بازدید 12827

درخواست مجدد شاهزاده خانم سعودی از بن سلمان

شاهزاده بسمه بنت سعود بن عبدالعزیز بار دیگر درخواستی را برای پادشاه و ولیعهد عربستان فرستاد و خواهان آزادی‌اش همزمان با شروع ماه مبارک رمضان شد.
کد خبر: ۹۷۴۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸ 24 April 2020

به گزارش تابناک، به نوشته روزنامه القدس العربی، شاهزاده بسمه بنت سعود بن عبدالعزیز که بدون هیچ اتهامی بازداشت شده، با انتشار پیامی در سایت خود از ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و ولیعهدش محمد بن سلمان خواست تا همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان وی را آزاد کنند.

در همین راستا، یک فرد نزدیک به این شاهدخت سعودی صحت این پیام را تأیید کرد.

این فرد که به دلیل حساسیت موضوع نخواست نامش فاش شود، به خبرگزاری رویترز گفت: بسمه قرار بود که پیش از دستگیری در اواخر فوریه ۲۰۱۹ برای درمان به خارج سفر کند، اما پس از بازداشت به او اطلاع داده شد که متهم به تلاش برای جعل گذرنامه است.

این منبع در ادامه تصریح کرد: تمامی اتهامات مطرح شده علیه بسمه رفع شد، اما او همچنان به همراه دخترش که در زمان بازداشت همراهش بود، در زندان به سر می‌برد.

مقامات عربستان تا بدین لحظه هیچگونه واکنشی نسبت به این درخواست نشان نداده‌اند.

 

طبق این گزارش، در پیام این شاهدخت سعودی آمده است: "من بسمه بنت سعود هستم و از عمویم ملک سلمان و همچنین پسر عمویم محمد بن سلمان در خواست می‌کنم که من را آزاد کنند. همانطور که پیش از این گفتم من اکنون به همراه دخترم "سهود الشریف" در زندان حائر هستم و این در حالی است که وضعیتم هر روز وخیم‌تر می‌شود و ممکن است که منجر به مرگم شود. پس از درخواس اولم آزاد نشدم و درخواستم بررسی نشد و حتی مداوای مناسب صورت نگرفت."

بسمه در ادامه خطاب به پادشاه و ولیعهد عربستان نوشت: خواهش می‌کنم که من را آزاد کنید تا در کنار خانواده‌ام در ماه مبارک رمضان بهبود یابم؛ زیرا بیش از یک سال است که آنها را ندیده‌ام.

شاهزاده بسمه هفته گذشته نیز درخواستی را برای ملک سلمان بن عبدالعزیز ولیعهدش فرستاد و خواهان آزادی‌اش شد، اما این درخواست مورد توجه مقامات عربستان قرار نگرفت.

طبق اعلام خانواده این شاهزاده سعودی، وی از مشکلات جسمانی از جمله مشکل ریه و قلب رنج می‌برد و احتمال مبتلا شدنش به کرونا بالاست.

محمد بن سلمان می‌خواهد جلوی هرگونه مانعی را که چالشی برای رسیدن وی به کرسی پادشاهی باشد، بگیرد.

شاهزاده بسمه از جمله کسانی است که خواهان تغییر اجتماعی در عربستان هستند. وی یکی از اصحاب رسانه است که درباره حقوق زنان می‌نوشت و کتابی در این باره نگاشته است.

منبع: ایسنا
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل