بازدید 17574

بلومبرگ از ضربه مهلک به عربستان خبر داد

خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد اعلام خودمختاری مناطق جنوب یمن از سوی شورای انتقالی ضربه‌ای به عربستان و تلاش‌هایش برای پایان این جنگ ویرانگر است.
کد خبر: ۹۷۴۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵ 28 April 2020

به گزارش تابناک، در گزارش خبرگزاری بلومبرگ آمده است: در ماه نوامبر دولت عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن و جدایی طلبان جنوب یمن توافقی را برای پایان دادن به درگیری امضا کردند. این توافق به درستی اجرا نشد و درگیری‌هایی میان دو طرف طی ژانویه رخ داد. اکنون نیز با اعلام خودمختاری مناطق جنوب یمن احتمالا جنگی که از پنج سال پیش آغاز شده است همچنان ادامه داشته باشد.

در این گزارش آمده است: درگیری میان هادی و جدایی طلبان سال ۲۰۱۸ آغاز شد و در ماه نوامبر توافقی برای توقف جنگ در میان جنگ حاصل شد. این توافق به دولت هادی در مذاکره با انصارالله اعتبار بخشید. یمن با توجه به داشتن تنگه باب المندب که دریای سرخ را به خلیج عدن وصل می‌کند و بیشتر نفت جهان از این مسیر منتقل می‌شود دارای موقعیت استراتژیکی است.

هدف عربستان از مداخله در سال ۲۰۱۵ بازگرداندن هادی به حکومت بود اما جنگ متوقف نشد و به بزرگترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شد که طی آن ده‌ها هزار تن کشته و میلیون‌ها نفر آواره شدند.

بلومبرگ به نقل از گراهام گریفیث، از مدیران شرکتی در دبی نوشت: اعلام خودمختاری مناطق جنوب ضربه‌ای به تلاش‌های عربستان برای تحقق صلح میان دولت و جدایی طلبان و همچنین کاهش تنش با حوثی‌ها است.

در این گزارش آمده است: ممانعت از فروپاشی کامل توافق به دلیل اعلام خودمختاری مناطق جنوب ایجاب می‌کند عربستان کاملا به آن پایبند باشد و این در حالی است که عربستان برای کاهش حضور خود در یمن تلاش می‌کند. این تحولات در جنوب به تلاش‌ها برای مذاکره با انصارالله آسیب می‌زند و موجب شکست گروه‌های وابسته به عربستان در میدان جنگ و در نتیجه افزایش عملیات عربستان می‌شود.

منبع: ایسنا
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار