بازدید 3775
پیش‌بینی بنک‌آو امریکا؛

طلا مستعد رسیدن به ۳ هزار دلار

«بنک‌آوامریکا» با افزایش ۵۰ درصدی پیش بینی خود از قیمت طلا در مقایسه با رکورد فعلی، از جهش هر اونس طلا به ۳ هزار دلار خبر داد.
کد خبر: ۹۷۴۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶ 23 April 2020

«بنک‌آوامریکا» با افزایش ۵۰ درصدی پیش بینی خود از قیمت طلا در مقایسه با رکورد فعلی، از جهش هر اونس طلا به ۳ هزار دلار خبر داد.

به گزارش ایبِنا از بلومبرگ بیزینس، بنک‌آو امریکا در گزارشی تحت عنوان «فِد نمی‌تواند طلا چاپ کند» این پیش‌بینی را مطرح کرده است.

همزمان با اقدامات گسترده مالی و محرک‌های پولی هنگفت عرضه شده از سوی سیاستگذاران اقصی نقاط جهان در راستای تقویت اقتصاد آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا، این بانک پیش بینی‌ قبلی خود را از قیمت طلا در ۱۸ ماه آتی، از دو به سه هزار دلار افزایش داد.

«مایکل ویدمور» و «فرانسیسکو بلانش» تحلیلگران بازار در این گزارش آورده اند: همزمان با کاهش شدید رشد اقتصادی، هزینه‌های مالی افزایش می‌یابد و ترازنامه های بانک های مرکزی دو برابر شده و در نتیجه پول بی‌پشتوانه تحت فشار قرار می‌گیرد.

پیش بینی بنک‌آو امریکا از قیمت طلا در سال جاری به طور میانگین یک هزار و ۶۹۵ دلار به ازای هر اونس و برای سال آینده ۲ هزار و ۶۳ دلار به ازای هر اونس است.

طلا در سپتامبر ۲۰۱۱ رکورد ۱۹۲۱.۱۷ دلار را به ثبت رساند.

هر اونس طلا امروز (سه‌شنبه) به قیمت یک هزار و ۶۷۸ دلار معامله شد و در سال جاری رشد ۱۱ درصدی را تجربه کرده است.

بنک‌آو امریکا در ادامه این گزارش اعلام کرده است که «مطمئنا دلار قدرتمند، تعدیل نوسان بازار مالی و کاهش تقاضای جواهرآلات در هند و چین همچنان می‌تواند برای طلا باد مخالف و مضر باشد اما ورای عوامل سنتی دخیل در عرضه و تقاضای طلا، رکود مالی در مقیاسی چشمگیر بازگشته است.‌»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار