بازدید 5922

حمایت مالی کانون کارگردانان سینمای ایران از همه کارگردانان

در شرایطی که خانه سینما به واسطه عدم دستیابی به منابع کافی از سمت دولت برای اهدای یک عیدی یا کمک به همه اعضاء با انتقاد صنوف متعدد روبرو شده، کانون کارگردانان سینمای ایران به همه اعضای خود یک کمک هزینه خرید داد و اقدام به درجه بندی اعضایش برای کمک نکرد.
کد خبر: ۹۷۵۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱ 28 April 2020

در شرایطی که خانه سینما به واسطه عدم دستیابی به منابع کافی از سمت دولت برای اهدای یک عیدی یا کمک به همه اعضاء با انتقاد صنوف متعدد روبرو شده، کانون کارگردانان سینمای ایران به همه اعضای خود یک کمک هزینه خرید داد و اقدام به درجه بندی اعضایش برای کمک نکرد.

به گزارش «تابناک»؛ سازمان سینمایی به روال سال‌های پیشین اقدام به پرداخت کم‌هزینه‌ای تحت عنوان عیدی به خانه سینما کرد تا میان اعضاء توزیع شود؛ رقمی اندک که به همه اعضای صنوف نرسید و همین مسئله نیز چالش برانگیز شد، چرا که به باور بسیاری از صنوف، این نوع درجه بندی اعضای صنوف، بی‌حرمتی به اعضاء بوده و این کمک هزینه اندک می‌بایست به همه تعلق بگیرد. این وضعیت منجر به تنش‌هایی نیز شده که بخشی از آنها انعکاس رسانه‌ای داشته است.

در روزهایی که کارگروه کرونا خانه سینما متشکل از صنوف کلیدی این نهاد صنفی، در اعتراض به رفتار مدیریت خانه سینما اقدام به انحلال این کارگروه نمودند، شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران در اقدامی قابل توجه اقدام به پرداخت یک کمک هزینه برای همه کارگردانان سینمای ایران نمود. این اقدام به شکل وسیع‌تر می‌توانست از سوی مدیریت خانه سینما رخ دهد، در صورتی که مجموعه مدیریت خانه سینما تلاش بیشتری برای جذب منابع با هدف حمایت از اعضای خود در این شرایط سخت می‌نمود؛ اما ظاهراً مدیریت خانه سینما توان پیگیری در حد مدیریت کانون کارگردانان را نیز ندارد.

در اطلاعیه کانون کارگردان سینما درباره این کمک هزینه آمده است:

«اعضای محترم کانون کارگردانان سینمای ایران

با سلام و احترام همانگونه که مستحضرید امسال از طرف سازمان سینمایی مبلغ پانصد هزار تومان تنها برای صد نفر از اعضای کانون اختصاص یافت ولی از آنجا که ما به دلیل شرایط حاد کرونائی اعتقاد به پرداخت هدیه به همه اعضای کانون داریم از دریافت این مبلغ تا اختصاص به همه اعضای محترم کانون کارگردانان امتناع کردیم.

تا این لحظه هم متاسفانه هیچ ترتیب اثری از طرف سازمان سینمائی و هیات مدیره خانه سینما در این‌خصوص داده نشد.

با این وجود خوشحالیم که به اطلاع برسانیم با پی گیری های شورای مرکزی کانون توانستیم هدیه ای به همان مبلغ پانصدهزار تومان و به صورت بن شهروند برای همه اعضای کانون کارگردانان تهیه کنیم که اهدائی شهرداری تهران به کانون کارگردانان سینمای ایران است.

1ـ محل توزیع خانه سینما ۲ در خیابان وصال می باشد
زمان: چهارشنبه 10 اردیبهشت از ساعت 10 تا 14
2ـ لطفا هنگام حضور کپی کارت ملی خود را به همراه داشته باشید و در صورت اعزام نماینده کپی کارت ملی را هم ارسال فرمایید.
3ـ توزیع هدایا در روز چهارشنبه با رعایت کامل اصول بهداشتی به منظور به حداقل رساندن خطر ابتلا به هرگونه ویروس و بیماری خواهد بود.
4- از بزرگوارانی که خواهان اهدای هدیه خود به نیازمندان کانون و یا خانواده درگذشتگان کانون هستند تقاضا می شود ضمن ارسال تصویر کارت ملی خود در واتس آپ، این موضوع را به اطلاع خانم سوداگری برسانند.
5ـ به غیر از هدیه فوق، کانون کارگردانان سینمای ایران برای اعضای خود هدایا، برنامه و امکاناتی در نظر گرفته که بزودی اطلاع رسانی خواهد شد.

با آرزوی سلامت
شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار