بازدید 73642
هزار و نهصد و نود و پنجمین بسته ویژه خبری «تابناک»

پیش‌بینی جدید زیباکلام از نامزد‌های انتخابات ۱۴۰۰ / شورای نگهبان پیگیر ماجرای جنجالی یک مدرک شد / کنایه‌های سنگین نماینده اصولگرا به هیات رئیسه مجلس / هجوم مردم به طلافروشی‌ها برای فروش طلا

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: کدام تراکنش‌های بانکی معاف از رسیدگی مالیاتی هستند؟ / رادیو کره شمالی بالاخره خبری از اون منتشر کرد / مسئولان حفظ ظاهر می‌کنند، اختلافات زیادی پشت صحنه است و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۷۴۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱ 26 April 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
نعمت احمدی: تتلو یک پدیده است نه یک فرد

احمدی با تاکید بر اینکه ریشه یابی ظهور پدیده تتلو مهم‌تر از برخورد قضایی با وی است به «آزادی» گفت: «آقای تتلو در اینجا چهارمیلیون فالوور دارد و می‌بینیم که کاندیدای ریاست جمهوری او را کنار خود می‌نشاند. نیروی دریای او را روی ناو می‌برد و .... تتلو نه خواننده است، نه شاعر است و نه چیز دیگری. وقتی ما سوار موج می‌شویم معلوم است که او هم سوار موج می‌شود. موج او دو سویه بود. یک موجی که راه انداخت و نتیجه‌اش این بود که با جسارت بگوید می‌تواند استادیوم صدهزار نفری را پر کند. شاید راست می‌گوید و ما صد هزار امیر تتلو پرورش داده‌ایم! ما باید ببینیم چه کارکردیم که یک نسلی را به ضد خود تبدیل کرده‌ایم.» وی با تاکید بر اینکه «از نظر حقوقی دسترسی به او نداریم و تنها جایی که می‌تواند با اعمال او برخورد کند همین اینستاگرام است» گفت: «تنها راه ما ریشه‌یابی ظهور تتلو است. ما قطعا بدتر از او هم در آینده خواهیم دید، اما این وقیح است و خیلی حرف‌ها را می‌زند. من یکی از کنسرت‌های او را دیدم و آدم واقعا شرم می‌کند. وسط کنسرت سیگاری میزند و آن حرف‌ها را می‌زند و یک جمعیتی او را تشویق می‌کند! ما جامعه را به کجا رسانده‌ایم که یک نفر ویزا و بلیط بگیرد، دلار ۱۵، ۱۶ هزار تومانی خرج کند و در ترکیه و ارمنستان حرف‌های فرد وقیحی مثل تتلو را گوش دهد؟! سوال مهم‌تر این است». تتلو با اشاره به اینکه «کاش این پدیده به تتلو ختم می‌شد» گفت: «وقتی مدعی پر کردن استادیوم آزادی است یعنی باید به صورت جدی به این مساله پرداخت. این هم یک ویروس است. به نظر من امیر تتلو‌ها هم مثل ویروس هستند. باید آسیب شناسی کرده و ببینیم که کجا اشتباه کردیم؟ به خدا این‌ها بچه‌های من و شما هستند. بچه‌های همین مسئولان هستند. مگر ساشا سبحانی نیست؟! ما با جامعه‌ای مواجه هستیم که در نتیجه افراط‌های ما با پدیده‌هایی مثل تتلو مواجه شده است. فراموش نکنیم که جلوی ضرر را از هرجا بگیریم منفعت است».
 
بازار داغ خرید و فروش وام ازدواج در اینترنت

معاون ساماندهی امور جوانان گفت: متاسفانه شاهد وجود آگهی‌های فروش وام ازدواج در فضای مجازی هستیم. به همین منظور از پلیس فتا و نهاد‌های قضایی درخواست برخورد قانونی با این موارد را داریم. در پیام رسان‌ها و برنامه‌های متعدد نیز آگهی‌های مشاوره برای دریافت وام ازدواج یا انتقال غیر قانونی وام در حال فعالیت هستند که با دریافت مبالغی، اقدام به کلاهبرداری در این زمینه می‌کنند. / مهر

در بازگشایی مساجد عجله نکنید؛ نماز را در خانه هم می‌شود خواند

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: رئیس‌جمهور و سایر مسئولین مرتبط با ستاد ملی مبارزه با کرونا تحت فشار شدیدی از ناحیه کسانی قرار دارند که مایل هستند مساجد، اماکن زیارتی و بقاع متبرکه هرچه زودتر بازگشایی شوند. اگر مشکلات حاد اقتصادی پیش نمی‌آمد و یا دولت دارای توانایی مالی زیادی بود که می‌توانست مشکلات صاحبان مشاغل را تأمین کند، بازگشایی محل کسب و کار‌ها هم جایز نبود. با توجه به غیرقابل کنترل بودن رفت و آمد‌ها در اماکن مذهبی و اینکه نماز را می‌توان درخانه هم خواند و زیارت را هم می‌توان از دور انجام داد، رعایت الزامات بهداشتی با هدف حفاظت از جان‌ها ایجاب می‌کند برای مدتی از آن مستحبات به نفع این واجب صرف نظر شود. معنویت نیز چیزی نیست که نتوان آن را با عبادت در خانه و زیارت از راه دور به دست آورد.

اصلاح‌طلبان در تدارک جلساتی برای بازسازی اصلاحات در آینده نزدیک هستند

اعتماد نوشت: اصلاح‌طلبان انتخابات مجلس یازدهم را از دست دادند. شکستِ اصلاح‌طلبان در این انتخابات، اما به‌واقع پای صندوق رای رقم نخورد. آن‌ها اگر شکست خوردند، بخشی به عملکرد بدخودشان در سال‌های گذشته باختند. آن‌ها در حال تدارک جلساتی با حضور موسوی‌لاری و دیگر بزرگان اصلاحات برای یافتن راهکاری برای اصلاح‌ِ اصلاحاتند. همین دیروز حزب اتحاد ملت جلسه‌ای مهم برگزار کرده تا ابعاد موضوع را دقیق‌تر بررسی کند. با این حساب، اصلاح‌طلبان دست‌کم تا انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰، بیش از یک سال فرصت دارند تا فکری به حال اصلاحات کنند و طرحی نو برای اصلاح امور اصلاحات و مملکت دراندازند. شنیده‌ها از دفتر رییس بنیاد ایرانیان، از دلخوری نسبی عارف از فضای سیاسی حاکم بر کشور حکایت دارد.

وزیر احمدی‌نژاد: حتما نامزد ریاست مجلس می‌شوم

شمس الدین حسینی، وزیر اقتصاد دولت احمدی‌نژاد و نماینده تنکابن در مجلس یازدهم به خبرآنلاین گفت: ما جلسات زیادی داشتیم، اما در جلسات مجازی به آن صورت حضور نداشتیم. حتما من یا یکی از دوستان قرار است کاندید ریاست مجلس باشیم. آقای فریدون عباسی هم اعلام کاندیداتوری کرده، ولی ما یک جلساتی داریم که درواقع فراتر از دولت نهم و دهم است. با قالیباف، میرسلیم و آقاتهرانی رقیب نیستم. رئیس مجلس و دیگر نمایندگان از یک سطح مساوی برخوردار هستند یعنی هیچکس رئیس نمایندگان نیست. راه برای رایزنی و رقابت باز است و مجلس یازدهم، رئیس از پیش تعیین شده ندارد. تعیین اعضای هیات رئیسه و هیات رئیسه کمیسیون‌ها تقسیم غنایم نیست. چیزی که ما در مجلس نیاز داریم تکثیر قدرت، هدایت قدرت و کنترل قدرت است. مسئولیت‌های مجلس را نباید وجه المصالحه قرار داد و بر این اساس به تفاهم رسید. نمی‌شود که هر گروه سیاسی بیاید بگوید من دو کرسی مجلس را می‌گیرم.

مسئولان حفظ ظاهر می‌کنند، اختلافات زیادی پشت صحنه است

حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور در گفت‌وگو با روزنامه ایران: مردم چه می‌بینند؟ مردم ناکارآمدی می‌بینند. وقتی ناکارآمدی مشاهده شد، اگر تحلیلگران، رسانه‌ها و حتی خود مسئولان حکومتی، مسائل را آنگونه که هست به مردم بگویند، مردم می‌توانند تصمیم بگیرند. مشکلی که اینجا وجود دارد، آلودگی اطلاعاتی است. آلودگی اطلاعاتی یکی از بحران‌های جدی در کشور ماست. یک نوع تعارف و رودربایستی در میان مسئولان و نهاد‌های حاکمیتی وجود دارد که اجازه نمی‌دهد مسائل کاملاً مشخص و دقیق بیان شود. در ظاهر همه حفظ ظاهر می‌کنند، اما در پشت صحنه، می‌بینید که اختلافات زیادی هست. قدرت مجلس در جمهوری اسلامی ایران بسیار بالاست. هرچیزی که مجلس نخواهد، در کشور نمی‌شود، هرچیزی هم که مجلس بخواهد، از نظر حقوقی باید بشود. مشکل این است که آیا مجلس می‌تواند طرحی را تصویب کند که قدرت حل مسأله را داشته باشد؟

رادیو کره شمالی بالاخره خبری از اون منتشر کرد

خبرگزاری یونهاپ به نقل از رادیو دولتی کره شمالی اعلام کرد: فرمانده کیم جونگ اون مراتب قدردانی خود را از کارگرانی که صادقانه و با قدرت در ساخت سامجیون شرکت داشتند، اعلام کرده است. کارگرانی که با قدرت و از صمیم قلب در ساخت مرکز برق مشارکت داشتند و هرگز اعتماد به حزب و اعتماد خود را در هیچ لحظه‌ای از دست ندادند. /ایسنا

هجوم مردم به طلافروشی‌ها برای فروش طلا

«کشتی‌آرای» فعال بازار طلا و جواهر گفت: در این ایام دهک پایین برای تأمین امرار معاش و دهک بالا برای پاس کردن چک و پرداخت بدهی‌های خود نسبت به فروش طلا‌های خود اقدام می‌کنند. نقدینگی در واحد‌های طلا و جواهر فروشی به شدت کاهش پیدا کرده و به دلیل عدم نقدینگی از خرید طلا امتناع می‌کنند. /تسنیم

کدام تراکنش‌های بانکی، معاف از رسیدگی مالیاتی هستند؟

برخی از تراکنش‌های بانکی به دلیل اینکه ماهیت درآمدی ندارند، از حسابرسی‌ها و دادرسی‌های مالیاتی معاف هستند که شامل دریافتی و پرداختی مرتبط به حق شارژ، تسهیلات بانکی دریافتی، انتقالی بین حساب‌های شخص، وجوه دریافتی ناشی از جبران خسارت و... است. البته در صورتی که اسناد و مدارک مثبتی دال بر فعالیت‌های اقتصادی مؤدی که بر خلاف اظهارات وی باشد، بدست آید؛ جرایم مالیاتی آن غیرقابل بخشش است. /ایسنا

میرِ اصولگرایان عصبانی شد

منتخب مردم تهران در یازدهمین دوره مجلس نوشت: راه صحیح زندگی سیاسی برای اقلیت، تخریب شخصیت‌های اکثریت و ادعای اختلاف و رقابت بین آن‌ها نیست. سیدمصطفی میرسلیم در توییت‌هایی نوشت: راه صحیح زندگی سیاسی برای اقلیت، پس از شکست فاحش در انتخابات مجلس یازدهم، در تحلیل‌های غلط انداز و تخریب شخصیت‌های اکثریت و ادعای اختلاف و رقابت بین آن‌ها و تحقیر انتخاباتی که خود به دلیل ناکارآمدی سرمنشأ نتایج آن بوده‌اند، نیست. توصیه می‌کنم با استفاده از فرصت ماه رمضان، وقت خود را صرف تفکر درباره ریشه ضعف‌های جبهه سیاسی خود کنند.
 
کنایه‌های سنگین نماینده اصولگرا به هیات رئیسه مجلس
 
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با انتقاد از هیات رئیسه گفت: متاسفانه نواب رئیس در نبود علی لاریجانی، مجلس را قفل کرده و اجازه اظهار نظر به نمایندگان نمی‌دهند. حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی اظهار داشت: بعد از آنکه علی لاریجانی به دلیل ابتلا به کرونا مجبور به قرنطینه خانگی است، فرمان اداره مجلس در دست آقایان پزشکیان و مصری افتاده است. در صورتی که آن‌ها تسلط لازم را بر آیین‌نامه مجلس و قانون اساسی ندارند.وی گفت: وقتی آقای پزشکیان و یا مصری اداره مجلس را بر عهده می‌گیرند اجازه اخطار و تذکر را به نمایندگان مجلس نمی‌دهند در حالی که آنها چون مسلط به مباحث حقوقی نیستند با مدیریت غلط مجلس را قفل می‌کنند. عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: بعد از آنکه هفته گذشته در دو روز متفاوت مباحث مختلف و بسیار مهمی در مجلس مطرح شد که می‌توانم به گزارش تفریغ بودجه سال ۹۸ اشاره کنم تعداد زیادی از نمایندگان خواهان تذکر و اخطار بودند، اما اداره‌کنندگان مجلس اجازه چنین کاری را ندادند. وی خاطرنشان کرد: اداره‌کنندگان مجلس باید اطلاعات خود را از آیین‌نامه داخلی مجلس و همچنین مباحث حقوقی و قانون اساسی افزایش داده و مانع بیان تذکرات و اخطار‌ها و اظهارنظرات مجلس نشوند.

توئیت بانوی اصلاح‌طلب درباره راهبرد اصلاح طلبان در انتخابات ۱۴۰۰

منصوری گفت: فعالیت شورای عالی در سه انتخابات گذشته کاملا اقتضائی، موسمی و انتخاباتی بود.پ س از پخش شایعاتی مبنی بر اختلاف میان چند تن از اعضای شورایعالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان آذر منصوری در توییتر نوشت: برای اظهار نظر در مورد راهبرد اصلاح طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ و نوع سیاست ورزی اصلاح طلبانه در آینده، باید دید تحولات داخلی و خارجی کشور در ⁧ دوران‌کرونا⁩ و ⁧پساکرونا⁩ به چه سمت و سویی می‌رود.
 
توصیه تاجرنیا به مسئولان

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اگرچه در حال حاضر فضای آرام سیاسی را مشاهده می کنیم، بی توجهی در مواردی می تواند به شدت و سرعت بر این فضا اثر منفی بگذارد. این مساله باید سیاسیون و مدیران را به این فکر بیندازد که پیش بینی های لازم را برای سیاست کشور انجام دهند. علی تاجرنیا در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با تاثیرات بیمای کرونا بر فضای سیاسی، اظهار کرد: یکی از پیام های همه گیری کرونا در کشور نوعی ایجاد رخوت در بسیاری از فعالیت‌ها به جز فعالیت های درمانی بوده؛ حوزه سیاست هم مصون از این حالت نبوده است.

وی ادامه داد: همیشه در آستانه بازگشایی دوره جدید مجلس، کشور به شدت درگیر فضای سیاسی و چگونگی عملکرد مجلس قبلی و پیش‌بینی مجلس بعدی بود، که الان چنین نیست. فکر می کنم هم به دلیل شرایط خاص انتخابات مجلس یازدهم و هم در اثر کرونا، فضای سیاسی دچار رخوت شده است. این فعال سیاسی تصریح کرد: از طرفی نوعی دل‌مردگی متاثر از فضای سیاسی بر بخشی از مدیریت کشور حاکم است و مجموعه اتفاقاتی که ذکر کردم دست به دست هم داده تا این احساس به مردم و افکار عمومی دست دهد که کنش های سیاسی آنچنان که باید اثرگذار نیستند.

شورای نگهبان پیگیر ماجرای جنجالی یک مدرک شد

سخنگوی شورای نگهبان از ارسال گزارش‌هایی درباره وضعیت مدرک تحصیلی منتخب مردم تفرش در مجس یاردهم به این شورا خبر داد و گفت: صحت این گزارش‌ها را از وزارت علوم استعلام کرده‌ایم. عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، از ارسال گزارش‌هایی درباره وضعیت مدرک تحصیلی سینا کمالخانی منتخب مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس یازدهم به این شورا خبر داد و گفت: گزارش‌هایی در این زمینه به دست ما رسیده و ما در حال بررسی این گزارش‌ها هستیم.

وی افزود: درباره صحت این گزارش‌ها درباره مدرک تحصیلی منتخب مردم تفرش در مجلس یازدهم، از وزارت علوم استعلام کردیم و به محض اینکه نظر کارشناسی وزارت علوم را داشته باشیم، نسبت به ایشان (کمالخانی) در جلسات شورای نگهبان موضوع را مطرح می‌کنیم و نظر خودمان را اعلام خواهیم کرد. سخنگوی شورای نگهبان اضافه کرد: منتخب مردم تفرش در مجلس یازدهم درخواست جلسه حضوری با اعضای شورای نگهبان درباره اخباری پیرامون مدرک تحصیلی‌اش مطرح نکرده است. براساس گزارش‌هایی که آمده، موضوع مدرک تحصیلی منتخب مردم تفرش را بررسی می‌کنیم و به محض اینکه به نتیجه روشنی برسیم، اعلام می‌کنیم.روز گذشته (شنبه، ۶ اردیبهشت ۹۹) در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اخباری مبنی بر جعلی بودن مدرک تحصیلی سینا کمالخانی منتخب مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس یازدهم شورای اسلامی منتشر شد.
 
پیش‌بینی جدید زیباکلام از نامزد‌های انتخابات ۱۴۰۰
 
صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی درباره شرایط فعلی اصلاح‌طلبان به «نامه‌نیوز» گفت: «بار‌ها گفته‌ام که اصلاح‌طلبان باید یک روز دور هم جمع شوند و از زمان تولد جریان خود یعنی دوم خرداد ۷۶ تا کنون را بررسی کنند و ببینند که این جریان ۲۳ ساله چیست؟ و پیش یکدیگر پاسخ دهند که بعد از گذشت این سال‌ها تفاوتی با رقیب خود یعنی اصولگرایان دارند یا خیر؟ تصور می‌کنم ۲۳ سال کافی است که یک جریان به ثبات نظری و عملی برسد. اگر در خرداد ۷۶ یک انسان متولد شده بود، در صورت دانشگاه‌رفتن، اکنون فارغ‌التحصیل می‌شد و می‌توانست در رشته خود صاحب‌نظر باشد؛ عجیب است که اصلاح‌طلبان هنوز نمی‌توانند از پس پاسخ‌ دادن به ابتدایی‌ترین پرسش که چه تفاوتی با اصولگرایان دارید، برآیند. اگر در دی‌ماه ۹۶ جوانان اشعار اصلاح‌طلب، اصولگرا دیگه تمومه ماجرا را سر می‌دهند، برای آن است که هیچ فرقی میان این دو جریان نمی‌بینند و مقصر اصلی چنین شرایطی اصلاح‌طلبان‌اند. صرف‌نظر از درست یا غلط بودن این شعار اصلاح‌طلبان یک‌ بار از خود نپرسیدند که چرا مدت اندکی بعد از تَکرار آقای خاتمی و یک‌میلیون و نیم رأی‌آوردن آقای عارف که باعث شد حتی یک اصولگرا هم از تهران به مجلس نرود، ناگهان مردم در خیابان‌ها از اصلاح‌طلبان عبور می‌کنند؟ رهبران اصلاحات یک‌ بار نگفتند که چرا جریان اصلاحات تا این‌حد سقوط کرده است؟ آن‌ها هیچ گاه پاسخ چنین پرسش‌هایی را ندادند و مدام به کلی‌گویی می‌پردازند. تا زمانی که آن‌ها پاسخ این پرسش‌ها را ندهند و نگویند که در این ۲۳ سال در پی چه آرمانی بوده‌اند، مردم به آن‌ها بازنمی‌گردند و سقوط آن‌ها بیش از پیش خواهد بود». او در پاسخ به این پرسش که اگر اصلاح‌طلبان نتوانند جایگاه خود را احیا کنند، سرنوشت انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ چه خواهد شد، اظهار کرد: «مجلس یازدهم در اختیار اصولگرایان تندرو است؛ تردید نکنید که رئیس‌جمهور بعدی هم از همین جنس خواهد بود. پیش‌بینی من است که اصولگرایان می‌خواهند بازهم احمدی‌نژاد را به میدان بیاورند و او را برای ریاست‌جمهوری نامزد می‌کنند؛ هرچند باید دید که شورای نگهبان او را تأیید می‌کند یا خیر». این استاد دانشگاه درباره احتمال حضور مجدد سید ابراهیم رئیسی در کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری هم گفت: «آقای رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت نمی‌کند».

زیباکلام در پاسخ به این پرسش که آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان میانه‌رو بر نامزدی محمدجواد ظریف حساب باز کرده‌اند یا خیر و آیا اصلا او می‌تواند مردم را پای صندوق رأی بیارود یا نه، توضیح داد: «مطلقا ظریف به میدان نمی‌آید و اصلاح‌طلبان هم نمی‌توانند بگویند ظریف نامزد ماست، زیرا او هیچ‌وقت اصلاح‌طلب نبوده است. به فرض که او در میدان انتخابات هم حاضر شود و همه اصلاح‌طلبان و اصولگرایان میانه‌رو هم از او حمایت کنند و علنی در یک کنگره بزرگ و عمومی بگویند که اولین و آخرین انتخاب ما ظریف است، بازهم او رأی نمی‌آورد، زیرا مردم از نیرو‌های سیاسی دلزده شده‌اند و ظریف هم از این قاعده مستثنی نیست و به‌هیچ‌وجه جریان اجتماعی از او حمایت نمی‌کند و حتی پای صندوق رأی هم نمی‌آید. در نهایت همان‌طور که گفتم در انتخابات سال آینده اصولگرایان مانند انتخابات مجلس در یک انتخابات حداقلی پیروز می‌شوند و فردی از جنس نمایندگان مجلس یازدهم بر کرسی ریاست‌جمهوری تکیه خواهد زد».
 

کیهان: چرا بازارها و بوستان‌ها باز است اما مساجد و حرم‌های مطهر تعطیلند؟
کیهان نوشت: از اواخر بهمن‌ماه سال گذشته که خبر شیوع کرونا در کشورمان منتشر شد، مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شده و در ادامه اماکن عمومی همچون بوستان‌ها، سینماها، بازارها و صنوف غیرضروری نیز دچار تعطیلی شدند. بقاع متبرکه و حرم‌ها در کشورمان که همواره مأمن و محل حضور مردم مومن کشورمان هستند و همچنین مساجد که بر اساس گزارش مطرح شده در ستاد مقابله با کرونا سهم کمی به نسبت برخی دیگر از اماکن عمومی یا حمل‌ونقل عمومی در شیوع کرونا داشته‌اند نیز از این موضوع مستثنی نشدند و تاکنون بسته مانده‌اند. این در حالی است که با وجود این تعطیلی، مساجد کشورمان در ایام سخت کرونایی تبدیل به قرارگاه‌های جهادی مبارزه با کرونا و محل تولید و تدارک مایحتاج مراکز درمانی یا اقلام مورد نیاز نیازمندان خسارت‌دیده از کرونا شده‌اند. در روزهای گذشته به مرور مجوز فعالیت واحدهای صنفی و مراکز خدماتی به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی صادر شده و حتی اماکنی همچون پاساژها و بازارها و بوستان‌ها نیز به روی مردم باز شده‌اند و کم کم دامنه این بازگشایی‌ها بیشتر خواهد شد. در این بین با رسیدن ماه مبارک رمضان بازگشایی مساجد و حرم‌ها و بقاع متبرکه کشور البته با رعایت کامل اصول بهداشتی و اجرای دستورالعمل‌های موجود به یک خواسته مهم و مورد انتظار مردم کشورمان تبدیل شده است. تا کنون زمزمه‌هایی از بسته ماندن مساجد و حرم‌های مطهر تا حداقل ۱۵ اردیبهشت به گوش می‌رسد اما این سؤال در بین مردم مطرح می‌شود که چطور حضور مردم در پاساژها یا بوستان‌ها و بسیاری از موارد دیگر که این روزها شاهد آن هستیم بلا مانع است؛ اما اماکن متبرکه و مساجد که سهم کمی در شیوع کرونا داشته‌اند و با رعایت اصول و موازین بهداشتی از بسیاری از اماکن دیگر قابل کنترل‌تر هستند باید همچنان بسته بمانند!؟

مسیح مهاجری: رئیس‌جمهور برای بازگشایی هرچه زودتر اماکن مذهبی تحت فشار شدیدی قرار دارد
حجت الاسلام و المسلمین مسيح مهاجرى در روزنامه جمهورى اسلامى نوشت: رئیس‌جمهور روحانی به وزیر بهداشت دستور داده باتوجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، بررسی‌هایی درباره وضعیت مساجد، بقاع متبرکه و اماکن زیارتی انجام دهد و گزارش آن را در ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح نماید تا درباره زمان بازگشایی این اماکن تصمیم‌گیری شود. از خبر جلسه دیروز ستاد برمی‌آید که تصمیم گرفته شده و درصدد تمهید مقدمات عملی ساختن آن هستند. از نفس این دستور هم می‌توان فهمید که رئیس‌جمهور و سایر مسئولین مرتبط با ستاد ملی مبارزه با کرونا تحت فشار شدیدی از ناحیه کسانی قرار دارند که مایل هستند مساجد، اماکن زیارتی و بقاع متبرکه هرچه زودتر بازگشایی شوند و برگزاری نمازهای جماعت و مراسم مذهبی ماه مبارک رمضان و همینطور زیارت‌ها برقرار شوند. استدلال این افراد این است، با توجه به بازگشایی فروشگاه‌ها، پاساژها و سایر اماکن کسب و کار که محل رفت و آمد مردم هستند، به طور طبیعی زمینه برای بازگشایی اماکن مذهبی به‌ ویژه مساجد آن هم در ماه مبارک رمضان فراهم است و می‌توان از این اماکن برای برگزاری عبادات استفاده کرد.

پرداخت ۱۰ میلیارد تومان از طریق شرکت گل‌گهر به ویلموتس
پرداخت ۱۰ میلیارد تومانی به مارک ویلموتس، از طریق شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر یکی از معماهای حل نشده مالی فدراسیون فوتبال است. این مبلغ از چه طریقی تأمین شد و به چه شکل به دست مارک ویلموتس بلژیکی رسید؟ این ابهام بزرگ درست در جایی به وجود آمده که روابط غیر فوتبالی و فوتبالی با هم درآمیخته شده‌اند و مبلغ قابل توجهی از حسابی غیر فوتبالی به نام قرض یا وام یا هر عنوان دیگری به فدراسیون فوتبال رسیده تا به سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پرداخت شود؛ پولی که یک شخص یا گروه مجاز به تصمیم‌گیری درباره آن نیستند و متعلق به یک ملت است. همه چیز درباره پرداخت حقوق ویلموتس از طریق نماینده شرکت گل‌گهر به ویلموتس در صورتجلسه‌ای خلاصه می‌شود که مراحل و روند این پرداخت را مشخص کرده است. حسین طبیب به عنوان مدیرعامل شرکت معدن و فنی CPG GmbH (شرکتی که مسئولیت بازرسی تجهیزات پروژه مورد نیاز از خارج از کشور را بر عهده دارد) نماینده شرکت گل گهر در پرداخت پول به ویلموتس بود. این توافقی است که بین مهدی تاج، حسین طبیب، محمدرضا ساکت، محمود اسلامیان و مارک ویلموتس انجام شد. بر اساس آن مبلغ مورد نظر از طریق طبیب به عنوان طرف ایرانی و شخصی به نام پدرو به عنوان ایجنتی که در این رابطه با ویلموتس همکاری می‌کرد، در بانکی در لیختن‌اشتاین پرداخت شد. این خلاصه‌ای از پرداختی است که ماه‌هاست ابهام‌های زیادی درباره‌اش وجود داشته. نام‌هایی چون مهدی تاج، حسین طبیب، شرکت چادرملو، شرکت گل گهر و لیختن اشتاین را به خاطر بسپارید تا در ادامه گزارش درباره هر کدام از آنها و ارتباط‌شان با هم توضیحات کامل‌تری بخوانید.

جلسه علنی یکشنبه هفته آینده به ریاست لاریجانی برگزار می‌شود
سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: جلسه علنی مجلس یکشنبه هفته آینده به ریاست علی لاریجانی تشکیل می‌شود. اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به بهبودی لاریجانی پس از ابتلا به ویروس کرونا و گذراندن دوره نقاهت گفت: حال عمومی رئیس مجلس شورای اسلامی به یاری خدا بهتر شده است و ان شاءالله نخستین جلسه مجلس شورای اسلامی در هفته آینده با ریاست وی تشکیل خواهد شد. عباسی همچنین از افزایش جلسات علنی مجلس شورای اسلامی در هفته آینده خبر داد و گفت: مجلس شورای اسلامی روز‌های یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه هفته آینده جلسات علنی خواهد داشت. سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز در روز‌های یکشنبه و دوشنبه با حضور تعدادی از وزرا و مسئولان اجرایی کشور جلسه خواهند داشت.

حرم حضرت معصومه تا پایان اردیبهشت تعطیل است
سرمست استاندار قم امروز پس از پایان جلسه ویدئو کنفرانسی با رئیس‌جمهور در ستاد ملی مبارزه با کرونا با اشاره به تقسیم بندی وضعیت استان‌ها به سه دسته سفید، زرد و قرمز گفت: از آنجایی که هنوز بیماران بستری و افراد فوتی ناشی از کرونا در قم وجود دارند، وضعیت قم سفید نیست و به همین جهت حرم مطهر، مسجد جمکران و سایر مساجد همچنان بسته خواهد بود. سرمست افزود: نماز جمعه و جماعات نیز همچنان تا پایان اردیبهشت برگزار نخواهد شد. وی گفت: شهرهایی که به وضعیت سفید برسند از طرف وزارت بهداشت اعلام خواهد شد. استاندار قم از تفویض اختیار دولت به استانداران برای تغییر ساعت کاری پاساژها و مراکز تجاری هم خبر داد و افزود: بر اساس این مصوبه در مناطق گرمسیری استانداران باید در خصوص افزایش ساعت کار مراکز تجاری تصمیم بگیرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۶۴
بیشترین شیوع بیماری در بازار است و کمترین در مسجدها
لطفا ادرس غلط ندهید روزنامه اسلامی!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
به چه دلیل ؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
به این دلیل که در بازارها پاساژها و معابر چندین میلیون انسان در حال رفت و آمد هستند که خیلی هاشون فقط برای دور دور کردن میان اما کل کسانی که در کل کشور به مساجد میروند روی هم چندصد هزار نفر هم نمیشند.
بعضی ها با مسجد و امامزاده حال نمیکنند اما موقع پخش نذری در این مکانهای مذهبی برای یک پرس غذا سر و دست میشکونند.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
در مکانهای زیارتی مردم برای بوسیدن و لمس ضریح اقدام میکنند که احتمال شیوع را بشدت بالا میبرد.ضمنا در مساجد هم بینی و صورت با زمین در هنگام نماز تماس دارد و احتمال شیوع از این طریق بالا است. ه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
اصولگرایان.......هم در جامعه به دلایل سیاست های خشنی که در بحث حل مسایل انجام‌میدهند طرفداری ندارند مگر همان اقلیت جامعه برخوردار که همیشه مجبور هستند به انها در وجود صحنه ها و نقش بازی در کارهای باج بدهند .کدام کشور دمکراتیک دنیا مجبور هست همیشه به اقلیت جامعه برای همیشه باج سپاری کند . چه در قدرت چه در ثروت . در صورتی حاکمیت رای اکثریت بر اقلیت هست . در مسایل بین امللی هم دنبال مطالبات مردمی هستند که خود مردم ان کشورها
از نطر فکری . سیاسی . سواد . اقتصاد . نزاد و فرهنگ با خودشان درگیر هستند . حالا فکر کن اندیشه اصولگرایی در چنین جاهای هم اصافه شود . علت عقیم ماندن سیاست های زوشنفکری و علمی در جانعه این ه ست که اصولگرایان دنبال م هیطالبات هستن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
23:26
یعنی دولت های غربی که به نظر شما نماینده اکثریت هستن که در موارد زیادی نیستن وقتی علیه ویتنام و عراق و افغانستان و لیبی و سوریه جنگ راه انداختن دنبال مطالبات مردم خودشون بودن ؟ پس اکثریت اونجا جنگ طلبه ؟
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
اصلاح طلبان حتی با رای ۹۰ درصد مردم هم کار به جایی نمیبرند . . دوم اینکه اصلاح طلبان با فشار سیاسی مردم بعد از انقلاب صورت گرفت که باعث انشقاق و جدا کردن بخشی از تنه اصولگرایان شد که خواستار حفظ جمهوریت ایران شدند . یعنی اصلاحاح طلبان دنبال حفظ دمکراسی نبم بندی هستند که فعلا وجود دارد . سوم اینکه اصلاح طلبان میخواهند دستاورد علمی را تعطیل نکنند چه سیاسی . چه اقتصادی و بین المللی . اصلاح طلبان میگویند برای پیروزی در انتخابلت باید شعار روشنفکری شامل ازادی بیان و عقیده و حقوق شهروندی باشد . انتقاد باشد . در صورتی جناح رقیب اصلاحات میگوید این حرف ها کیلوی چند هست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
آقای مسیح مهاجری اصلاح طلب راست می گوید"باید بسته بماند" تا 18 ماه دیگر که واکسن شاید پدیدار شود.

اینکه می شود هر کسی برای خودش سجاده خصوصی ببرد هم راه درستی نیست.
راستی کی کنسرت ها باز می شود؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
پرچم فرانسه
سوابق دوستان اصلاح طلب نشون میده انتقاد پذیر نیستن و همواره دنبال در دست داشتن قدرت هستن بر خلاف اون چیزی که به اسم گردش نخبگان ادعا میکنن اول انقلاب رفتار هاشون کاملا افراطی بود و تا اوایل دهه 70 هم ادامه داشت ولی دیدن با از دست رفتن نفوذشون باید با تغییر تاکتیک که همین شعارهای فعلیه در صحنه قدرت خودشون رو حفظ کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
درست است که انجام فرایض در مساجد و اماکن مقدسه فضیلت بسیاری دارد اما اینکه چرا بازار را باز کردند ولی مساجد و اماکن مذهبی را باز نمی کنند، برای این است که اولا در این اماکن مردم خیلی بهم نزدیک می شوند، ثانیا خیلی ار مردم با تعطیل بودن کسب و کارشان امکان گذران زندگی شان را ندارند حتی بعضی قادر نیستند اگر یک روز کار نکنند شب نان به منزلشان ببرند اما با بسته بودن مساجد نماز و عبادات مردم تعطیل نمی شود و آن را در منزل انجام می دهند. حتی اگر شرایط انتقال ویروس در این دو محیط یعنی بازار و مساجد یکسان هم باشد اولویت با جایی است که مردم بتوانند هزینه روزمره زندگیشان را تأمین کنند. لطفا کمی فکر کنید و احساسات مذهبی مردم را برای زیر سوال بردن جناح مقابل تحریک نکنید. درضمن اینکه همین الآن مساجد درحال دادن خدمات پشتیبانی برای مبارزه با کرونا هستند ضمن اینکه این کار از افتخارات همیشگی مردم دلسوز و متعهد ایران است و این کار یکی از بهترین کارکردهای مساجد و حسینه ها است اما نحوه کار و فاصله افراد در این فعالیت فرق می کند با برگزاری مراسم و تجمع مردم در این اماکن.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
نمی دونم برای چی منفی زدند!!! وقتی مساجد بسته است، دیگر چه شیوعی؟
باید اول باز بشه تا بگن شیوع داره یا نه؟
حال که باز بشه و با فاصله از هم بنشیدند و دست ندهند و مراعات کنند ... چه شیوعی داره!!؟
اربابان صحنه گردان دنیا به این نتیجه رسیده اند که رشد جمعیت زمین باید متوقف شود. انها هزینه های زیادی برای ناسا و فتح کرات دیگر پرداختند تا مازاد جمعیت انسان را به انجا بفرستند اما چون ان پروژه دست نیافتنی و بسیار پرهزینه قلمداد میشود روی شقهای دیگر برنامه ریزی میکنند و این سخن جناب بیل گیتس که میگوید چالش بعدی انسان با ویروسها خواهد بود اتفاقی نیست. ویروس بعدی ممکن است از چین عربستان امریکا استرالیا یا هر جای دیگری شیوع پیدا کند چون شیوع جهانی کرونا نشان داد شیوع این ویروس از دست دولتها خارج بوده و توسط اربابان پشت صحنه و بسیار ثروتمند دنیا انجام شده است. برای روشن شدن خوش خیالانی که اسلافشان درست در زمانی که بزرگترین اتفاق قرن گذشته در ایران و خاور میانه داشت می افتاد، دایی جان ناپلئون میدیدند و به ساده لوحی وی میخندیدند؛ و حقیر را متهم به توهم در تئوری توطئه میکنند نیز باید عرض کنم ویروس با خمیر بازی تولید نمیشود بلکه با دستکاری ژنتیکی در برخی سویه های ان میشود انرا به سویه ای خطرناکتر برای انسان تبدیل کرد، همانطور که محصولات تراریخته با دستکاری ژنتیکی تبدیل به برنج و ذرت پر محصول یا کدوی ۱۰۰ کیلویی میشوند و همانطور که گاوها تا ۳۰ کیلو شیر میدهند و جوجه در ۴۰ روز به مرغ تبدیل میشود، پس قبلا این دستکاریها در طبیعت انجام گرفته و همه انها در جهت تامین مواد غذایی برای جمعیت ساکن در کره زمین است و این یکی یعنی تولید ویروسهای خطرناک نیز در ادامه همان روند میباشد. این ویروس کاملا هوشمند عمل میکند ،کودکان را نمیکشد و افراد دارای بیماری و مسن و از کار افتاده بیشتر در معرض خطر قرار دارند اما بنده نگران ویروس بعدی هستم که پنج تا ده سال اینده ممکن است بروز پیدا کند
پاسخ ها
نسیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
راکفلر تنها یکی از چندین وچند امریکایی بود که به شدت معتقد به کاهش جمعیت کره خاکی به هر قیمتی به زیر 500 میلیون تن بود
ناشناس
| Belgium |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
به قول شادروان فنی زاده(مش قاسم)..والله بابام جان دروغ چرا...تا قبر...اااا ما خودما ن که بچشم خودمان ندیدیم..اما شنیدیم که چند نفر دنیا رو میچرخونن
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
عزت . احترام‌. کرامت . شعور سیاسی . فکری . احترام به عقیده و عدالت و ازادی را برای همین جمعیت فعلی رعایت بکن و به رای مردم احترام بذار فعلا کفایت میکند . دوست گرامی انسان حیوان و بز نیست . بز و گوسفند نیست که بشود قربانیش کرد یا به خاطر زیادی تولید گوشتش را در سردخانه گذاشت یا مثل گندم دریا ریخت . یا مثل جوجه ها معدوم کرد . انسان کرامت میخواهد ...... تابی نظرم جوری بود که بیشتر ننوشتم تا کمی تلنگر بزند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
عزت و احترام همین جمعیت فعلی را رعایت کن و مثل جوجه های سه روزه با انها برخورد نکن . بقیه پیشکش. . همان بزرگ کردن بز هم زحمت دارد اگر چه بز و گوسفند نیازی به پوشاک هم ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
توهم توطیه شما بیچاره کرده . اگر این نطریه شما را بیشتر بشکافیم به این نتیجه میرسیم که موبایل و اینترنت و ام ار ای سی تی اسکن و هواپیما و جخو برقی . تلو یزیون . ........باید تعطیل کرد با لاع رفت و امد کرد . از توهم بیا بیرون . بسه دیگه تورا خدا بسه . .....فرقی نداره تو بری یا من برم یا امریکایی بره یا لبنانی و عراقی به دستشویی بره بعد باید هواکش را روشن کرد . اینها ملاک نیست انسانیت و احترام به امسان چقدر ارزش داره .
اگر قرار بود رای مردم چیزی را عوض کنه هرگز انتخاباتی برگزار نمیشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
شما منفی هستید!
هر وقتی از صندوق رأی نظر شما بیرون آمد انتخابات خوب است گر نه بد است.
اما خوش بینان می گویند جامعه کم کم به رشد و تعالی می رسد و مردمسالاری تمرین می خواهد
مگر نمی دونی اصلاح طلبان استاد مظلوم نمایی هستند جناب میرسلیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
چطوری سیدمصطفی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
خوبم خدا رو شکر خخخخخخه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
مناظره هات رو در سال 96 دوست داشتم
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
بد به حال ملتی که هنوز در سال ۲۰۲۰ جمعیت کم‌سکاد و بی سواد برای جوانان تحصیلکرده تمیم به سرنوشت میگیرند از بین هزاران دکتر و مهندس و حقوق دادن و استاد دانشگاه و وکیل و معلم و دبیر با روشنگری و روشنفکر و باسواد .....از دل دمکراسی میرسلیم به مجلس برسد . ا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
ناشناس پرچم فرانسه!!!من کاری بکاراینکه آقای میرسلیم چی میگه وچی کرده ندارم ولی شماازکجاتشخیص دادی آقای میرسلیم بی سوادهستند؟؟!!ایشون هم مدرک دانشگاهی اونم قدیمیشو دارن!!!چطوربقیه مدرک داراباسوادن وایشون بی سواد!!!نمیخواداینقدرخاک برسرت بریزی ودادوبیدادراه بندازی!!!
این اصلاح طلبان به این خاطر به وجود امدن که هر چیز و هر دستاورد مهم در کشور را بدهند چون پایه اصلی این حزب چپی است
پاسخ ها
آلزایمر سیاسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
لطفا چپ و راست ها دموکرات رو با این دو حزب (اصلاح طلب و اصولگرا ) مقایسه نکنید.
این دو حزب به والله با هم رفیق و فامیل هستند فقط و فقط برای اینکه غیر از خودشون کس و حزب دیگری وارد رقابت نشه الکی دعوای زرگری راه میندازند.
در صمن این اصلاح طلبان همونایی بودند که اول انقلاب بهشون میگفتند حزب اللهی و اکثرشون باعث استعفای مهندس بازرگان و عزل بنی صدر شدند. حالا که رقیبی ندارند ادای روشن فکرها رو درمیارند وگرنه در رقابت با آلترناتیو خارج نشین هیچ شانسی برای بردن ندارند. حتی اگر با اصولگراها اعتلاف کنند.
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
آلزایمر سیاسی جان
واقعا اسم با مسمایی داری. به نظرم خودت برای خودت گذاشتی چون زیبنده آن هستی. بفرمایید آلترناتیوهای خارج نشین اگر جایی در این کشور داشتند چرا در رفتند؟ بنی صدر یا همان بنی حرف اگر یک جو عقل داشت دخترش را به اون رجوی به درک واصل شده نمی داد که در این ماجرا هم خودش را بی آبروتر کنه و هم رجوی چهنمی را.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
اصلاح طلبان برای این بوجود آمدند که اصولگرایان هرچی بدبختی در کشور است را به گردن آنها بیندازند و خودشان را قدیس و پاک از هر خطایی بدانند. اما واقعیت این است که هر دوی این جناح ها در ایجاد مشکلات کشور سهم دارند البته اصولگراهای تندرو سهم بیشتری دارند.
گربه های شهر هم میدونن انتخابات ۱۴۰۰ با شکست افتضاح اصلاحطلبان همراه است
به زیبا کلام بگید همین اتفاقی که در انتخابات مجلس افتاد در ۱۴۰۰ هم خواهد افتاد

بیش از ۶۵ درصد مردم رای نخواهند داد
کارنامه ی همه فضاحتبار و سیاهه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
خیلی دوست دارم بدانم استاد بزرگ علوم سیاسی استاد زیباکلام بزرگ مرد سیاست ایران و جهان سر کلاس چه به دانشجویان می گفت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
چرا شما طرفداران سابق اصلاح طلبان امروز آنچنان نا امید هستید که حتی یک سخن درست از تئوریسن بزرگ خودتان هم نمی پذیرید!
تا دیروز استا زیبا کلام بود!
امروز اک شده است؟!
جناب زیبا کلام اصلاحطلبی واقعی یعنی نزدیک کردن خواسته حاکمیت به مردم و مردم به حاکمیت.طوری که مردم حاکمیت را جدا از خود ندانند و این میطلبد که تغییراتی جدی در قوانین داشته باشیم. زیرا قوانین ۴۰ سال قبل برای همان دوران نوشته شده و قوانین باید تغییر کند چون این اساس یک جامعه پویاست.ما یکبار از کوچه بن بستی بنام پهلوی بازگشته ایم نسل جوان امروز بارها و بارها خواسته هایش را در هر تریبونی بیان میکند و به دنبال شادی و رفاه و امنیت شغلی و عدم تنش با دنیا و خصوصا همسایگان است.نسل جوان میخواهد وارد جامعه جهانی بشود و مثل جوان عمانی ،ترکیه،امارات،بحرین، و در ادامه شاید شبیه یک اروپایی زندگی کند؛ بدون انکه هر روز خبر ناخوشایند از افت ارزش پول ملی و گران شدن خانه و اتومبیل و خطر حمله این به ان یا ان به این و امثالهم بشنود.جناب زیبا کلام تمام اینها محقق خواهد شد اگر حاکمیت که پول و اسلحه در اختیار دارد صدای این مردم را بشنود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
لب کلام فرمودند و تنها کشوری که حرف افکار عمومی بی اهمیت و نادیده گرفته میشود همین کشور ماست
ناشناس
| Germany |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
ایشان بهتر بود می گفت در آینده انتخاباتی وجود ندارد چونکه این مجلس آنرا تصویب خواهد کرد و رئیس جمهوری هم اگر باشد انتصابی است!
افشین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
فارسی زبان فرانسه نشین، چطور مکرون شما اینها را گوش نمی کنه؟ جلیقه زردها چی می گفتند که با چوب و چماق جواب می شنیدند؟
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
سوال: آیا توی همان کشور فرانسه ای که هستی، به بهانه اینکه این قوانین قدیمی شده، هر روز قانون را عوض میکنند ؟
سوال دوم اینکه هر چند یکبار باید قوانین را عوض کرد؟ شما همین انگلس را ببینید، هنوز از سمت چپ خیابان رانندگی می کنند. فوت اینچ و یارد و چوند را به کار می برند. حتی شیرهای آب گرم و سردشان از هم جداست. چقدر هم اذیت می شوند. کرونا در این دنیا خیلی ضرر زد. ولی فواید زیادی هم داشت. اون تو خالی بودن این افکار. خدا کنه دنیای پس از کرونا دنیای زیبایی باشه.
میر اصولگرایان دچار توهم شده ایشان با چه کسانی رقابت داشته و چه کسانی را شکست داده است با خودش کشتی گرفته دوم شده.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
مجلس ۱۰ درصدی هیچ افتخاری ندارد
اصلاحطلب و اصولگرا همه به خط پایان رسیدند
این بازی ها تموم شده
انتخابات مال خودتون
آقای دکتر زیبا کلام استاد دانشگاه علوم سیاسی تهران بنده خیلی از نظرات شما در حوزه انتخابات آزاد افغانستان و فوتبال استفاده کردم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
در ان دانشگاهی که مدرک به این اقا داده را باید تخته کرد
ناشناس
| Germany |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
باید در برخی دانشگاه های ایران را تخته کرد چون دکان کپی مدرک شده اند!
«اون » فقط یک کار رو زمین مانده داشته ،آنهم تشکر آنهم صمیمانه ! از کارگران سامجیون بوده که به محض فعال شدن مغزش آن را به انجام رسانده است .واقعا از مردان نیک روزگار است.!!!
از اینکه رسانه های ما خبر بهبودی ایشان را مصرانه به گوش ما میرسانند ممنونیم !!
کاش خدا سایه ایشان را از سر ملتش کم کم ، کم نکند .آمین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
اگر مرده باشد شک نک حمله بیو شیمیایی بوده از طرف امریکا و این کارها را امریکا زیاد انجام می دهد در قبال مخالفان
خصوصا وقتی ملاقات با رییس جمهور امریکا هم چندین بار شکل گرفته
کیم
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
شما یه تحقیقی بکن این روشن شدن وتاریک شدن هوا کار امریکا نباسه من کهخیلی بهشون مشکوکم از اینا هر کاری برمیاد 21.44
این جور که بورس داره رشد می کنه تا 1400 سرمایه بورس تهران از سرمایه کل وال استریت هم بیشتر میشه

بشتابید به بورس

طلا و مسکن و ارز و سکه و زمین و ماشین رو بفروشید و بریزید تو بورس

سرمایه شما 10 برابر میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
از عوارض مصرف داروهای تاریخ گذشته
اقای مهندس میر سلیم نیاز به پاس کردن دو واحد ادبیات دوره دبیرستان دارند تا معنی اکثریت و اقلیت را یکبار دیگر مطالعه نمایند. انشالله که گروه فکری و اقلیت ایشان کاری در مجلس صورت خواهند داد که اکثریت مردم بار دیگر به انتخابات و صندوق رای امیدوار شوند.بیصبرانه منتظر گشایش های فراوان اقتصادی هستیم
دلال بورس هستم و در سال گذشته تا کنون سرمایه ام ۱۵ برابر شده است بدون هیچگونه زحمت کشیدن و عرق ریختنی و مالیاتش هم فقط یک درصد از سود بوده که یعنی تقریبا هیچ . ولی دیگه طمع زیاد هم خوب نیست و بورس اگه بریزع اصل سرمایه آدم هم پودر میشه. ایستگاه بعد پیاده میشم و پولمو به طلا و ارز یا مسکن و خودرو تبدیل میکنم. خخخخخخ. من از دولت زرنگترم میدونم ته قصه میخواد چکار کنه. خخخخخ.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
شما حتی یک ریال هم در بورس سرمایه گذاری نکرده ای
شما دلال دلار و سکه یا مسکن تشریف داری و الان داری از رشد بورس از شدت ناراحتی و حسادت می میری
این متن هم فقط سم پاشی و عقده گشایی علیه بورسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
دقیقا دلال مسکن یا دلار ...یعنی مخربان اقتصاد کشور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
خوبه خودت اعلام کردی که دلال هستی!آفرین به شفافیت وصداقتت!!!امامیدونیکه بیشترمشکلات اقتصادی مردم وگرونیهادرابخشهای مختلف اقتصادی ماهمین"دلال"هاهستند!خدایاهدایتتون کنه به راه راست یااینکه ریشتونوبخشکونه!آمین
نگران انتخابات نباشید

کرونا تا آنزمان هست

دولت فشل بعدی هم مثل همین دولت فشل فعلی خواهد بود. چیزی عوض نخواهد شد
تتلو نتیجه مبارزه با همه مظاهر زندگی شاد است، نتیجه تزریق غم و غصه به جامعه است، جامعه ای که دیگر به دنبال شادی نیست، و فقط دست و پا می زند تا شاید چیزی را ببیند که غمبار نباشد، و در این میان لوده ها معرکه گردان شده اند، مثل شهر خلوت یکه قورباغه هفت تیر کش آن است!!! در روزهای کرونا دیدیم که صداوسیما برای نشاندن مردم پای تلویزیون ها چاره ای نداشت جز نشان دادن چند سریال طنزی که حاصل سال های ناپرهیزی بودند!!!! برخی ظاهرا همه چیز را در غمگین بودن مردم می جویند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
تتلو نمونه بازر دنیا پرستی است که دنیا رفته به ان سمت و عده ای هم دنباله رو ان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
دوست عزیز 21:46 نباید مسائل را اینقدر ساده ببینیم. ترویج غم و اندوه در کشور و تبلیغ گریه و ماتم سبب شد مردم در پی یک جو شادی در هر پرتگاهی فرئ بغلطند و تتلو تنها یکی از این پرتگاه ها است. فقط کافی است نگاهی به اطرافتان کنید تا ببینید که آنتن های ماهواره ها از فراز پشت بام خانه ها، ویرانه ها، در روستاها و بیابانها، شبکه های بیگانه را نشانه رفته اند، شبکه هایی که در برابر بسیاری از آنها تتلو با وجود همه گمراهی هایش یک معصوم است!!! دنیاپرستی و سخنانی از این دست در حکم گم کردن ریشه این وضعیت اسف بار است.
كسانى كه به مساجد و جلسات مذهبى مى روند بايد تعهد بدهند در صورت ابتلا به كرونا به پزشك مراجعه نكنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
نمی دانم چرا اکثر طرفداران اصلاح طلبان اینقدر با مسجد و نماز جماعت دشمنی دارند.
اونایی که از پارتنر خود کرونا گرفتن حق دارن به پزشک مراجعه کنند.
اما دینداران نه؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
چقدر سطحی نگر هستی! هر کسی مریض بشه باید به پزشک مراجعه کنه. حتی یک نفر آلوده به کرونا هم زیاده. مهم نیست طرف کی باشه. دشمن هم باشه نباید رهایش کنیم. یادت باشه یا همه در شکست دادن کرونا پیروز می شوند و یا همه شکست می خورند.
آقای ریبا کلام !
فقط کافیه یه نفر از بدنه نظام چه سیاسی چه نظامی چه قضایی و.. ، بیاد و بساط این مافیای جنایتکار رو که حداقل سالی 18 هزار ایران رو میکشند و باعث فقر بیشتر مردم میشن رو برای همیشه جمع کنه ، منظورم خودرو سازها رو جمع کنه و با ابطال قوانین بسیار بد انحصاری قبلی و تصویب قوانین محکم جدید، خودرو بروز و بصورت ارزان رو وارد کنه تا بیشترین قشر مردم ایران طعم خوشبختی رو بچشند طوریکه مثلا قشر فقیر جامعه بتونه خودروی ارزان قیمت هیوندای کره یا تویوتا ژاپن رو با حدود 30 میلیون تومان خرید کنه ، یادمه ژاپن پیشنهاد جابجایی خودرو پیکان با یک تویوتا بصورت سر بسر داده بود و دریافت مازاد بنزین صرفه جویی شده ؛ اونوقت خواهید دید که این قهرمان با یک انتخاب حداکثری رأی خواهد آورد و باعث ثبات نظام میشود ، چپ و راستش مهم نیست
این نکته خیلی مهم هست که دو خودروساز بعد از مسکن باعث و بانی فقیر شدن مردم هستند .
یک قهرمان لازم هست .بنظرم الان وقتشه والا باتوجه به حضور حداقلی انتخابات اسفند ،انتخابات بعدی معلوم نیست چطور میشه .
آقای زیبا کلام ملت ایران 1400 به پای صندوق رای نخواهند رفت . مطمئن باش و خودت رو اذیت نکن.
اصلاحات .کدوم اصلاحات رو میگید .همون اصلاحاتی که یه بازپرس درجه چندم تلگرام رو فیلتر کرد و چهل میلیون مردم رو به زحمت ودردسر انداخته وهیچ کسی زحمت رفع فیلترش رو به خود نداد . یا یه رییس نابلد که برنامه محبوب میلیونها ایرانی رو توقیف کرد وکسی بازخواستش نتونست بکنه .برنامه نود.
تابی جون اخیرا خیلی از واژه جنجالی استفاده می کنی. البته فقط برای افراد خاص
نفرین گرون میشه خود دانید
جناب شریعتمداری فکر میکنم فهم این موضوع بسیار ساده است که بدون بازار و بوستان چرخ زندگی نمیچرخد
حجت الاسلام سلیمی که از هیت رییسه مجلس انتقاد کرده ، با حدود یازده هزار رای به مجلس یازدهم راه پیدا کرده. و در مجلس فعلی از منتقدان همیشگی به اعتدالگریان بوده. این هم مفهوم اقلیت و اکثریت از دیدگاه اقای میر سلیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
افراد مورد حمایت شما از حوزه انتخابیه ایشون همونم کسب نکردن
متأسفانه ثروت ثروتمندان به جای اینکه صرف تولید واشتغال شود صرف سفته بازی و قمار بازی در بورس می شود که شامل 500 تا 600 شرکت ورشکسته و بعضا تعطیل شده و می رود که در این روزها خود به مضلی مانند پدیده شاندیز تبدیل شود.اگر نظام سرمایه داری بد است پس این بورس بازی همانند وال استریت هم بد است.نمی شود که شما در باب انتقاد از نظام سرمایه داری حنجره خود را پاره کنی و صدها کتاب وهزاران مقاله در روزنامه منتشر کنی و تظاهرات 96 درصدی امریکای را در وال استزیت در بوق وکرنا کنی حالا در قلب تهران خودت یکی صدهزار مرتبه بدتر از اون را راه بندازی.
آقای احمدی هر کی مث شما فکر و رفتار نکنه وقیح هست؟
حرف های زیباکلام واقعا برای مردم مثل سم است اینقدر مردم را از همه چیز ناامید کردن اینها احمدی نژاد را تبدیل به یک سد برای مردم کرده اند سدی که پشت آن یک پرتگاه است و مردم نباید به او نزدیک بشوند اینطور نیست واقعا احمدی نژاد هم برای خودتان مردم از او هم عبور میکنند و پشت سر او نه تنها پرتگاه نیست بلکه یک دنیای زیباتر و بهتر است بزرگترین مشکل اصولگرایان اصلاح طلبان و احمدی نژادی ها این است فکر میکنند
عجب كشور گل بلبلي داريم ومردم ان چهچه ميزنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
بده یه کشوری داری با چند میلیون بلبل؟
برای جلوگیری از معدوم سازی جوجه ها ، مصرف مرغ را در سبد غذایی خودمان بیشتر کنیم.
میرسلیم جای اکثریت و اقلیت را قاطی کرده
من یک تولید کننده پوشاک هستم که در حال ضرر دادن هستم و مالیات هم وبال گردن است. میخواهم همه دستگاهها را بفروشم و پولم را در بورس بگذارم تا روزی ۵ درصد سود بدون زحمت و درد سر داشته باشم. مگر مغز خر خورده ام سود روزی ۵ درصد را ول کنم و روزی با صد نفر آدم سر و کله بزنم آخرش هم ضرر کنم.
پاسخ ها
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
آفرین بر شما
مثل من از ۶ فروردین تا حالا با یک ملیارد نقد ۳۲۰ ملیون سود کردم خدا بده برکت
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
جناب وحیدخان
در این پول ها هیچ برکتی نیست
کیهان عزیز ومومن شما سلامتی مردم را تظمین میکنی درصوت باز شدن حرمها و.... کرونا خانه خدا در عربستان را بسته توداری از مسجد حرف میزنی باید آدم باشدکه عبادت کند وقتی کرونا همه مومنهاوعبادت کننده هارا بکشد که دیگر کسی نیست که عبادت بکند
عجله نکن . نماز و روزه را میشود در خانه انجام داد و زیارت را هم‌میشود از دور سلام داد . چرا عجله میکنی . بیماری تو برابر هست با بیماری من . او .ما و شما
القای روانی برای کاهش دستوری قیمت طلا
پروپاگاندا یعنی همین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
دقیقاً
انتخابات 1400 بین اینها برگزار میشود
احمدی نژاد و آقازاده ها
لاریجانی و آقازاده ها
قالیباف و آقازاده ها
ظریف و آقازاده ها
به هر کی رای بدهید ضرر نمیکنید زیرا آقازاده ها پیروز میشوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
مت ایران هیچ وقت در معامله ضرر نمیکنه یه شاهزاده داد هزارتا آقازاده تحویل گرفت
دولت روحانی 18 میلیارد دلار را به باد فنا داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
یعنی دارو، سموم و نهاده های کشاورری ، ماشین الات صنعتی وقطعات هواپیما و..... در سال97 با باد هوا وارد کشور شده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
بالاخره قطعات هواپیما رو با اون 150 میلیارد دلار خریدید یا با 18 میلیارد دلار؟ گیجمون نکن خدا زیادت کنه
میر سلیم گفت . اینکه بگوییم که علت شکست اقلیت در رقابت سیاسیر. تخریب سیاسی . ادعای اختلاف و تحلیل های غلط انداز نیست بلکه در این شرایط و ماه مبارک رمضان باید به عنلکرد خود فکر کنند و ببینند چرا شکست خوردند ........ منظور از اقلیت و اکثریت چی بود که ایشان گفتند . آیا واقعا در انتخابات تا تخریب سیاسی ونقد عملکردها رقیب شکل نگیرد که امکان‌مبارزه نیست . آیا واقعا اگر شورای نگهبان نبود طیف فکری شما میتوانیت پیروز میدان‌مبارزه باشد ؟ در این‌میدان‌مبارزه سر مردم بی کلاه مانده چون مردم پای صندوق رای نبودند چون برای جناح اصولگرا همان اقلیت انتصابی و در صندوق رای هم اقلیت انتخاباتی مهم هستند نه اکثریت
آقای روحانی 150 میلیارد دلار ملت ایران که بعد از برجام آمریکا آزاد کرد چه شد؟ چرا الان هر خانواده ایرانی باید محتاج یک میلیون تومان وام باشد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
راحتی نسبی زندگی درسالهای برجامی و زندگی سخت دو سال اخیر جواب سوال شماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
یک و نیم میلیارد بود نه 150 میلیارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
21:48
برجام از دی 94 اجرایی شد یعنی در دو سال 150 میلیارد دلار خرج شد؟ البته این غیر از نفتیه که دوستان در همون موقع میفروختن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
دلارهای ازاد شده حدود 10 میلیارد و درامد نفتی در دوسال حدود 140 میلیارد بود
ظریف حتما خواهد آمد
و حتما هم به سرنوشت کروبی یا معین دچار خواهد شد

انتخابات هم 55-60% مشارکت دارد
چون اگر همه جامعه رأی اصلاحات (20%) شرکت نکنند، حداقل 55% مشارکت خواهد بود
و گزینه اصولگرایان در دور اول با 85% آراء انتخاب می شود
اما با توجه به تفاوت جنس انتخابات ریاست جمهوری باز هم مثل سال 84، 60% مشارکت بعید نیست
چون با شروع مجلس 11، برای اصلاحات مسجل خواهد شد که هر چقدر در تنور تحریم بدمند بازنده ترند

اصلاحات هم دیگر توان تکرار شرایط سال 88 را در 1404 نخواهد داشت

اصلاحات به پایان همیشگی سلام کن؛
ما تو را نمی خواهیم
اصلاح طلبا نه تنها به مردم بلکه به اقا زادهها وژن ها برتر خودشون هم جفا کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
اینکه تا چند روز اینده مجلسی اقلیتی با جناح های نامطلوب سر کار می اید را با حمله به اصلاحطبان نمیتوان پوشاند!
همه مراکز تقریبا پر جمعیت بدو ن رعایت بهداشت باز شده است و مردم در انها در هم لول می خورند فقط باز کردن مساجد باید زیر سوال باشد.
مسیح مهاجری ؟ روحانی برای بازگشایی اماکن زیارتی تحت فشار هست . ........ در زمان ورود و انتقال کرونا دولت به جدی بخاطر فشارهای ایدولوزیکی روحانیون برخورد نکرد و نتیجه این شد و بعد از دوماه هنوز تعداد مرگ و میر زیادتر هم‌میشود و نه اگاین وضعیت که دولت روحانی باید فکر چنین مواقعی را هم‌میکرد که اگر مغازه ها و فروشگاه و تاکسی ها فعالیت کنند روحانیون و مدهبیون هم داداشان در میاید که چرا ما نباید چنین باشیم . آقای دولت . اقای وزیر ؟ چقدر پزشکان تدکر دادند . چرا گوش ندادید ؟
آقای میرسلیم
وقتی داورومسیول زمین وگزارشگرو...‌..ازتیم شما باشد چه افتخاری دارداین پیروزی !!!!
اسلام تعطیل نشدنی است ومسلمانان در برابر ویروس کرونا مصونیت دارند وهرگز با توکل به خدا مریض نمیشوند مساجد واماکن مقدسه را باز واز شرک وکفر دوری نمائید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
چرا باید این همه دکتر و پرستار متخصص بمیرن که کلی هزینه شده براشون و بسیار برای جامعه مفیدن ؟
میگن بورس هر کشور دماسنج اقتصاد اون کشوره. حالا که بورس ما روزی 5 درصد سود میده یعنی ما اقتصاد اول جهانیم؟ پس چرا آقای همتی نامه میزنه تا 2 میلیارد دلار برای مقابله با کرونا قرض بگیره؟ به نظر بورس شده جایی که دولت میخواد کل نقدینگی جامعه رو بکشه توش و در نهایت کلشو پودر کنه. الان سهام های بورس مثل نارنجک ضامن کشیدس که بین سهام دارها دست به دست میشه تا ببینیم آخرش ست کدوم بدبختی بترکه.
آقای زیبا کلام تو همونی هستی که میگفتی مردم آمریکا جلوی خروج دولتشان از برجام رامیگیرد. لطفا حرف نزن.....لطفا.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
شاید ایشان توانایی نیروهای داخلی را در نابود سازی برجام دستکم گرفته بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
21:51
سرنوشت برجام رو باید در ساده انگاری بعضی مدعیان که امضای امریکایی ها رو تضمین میدونستن جستجو کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
یه چیزی از زیباکلام خواستی که انجامش غیر ممکنه طرف اسم خودش رو گذاشته زیبا کلام که بتونه حرف بزنه شما بهش میگی حرف نزن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
22:45
وقتی خودمان از همان ابتدا اورندگان برجام را خیانتکار میخواندیم و خواهان محاکمه شان بودیم از دشمن چه انتظاری داری
کیهان نوشت . چرا باید تمام مراکز تفریحی و بازار و کسب و کار فعالیت انها وجود داشته باشد ولی برای مراکز فرهنگی و زیارتی باز نباشد . ....... اقای کیهان . دلیلش این هست که وقتی مدرسه و دانشگاه تعطیل هست . برای اینکه عقل حکم‌میکند که بین مدرسه و دانشگاه و مسجد و بیمارستان کدام اولویت هست ؟ اولویت به ترتیب بیمارستان . مدرسه . مسجد . دلایل زیادی دارد . اگر مدارس و دانشگاها هم باز شوند فاجعه ملی رخ میدهد . ماشالاه شما اصولگرایان هم چه در مراسم و مساجد تا مبتونید صورت همدیگر را ماچ‌و بوسه میزنید که نگو . افراد را عرق در ماچ‌میکنید . چه خبرتونه . از نطر بهداشتی درست نیست .
اقایرمیرسلیم هنوز نقدها وتخریبهای اصولگرایان در مورد انتخابات ۹۶ و ۹۴ وجود دارد چرا از نقد انتخابات ۹۸ ناراحتی
چه پدیده ای اقای احمدی؟ ساشا سبحانی و تتلو و... دقیقا یک نقش دارند و ان جذب دختران جوان ایرانی برای تن فروشی در کازینو های استانبول و دبی و ....میباشد که همین الان هم کم نیستند. پول خوبی هم از این راه به جیب میزنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
بیشتر طعمه سر قلاب هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
ژن های خوب بلدن خودشون پول در بیارن زندگی کنن وابسته پدراشون نیستن
اصولگرایی دگماتیسم فکری
اصلاح طلبی کوتاه فکری و سوء استفاده از قدرت
اعتدال فرصت طلبی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
حالا خودشان این همه به احمدی نژاد توهین میکنند من فقط نوشتم ایشون زندگی ...رو ترویج میکرد سانسور شد واقعا بی ادبانه است؟
ناشناس
| Germany |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
خوب درست ولی احمدی نزاد ها از همه بدتر را فراموش کردی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
اصولگرایی اندیشه سیاسی و فکری حاکمیت را بیان میکنه و اصلاج طلبی فکر و اندیشه مردم را در انتخابلت بیان میدارد . در انتخابلت اخیر مشخص شد که به قدرت رسیدن اصلاح طلبان قدرت واقعی دمکراسی را نشان داد . حالا چرا موفق نیست دلایل زیادی دارد که نمیشود زیاد بیان کرد . ولی دلیل اصلی ان برمیگردد به ساختار انصابی و دستگاهای متعددی که افراد متشکل ان دستگاها وقتی در رقابت انتخابات شکست میخورند در چنین مجمعی برای همان مردمی قانون مینویسند که از انها شکست خوردند یا مردم به انها رای ندادند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
پرچم آلمان
اصلا احمدی نژاد منشا همه بدی ها حالا چرا انقدر شماها افتضاحید
ناشناس
| Germany |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
جواب پرچم آلمان
تو از کجا میدانی که من یا ما افتضاحیم!
بنده به هیچکدام از خط ها و گروها داخلی و خارجی وصل نیستم و نسبی برخورد می کنم در داخل
احمدی نژادی ها فاجعه ،اصولگراها بی سواد ،اصلاحطلبان بی عرضه و خارج کشوری ها هم ناتوان!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
00:28
این صفاتی که نوشتی مبنای قضاوت شخصی خودته ولی اگر مبنا رو مثلا در اقتصاد آمار بانک مرکزی قرار بدیم نشون میده فاجعه و بی سواد چه کسانید در ضمن تو همونی نیستی که مدام مهندس موسوی مهندس موسوی می کنی؟
ناشناس
| Germany |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
درست تشخیص دادی
من همونم که مهندس موسوی را تایید میکنم چونکه دزدو مال پرست نیست ولی وابسته به ایشان هم نیستم!
نقدینگی در واحد‌های طلا و جواهر فروشی بشدت کاهش پیدا کرده و به دلیل عدم نقدینگی از خرید طلا امتناع می‌کنند. /تسنیم) نقدینگی هست جرات نیست ! وقتی تعداد خرید بالا بره دوباره قضیه سلطان سکه علم میشه انوقت یهو می بینی بالای دار هستی
متاسفانه افرادی مثل اقای سلیمی با تذکرات و اخطارهای زیاد وقت مجلس را که هزینه زیادی دارد تلف می کنند و با هر دقیقه تلف کردن مجلس میلیون ها تومان به بیت المال خسارت وارد می کنند و همیشه فکر میکنند خودشان ایین نامه مجلس را وارد هستند و دیگرانهیچ اطلاعی ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
خبر 20:30 علاقه خاصی به ایشان دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
پس علی رغم ادعاهاتون وکیل الدولگی رو می پسندید
انتخابات مجلس بیشتر به خاطر آقای بیژن زنگنه بود. اصولگراها به روحانی برای برکناری زنگنه پیام دادند ولی به دلایل استفاده ای که داشت البته او را برکنار نکردند. اصولگراها آخرین راه حل را استیضاح در مجلس میدیدند که البته مجلس فعلی هم در دست لاریجانی بود و نمیشد. این بود که همین انتخابات برگزار شد. الان اولین و آخرین کار مجلس بعدی استیضاح و برکناری زنگنه خوهد بود. نفت برای جناح های سیاسی آب حیات است که باید به هر قیمتی به آن رسید.
مردم دیگر فریب وعده های پوچ اصلاح طلبان را نخواهند خورد زیرا آنها فقط در ایام انتخابات شعارهایی مانند رفع تحریم های بین المللی و تعامل با کشورهای بزرگ و درست کردن اوضاع اقتصادی و...میدهند ولی بمحض کسب رای مردم عملاهیچ اختیارو توانایی برای تحقق شعارهای خود ندارند و مردم کاملا متوجه این موضوع شده اند
۲۰۰ میلیارد دلا خسا ت سالیانه دشمنی با آمریکاست ( حسن روحانی دهم دیماه ۹۸)، حالا هی از جیب مردم به این خصومت بیهوده ادامه بدین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
جالبه هنوزم میگن امریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه
چه کسی فریب تتلو را میخورد خط سیر زندگی این فرد کاملا مشخص است در یک مرحله ای امین برخی بود بعد شر.وع کرد به جذب جوانان در قالب برگزاری کنسرت ببینید تتلو روی کدام قشر از جوانان سرمایه گذاری می کند تینیجرها بعد رفت ترکیه و حالا به طور آشکار به دنبال جذب همان تینجرها از بین پیروان خودش موسوم به تتلیتی هاست شما فکر میکنید یه فردی مثل تتلو قادر به چنین برنامه ریزی دقیق و حساب شده ایست؟ این یه نوع سرمایه گذاری مافیایی روی تینجرهای ایرانی برای بازار جنسی جهان بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
میگن ترکیه برای هر دختر 200 هزار دلار به تتلو میده باید اسم این دختران رو بذارن دختران 6 میلیون دلاری
دوره امثا ل آقای زیبا کلام گذشته دیگر حرفی برای گفتن ندارند به نظر ایشون توی سال ۷۶ الی ۸۰ فریز شدن
دکتر عزیز
استاد گرامی
روشنفکر معزز
دوست محترم
تو واقعا فکر می کنی برای مردم فرقی داره یا از اول فرقی داشت که اصولگرا بیاد بالا یا اصلاح طلب( حداقل در این شرایط دیگر فرقی نمی کنه)
در انتخابات ایران حدود ۴۰ درصد در هر شرایط رای می دن
در حدود ۲۰درصد اصلا رای نمی دهن
در حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد آرای خاکستری هستند
که با این شرایط اقتصادی به نظر در حدود ۷۰ درصد این ۳۰ ۴۰ درصد شرکت نمی کنند
رای گروه اول تقریبا معلومه به کدام جریانه
پس چه اصلاح طلبان با یک اصلاح طلب واقعی یا به قول دوستان شما اجاره ای وارد کارزار انتخابات بشند هیچ نتیجه ای جز شکست برای دوستان شما حاصل نمی شه ( البته خودتون به این نکته کاملا واقف هستید) چون ملت دیگه فهمیدن دیگه با امثالی مثل خاتمی ها چیزی عوض نمی شه این خاتمی چه سید محمد خاتمی باشه چه سید احمد خاتمی
پس این اندیشیدن رو ببر توی همون دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تهران مطرح کن
یا در دور همی های بچه های نیاوران نشین زعفرانیه نشین مطرح کن
و عروق روشنفکریت هم توی این مجالس بزن
مساجد به شرطی باز شوند که امسال کیهان و اعضای محترم شورای نگهبان حضور فعال در آنجا داشته باشند و انشاله مردم رو خوشحال کنند.اما اینکه مثل حالا از ترس ویروس از نظرها پنهان شوند و فقط برای مردم نسخه بپیچند درست نیست
زاد و ولد نکنید . چون زندگی کردن برای فرزندی که در ۲۰ سال دیگر میخواهد زندگی تشکبل دهد و دوباره فرزندانی بدنیا بیاورند که طبق تعریف مسولین این کشور اقتصاد اولویت اصلی انها نیست . شادی و رفاه اجتماعی هدف انها نیست بلکه انها میگویند ما میخواهیم همه کسانیکه بعدا بدنیا میایند حرف گوش باشند . مطیع هر سیاستی که اتخاذ میکنیم مردم باید حرف شنو باشند . باید تسلیم سیاست های ما باشند . در صورتی انقلاب برای این بود که رصایت مردم حاصل شود مسئولان حرف مردم را اجرا کنند . ایا در چنین گفتمانی در اینده زندگی برای فرزندان ماها سخت نیست ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
فکر کنم بیشتر مشکلت با زاد و ولد بی حالی باشه هر شب همین متن رو کپی پیست میکنی
جناب آشنا....ممکنه مردم از پشت صحنه خبر نداشته باشند اما اثار وعوارضش را با گوشت وپوست واستخوان حس میکنند
فقط کافیه مردم از اصلاح طلبان عبور کنند
از اصولگراها که عبور کرده اند
احمدی نژاد هم چیزی نیست که مردم برایش توقف کنند
فقط کافیه از اصلاح طبلان عبور کنند
و آن وقت چقدر فضای زندگی برای مردم تغییر میکند
آن وقت زیباکلام ها باید دنبال سوراخ موش بگردند
کسی که تا دیروز استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران بود حالا باید تو خونه ها تدریس خصوصی کنه
تازه اون سه میلیارد کمک به زلزله زده ها رو هم باید پس بده
خلبان سردار دکتر وکیل حاج محمد قالیباف- ادیب، فیریکدان، فیلسوف، شاعر، کارآفرین خانواده دکتر حداد عادل- دکتر بهاری محمود احمدی نژاد- دکتر علی لاریجانی مرد شکست ناپذیر و پیروز بر کرونا- دکتر ولایتی مرد مالتی شغل و شهره جهان- پرویز فتاح نخبه تمام مقاطع تحصیلی و ناجی کولبران جهان، افرادی که نامبرده شدند پای ثابت خادم بشریت و تشنه و جگر سوخته خدمت هستند. هر چند که هیچ کاری ازشون بر نمیاد اما چون نیت خیر دارند مورد تایید هستند و ایشالا 50 سال دیگر کشور را به ورطه سقوط و نابودی سوق خواهند داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
با عملکرد دوستان شما دیگه نیازی به اقدام اونا نیست
درنهایت قصد فقط بازی دادن مردمه
رهبر کره شمالی مرده . منتها بخاطر ترس از انریکا و ترامپ نیروهای مسلح در حال اماده باش هستند . خبر را علنی نمیکنند تا حزب حاکم تصمیم بگیرد . دچار مرگ مغژی شده
یکی به آقایون تو کیش بگه قرنطینه تموم شده برگردید قم دیگه خوش گذشت هنوز هتل ها ماشاالله پره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
آقایون فعلا در جزیره کیش مشغول عبادت و راز و نیاز با معبود خود هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
تنها راهی که میشه آقایون رو فراری داد برگزاری مراسم دم سحری نزدیک هتل هاست
چرا اصول دین تحقیقی هست و تقلیدی نیست ؟ حالا اگر تحقیق با عقل و علم و تحقیق از دانا و سفر و کتاب . ....‌..مطالعه ...‌نتیجه گیری جور دیگری شد چی ؟ نتیجه این شد که اخلاق نباید سیاسی شود ؟
کیهان برای اینکه دنده ات نرم بشه
متاسفانه عده ای دلال دارن با احساسات مردم بازی میکنن .
هموطنم. این ریسک نیست خودکشی است . بورس تهران حبابی شدید شده به یکباره این حباب کادب می ترکد و شما می مانید و ملیونها زیان.
در مورد هجوم مردم به طلا فروشیها برای فروش طلا. گول این تبلیعات کاذب را نخورید قیمت طلا جهانی است و ربطی به داخل ندارد . عده ای دلال بورس دارند مردم را با ترفندهای مختلف به سمت بورس می کشند این افراد مطمینا خودشان در حال خروج از بورسند
جناب کشتی ارای فعلا همتی و جناب روحانی بواسطه بورس قصد نابودی تمام مشاعل رو دارند ، فعلا بچه شش ماهه دنبال کد بورسی است و تمام نقدینگی وحشیانه به بورس هجوم اورده ؟؟! تا شاخص رو به کهکشان راه شیری برسونه ؟؟ طلا که مثقال ۱۹۰ هزار تومان حباب منفی داره و این یک مصیبت برای قاچاق طلای کشور است ؟؟
جناب میرسلیم یادت نرفته که تعداد رای های باطله از رای شما در انتخابات ۹۶ بیشتر بود ،
دولت بی کفایت ، چرا ؟ واضح و شفاف به مردم نمیگوید ،‌هر کسی مسول جان خود ،و خانواده اش میباشد ؟‌و از بعد شل کردن قرنطینه ،و‌بر طرف نمودن محدودیتها ، هر کسی مراقبت نکند و مبتلا به ویروس کرونا گردد ، هزینه های درمانی را خودش باید به پردازد ؟، و دیگر دولت ،و کادر درمانب بلحاظ بی توجهی اشخاص هزینه نمیدهند ؟، آیا مردم درک ندارند ؟ که ویروس کرونا اکنون نه دارو دارد ونه واکسن ؟و‌به شدت واگیر میباشد ؟،، باید بیش از ۹۰٪ مراقبت ،و پیشگیری را خود مردم انحام بدهند ،و دولت فقط ۱۰٪ را پذیرا باشد ؟ ،،
بی ارزش ترین پول جهان : ارزش پول ایران در چه جایگاهی در جهان قرار دارد؟


۱۰. ریل کامبوج (KHR)

۹.گوارانی پاراگوئه (PYG)
پاراگوئه دومین کشور فقیر آمریکای جنوبی است. تورم، فساد، کیفیت پایین آموزش، تعداد بیشماری از افراد فقیر، بیکاری بالا ...از دلایل بی ارزشی پول این کشور است.

۸. کیپ لائوس (LAK)

۷. فرانک گینه (GNF)
نرخ تورم بالا، فقر و گانگسترها، ارز گینه را که یک کشور آفریقایی بوده کم‌ارزش کرده

۶. سام ازبکستان (UZS)

۵. لئون سیرالئون (SLL)
سیرالئون یک کشور بسیار فقیر آفریقایی بوده که جنگ و ویروس ابولا باعث بی‌ارزش شدن پول محلی این کشور شده

۴. روپیه اندونزی (IDR)

۳. دونگ ویتنام (VND)

۲. بولیوار ونزوئلا (VES)
ونزوئلا از نرخ تورم بالایی برخوردار بوده و علت اصلی بی‌ارزش بودن پول کشور همین نرخ تورم است

۱. ریال ایران (IRR)
در نهایت ارزش پول ایران در پایین‌ترین جایگاه در جهان قرار دارد و در لیست بی‌ارزش‌ترین پول‌های جهان رتبه اول را بدست آورده است

افرین بر همت همتی دلار رو ببر بالاتر

وای بر مدیران ناکارامد
نزد برخی مسوولین تتلو از نخبگان علمی و ورزشی از اساتید و نخبگان موسیقی و.. جایگاه بالاتری دارد . انتخابات ۱۴۰۰ نزدیک است!
علت اینکه بازاها بازند، چون اگر بازارها باز نباشند مسولین باید برای گذران زندگی به مردم بسته های معیشتی بپردازد و جایگزین مناسبی برای شبکه توزیع کالا و خدمات ایجاد کند. الان نه پولش هست و نه توان مدیریتی و کارشناسی برای ایجاد چنین سازمانی.
از سوی دیگر علیرغم آنکه مساجد تعطیلند رسانه هایی مثل تلویزیون تمام قد دارند برنامه های مذهبی متنوع پخش می کنند. تصاویر حرمهای رضا و معصومه و فعالیتهای نیروهای مذهبی در مساجد به نفع آسیب دیدگان کرونا و ...
یعنی تا حدود زیادی این تعطیلی با برنامه های مختلف جایگزین شده است
درمورد تتلو..اقای احمدی فرموده اند چکارکرده ایم..که جوانان مثلا پهارمیلیون نفر..فالویرایشان هستند و براههای دیگه رفته اند..وقتی جوانان سی وپنج تا چهل سال پیش..اون زمان رفتند..بدون هیچ توقعی جنگیدند..واینک..خیلی از انها فقط معیشت و پول و خانه و ماشین انچنانی را دردست دیگران فقط میبینند..وریالی به خیلی ازانها کمک نشده و خیلیاشون بابیماریهای ناشی از جنگ دست و پنجه نرم میکنند..مگراینها فرزند ندارند..یا فامیل ندارند که ببینند..درحقشان چه شده..کی و چه کسی و چه زمانی...ازاینان دلجویی شده..مگرعده ای خاص که انها هم دارای درصد بالای جانبازی بوده اند.وحقشان هم بوده...مگرمردم چشم ندارند ببینند..که انهایی زحمت کشیدند..هیچکاره اند..و عده ای مدیر با بچه های خارج نشینشون.....کی درین مدت ازفرهنگ مردانگی و شجاعت..حمایت شد..وفقط حرف خالی..وخالی و خالی..خودتون..خواستید..میتونستید نشان بدهید..قدر و ارزش ایثارگری درجوانان را...میتوانستید..با جوونها بهترباشید.
مساجد و حرم ها رو باز کنید به مردم هم بگید که چه خطری تهدیدشون می کنه . کسانی رو هم که از این طریق بیمار و آلوده میشن از خدمات رایگان درمانی کنار بگذارید . خونشون و جونشون پای خودشون . آقا یه قسمت از کشور رو بدید به اینا با سیستم فکری خودشون گلستان و بهشتش کنن . لطفا مدارس و دانشگاهها رو بسته نگه دارید که اگر غیر از این هم باشه امثال من که بچه هاشونو مدرسه نمی فرستن . حتی اگه به قیمت مردودی و محرومیت از تحصیل باشه . با طرفداران سینما و کنسرت و ورزشگاه هم همین صحبت رو دارم . هنوز فرق یک عمل مستحب و واجب رو نمی دونن شب و روز هم از بصیرت گوش همه رو کر کردن ..... اگر بازار باز می شه برای اینه که طرف زندگیش بهش بستگی داره و داره امرار معاش می کنه . این فرق داره با اینکه یه نفر بره مسجد تا نمازش رو به جماعت بخونه چون نماز جماعت مستحبه .
البته به نظر این حقیر بهتره مسئولین دنبال اینکه مدرک این نماینده محترم قلابی است یا اصلی نباشند چون مال اوم مسئولینی هم که اصلی است تقلبی است. حاضرم اثبات کنم
درود
چیزی بنام اصلاح طلب و اصول گرا به معنی واقعی طرف دار منافع مردم و کشور نداریم
اصلاح طلبان اصلا دنبال ارمان و هدفی نیستند یعنی اصلا جازه ندارند باشند .یه مقدار فقط اصول گرا ها هستند که با توجه به همخونی اهدافشون ذ میشه بگی دارای ارمان هستن البته به بد و خوب بودن یا تند بودن اون کاری نداریم
در کل اونایی که یه مدتی تو ریل اصلاح طلبان بودند فهمیمدند کلا سرکار هستند.
شعار نه اصلاح طلب و نه اوصول گرا شعاری بسیار برازنده بود منتها یه مقدار دیر ابراز شد.
يعنى حتماً بايد اماكن مذهبى باز بشه و مراسم ماچ و بوسه و بغل و دست دادن و غذاى نذرى و شربت و .... روبراه بشه و ويروس كرونا رو اينجورى شكست بديم!!! رعايت بهداشت در اجتماعات سخت تر از خانه است. اون روزى كه به شما گفتند قم را قرنطينه كنيد اگر حرف گوش مى كرديد الان غصه باز نبودن مسجد رو نمى خورديد.
این زیباکلام یکروزی میگفت به من میگن توچطوربااین حرفایی که می‌زنی هیچ وقت کاری بکارت ندارن!؟زیباکلام درجواب گفته هروقت به من بگن حرف نزن دیگه نمیرنم!مثل اینکه تازگیها بهش ازبالا گفتن تامیتونی حرف بزن ‌راجع به همه چی نظربده!!
با سلام
این زیبا کلام کیست وچه کاره است
اقای سلیمی.۱ماه دیگه رئیس مجلسی خنثی وپراز انتقاد بدون پیشنهاد را در مجلس جدید خواهید دید افتخار مدیریتی موتور ef7 و..
اصلاح طلبا اینقدر که برای انتخابات برنامه دارند برای خونه خودشون ندارند
از کی جناب آقای میرسلیم اکثریت شدند؟؟؟؟ با چند رای این مقام رو کسب کردند؟؟؟
ما که طلا فروشیم فروشنده ای ندیدیم و این روزها از 10 مراجعه کننده 9 نفر به قصد خرید سکه و آبشده مراجعه می کنند
کسانی که پرداخت ۱۰ میلیارد تومانی به مارک ویلموتس، از طریق شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر را افشا میکنند ناخواسته در تامین نظر آمریکا در تحریم و فشار حداکثری به کشور عزیز مان ایران حرکت می کنند.
خبرنگاران ما باید از همان غربی ها یاد بگیرند هرراه حل مالی اینروزها خبر بخور بخور نیست.
حال که این روش پرداخت را تابناک لو داده خودش پیشنهاد بدهد وقتی امریکا نمی گذارد یک دلار به صورت آشکار و شفاف به حساب مربیان فوتبال ریخته شودمگر راه دیگری وجود دارد.
اگر موضوع را می خواهید سیاسی بشود و امریکا هم از روش های پرداخت حداقلی ما از سر ناچاری باخبر شود خوب تیترش بکنید و به کشور ضرر بزنید.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل