بازدید 23693

بار دیگر صفحه اینستاگرام امیر تتلو بسته شد؛ آیا او دقیقاً به دنبال همین جلب توجه است؟

یک سخنگوی فیسبوک در واکنش به احتمال تکرار این اتفاق، اطمینان خاطر داده است: «ایمنی اعضا اولویت اصلی ماست و ما محتوایی که از کودکان بهره برداری می‌کند یا آن‌ها را به خطر می‌اندازد، تحمل نمی‌کنیم. ما حساب امیر تتلو را به دلیل نقض سیاست‌های خود از کار انداختیم و او دیگر اجازه حضور در اینستاگرام را نخواهد داشت.»
کد خبر: ۹۷۴۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸ 25 April 2020

صفحه اینستاگرام امیر تتلو بار دیگر بسته شد؛ آیا او دقیقاً به دنبال همین جلب توجه است؟حساب کاربری امیر تتلو، خواننده زیرزمینی در اینستاگرام که در روزهای اخیر با انتشار استوری‌هایی رفتارهای به شدت ضداخلاقی و مستهجن را در پیش گرفته بود، با پیگیری از گروهی از فعالان فضای مجازی مسدود شد؛ اما آیا این به منزله پایان چنین فضایی است و او و امثال او دقیقاً به دنبال همین جلب توجه نیستند؟

به گزارش «تابناک»؛ پس از آنکه امیر مقصودلو، مشهور به تتلو به مستهجن‌ترین شکل ممکن درخواست ارتباط با دختران زیر سن قانون را در صفحه شخصی‌اش مطرح کرد، موجی علیه او شکل گرفت که منجر به مسدود شدن صفحه او با بیش از ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار فالور شد. همچین صفحه دوم و جایگزین تتلو که مربوط به برنامه‌ها و تصاویر کنسرت‌های او بود نیز بسته شد؛ اتفاقی که توسط مدیر برنامه‌های این خواننده زیرزمینی تایید شد. این اقدامات زشت تتلو به حدی واکنش برانگیز بود که تقریباً همه طیف‌های سیاسی داخلی و خارجی واکنش یکسانی در قبالش نشان دادند.

با این حال، این نخستین بار نیست که صفحه این شخص بسته شده و در مهرماه ۱۳۹۸ نیز صفحه اینستاگرام امیر تتلو با دو میلیون دنبال کننده و با تیک رسمی (آبی) در حالی از دسترس خارج شد که چند روز پیش رکورد کامنت در اینستاگرام با بیش از ۱۸ میلیون کامنت را شکسته بود، همان گونه که این بار رکورد تعداد حاضران در لایو اینستاگرام را شکست بود. در آن نوبت، تتلو با انتشار تصویر مستهجنی از خود در استوری حسابش و سپس نوشته‌های به شدت ضد زن، خشم عمومی را برانگیخته بود و این بار دست به عملی شنیع‌تر زد.

صفحه اینستاگرام امیر تتلو بار دیگر بسته شد؛ آیا او دقیقاً به دنبال همین جلب توجه است؟

پرسشی که در این مقطع مطرح است، اینکه آیا اساساً مسدود شدن صفحه امیر تتلو، تاثیری در توقف این اتفاقات دارد یا مدتی بعد شاهد ایجاد صفحات جدید توسط او و امثال او در شبکه‌های اجتماعی خواهیم بود و از قضا در نوبت بعدی، تعداد فالوئرهایش با رفتار خارج از عرف و به سبب این سوابق، رشد سریع‌تری خواهد داشت؟ شواهد نشان می‌دهد دیر یا زود چنین اتفاقی تکرار می‌شود و تتلو و امثال او که کم نیستند و به نوعی یک شبکه را تشکیل می‌دهند، بار دیگر دست به رفتار‌های مشابهی می‌زند.

البته یک سخنگوی فیسبوک در واکنش به احتمال تکرار این اتفاق، اطمینان خاطر داده است: «ایمنی اعضا اولویت اصلی ماست و ما محتوایی که از کودکان بهره برداری می‌کند یا آن‌ها را به خطر می‌اندازد، تحمل نمی‌کنیم. ما حساب امیر تتلو را به دلیل نقض سیاست‌های خود از کار انداختیم و او دیگر اجازه حضور در اینستاگرام را نخواهد داشت.»

با توجه به پیگیری پلیس ایران، امیر تتلو در بهمن ۱۳۹۸ در ترکیه بازداشت شد تا برای محاکمه به ایران استرداد شود، اما در نهایت با فشار‌هایی که وارد شد، این اتفاق رخ نداد و او بار دیگر آزاد شد. اکنون فعالان حقوق زنان و وکلای بین المللی به واسطه تداوم اقدامات تتلو، در پی پیگرد حقوق برای توقف او هستند، اما بعید است این تلاش‌ها نیز منجر به برخورد شدیدی با چنین شخصی شود، چرا که واکنش به چنین رفتار‌هایی در کشوری که تتلو در آن ساکن است، شدید نیست و بعید است شاهد شکل گیری کمپین و سرمایه گذاری برای برخورد با او باشیم.

موثرترین راهکار در مقابله با چنین اشخاصی، نادیده گرفتن آن‌ها و افزایش هزینه حیثیتی برای دنبال کردن چنین اشخاصی حتی به مقصود تفریح و خندیدن به امثال تتلو است. واقعیت آن است که این اشخاص صرفاً متکی به فالوئر‌هایی که بخش وسیعی‌شان صرفاً به قصد تماشای ناهنجاری‌های این اشخاص برای سرگرمی در شبکه‌های اجتماعی دنبال‌شان می‌کنند، قدرت می‌گیرند و به همین دلیل نیز هر روز رفتار‌های افراطی‌تر از خود بروز می‌دهند. حال اگر دنبال کردن چنین اشخاصی در شبکه‌های اجتماعی دون شان تلقی شود و به اطرافیان بابت دنبال کردن این قبیل اشخاص تذکر دهیم، حتماً بازار اوباش مجازی اینچنین گرم نخواهد بود.

نمونه موفق این موضوع یکی از خوانندگان زیرزمینی دیگر بود که در ابتدای سال آهنگی خوانده بود و به واسطه بدآموزی این آهنگ برای کودکان بسیاری از طیف‌ها در داخل و خارج از ایران که بعضاً تنها عقیده مشترک‌شان، عدم ترویج و بدآموزی به کودکان بود، با پخش این آهنگ مقابله کردند و قبحی که برای این آهنگ به وجود آمد باعث شد به مراتب کمتر از دیگر آهنگ‌های این خواننده لس آنجلسی دیده شود. این نوع مقابله عمومی نه تنها منجر به کاهش چنین اشخاصی می‌شود که الواتی و اوباش‌گری را به عنوان ارزش معرفی می‌کنند، بلکه منجر به تغییر رفتار خود این اشخاص نیز می‌شود، چرا که درمی‌یابند این رفتارهایشان به ریزش مخاطبان و برهم کسب‌شان منتهی می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴۷
تتلو مشکلش اینه که تربیت نشده
کسی که به راحتی به نیمی از جامعه توهین می کنه یعنی در خانواده احترام به مادر و خواهرش مرسوم نبوده
وقتی دلش حرم سرا می خواد یعنی زنها در خانواده اش حرمت و ارزشی نداشته اند و کالاهایی قابل خرید در تیراژ انبوه بوده اند
باید پدر ایشون سرزنش بشه که این چه نوع بچه تربیت کردنه !
چرا ارزش های انسانی را به فرزندش یالد نداده ؟
مادرش چرا اینقدر ضعیف و کمرنگ بوده که اجازه داده پسرش زنها را اینقدر بی ارزش ببینه
تتلو بچه ی با استعدادیه که تربیت نشده هر چند من از هنرش خوشم نمیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
تتلوها
مانند او و بد تر از او در این جامعه و کشور ، بسیار زیاد هستند
و هنوز هم حاضر به تجدید نظر نمی باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
پسر نوحم ادم بدی بود . همش به خانواده بر نمی گرده با این پیاما کاری نکنین اعضا خانوادشم سکته کنن تو ایران از سر ناراحتی. تو هر کشوری چنین موجوداتی پیدا می شن . تتلو یه انسان با استعداد ولی با عقاید کثیف و منحوسه(که حالا از اول بوده یا به این راه کشیده شده رو نمی دونم) که با ایجاد حواشی خودشو رسونده به جایی که گند ترین رکوردای جهانی رو داره می زنه
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
ایشون پدر نداشته و تو همین جامعه بزرگ شده انقدر تند نرو,موقعی که برای ارتش و هسته ای میخوند و تبلیغات رییسی بود مشکلی نداشت؟ این بلایی که سرش اوردن الان نتیجشو میبینید از کسی که تبلیغ حجاب میکرد تبدیل شده به کسی که تبلیغ مواد و فحشا میکنه نزدیکاشم اکثرا بچه های مسئولینن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
به نکته درستی اشاره کردی چون مادر ایشون هم چنین وضعیتی داشته
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
چرا تو هم مثل تتلو توهین میکنی شرایط خشن اجتماع باعث از هم پاشیدگی خانواده این شخص شده و در نتیجه از بچگی تو جامعه کار کرده و تو کوچه و بازار تربیت شده بدبخت وقت اینکه بشینه پای تربیت خانواده نداشته است و در ثانی این شخص ارزش این تبلیغ مجانی را ندارد.
بابا دست از این موجود نفرت انگیز بردارید. چرا اینقدر اخبارش را انعکاس میدهید؟ این کار جز این است که به مطرح کردنش کمک می کنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
حرف شما درسته
ولی چرا تعداد زیادی از نوجوانان ما طرفدار این شخص بی ارزش هستند ؟؟
این موضوع مهمی است که تن هر انسان عاقلی را می لرزونه
چرا ارزشهای انسانی برای این تعداد نوجوان تعریف نشده ؟؟
همه باید در مورد این موضوع بطور علمی و جدی و حساب شده با فرزندانشان صحبت کنند
این رسالت یک رسانه مثل تابناکه
این بگیرید شرش کنده بشه بره! همونجا خفش کنند!
جرا اینکار و نمی کنید! اقای رضایی یه کاری بکن!
این امیر تتلو که ما می‌بینیم ماحصل همه عقده ها و بدبختی دوران بچگیه. ایرادی نیست که این کار رو میکنه، دوران بچگی وحشتناکی داشته حالا شده این. من که بهش حق میدم . فک و فامیلی هم که نداشته یک یتیم از همه طرف یک بی انتها بدبخت خلاصه اینهم مخاطب خودش رو داره.
این سبلریتی های مجازی، از حاشیه ارتزاق میکنن. به هر قیمتی شده این کار رو میکنن. یکی با لخت دویدن وسط فینال، یکی هم مثل تتلو با ارائه نظرات و کارای عجیب و غریب. تتلو اینو خوب فهمیده و خوب هم ازش استفاده میکنه.
شحصی سرشار از عقده های پیدا و پنهان. من مطمینم این بشر سرانجام خودکشی خواهد کرد
شحصی سرشار از عقده های پیدا و پنهان. من مطمینم این بشر سرانجام خودکشی خواهد کرد
شما الافید که خبر از این آدم پخش میکنید
اگر بازم تکرار کنید به رسانه شما شک میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
علاف
اونهایی رو بگین که برای انتخابات با این آقا عکس انداخته و می خواستند رای طرفدار های ایشون رو جمع کنند
این اختلاس گر اخلاق باید به کشور عودت داده شده و مجازات شود.
این بدبختی یک ملت نیست که جراید و خبرگزاریها اسم تتلو را میتوانند بیارند ولی اسم رییس جمهوری که مقبولیت اجتماعی ک جهانی دارد را نمیتوانند بیارند.
قیافه اش مشخصه بیماری روانی دارد.
خدایا
به بندگان گمراه و گناهکارت نظری بیافکن و آنها را به راه راست هدایت کن
اتفاقااینجوری تربیت شده!قبل ازرفتنش ازایران کلی روش کارشدبابا!
این معلوم الحال مصداق بارز مفسدالارض است و حلال الدم
کاملا متن معقول و راهکار درستی ارائه دادید.
ممنونم
از شمبه موضوع تتلو و چرایی شکل گیری انرا بررسی خواهند کرد.
بابا اینو بگیرید اعدامش کنید شرش کنده شه. واسه خودشم بهتره. یا تو یه تیمارستانی جایی بستریش کنید. البته اعدام بشه بهتره. خودشم راحت میشه.
این کجاش هنرمنده بنظرم مشکلات شخصیتی دارد کلا قیافشو بااین رنگا هرکسی ببیندش چندشش میشه بابا ولش کنید حیف نیس عکس چنین شخصی نشان داده بشه آدمی که خودشو شبیه گرگ ومیش میکند به دردلای جر میخورد لطفا باهنرمند گفتن به این آدم که هرروز سروصورتشو به شکلهای مختلف در میاره به هنرمندان واقعی سرزمینم توهین نکنید این آدم به درد شخصیت های کارتونی میخورد شهدا شرمنده ایم بخاطر چه کسای خون دادین آقای تتلو خجالت بکش دست از نقاشی برکله پوچت بردارنیم کیلو باش ولی آدم باش مثلا توهنرمندی افسوس
رفتار خطرناك اين فرد است كه نياز به محاكمه قضائي دارد نه خانم گوهر خيرانديش.
هر چى بيشتر به اين بيمار روانى توجه كنيد، بيشتر خوشش مياد.
من فقط نمیدونم کی این یا رو رو برد روی ناو؟؟؟؟
هركس ازاد هر غلطي ميخاد بكنه
مياونيد شما عضو پيجش نبايد
كما اينكه من هم ازش بدم مياد

قضاوتش نكنيم
از نظر روانشناختی این موجودات تلاش میکنند عقده های سرکوب شده خود را در هر قالبی ولو با استفاده از روش های غیر اخلاقی و مستهجن جبران کنند. البته نشریات و پایگاه های خبری نیز با پرداختن به آن. خواسته و یا نادانسته به چنین رفتارهایی دامن میزنند.
من آماده ام کرونا بگیرم ولی قیافه این جانور انسان نما را نبینم
متن خوبی بود که نقدهایی بدان وارد است.شما اگر تشریف ببرید به باغ وحش معمولا جلوی قفس عجیبترین موجود ان تعداد بازدید کننده بیشتر است و اصولا ما انسانها از سر کنجکاوی به چیزهای عجیب علاقمند هستیم و بسیاری از دنبال کنندگان او بدون توجه به اینکه عاقبت کار چیست از سر کنجکاوی دنبالش میکنند و این وسط جوی ایجاد میشود که نوجوانان نابالغ که در سن حساسی هستند جو زده میشوند و فردی مثل او برایشان حکم سلطان و خدا پیدا میکند و البته در بسته دیشب هم عرض کردم او بدنبال سو استفاده از این موقعیت برای کشاندن دختران نوجوان به فحشا و تبدیل انها به معشوقه های شیوخ پولدار عرب و معرفی انها به مافیای فحشا و شرطبندی است و البته انها چنان در این برنامه خود غرق شدند که فکر نمیکردند حساب کاربری انها بخاطر ترویج فحشا در بین کودکان زیر سن قانونی بسته شود.قربانیان تتلو در اینده خود به بزرگترین مخالفین وی تبدیل خواهند شد
آیا بهتر نیست درمورد این فرد وچنین افرادی در سایت های مثل شما صحبت ویا مطلبی نوشته نشود ؟
من در تعجب هستم ، افرادی که دنبال کننده این موجود هستند چه نوع شخصیتی دارند؟
احتمالا" افرادی که منفی میدهند طرفداران او خواهند بود.
از الان بگم بابت چی منفی میدهی؟


اینها روش های است که بعضی از افراد تلاش میکنند تا به دنبال کننده آنها اضافه شود ، تلاش میکنند تا مردم را به دو گروه تقسیم کنند و بین آنها رقابت ایجاد کنند تا دنبال کننده جذب نمایند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
تو خودت با این طرز بیانت از اون هم.... چرا یک لحظه در شخصیت خود تفکر نمی کنی و متعجب نمی شی؟ مطمین باش امثال تتلو از تو باهوشترن، حداقل رگ خواب تعداد بیشتری رو پیدا می کنن. ولی وقتی با کنایه توهین می کنی، منفورتر می شی
افرادی با پتانسیل و اخلاق تتلو قبل از مطرح شدن و رشد باید شناخته شوند و از ادامه کار و رشد آنها در داخل و سپس خروج آنها جلوگیری شود تا این مشکلات فرهنگی را برای جامعه ایجاد نکنند. نباید امکانات کشور در اختیار چنین افراد مشکل داری از لحاظ روانی قرار بگیرد.
تابناک چرا منفی و مثبت ها را دستکاری می کنی یا می بندی ؟؟
از چی می ترسی ؟؟؟ تتلو ؟؟!!
دلیل بسته شدن صفحه تلگرامش تفاوت فرهنگی بود.
انسان حالش بهم می خوره میخوره چهره این روانی بی شخصیت رو نگاه کنه
اونایی هم که از این حمایت می کنند مثل خودش هستند بی خانواده ، بی ارزش، بی غیرت، دارای اختلال شخصیتی
اکثر نوجوانها و جوان ها رو به ترویج فساد و بی بندوباری دعوت می کنه
متاسفانه برخی از مربیان آموزش و پرورش البته بهتره بگم آموزش بی روش، دانش آموزان رو تشویق به گوش دادن به ترانه های مسخره ی این زالو می کنند
وقت چند میلیون خواننده سایت شما بیشتر از اون ارزش داره که از هر موجودی مطلب بفرستید روی سایت
تابناک این خبرهای سطح پایین را نزار
باطل رو رها کنید خودش نابود میشه. اینقدر بهش نپردازید و بها ندید. ی چیزیه که به زودی از بین میره. دورش تموم میشه
برای عکس انتخاباتی که خوب بود .
تتلو خیلی باهوشه میدونه چکار کنه تتلو نماینده ی بخشی از نوجوانان و جوانان ایرانه ودربین اونا طرفدار داره با انکار ویا طرد تتلو مشکل حل نخواهد شد چون امثال اون زیادن باید علت این رفتارها بررسی بشه .
هنرمند با بصیرت
شکل این فرد کفاره دارد سایت محترم تابناک لطفا حذف شود .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار