بازدید 7744

آمریکا با کوچکترین اشتباه سیلی محکم‌تری خواهد خورد

سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح خطاب به آمریکایی ها گفت: اگر کوچکترین اقدام یا تعرضی بر ضد آب ها یا منافع ملت ما داشته باشید، سیلی بسیار محکم تری در مقایسه با سیلی های قبلی خواهید خورد.
کد خبر: ۹۷۵۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۲ 29 April 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سردار ابوالفضل شکارچی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: نیرو‌های مسلح در دفاع از کشور با کسی شوخی ندارند و برای دفاع همه جانبه خود را آماده کرده اند.

وی با بیان این که کشور‌های منطقه توانمندی برقراری امنیت در منطقه را دارند گفت: سوال و انتقاد دائمی ما از آمریکایی‌ها این است که شما در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان در پی چی هستید و در منطقه چه می‌خواهید؟
وی گفت:: آمریکایی‌ها در چارچوب جنگ روانی و خدشه وارد کردن به افکار عمومی خود و تولید خوراک برای اتفاقات آینده ریاست جمهوری کشورشان و فرار از مشکلات داخلی حرف‌هایی را می‌زنند و تهدید‌هایی می‌کنند و ما موظف هستیم اظهارات مقامات آمریکایی را برای افکار عمومی روشن کنیم که آن‌ها در حال پا گذاشتن روی قوانین بین المللی هستند و افزون بر ایجاد مزاحمت، جوسازی می‌کنند که حق با آنهاست.

سخنگوی ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: باید برای افکار عمومی روشن باشد که اگر آمریکایی‌ها دست به خطا زدند و سیلی خوردند، این سیلی حق آن‌ها بوده است.

سردار شکارچی درباره تشکیل قرارگاه امام رضا (ع) در ستاد کل نیرو‌های مسلح برای مقابله با بیماری کرونا نیز گفت: پیش از تشکیل این قرارگاه، نیرو‌های مسلح بخشی از توان خود را برای مقابله با این بیماری بکار گرفته بودند، اما پس از تشکیل قرارگاه با همه توان وارد صحنه شدند و همه سازمان‌های نیرو‌های مسلح هماهنگ با وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا پای کار آمده اند.

وی افزود: از ۵۸ بیمارستان ثابت نیرو‌های مسلح، ۵۴ بیمارستان بیماران کرونایی را پذیرش می‌کنند و از شش هزار تخت این بیمارستان ها؛ ۴۲۰۰ تخت آماده ارائه خدمت به این بیماران است.

سردار شکارچی گفت: نیرو‌های مسلح ۱۳ بیمارستان سیار تخصصی و فوق تخصصی نیز در مناطق مختلف کشور راه اندازی کرده اند، اما تا کنون ضرورت استفاده از آن‌ها ایجاد نشده است.

وی افزود: ۲۰۲ نقاهتگاه شامل ۲۱ هزار و ۷۰۰ تخت نیز به وسیله نیرو‌های مسلح ایجاد شده است که بخش بسیار جزئی از آن‌ها استفاده شد.

سخنگوی ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: در ابتدای تشکیل قرارگاه امام رضا (ع) وعده آماده کردن ۱۰ هزار تخت نقاهتگاهی را دادیم، اما تعداد تخت‌ها اکنون بیش از دو برابر است و ظرفیت افزایش این تخت‌ها را نیز داریم.

سردار شکارچی با بیان اینکه بر اساس میانگین کشور، بهبود یافتگان در بیمارستان‌های نیرو‌های مسلح بیشتر از دیگر بیمارستان‌ها هستند، افزود: ۳۱ هزار و ۸۵۰ پزشک، پرستار و پیراپزشک را به کار گرفته ایم.

وی گفت: از پزشکان، پرستاران و پیراپزشکانی که موعد اعزام آن‌ها به خدمت فرا نرسیده بود خواستیم داوطلبانه برای کمک به ما به خدمت بیایند و از سربازانی که دوره خدمت آن‌ها باقی مانده بود نیز خواستیم بمانند و کمک کنند و اکنون شش هزار سرباز پیراپزشک و پرستار را به طور داوطلبانه به کار گرفته ایم.

سردار شکارچی افزود: تا کنون دربین سرباز‌ها بر اثر بیماری کرونا هیچ تلفاتی نداشته ایم و ۵۴ سربازی که به این ویروس مبتلا شده بودند بهبود یافته اند، اما تعدادی از بازنشستگان نیرو‌های مسلح که از جانبازان جنگ تحمیلی بودند بر اثر ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده اند.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا نه تنها کوچکترین خدشه‌ای به آمادگی دفاعی نیرو‌های مسلح وارد نکرده بلکه آن را تقویت کرده است، گفت: در ۱۰ روز تحقیقات برای تولید کیت‌های تشخیص بیماری کرونا در نیرو‌های مسلح به سرانجام رسید و اکنون هفته‌ای ۱۰ هزار کیت تشخیص تولید می‌کنیم.

سخنگوی ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: چهار هزار و ۷۲۰ کارگاه و واحد تولیدی نیرو‌های مسلح در یک هفته برای تولید ملزومات بهداشتی و مواد ضد عفونی تغییر کاربری یافت و اکنون روزانه ۵۰ هزار ماسک اِن ۹۵ به وسیله سپاه پاسداران تولید می‌شود.

سردار شکارچی گفت: روزانه ۲۰ هزار ماسک یونی نیز تولید می‌کنیم که ظرفیت تولید صد هزار ماسک از این نوع را نیز داریم.

وی افزود: از ابتدای ورود نیرو‌های مسلح به موضوع مبارزه با بیماری کرونا؛ ۴۴ میلیون ماسک، ۲۱ میلیون لیتر مواد ضد عفونی، ۲۰۷ میلیون جفت دستکش و ۲۲ هزار لباس محافظ تولید کرده ایم.

سردار شکارچی گفت: ۲۰۰ دستگاه تنفس مصنوعی نیز برای بیمارستان‌های نیرو‌های مسلح در مجموعه این نیرو‌ها تولید شده است.

وی افزود: در مجموع ۳۷ کیلومتر مربع از مناطق مختلف کشور به وسیله نیرو‌های مسلح از ویروس کرونا پاکسازی و ضد عفونی شده است که در جهان بی نظیر است.

سخنگوی ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: یکی از دلایل جلوگیری از همه گیر شدن بیماری کرونا، ضد عفونی محیط بود و همه این کار‌ها با هماهنگی ستاد مبارزه با کرونا انجام شده است.

سردار شکارچی افزود: تولید ماسک و مواد ضدعفونی همچنان در نیرو‌های مسلح ادامه دارد.

سردار شکارچی افزود: تاکنون ۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزار ماسک، ۵۳ میلیون دستکش، شش میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر مواد ضد عفونی و ۹۲ هزار قلم ملزومات پزشکی به وسیله سپاه، نیروی انتظامی و بسیج کشف شده است.

وی گفت: پلیس فتای نیروی انتظامی نیز در حوزه فضای مجازی کامل فعال است و تاکنون سه هزار و ۶۰۰ نفر از متخلفان این حوزه به وسیله نیروی انتظامی و بسیج دستگیر و هزار و ۱۳۶ پرونده قضایی برای آن‌ها تشکیل شده است.

سخنگوی ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه دستاورد‌های جمهوری اسلامی ایران در مقابله با کرونا بسیار بیشتر از کشور‌های مدعی مانند آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان که در کشورهایشان فاجعه اتفاق افتاده، بیشتر بوده است، افزود: آن‌ها نمی‌توانند دستاورد‌های ایران را ببینند، زیرا این دستاورد‌ها پیروزی بر دشمنان است.

سردار شکارچی گفت: تا کنون چهار نفر از کادر درمانی نیرو‌های مسلح که بیماری‌های زمینه‌ای داشته اند بر اثر بیماری کرونا به شهادت رسیده اند.
وی افزود: ۵۴ هزار پایگاه بسیج در سراسر کشور در رفع آلودگی حتی در روستا‌های کوچک مشغول هستند.

سردار شکارچی گفت: طرح غربالگری؛ یکی از طرح‌های مانع شیوع کرونا در جامعه بود و موجب شد با این بیماری هوشمندانه برخورد شود.
وی افزود: مردم با این طرح خوب همکاری کردند و عملکرد نیروی انتظامی نیز در این زمینه مناسب بود.

سخنگوی ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: ایستگاه‌های سیار نیرو‌های مسلح برای تشخیص و مقابله با بیماری کرونا و تولید و نصب دوربین‌های حرارتی در مناطق مختلف ادامه دارد.

سردار شکارچی افزود: نیرو‌های مسلح در کنار مقابله با بیماری کرونا رزمایش بزرگی را نیز برای مقابله با جنگ‌های نوین انجام دادند و تجربه بسیار خوبی به دست آوردند و تجهیزات در این زمینه به روز رسانی شد.
وی گفت: نیرو‌های مسلح برای شرایط بسیار بدتر از شرایط کنونی نیز آمادگی دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار