ویروس کرونا شود.

وی با تاکید بر لزوم شناخت احساسات و میزان اضطراب خود، خاطرنشان کرد: اگر می دانیم که فردی احساساتی و مضطرب هستیم و در مواجهه با شرایط بحرانی دچار تنگی نفس و تپش قلب می شویم، باید خودمان را مدیریت کنیم و مراجعه بی جا به مراکز درمانی در شرایط شیوع کرونا نداشته باشیم.

این متخصص اعصاب و روان، با اشاره به انواع مختلف بروز احساسات، یادآور شد: شایع ترین نوع احساسات اضطراب و استرس و نگرانی است که در اغلب افراد وجود دارد، اما برخی در مواجهه با بحران و چالش عصبانی می شوند و خیلی ها غمگینی و ناامیدی را تجربه می کنند. عده ای هم در چنین شرایطی دچار گیجی می شوند و نمی دانند چگونه باید به زندگی معمولی خودشان ادامه دهند.

وی با بیان اینکه هرگز اضطراب خودتان را مخفی نکنید، گفت: اشکالی ندارد اگر احساسات خودمان را با نزدیکان و دوستان به اشتراک بگذاریم و از استرس ها و نگرانی های آنان نیز با خبر شویم.

کوشا، با بیان اینکه امروز همه مردم دچار مشکل کرونا هستند، اضافه کرد: برای مدیریت اضطراب باید از خانواده کمک بگیریم. این روزها صحبت کردن تلفنی و فضای مجازی با بستگان و دوستان نیز توصیه می شود، زیرا بیرون رفتن از خانه خطر ابتلا به کرونا را افزایش می دهد.

وی همچنین کودکان را نیازمند توجه در شرایط کرونا دانست و یادآور شد: شاید فکر کنیم کودکان چیزی درک نمی کنند، اما آنان گاها بیشتر از افراد بزرگسال دچار اضطراب می شوند و این احساس را به شکل لجبازی و بهانه گیری و وابستگی نشان می دهند لذا نباید کودکان را فراموش کنیم و در مدیریت بحران آنان را در نظر بگیریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار