بازدید 10914
۴
گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای سعادت آباد

فراز و فرود شاخص کل بورس در پی ابطال معاملات فارس

شاخص کل بورس تهران امروز با بازگشایی نماد معاملاتی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با رشد ۲۲ هزار واحدی تا آستانه ارتفاع ۶۴۴ هزار نیز پیش رفت، لیکن با این ابطال، شاخص در حالی در میانه کانال ۶۲۴ هزار واحدی ایستاد که فشار فروش اندکی به دلیل نقدینگی برای عرضه احتمالی روز چهارشنبه و همچنین شناسایی سود در تعدادی از نماد‌ها به چشم می‌خورد.
کد خبر: ۹۷۲۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶ 13 April 2020

فراز و فرود شاخص کل بورس با در پی ابطال معاملات فارس

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه بیست و پنجم فروردین ماه 99)، با افزایش 1336 واحدی معادل 0.21 درصد به رقم 624 هزار و 596 واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد 85 واحدی به رقم 8 هزار و 46 واحد رسید.

به گزارش «بورس تابناک»؛ امروز تالار شیشه‌ای سعادت آباد در سومین روز کاری هفته، شاهد روند صعودی تعدادی از شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش 356 واحدی معادل 0.21 درصد به رقم 166 هزار و 440 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت 25 واحدی معادل 0.01 درصد، عدد 219 هزار و 729 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش 17 واحدی معادل 0.01 درصد به رقم 146 هزار و 144 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 19217 واحد افزایش معادل 2.46 درصد را رقم زد و به سطح 799 هزار و 418 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 1798 واحد افزایش معادل 0.41 درصد به رقم 440 هزار و 335 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 959 واحد کاهش معادل 0.07 درصد همراه بود و عدد یک میلیون و 331 هزار واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سهام، نماد معاملاتی کگل متعلق به معدني و صنعتي گل گهر با 787 واحد، نماد تاپيكو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشيمي تأمين با 629 واحد، نماد کچاد متعلق به معدني‌وصنعتي‌چادرملو با 604 واحد، نماد حکشتی متعلق به كشتيراني جمهوري اسلامي ايران با 452 واحد، نماد فملی متعلق به ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ با 402 واحد و نماد جم متعلق به پتروشيمي جم با 328 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در روند مثبت شاخص بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی شتران متعلق به پالايش نفت تهران با 360 واحد، نماد پارسان متعلق به گسترش نفت و گاز پارسيان با 351 واحد، نماد پارس متعلق به پتروشيمي پارس با 299 واحد و نماد بورس متعلق به بورس اوراق بهادار تهران با 198 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز 6 میلیارد و 37 میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و 103 هزار نوبت معامله و به ارزش 6 هزار و 216 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

ابطال معاملات امروز «فارس»

طی معاملات امروز، معاملات سهام هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) باطل اعلام شد که مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس در توضیح علت آن گفت: هلدینگ خلیج فارس اطلاعیه نوع الف منتشر کرده است که بر مبنای این اطلاعیه دامنه قیمتی باز می‌شود، در این حالت زمانی که سفارشات تطبیق (مچینگ عرضه و تقاضا) پیدا میکند، ناظر بازار تصمیم می‌گیرد تا معاملات را تایید و یا ابطال کند که در این مرحله معامله این نماد مورد تایید ناظر قرار نگرفت و باطل اعلام شد.

محسن خدابخش افزود: تاخیری که در ابطال کلیه معاملات این نماد ایجاد شد در بخشی به دلیل مسایل فنی بوده که در حال حاضر رفع شده است و به زودی معاملات نماد این شرکت مجددا حراج خواهد شد.    

فراز و فرود شاخص کل بورس با در پی ابطال معاملات فارس

به نقل از گزارش نبض بورس؛ در معاملات امروز نماد های سرمایه گذاری صنعت نفت(ونفت)،مارگارین(غمارگ)، مخابرات ایران(اخابر)، سرمایه گذاری نفت گاز و پتروشیمی تامین(تاپیکو)،مدیریت سرمایه گذاری امید( وامید)، پتروشیمی فناوران(شفن) و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران(حکشتی) با بیشترین تقاضا در بورس تهران مواجه شدند.

در فرابورس نیز سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پتروشیمی تندگویان(شگویا)، صنعتی دوده فام(شصدف)، کشتیرانی دریای خزر(حخزر)، سیمان ساوه(ساوه)، دامداری تليسه نمونه (تلیسه) و نفت ایرانول(شرانل) در صدر تقاضا قرار دارند.

در مقابل در بورس تهران با فشار فروش در عرضه های اسفند ماه به چشم می خورد سرمایه گذاری کشاورزی کوثر(زکوثر)، كارخانجات توليدي شهيد قندی (بکام)،تایمن سرمایه بانک ملت( تملت)،نیرو کلر(شکلر)،توسعه صنایع بهشهر(وبشهر)،کارتن ایران(چکارن) و توليدكنندگان بورس كالای ايران (تکالا) با بیشترین حجم فروش مواجه شدند.

در فرابورس نیزپتروشیمی تندگویان(شگویا)، فرابورس ایران(فرابورس)،تامين مالي جمعي صرفا اهداي سود (کرونا 2)،تامين مالي جمعي اهداي كامل(کرونا1)،دارويي ره آورد تامين(درهآور)، پاکدیس(غدیس) و مشاركت ليزينگ ايران وشرق140010(شرق1400) با بیشترین فشار فروش مواجه شدند.

رفت و آمدها

نماد معاملاتی شركت كویر تایر(پكویر) گروه سرمایه گذاری مسكن(ثمسكن) تولیدی ایران تایر(پتایر)، بیمه البرز(البرز)، گروه سرمایه گذاری سایپا(وساپا)با توجه به انتشار اطلاعات حاصل از برگزاری كنفرانس اطلاع رسانی در تارنمای كدال در خصوص تغییرات بیش از 50درصدی قیمت سهام نوش مازندران(غنوش)با توجه به انتشار اطلاعات برگزاری كنفرانس اطلاع رسانی بابت ظن دستكاری بازار ،فروشگاه های زنجیره ای افق كوروش(افق)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف و انتشار اطلاعات در سایت كدال ، صنایع پتروشیمی خلیج فارس(فارس)،تولیدی چدن سازان(چدن)،داروسازی كوثر(دكوثر) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه تامین سرمایه لوتوس پارسیان(لوتوس)، كشت و صنعت پیاذر(غاذر)، باما(كاما)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب بازگشایی شدند.

در مقابل،نماد معاملاتی شركت سرمایه‌گذاری‌ سپه‌ (وسپه1)، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (وبانک1) با توجه به تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام به منظور برگزاری كنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر، باما (كاما1) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب متوقف شد.

نماد معاملاتی شركت های فرآوری‌موادمعدنی‌ایران‌ (فرآور1) حمل و نقل بین المللی خلیج فارس (حفارس1)،فولاد مباركه اصفهان (فولاد1)،ماشین‌ سازی‌ اراك‌ (فاراک1)،سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی (وصندوق1)،سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیكو1) ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌‌ (فملی1) كشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حكشتی1)،صنایع‌ ریخته‌گری‌ایران‌ (خریخت1)،معدنی و صنعتی گل گهر (كگل1)، آسان پرداخت پرشین (آپ1)، خدمات‌انفورماتیكک (رانفور1) و سیمان‌فارس‌وخوزستان (سفارس1) با توجه به تغییرات بیش از 20 درصدی قیمت سهام با وقفه همراه شدند.

معاملاتی شركت های سرمایه گذاری توسعه آذربایجان(وآذر)،لیزی نگ ایرانیان(وایران) باتوجه به عدم كشف قیمت در روز معاملاتی قبل بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مكانیزم حراج آماده انجام معامله می باشند.

جهت بررسی وضعیت اطلاعاتی ناشر، نماد معاملاتی شركت توسعه‌معادن‌وفلزات‌ (ومعادن1) حداكثر تا تاریخ 1399/02/07 تعلیق شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
۲۰۰۰۰ منفی بوده یک دفعه ۱۵۰۰ مثبت!!!!!!!
بابا عددسازی تابلوتر از این
همه جا تعطیل منتهی این بورس شاهکاره دژپسند همتی هر روز فوران رشد.
یک تحلیل گر اقتصادی گفته ۵۰۰ هزار میلیارد تومان حباب و سفته بازی و دلالی دو ماه اخیر بورس است!!!!!!!!
کشور چه اتفاقی در ان در دو ماه کرونا افتاده که بورس این خبره؟؟؟؟؟؟؟؟
امروز بورس ۲۰۰۰۰ واحد منفی بوده
بورس به زودی ۱۰ میلیون واحدی میشود
بهتر است برای بورس قوانین و مقررات کارشناسی شده درستی تدوین شود و در این رابطه میتوان از تجربه بورسهای قدیمی و بزرگ دنیا بهره گرفت با این قوانین و مقررات من درآوردی غیر کارشناسی و آنی بازار بور س را نابود خواهید کرد
فرمول شاخص ساز امروز لو رفت.با انکه اکثریت نمادها منفی بودند ولی شاخص حدود 20.000 واحد مثبت شده بود که با باطل کردن تنها معاملات شرکت پتروشیمی فارس این 20.000 واحد رشد به 1300 کاهش یافت. پیدا کنید پرتقال فروش را.
بورس ایران منو یاد سریال برره میندازه ..واقعا مسخرست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل