بازدید 13203
پیمانه اقتصادی

پیش بینی گازپروم روسیه از قیمت طلای سیاه در ۲۰۲۰/ قیمت کالا‌های اساسی ویژه ماه رمضان اعلام شد/ خسارت ۳۱۴ میلیارد دلاری کرونا به صنعت هواپیمایی جهان / اوضاع اقتصادی کشور‌ها امسال چطور خواهد بود؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون نرخ نفت خام سنگین ایران ۴۶ دلار کاهش یافت، صندوق بین‌المللی پول: در حال بررسی درخواست وام ایران هستیم، ایرانی‌ها کماکان بزرگترین خریداران ملک در ترکیه هستند، تمدید تعطیلی کارخانه سوبارو در آمریکا و پیش بینی تولید گندم با بارش‌های بهاره را در بر دارد.
کد خبر: ۹۷۲۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴ 16 April 2020

پیش بینی گازپروم روسیه از قیمت طلای سیاه در ۲۰۲۰/ قیمت کالا‌های اساسی ویژه ماه رمضان اعلام شد/ خسارت ۳۱۴ میلیارد دلاری کرونا به صنعت هواپیمایی جهان/ اوضاع اقتصادی کشور‌ها امسال چطور خواهد بود؟تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون نرخ نفت خام سنگین ایران ۴۶ دلار کاهش یافت، صندوق بین‌المللی پول: در حال بررسی درخواست وام ایران هستیم، ایرانی‌ها کماکان بزرگترین خریداران ملک در ترکیه هستند، تمدید تعطیلی کارخانه سوبارو در آمریکا و پیش بینی تولید گندم با بارش‌های بهاره را در بر دارد.

پیش بینی گازپروم روسیه از قیمت طلای سیاه در ۲۰۲۰

الکساندر دیوکوف، مدیرعامل شرکت گازپروم نفت روسیه  اعلام کرد: چنانچه ایالات‌ آمریکا به محدودیت‌های سفر به این کشور پایان دهند، قیمت نفت می‌تواند تا پایان امسال ۴۰ تا ۴۵ دلار برای هر بشکه برسد. این سناریویی خوش‌بینانه است که بهبودی نسبتاً سریع فعالیت اقتصادی در نیمه دوم سال را مدنظر قرار می‌دهد. اکنون نمی‌توان پیش‌بینی کرد تقاضای نفت چه سرانجامی خواهد داشت و انتظار افزایش شدید قیمت غیرواقعی است. دیوکوف در پاسخ به پرسشی درباره توافق اوپک پلاس که این بار دیگر تولیدکنندگان از جمله برزیل، نروژ و ایالات متحده هم به آن پیوستند، گفت: هنوز خیلی زود است بگوییم این توافق موفقیت‌آمیز بوده یا خیر. وی اظهار کرد: کاهش تولید برای همه تولیدکنندگان ضروری است.

نرخ نفت خام سنگین ایران ۴۶ دلار کاهش یافت

به نقل از مدیریت امور اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت، قیمت نفت خام سنگین ایران در هفته منتهی به ۱۰ آوریل (۲۳ فروردین‌ماه ۹۹) نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۶ دلار و ۹ سنت به ازای هر بشکه کاهش یافت. قیمت نفت خام سنگین ایران در هفته منتهی به ۱۰ آوریل امسال ۲۱ دلار و ۸۹ سنت برای هر بشکه بوده است. در میان نفت خام‌های سبد نفتی اوپک، قیمت نفت خام سنگین ایران کمترین کاهش و قیمت نفت خام زفیرو گینه با کاهش ۵۴ دلار و ۹۴ سنت بیشترین کاهش را نسبت به دهم آوریل پارسال به خود اختصاص دادند.

صندوق بین‌المللی پول: در حال بررسی درخواست وام ایران هستیم

یک مقام ارشد صندوق بین‌المللی پول روز چهارشنبه گفت، در حال بررسی درخواست ایران برای دریافت وام ۵ میلیارد دلاری از این صندوق است. رویترز روز چهارشنبه به نقل از یک مقام ارشد صندوق بین‌المللی پول نوشت این نهاد بین‌المللی هنوز در حال ارزیابی درخواست ایران برای دریافت وام اضطراری ۵ میلیارد دلاری است و رسیدگی به این موضوع به دلایل مختلف از جمله تعامل اندک میان این سازمان و تهران مسئله‌ای زمان‌بر است. «جیهاد آزور»، مدیر اداره امور خاورمیانه و آسیای مرکزی در صندوق بین‌المللی پول گفت: «ما درخواستی برای کمک دریافت کرده‌ایم و از آنجا که اخیراً تعاملات اندکی با ایران داشته‌ایم، روند دریافت اطلاعات مورد نیازمان برای ارزیابی این درخواست زمان‌بر است.» وی در ادامه گفت: «تمام اعضای این صندوق، مشروط به رعایت قوانین و مجوز هیئت رئیسه از حقوق یکسانی برای دسترسی به منابع مالی و سایر منابع برخوردارند.»

این در حالی است که دولت آمریکا اعلام کرده مخالف اعطای این وام به ایران از سوی صندوق بین‌المللی پول است. «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا در تازه‌ترین اظهارنظر در این خصوص روز سه‌شنبه از تلاش کشورش برای سنگ‌اندازی در اعطای وام توسط صندوق بین‌المللی پول به ایران دفاع کرد. وزیر خارجه آمریکا با اشاره به درخواست ایران برای اخذ وام ۵ میلیارد دلاری از صندوق بین‌المللی پول گفت: «الان وقت رساندن پول نقد به دست رژیم ایران نیست. فایده‌ای نخواهد داشت.» /فارس

ایرانی ها کماکان بزرگترین خریداران ملک در ترکیه هستند!

به دنبال شیوع کرونا در ترکیه، تمایل اتباع خارجی برای خرید خانه در ترکیه کاهش داشته است؛ به گونه ای که طبق اعلام مرکز آمار این کشور، در سه ماهه نخست امسال، میزان خرید خانه توسط اتباع خارجی با هدف اخذ اقامت و شهروندی ترکیه نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد کاهش داشته و به ۳۰۳۶ مورد رسیده است. به گفته مرکز آمار ترکیه، طی این مدت اتباع ایرانی با خرید ۴۶۵ خانه بزرگ‌ترین گروه خریدار مسکن ترکیه بوده‌اند و عراقی ها با ۴۲۶ واحد، روس‌ها با ۲۲۷ واحد، افغان‌ها با ۱۸۴ واحد و فلسطینی ها با ۱۱۹ واحد به ترتیب دومین تا پنجمین گروه بزرگ خریدار مسکن در ترکیه بوده اند. در سه ماهه نخست امال ۳۴۱ هزار و ۳۸ مورد انتقال ملک در ترکیه به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۳۳ درصد افزایش پیدا کرده است. ۱۰۷ هزار و ۴۳۲ خانه از خانه های فوق نوساز بوده اند. به نقل از ایسنا، استانبول کماکان اصلی‌ترین مقصد خرید ملک در ترکیه  بوده است، به گونه ای که ۱۸.۳ درصد کل املاک (معادل ۱۹ هزار و ۸۴۶ دستگاه) از خانه‌های خریداری شده مربوط به استانبول بوده است. پس از این شهر، آنکارا با ۱۲ هزار و ۴۰۹ واحد و ازمیر با ۷۱۳۱ واحد در رده‌های دوم و سوم قرار گرفته اند.

قیمت کالا‌های اساسی ویژه ماه رمضان اعلام شد

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدگنندگان قیمت کالاهای اساسی ویژه ماه رمضان را اعلام کرد و گفت: این سازمان در آستانه ایام ماه مبارک رمضان، طرح نظارتی ویژه این ماه را اجرا می‌کند. 

تابش تاکید کرد: ستاد تنظیم بازار تمهیدات گسترده‌ای برای تأمین کالا از محل ذخایر انجام اندیشیده که نحوه اقدام و برنامه‌ریزی مربوط طی بخشنامه‌هایی به استان‌ها ابلاغ شده است. در همین راستا، عرضه ۵۰ هزار تن برنج هندی با قیمت حداکثر ۸ هزار تومان، و به همین میزان شکر با قیمت حداکثر ۵ هزار و ۹۰۰ تومان و ۲۵ هزار تن مرغ منجمد با قیمت حداکثر ۱۲ هزارت ومان، بیش از ۱۵ هزار تن گوشت قرمز منجمد با قیمت مصوب حداکثر ۴۲ هزار تومان، ۵۰ هزار تن روغن خام برای تولید انواع روغن نباتی در سقف قیمت مصوب و ۱۰۰ هزار تن انواع خرمای مضافتی و کبکاب که با توجه به نوع، کیفیت، وزن بسته بندی و سایر مشخصه‌های آن توسط کارگروه تنظیم بازار استان قیمت گذاری و عرضه می‌شود.

خسارت ۳۱۴ میلیارد دلاری کرونا به صنعت هواپیمایی جهان

زمین‌گیر شدن ایرلاین‌های هواپیمایی جهان به دلیل اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در جهان خسارت‌های بی‌سابقه‌ای را به شرکت‌های هواپیمایی وارد کرده است. اتحادیه بین المللی حمل و نقل هوایی هشدار داد که ادامه توقف پرواز‌ها خسارات‌ زیانباری را به این شرکت‌های هواپیمایی وارد می‌کند. این اتحادیه بین المللی در جدیدترین ارزیابی‌های خود ضمن تجدیدنظر در باره ارزیابی‌های قبلی میزان خسارت به صنعت هواپیمایی جهان از ۲۵۲ میلیارد دلار به ۳۱۴ میلیارد دلار افزایش داد.

اتحادیه بین المللی حمل و نقل هوایی با بیان اینکه محدودیت‌های مسافرت هوایی بین المللی ادامه‌دار خواهد بود، گفت: در حال حاضر مسافرت‌های هوایی نسبت به ماه ژانویه ۸۰ درصد افت کرده و پیش بینی می‌شود که درآمد بلیت‌های هواپیمایی در سال جاری ۵۵ درصد افت داشته باشد. الکساندر دجونیاک، رئیس اتحادیه بین المللی حمل و نقل هوایی اضافه کرد: لازم است دولت‌ها مساله پرواز‌های هوایی را در کانون توجهات خود قرار دهند، چون شرکت‌های هواپیمایی برای جلب اعتماد دوباره مسافران خود نیاز ضروری به این کار دارد. رئیس اتحادیه بین المللی حمل و نقل هوایی پیش بینی کرد بازگشایی پرواز‌های داخلی در سه ماهه سوم امسال یعنی جولای تا سپتامبر ۲۰۲۰ اجرایی شود. وی همچنین خاطرنشان کرد: برگشت دوباره پرواز‌ها به سطح بین المللی هم چنان یک مشکل اساسی است.

پیش بینی تولید گندم با بارش های بهاره

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: سطح کشت گندم حدود ۶ میلیون هکتار است که حدود دو میلیون هکتار آن به صورت گندم آبی و چهار میلیون هکتار گندم به صورت دیم کشت می‌شود و می‌توان گفت که دو سوم سطح کشت گندم کشور با آب سبز (آب باران)  تامین و آبیاری می‌شود. اسفدیاری پور ادامه داد: برآورد اولیه با توجه به شرایط مطلوب سال جاری، حدود ۱۴ میلیون تن تولید گندم در کشور  است.

اوضاع اقتصادی کشور‌ها امسال چطور خواهد بود؟

صندوق بین المللی پول در گزارش جدید خود از چشم انداز اقتصادی جهان پیش بینی کرد متوسط رشد اقتصادی امسال تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا و تعطیلی گسترده کسب و کار به منفی سه درصد برسد؛ هر چند رشد بیشتر کشورها در سال جاری احتمالا منفی خواهد بود، برخی کشورها آسیب بسیار بیشتری از کرونا متحمل خواهند شد.

پایین ترین رشدهای اقتصادی

۱- ونزوئلا

رشد اقتصادی پیش بینی شده برای سال جاری توسط صندوق: منفی ۱۵ درصد

۲- سان مارینو

رشد اقتصادی پیش بینی شده برای سال جاری توسط صندوق: منفی ۱۲.۲ درصد

۳- لبنان

رشد اقتصادی پیش بینی شده برای سال جاری توسط صندوق: منفی ۱۲ درصد

۴- یونان

رشد اقتصادی پیش بینی شده برای سال جاری توسط صندوق: منفی ۱۰ درصد

۵- ایتالیا

رشد اقتصادی پیش بینی شده برای سال جاری توسط صندوق: منفی ۹.۱ درصد

۶- کرواسی

رشد اقتصادی پیش بینی شده برای سال جاری توسط صندوق: منفی ۹ درصد

بالاترین رشد های اقتصادی

۱- اتیوپی

رشد اقتصادی پیش بینی شده برای سال جاری توسط صندوق: ۳.۲ درصد

۲- اوگاندا

رشد اقتصادی پیش بینی شده برای سال جاری توسط صندوق: ۳.۵ درصد 

۳- سنگال

رشد اقتصادی پیش بینی شده برای سال جاری توسط صندوق: ۳ درصد

۳- ویتنام

رشد اقتصادی پیش بینی شده برای سال جاری توسط صندوق: ۲.۷ درصد

۴- ساحل عاج

رشد اقتصادی پیش بینی شده برای سال جاری توسط صندوق: ۲.۷ درصد

رشد اقتصادی دیگر کشورها

۱-آمریکا

رشد اقتصادی پیش بینی شده برای سال جاری توسط صندوق: منفی ۵.۹ درصد

۲- کانادا

رشد اقتصادی پیش بینی شده برای سال جاری توسط صندوق: ۶.۲ درصد

۳- چین

رشد اقتصادی پیش بینی شده برای سال جاری توسط صندوق: ۱.۲ درصد

۴- هند

رشد اقتصادی پیش بینی شده برای سال جاری توسط صندوق: ۱.۹ درصد

۵- ژاپن

رشد اقتصادی پیش بینی شده برای سال جاری توسط صندوق: منفی ۵.۲ درصد

۶- کره جنوبی

رشد اقتصادی پیش بینی شده برای سال جاری توسط صندوق: منفی ۱.۲ درصد

۷- استرالیا

رشد اقتصادی پیش بینی شده برای سال جاری توسط صندوق: منفی ۶.۷ درصد

۸- سوییس

رشد اقتصادی پیش بینی شده برای سال جاری توسط صندوق: منفی ۶ درصد

۹- انگلیس

رشد اقتصادی پیش بینی شده برای سال جاری توسط صندوق: منفی ۶.۵ درصد

۱۰- هلند

رشد اقتصادی پیش بینی شده برای سال جاری توسط صندوق: منفی ۷.۵ درصد

۱۱- آلمان

رشد اقتصادی پیش بینی شده برای سال جاری توسط صندوق: منفی ۷ درصد

۱۲- فرانسه

رشد اقتصادی پیش بینی شده برای سال جاری توسط صندوق: منفی ۷.۲ درصد

تمدید تعطیلی کارخانه سوبارو در آمریکا

شرکت خودروسازی سوبارو ژاپن به تازگی اعلام کرد، تعطیلی کارخانه خود در ایندیانا آمریکا را تا هشتم ماه می تمدید می‌کند. دلیل این تصمیم نیز کاهش تقاضا برای خودرو و مشکلات ایجاد شده در زنجیره تامین خودروسازان به دلیل شیوع ویروس کرونا است. سوبارو تاکید کرد، برنامه دارد تا تولید خود را از یازدهم ماه می از سر بگیرد. بسیاری از خودروسازان بزرگ جهانی دیگر نیز ابراز امیدواری کرده‌اند که بتوانند فعالیت خود را در ایالات‌متحده از چهارم می از سر بگیرند. با این حال، برخی دیگر از مدیران حوزه خودروسازی معتقدند که آغاز فعالیت خودروسازان در آمریکا حداقل تا اواسط مه میسر نخواهد بود و البته باید تدریجی انجام شود. شرکت‌های خودروسازی مانند فورد، جنرال‌موتورز، فیات‌کرایسلر و حتی لوکس‌سازان ایتالیایی نظیر فراری و لامبورگینی نیز اکنون به دلیل اعمال پروتکل‌های ایمنی دولت‌ها، اغلب با تعطیلی واحدهای تولیدی خود مواجه شده‌اند. ارزش سهام این شرکت‌ها نیز طی روزهای گذشته سقوط محسوسی داشته است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۷
۲۰۰ میلیارد دلار طبق گفته رییس جمهور (دهم دیماه ۹۸) خسارت سالیانه دشمنی با آمریکاست! یعنی هر ایرانی سالی ۲۵۰۰ دلار معادل حدود ۴۰ میلیون تومان از دست میده، خیلی ها به این پول نیاز صددرصد دا رند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
فدای اهداف بلند و اقازاده ها تو هلند
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
تازه تو این محاسبه میدانهای مشترک گاز و نفت توسط همسایگان لحاظ نشده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
دویست میلیارد دلار خسارت یک ملت هشتاد میلیونی
امسال اوضاع بسیارعالی وبینظیر خواهدبود
فقر و بیکاری کاملا ریشه کن خواهدشد
رشدافتصادی ۱۰ برابر میشود
شاخص بورس به ۲۰۰ میلیون واحدخواهدرسید
نرخ تورم منفی خواهدشد
فیمت دلار به زیر هزارتومان کاهش خواهد یاغت وسکه هم بشدت افت حواهدکرد وهمینطور مسکن
وهمه باهم اواز من چقدر خوشبختم را خواهند سرود
معلمان عزیز شما نان در خون ما کارگران میزنید و می‌خورید دولت از دستمزد ما کارگران کم میزاره،
قرضش به تامین اجتماعی را نمی‌دهد تا شما در خانه استراحت کنید و حقوق بگیرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
تو هم لطف کن مدرسه ها که باز شد به جای اینکه بچه هاتو بفرستی جایی که افراد خونخوار هستند ، نگه دار تو خونه تا اوناهم مثل تو روشنفکر و با سواد بار بیان .
یک معلم
| United States of America |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
کارگر عزیز چه خبرازبچه داری خداوکیلی درایام تعطیلات چندباربرای سروکله زدن بابچه ها باحاج خانم منزل دعوا کردی؟البته شمامقصرنیستید مقصراونایی هستن که
فقط کوچکترین افزایش حقوقرمعلمان رارسانه ای می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
برادر زخم نزن
تن مامعلمان دیگه جای سالمی نداره
شكر خدا اقتصاد ي نداريم كه صدمه ببيند همين عدس را قبل عيد گرفتم 11هزار تومان ديروز گرفتم 21 هزار تومان نه كنترلي نه مسوليتي انوقت كدام اقتصاد ضربه ميبيند تحريمها10 درصد سو مسوليت 90 درصد
شرم بر روسیه

ننگ بر چین

تابناک کمتر سانسور کن
سال ۹۹ را با جهش سانسور آغاز کردی . حواست هست ؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
پوتین به این خوبی
با فروش نفت به قیمت ۵ دلار. فقط ۵ دلار همه مردم ایران غنی و فقیر می توانند زندگی لاکچری داشته باشند. اما به شرط

تبت یدی ابی لهب وتب
امیر حسین رستمی تو تلویزیون ایران گفته که مردم ایران پول ندارند که به مواد غذایی در فروشگاه مثل جهان متمدن غرب حمله ور بشند
اما پول خرید املاک در ترکیه، بالاترین نرخ جراحی زیبایی بینی و سمافرت به تکریه و ... را زیاد دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
مردم ایران خیلی زیادن
تو دوتا خیابون و یه خبر جا نمیشن اخوی جوگیر نشو
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
عمو جون اونی که پول داره و ملک ترکیه میخره جزو ارباباست نه عموم رعیت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
خوابی محمد جان ؟
پاشو یه مشت آب بزن توی صورتت
علي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
اقا محمد چند روزي هست كه جهت كمك به خانواده هامستمند وامار گيري سري به بعضي از خانه ها زدم به خدا قسم از غم غصه افسردگي گرفته ام خواب خوراك ندارم وضعيت خيلي ها وخيم تر ازاني هست كه فكر بكنيد
رشد اقتصادی ایران رو سانسور کردید ؟!!!!!!! به من چه که آمریکا و چین و اتیوپی و لبنان و .... اینها چنده .. چرا شما مال ایران و سانسور کردید؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
یا روش نشده یا اجازه نداشته
من نمیفهمم در حالیکه بودجه با صادرات یک میلیون بشکه نفت ۵۰ دلاری بسته شده چطور با فروش۲۰۰ هزار بشکه نفت ۲۰ دلاری روحانی اینقدر وضعو خوب می بینه مگر اینکه خودشو به بی خیالی زده باشه
رشد اقتصادی ایران رو هم حدود -۶ پیشبینی کرده
اگه رشداقتصادی ایران راتابناک ميزد
کارمندها ی تابناک هم بایدمثل مابدبخت بیچاره هامی رفتند
دستفروشی
صددرصد سایت تابناک رامیبستند
خداکنه بااین وام ۵میلیارددلارموافقت نشه!چون هرچه که باشه وام دیگه ‌قرض حساب میشه و چون واقعا مقصدمصرف این پول طبق سابقه ملت ایران نمیباشدچراباید ملت زیرباراین قرض بروند؟؟
اینجانب سرپرست خانوار چهارنفری از وزارت رفاه شکایت دارم که چرا یارانه اعضای خانواده بنده را از مهر ماه 94 قطع نموده اند و پس از چند بار اعتراض بنده به صورت حضوری و غیر حضوری ، اعلام نموده اند که چون اینجانب در تهران دارای آپارتمان می باشم یارانه خانوار را قطع کرده اند . آیا اینجانب که معلم بازنشسته هستم و دارایی من همین یک آپارتمان می باشد پس از سی سال معلمی دارایی زیادی محسوب می شود و جزء ثروتمندان محسوب می شوم ؟ در ضمن قبل از انتخابات پیامکی از ستاد هدفمند کردن یارانه ها ارسال شد که یارانه شما به اشتباه قطع شده و وصل خواهد شد اما تاکنون هیچ خبری نشده است . آیا این انصاف است ؟ آیا این عدالت است ؟ خواهشمندم پیگیری و رسیدگی نمایید.
فروش نفت در این مقطع زمانی فقط پول مفت ریختن به مفت خوران بین المللی با داشتن انبارهای بسیار گسترده است. انها در این مقطع زمانی نفت 20 دلاری خریده و پولی هم پرداخت نمی کنند چند ماه بعد به 3 یا 4 برابر قیمت فروخته و بیلیون ها دلار سود می برند. بیشتر این شرکت ها اروپایی یا امریکایی هستند. یک سری شرکت های حاشیه خلیج فارس هم چند مدتی است به این گروه پیوسته و نفت مفت می برند و سود های میلیارد دلاری می کنند.
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
نوش جونشون میتونی شما هم انجام بده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست