بازدید 6057

حکمت و قوامین به زودی به سپه می‌پیوندند

دو بانک از بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح تا پایان اردیبهشت ماه به بانک سپه ملحق می‌شوند که گفته می‌شود بانک حکمت ایرانیان و قوامین خواهند بود، سایر بانک‌ها نیز در مرحله ارزش‌گذاری دارایی‌ها هستند تا به بانک سپه بپیوندند.
کد خبر: ۹۷۵۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱ 28 April 2020

دو بانک از بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح تا پایان اردیبهشت ماه به بانک سپه ملحق می‌شوند که گفته می‌شود بانک حکمت ایرانیان و قوامین خواهند بود، سایر بانک‌ها نیز در مرحله ارزش‌گذاری دارایی‌ها هستند تا به بانک سپه بپیوندند.

به گزارش ایسنا، پروژه ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه از بیش از یک سال پیش کلید خورده و در این مدت نیز اقدامات مقدماتی آن در حال انجام بود، اما گفته می‌شود که اکنون در گام پایانی خود قرار دارد.

جریان ادغام بانک‌ها انصار، قوامین، حکمت ایرانیان، مهر اقتصاد و موسسه مالی و اعتباری کوثر در بانک سپه از ماه‌های پایانی سال ۱۳۹۷ آغاز شد و در سال گذشته نیز، در تابلوی این بانک‌ها عبارت وابسته به بانک سپه درج شده است.

البته پیش از این گفته شده بود که ممکن است ادغام این بانک‌ها تا پایان سال گذشته نهایی شود، اما با توجه به شرایط خاص شیوع ویروس کرونا، وضعیت کشور کمی پیچیده شد و اکنون اقدامات نهایی ادغام این بانک‌ها در حال انجام است.

محمدکاظم چقازردی، مدیرعامل بانک سپه در روزهای گذشته از نزدیک شدن ماموریت ملی ادغام به ایستگاه پایانی خود خبر داد و گفت که تمام ارکان بانک سپه آماده برگزاری مجامع نهایی ادغام چهار بانک و یک موسسه مالی وابسته به نیروهای مسلح است.

وی افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته انتظار داریم در صورت کسب مجوز از مراجع ذی‌ربط تا پایان اردیبهشت ماه حداقل دو بانک از مجموع بانک‌ها و موسسه مالی وابسته به نیروهای مسلح رسما به بانک سپه ملحق شوند.

عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی نیز در روزهای گذشته در پستی اینستاگرامی اعلام کرد که ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح در هفته‌های آینده نهایی می‌شود.

پیگیری‌های ایسنا حاکی از آن است که دو بانکی که قرار است تا پایان اردیبهشت به بانک سپه ملحق شوند، بانک‌های حکمت ایرانیان و قوامین است که کارهای ارزش‌گذاری دارایی‌های آن‌ها تقریبا به پایان رسیده است.

بانک‌های مهر اقتصاد و انصار و موسسه مالی کوثر نیز پس از انجام ارزش‌گذاری دارایی‌ها توسط قوه قضاییه به بانک سپه ملحق می‌شوند، در واقع زیرساخت‌های ادغام این بانک‌ها فراهم شده و برای الحاق به بانک سپه در انتظار ارزش‌گذاری دارایی‌ها هستند که به نظر می‌رسد این بانک‌ها نیز در آینده نه چندان دور به بانک سپه ملحق و این پروژه ادغام نهایی شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل