بازدید 16261
پیمانه اقتصادی

عقب نشینی دلار از مرز ۱۶ هزار تومان / همتی: نرخ دلار نسبت به اردیبهشت ۹۸ تغییری نکرده است / جمع آوری ۷ هزار میلیارد تومان نقدینگی با عرضه اولیه امروز / وام ۳ میلیارد یورویی برای یک شرکت ورزشی / فروش گوشت ۴۲ هزار تومانی ویژه ماه رمضان

این پیمانه تیتر‌هایی همچون افزایش سقف ذخیره سهمیه بنزین در کارت سوخت، جهش ۱۹ هزار واحدی نماگر بورس تهران، تداوم تاثیرگذاری کرونا بر بازار‌های مالی، قیمت سکه در بازار تعطیل امروز، قیمت جهانی طلا کاهش یافت، اصلاح تصویب‌نامه خرید تضمینی گندم و زیان فورد از کرونا را در بر دارد.
کد خبر: ۹۷۲۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰ 15 April 2020

عقب نشینی دلار از مرز ۱۶ هزار تومان/ همتی: نرخ دلار نسبت به اردیبهشت ۹۸ تغییری نکرده است/ جمع آوری ۷ هزار میلیارد تومان نقدینگی با عرضه اولیه امروز/ وام ۳ میلیارد یورویی برای یک شرکت ورزشی/ فروش گوشت ۴۲ هزار تومانی ویژه ماه رمضانتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون افزایش سقف ذخیره سهمیه بنزین در کارت سوخت، جهش ۱۹ هزار واحدی نماگر بورس تهران، تداوم تاثیرگذاری کرونا بر بازار‌های مالی، قیمت سکه در بازار تعطیل امروز، قیمت جهانی طلا کاهش یافت، اصلاح تصویب‌نامه خرید تضمینی گندم و زیان فورد از کرونا را در بر دارد.

افزایش سقف ذخیره سهمیه بنزین در کارت سوخت

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در اطلاعیه شماره ١۴ خود اعلام کرد که سقف ذخیره سهمیه بنزین در کارت‌های هوشمند سوخت برای خودرو‌های شخصی و موتورسیکلت از ۶ ماه به ۹ ماه افزایش یافت. از ابتدای طرح سهمیه بندی بنزین در آبان ماه ۹۸ امکان ذخیره بنزین در کارت‌های هوشمند سوخت مالکان خودرو‌های شخصی و موتورسیکلت به مدت شش ماه تعیین شده بود که بر این اساس، سه ماه دیگر افزایش و مجموعا به ۹ ماه تغییر یافت. در این اطلاعیه تاکید می‌شود، میزان سهمیه ماهیانه برای خودرو‌های شخصی بنزین‌سوز ۶۰ لیتر، دوگانه‌سوز ۳۰ لیتر و موتورسیکلت‌ها ۲۵ لیتر است.

جهش ۱۹ هزار واحدی نماگر بورس تهران

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۱۹۳۵۳ واحدی معادل ۳.۰۹ درصد به رقم ۶۴۵ هزار و ۷۶۲ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد ۱۸۶ واحدی به رقم ۸ هزار و ۱۸۳ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۵۱۵۷ واحدی معادل ۳.۰۹ درصد به رقم ۱۷۲ هزار و ۷۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۶۴۰۶ واحدی معادل ۲.۹۲ درصد، عدد ۲۲۵ هزار و ۵۵۸ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۴۲۶۰ واحدی معادل ۲.۹۲ درصد به رقم ۱۵۰ هزار و ۱۰ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۷۲۵۱ واحد افزایش معادل ۳.۴۶ درصد را رقم زد و به سطح ۸۲۲ هزار و ۷۲۴ واحد رسید. .شاخص بازار اول با ۱۳۷۹۲ واحد افزایش معادل ۳.۱۴ درصد به رقم ۴۵۳ هزار و ۷ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۴۰۵۹۰ واحد افزایش معادل ۳.۰۲ درصد همراه بود و عدد یک میلیون و ۳۸۶ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

عقب نشینی دلار از مرز ۱۶ هزار تومان/ همتی: نرخ دلار نسبت به اردیبهشت ۹۸ تغییری نکرده است/ جمع آوری ۷ هزار میلیارد تومان نقدینگی با عرضه اولیه امروز/ وام ۳ میلیارد یورویی برای یک شرکت ورزشی/ فروش گوشت ۴۲ هزار تومانی ویژه ماه رمضان

جمع آوری ۷ هزار میلیارد تومان نقدینگی با عرضه اولیه امروز

علی صحرایی، مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران در حاشیه مراسم عرضه اولیه شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی گفت: امروز شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی ۸ میلیارد سهم با کشف قیمت ۸۶۰ تومان عرضه کرد و با این عرضه ۷ هزار میلیارد تومان نقدینگی از بازار جمع اوری شد.

تداوم تاثیرگذاری کرونا بر بازارهای مالی

روز چهارشنبه، علی‌رغم اینکه برخی از مناطق اروپا، برداشتن محدودیت‌های مربوط به ویروس کرونا را آغاز کرده‌اند، سهام این قاره سقوط کرد. شاخص بورس گسترده اروپا، پن‌یوروپین استاکس ۶۰۰، با سقوط ۱ درصدی همراه شد. این در حالی اتفاق افتاد که زیرشاخص نفت و گاز بیش از ۳.۴ درصد سقوط کرد. حال‌وهوای سرمایه‌گذاران پس از آن بدتر شد که صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد کشورهای جهان با بدترین رکود خود از زمان رکود و ناامیدی بزرگ اقتصادی سال ۱۹۳۰ تا کنون روبه رو خواهند شد. تا ساعت ۱۳:۱۵ به وقت تهران، که ساعات اولیه معاملات اروپایی به حساب می‌آید، داکس آلمان ۱.۵ درصد، فوتسی انگلیس ۱.۴۳ درصد و کاک فرانسه ۱.۴۶ درصد سقوط کردند، در حالی که فوتسی میلان ایتالیا ۱.۵۱ درصد از ارزش خود را از دست داد. در بازارهای آسیایی تغییرات کمتر بود؛ نیکی ژاپن ۰.۴۵ درصد افت کرد، در حالی که کامپوزیت شانگهای چین ۰.۵۷ درصد پایین آمد. شاخص هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۱.۱۹ درصد سقوط کرد، در حالی که ای‌اس‌اکس استرالیا با افت ۰.۳۹ درصدی روبه رو شد. کوسپی کره‌جنوبی امروز به علت انتخابات پارلمانی تعطیل بودند.

عقب نشینی دلار از مرز مقاومتی ۱۶ هزار تومانی

هر اسکناس دلار آمریکا امروز در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ ۱۵۵۰۰ تومان از مردم خریداری و بدون تغییر نسبت به روز قبل، به نرخ ۱۵۶۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد. همچنین هر اسکناس یورو به نرخ ۱۶۹۰۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۷۰۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد که نسبت به روز گذشته، بدون تغییر است. ثبات قیمت در صرافی‌های بانکی در حالی است که در بازار آزاد در شرایطی که با افت تقاضا همراه شده است، هر اسکناس دلار آمریکا در ادامه روند نزولی روز گذشته، امروز وارد کانال پانزده هزار تومانی شده و در حال حاضر به نرخ ۱۵۹۵۰ تومان فروخته می‌شود.

همتی: نرخ دلار نسبت به اردیبهشت ۹۸ تغییری نکرده است

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: ما کار خود را می کنیم. دو سال است که ما با بازار زندگی می کنیم و بازار نوسان دارد. اردیبهشت پارسال نرخ ارز ۱۵ هزار و ۲۰۰ بود؛ میانگین اردیبهشت ۱۴۹۰۰بوده است و به تدریج در ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسید و بعد از بنزین و سایر حوادث کشور، ارز به کانال ۱۵ هزار تومان بازگشت. امروز صرافی بانکها ۱۵۵۰۰ تومان بود و این رقم نسبت به اردیبهشت تغییری نکرده است. همتی گفت: احساس ما این است که مشکلی در بازار ارز نداریم، تحت کنترل است، ولی به هر حال نوساناتی ممکن است به دلیل جوهایی که ایجاد می کنند، داشته باشد. وی افزود: من نگفتم کسی ارز نخرد، ولی گفتم که به ریسک آن توجه کنید. بازار ارز ریسک دارد اگر یکباره اثر روانی یکی از منابع آزادشده بلوکه شده اثر کاهشی بر نرخ ارز داشته باشد، مردم ضرر می کنند.

قیمت سکه در بازار تعطیل امروز

به دلیل تعطیلی واحدهای صنف طلا و جواهر، قیمت اعلام شده برای طلا و انواع سکه در این روزها بر اساس محاسبه نرخ دلار و قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی انجام می‌شود.

قیمت سکه طرح جدید در معاملات بازار آزاد تهران به ۶ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان رسید. قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۶ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۳ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۹۸۰ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۶۳۹ هزار و ۹۲۳ تومان است.

قیمت جهانی طلا کاهش یافت

قیمت طلا پس از اینکه روز گذشته به بالاترین رقم در هفت سال گذشته رسید، در معاملات امروز کاهش یافت؛ اما نگرانی از رکود اقتصادی عمیق به علت شیوع ویروس کرونا مانع کاهش بیشتر قیمت‌ها شد. هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با ۳.۵۵ دلار کاهش ۱۷۲۳.۴۲ دلار فروخته شد. قیمت طلا در دیروز ۱.۹ درصد افزایش یافت و به بالاترین رقم از نوامبر ۲۰۱۲ برابر با ۱۷۴۶.۵۰ دلار رسید. جفری هالری، تحلیلگر بازار طلا در این رابطه نوشت: «طلا در حال محکم کردن افزایش‌های خود در بالاترین میزان است... اما بلاتکلیفی بسیاری در جهان وجود دارد و بیشتر این اطلاعات متناقض طلا را تقویت می‌کند.»

اصلاح تصویب‌نامه خرید تضمینی گندم

بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه، هیات وزیران با توجه به تثبیت قیمت فروش گندم بابت مصارف نانوایی‌های آزادپز در سال ۱۳۹۹ ضمن اصلاح مصوبه خرید تضمینی گندم، قیمت فروش گندم از سوی شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران برای مصارف نانوایی‌های آزادپز را با نرخ یارانه‌ای را تصویب کرد؛ بنابراین، قیمت فروش گندم از سوی شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران بابت مصارف صنف و صنعت به ازای هر کیلوگرم ۲۷ هزار ریال بوده و خرید مستقیم گندم کشاورزان از سوی بخش خصوصی بابت تامین نیازهای صنف و صنعت منوط به ثبت آن در سامانه شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران مجاز است. همچنین به موجب این اصلاحیه، قیمت فروش گندم بابت نان آزادپز عیناً مطابق قیمت سال ۱۳۹۸ خواهد بود.

عرضه گوشت ۴۲ هزار تومانی برای ماه رمضان

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با بیان اینکه ستاد تنظیم بازار همیشه یک هفته مانده به ماه مبارک رمضان، مصوباتی در دستور کار دارد، اظهار کرد: امسال ستاد تنظیم بازار مصوبه ای داشت که بر مبنای آن نیاز هر استان به اقلامی چون شکر، برنج، روغن، گوشت مرغ و گوشت قرمز در حجم مختلف با توجه به نسبت جمعیتی هر استان مشخص و ابلاغ شد و از امروز نیز  مرغ و گوشت منجمد وارداتی گوساله  برای ماه مبارک رمضان در استان ها در دسترس مردم است. حسن عباسی معروفان  با اشاره به توزیع ۱۰ هزارتن گوشت منجمد وارداتی برای ماه رمضان گفت: از امروز گوشت قرمز تنظیم بازاری با قیمت ۴۲ هزار تومان و گوشت مرغ منجمد نیز با قیمت ۱۲ هزار تومان در فروشگاه های زنجیره ای سراسر کشور عرضه می شود.  البته قیمت مرغ تازه به دلیل تولیدات زیاد و مازاد آن  مانند قیمت مرغ منجمد است و شاید مردم ترجیح دهند گوشت تازه خریداری کنند. وی اضافه کرد: طرح توزیع گوشت و مرغ تنظیم بازاری تا بیستم ماه مبارک رمضان ادامه دارد. /ایسنا

وام ۳ میلیارد یورویی برای یک شرکت ورزشی

شرکت عرضه محصولات ورزشی آلمان، اعلام کرد: مجوز دریافت سه میلیارد یورو وام دولتی را برای مقابله با تاثیرات منفی شیوع ویروس کرونا، دریافت کرده است. فعالیت‌های اقتصادی خرده فروشی، به دلیل اعمال سیاست‌های فاصله گذاری اجتماعی، از یک سو و تعویق و لغو برگزاری مسابقات بزرگ از جمله المپیک، به شدت آسیب دیده‌اند.

آدیداس در بیانیه خود نوشت: امروز ما مجوز دولت آلمان برای دریافت وام از بانک دولتی توسعه آلمان را به ارزش سه میلیارد یورو دریافت کرده‌ایم. ۲.۴ میلیارد یورو از این وام، از طرف بانک توسعه آلمان، و ۶۰۰ میلیون یوروی دیگر، به صورت مشترک از طرف بانک‌های یونی تردیت، بانک آف آمریکا، سیتی‌بانک، دویچه بانک و برخی دیگر از بانک‌های بین‌المللی تامین خواهد شد. آدیداس اعلام کرده: نمی‌تواند چشم‌اندازی را برای سال ۲۰۲۰ از نظر توسعه تجارت خود، ارائه دهد و در اواخر ماه جاری، جزییات سود و زیان خود برای سه ماهه نخست امسال را منتشر خواهد کرد.

 

زیان فورد از کرونا

تعطیلی بسیاری از نمایندگی‌های فروش و برخی کارخانه‌های خودروسازان از جمله فورد موجب شده است فروش فورد در فصل نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ با کاهش ۲۱ درصدی مواجه شود. این خبر موجب شد، ارزش سهام فورد نیز با افت ۵ درصدی روبه‌رو شود. فورد تنها در کارخانه خود در چین، جایی که شیوع ویروس کرونا مدیریت شده است، درحال تولید خودروست. فورد به‌علاوه اعلام کرده در حال کار روی برنامه‌ای است تا بتواند در فصل دوم سال‌جاری به تدریج فعالیت تمامی کارخانه‌های خود را از سر بگیرد. این خودروساز آمریکایی البته تصریح کرد،نقدینگی لازم را برای سپری کردن شرایط فعلی تا اواخر فصل سوم ۲۰۲۰ و بدون نیاز به سرمایه‌گذاری جدید در اختیار دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۲
کاریکلماتور
خجالت داره، یک موبایلی که سال 96 و حتی 97 قیمتش 500 تومان بود، الان شده 1500 ، جوری شده که کم کم باید به فکر خرید موبایل های غیر هوشمند بیفتیم مثل سال 80 که تازه موبایل نوکیا اومده بود بازار.... بخدا من موبایل باز نیستم، ولی مجبورم موبایل هوشمند داشته باشم مخصوصا در تشخیص ترافیک و نقشه آنلاین کمک میکنه. الان صفحه موبایلم ترک برداشته و جرات نمیکنم بخرم با این وضع قیمتها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
نخری گرونتر میشه
کشور ما با جمعیت 80 میلیونی سالیانه به حداقل 60 میلیارد دلار منابع ارزی نیاز داره(یا معادل این مقدار به سایر ارزهای خارجی) ... و باید فکری کرد وگرنه اوضاعمون بدتر میشه.
وقاحت را از حد به در برده اند.
گوشت تنظیم بازار!!!!!!؟؟؟؟؟؟ حتما باید مردم برن صف هم بایستن !!!!؟؟؟؟؟ مسخره شو درآوردین به خدا
اقای همتی اگر ارز در بازار هست پس چرا همه به نرخ خالی بازان خرید نکنند. چرا قیمت نهایی ارز رو ارز خالی بازان نمی کنید. اصلا چرا باید عده ای ۴۲۰۰ بگیرند. انوقت تحریم ها یرای انها اثر نداشته باشه و با خیال راحت رندگی کنند و اجنای رو با هرقیمتی که دوست دادن بفروش.
کی دکان بانک مرکزی جمع میشود.
کی باید ملت از طوق بانک مرکزی راحت شن.
شما ایا بازار رو دارید کنترل می کنید. یا خالی بازان.

حالا به ملت سیگنال می دید که برن ارز بخرن.
چرا هیچ قوه ای ورود نمی کنه به فضای ویروسی بانک مرکزی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
باید دید همتی چند ماه دیگه تو پاییز باز هم میگه قیمت ارز نسبت به مددت مشابه سال گذشته تغییری نداشته
اونوقت اگر ازش سوال بشه چرا 35 درصد گرون شده ارز چی میخواد بگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
چند وقت دیگه این مسئولین جاشون رو میدن به یکی دیگه بعدش می گن ما که نگفتیم
تابناک این خبرا چیه میذاری ، عقب نشینی دلار از ۱۶ تومن ، طوری میگی انگار معجزه ای شده! دلار هر وقت رسید به زیر ۱۰ تومن اونوقت خبرش رو بذار.
امروز تقریبا راز ۵ برابر شدن حبابی بورس در ۲ سال بادکردن ان با عرضه سهام شستا بر همگان روشن شد
بورس دژپسند همتی شاهکاری است.
سهام را ۵ برابر ارزش واقعی اش فروختند.
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۰۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
برو بابا هیچی حالیت نیست.قیمتش کاملا منصفانه بود
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
جواب ۳۳۱: بیش از حد منصفانه بود و زیر قیمت!!!!! حالت خوبه؟
تمام اقتصاددانهای ساکت هم از این قیمت کذاری به حرف امدند و ان را گران دانستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
تو به فکر دلارهات باش.میخواستی مفت عرضه کنند 800 تومن الان یک بستنی نمیدن
بورس احتمالا تا اخر اردیبهشت ۱۰ میلیون واحد را عبور خواهد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۰۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
جدیدا از اصطلاح بورس نور چشمی دیگه استفاده نمی کنی؟ فیلتر شکن هم روشن کردی که پرچم یه جای دیگه بیفته شلوغ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
ازاین عددسازان خبره اصلابعیدنییت
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
نه داداش من اون که میگه بورس نورچشمی نیستم ولی طرف باحالی است هرکی مینویسه ولی در ضمن بورس را هم به شکلی که طرف تمام زندگی اش را در ان بریزد قبول ندارم و فقط باید ۲ تا ۳ درصد پول مازادت را در بورس بریزی.
در ضمن به دلیل استفاده از تلگرام فیلترشکنها روشن است و خود شما هم فیلترشکنت پرچم سوئد است
در کل دنیا نرخ بنزین کاهش یافته بجز ایران
واقعا به این همتی باید گفت رو که نیست سنگ پای قزوینه
به بورس دولتی که سر خریداران سکه ازش کلاه گذاشت اعتماد نکنید.
از عجایب روزگار سهام همه کارخانه ها در دنیا افت میکند در ایران ترقی
افزایش سقف ذخیره سهمیه بنزین در کارت سوخت؟؟؟؟؟؟!!!!!
مگر در شرایط حال حاضر و لزوم تردد افراد با خودروهای شخصی خود، بنزینی می ماند که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در اقدامی منت وار اقدام به افزایش مدت ذخیره سازی از 6 ماه به 9 ماه نموده است
تله برای نقدینگی
سهام در ایران ترقی نمی کند بلکه قیمت سهام خودرابا درصد تورم هماهنگ میکنند.تورم واقعی نه این 40 درصدی که دولت می گوید سال گذشته تورم 500 درصدی داشتیم . ولی بورس 300 درصد رشد کرد. پس حالا حالا جای رشد دارد. تازه باید تورم امسال یعنی سال99 را هم در نظر گرفت. بالا رفتن تورم مساوی است با بالا رفتن شاخص بورس و بالعکس. به زبان خیلی ساده.
بابا مواظب سلامتي مردم هم باشيد اخه دلار از ١٦ تومان شده ١٥/٩٠٠ خوب نميگيد مردم از خوشحالي سكته ميكنند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
چقدر لوسی تو! مواظب باش ندزدنت
خیلی ها معتقدند دوان پساکرونا با پیش از کرونا فرق دارد. بنظر کشوری موفق است که از الان بر روی زیر ساختهای تولید ملی و صنایع تک و دانش بنیانها و استارتاپها برنامه ریزی کند. دنیای پسا کرونا بازارهای جدیدی را در اطراف ما باز خواهد کرد و ما باید از این فرصت استفاده کنیم. زمان را نمی توان متوقف کرد.
ایییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی خدا دیوانه مان کردید
پیشتر اگاهان به سپرده گذاران موسسات مالی واعتباری توصیه می کردند دراین موسسات سپرده گذاری نکنند الان هم به مردم این توصیه را دربورس می کنند
مگر 60 لیتر بنزین چند کیلومتر میشه رفت اگر ماشین در پارکینگ بزاری برای رفتن به درمانگاه و دکتر و داروخانه هم بری باز کسر میاری ....
دلار 16 هزار تومان؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار