بازدید 8252

تالاب جازموریان جانی دوباره گرفت

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: آبگیری تالاب نیمه خشک جازموریان ناشی از بارندگی‌های فصلی جان تازه‌ای به این تالاب و ساکنان حاشیه آن بخشید.
کد خبر: ۹۷۴۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰ 26 April 2020

 

 

‌به گزارش تابناک، وحید پورمردان یکشنبه ۷ اردیبهشت در گفت‌وگو با ایرنا افزود: تالاب جازموریان در شهرستان دلگان و مرز مشترک ۲ استان سیستان و بلوچستان و کرمان واقع شده و دارای منابع آبگیری از هر ۲ استان است و خوشبختانه با بارش‌های فصلی بهار امسال و جمع آوری روان آبهای حوضه آبریز، در شرایط مناسبی قرار دارد.

وی گفت: بارش‌های زمستان گذشته و اوج گیری بارش‌ها در فصل بهار، پوشش گیاهی مناسبی در بستر تالاب جازموریان و مناطق اطراف آن ایجاد کرده و آبگیری تالاب از روان آبها و سیلاب های حوضه آبریز موجب احیای این تالاب شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: یکی از اهداف مهم افتتاح نمایندگی حفاظت محیط زیست در شهرستان دلگان بررسی وضعیت این تالاب و برنامه های احیای است تا از نزدیک روند احیا و بازگشت حیات وحش به منطقه را بررسی کند.

این مسئول بیان کرد: آموزش جوامع محلی، ایجاد نمایندگی محیط زیست در حوزه شهر دلگان، برنامه بازدید های مرتب و مداوم یگان حفاظت محیط زیست دلگان، بازدیدها و پایش های مداوم تیم های کارشناسی محیط زیست، راه اندازی شبکه همیاران محیط زیست، اجرای برنامه های آموزشی محیط زیست و آشنایی با محیط زیست از طریق فضای مجازی و غیره از جمله برنامه های در نظر گرفته شده در این حوزه است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان