بازدید 15325
فدراسیون تاج بامیلیون‌هادلار حق فوتبال ایران چه کرد؟

اسناد فیفا:۲۰درصد پاداش جام‌جهانی درجیب کی‌روش!

یک میلیون و 617 هزار و 252 دلار از پاداش فیفا به فدراسیون ایران مستقیما و خارج از قرارداد به جیب کی‌روش رفته است و از پاداش 8 میلیون دلاری حضور تیم ملی در جام جهانی 2018 روسیه که متعلق به کل فوتبال ایران بود، ۱۶۰هزاردلار هم به دستیاران و رفقای مرد پرتغالی داده شد! چرا؟
کد خبر: ۹۷۲۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸ 13 April 2020

مجموع دریافتی فوتبال ایران از فیفا بابت حضور در جام جهانی 2018 روسیه 9.3 میلیون دلار بود که 8 میلیون دلار به‌عنوان پاداش و 1.3 میلیون دلار کمک‌هزینه آماده‌سازی برای حضور در جام جهانی بوده است، مبالغی که تا امروز سرنوشتی نامعلوم داشت و حالا فیفا به کمک آنهایی آمده است که در این خصوص سؤالات متعددی داشتند.

به گزارش تابناک ورزشی، در اسناد مالی فیفا که تصویر آن در ادامه این گزارش آمده است، اعداد و ارقام جالبی به چشم می‌خورد، از جمله پاداش یک میلیون و 617 هزار و 252 دلاری کی‌روش از پاداش 8 میلیون دلاری حضور تیم ملی در جام جهانی 2018 روسیه که متعلق به فوتبال ایران بود، اما او بیش از 20 درصد این مبلغ را فقط به‌عنوان پاداش و نه حقوق دریافت کرده و مبالغ دیگری نیز به حساب او واریز شده است، از جمله 412 یورو، 503 هزار و 745 یورو و 61 هزار و 809 یورو که در مجموع 565 هزار و 966 یورو (660 هزار و 766 دلار) می‌شود.

اسناد فیفا:۲۰درصد پاداش جام‌جهانی درجیب کی‌روش!

زیرمجموعه حساب‌های کی‌روش یک بازگشت یا کسر مبلغ 50هزار دلاری نیز وجود دارد که علت آن مشخص نیست. با در نظر گرفتن کسر 50 هزار دلار، در مجموع 2 میلیون و 228 هزار و 18 دلار مبلغی بود که از پاداش 8میلیون دلاری تیم ملی در جام جهانی 2018 فقط به حساب کارلوس کی‌روش واریز شده است. نکته جالب توجه این است که افراد مختلف در کادر او، پاداش‌های مختلفی از این پول دریافت کرده‌اند که این مبالغ به‌شرح زیر است:

اوسیانو کروز: 31 هزار و 973 یورو
مارکار آقاجانیان: 26 هزار و 399 یورو
دیه‌گو گیاچینو: 23 هزار و 72 یورو
آرین قاسمی: 19 هزار و 180 یورو
الکساندر لوپز: 16 هزار و 418 یورو
میک مک‌درموت: 12 هزار و 7 یورو
میکائیل هامبرتو: 11 هزار و 341 یورو
سباستین مندز: 11 هزار و 341 یورو
فیلیپه دوسانتوس: 7 هزار و 628 یورو

مجموع این ارقام پرداختی به افراد حاضر در کادر سرمربی سابق تیم ملی که به‌عنوان پاداش دریافت شده، 159 هزار و 359 یورو (186 هزار و 52 دلار) است. این ارقام با ارقام دریافتی از سوی کی‌روش به 2 میلیون و 414 هزار و 70 دلار می‌رسد، به این ترتیب فقط بیش از 25 درصد از پاداش صعود تیم ملی به جام جهانی 2018 به کی‌روش و دستیارانش رسیده و این جدا از مبالغی است که برای بازی‌های دوستانه‌ای چون ترینیداد و توباگو و ونزوئلا پرداخت شد که حرف و حدیث زیادی در خصوص این‌گونه بازی‌ها وجود دارد. دو مبلغ 143 هزار و 501 یورویی و 92 هزار و 41 یورویی برای این دو بازی که پیش از تمام این اتفاقات کی‌روش اشاره‌ای به همکاری اسرارآمیز با شرکت «ایوول اسپورت» به‌عنوان شریک خودش در انجام بازی‌های دوستانه تیم ملی کرده بود، به این ترتیب چندان سخت نیست که متوجه شویم سرنوشت این پول‌ها چه شده است.

اینجا چند سؤال از مسئولان وقت فدراسیون فوتبال مطرح می‌شود؛ این مبالغ بر چه‌مبنایی به حساب کی‌روش و اطرافیانش واریز شده است؟ به‌جز اعداد موجود در این صورت‌حساب، آیا مبالغی (به‌جز دستمزد) به حساب کی‌روش و اطرافیانش واریز شده است؟ فقط در همین یک صورت‌حساب در حالی بیش از یک‌چهارم پاداش فوتبال ایران در جام جهانی 2018 روسیه به حساب سرمربی پرتغالی و اطرافیانش واریز شده است که طبق قرارداد، پاداش او فقط 10 درصد از این مبلغ بود که معادل 800 هزار دلار می‌شود، اما چگونه فدراسیون فوتبال دستور واریز بیش از 20 درصد به حساب کی‌روش و در مجموع 25 درصد با احتساب دریافتی اطرافیانش را صادر کرده است؟ چرا مبالغ دیگری به حساب اطرافیان کی‌روش واریز شده است و آنها چنین پاداش‌هایی دریافت کرده‌اند، در حالی که در جام جهانی وزیر ورزش و جوانان 600 هزار دلار به‌صورت نقدی به اردوی تیم ملی برده بود و به‌عنوان پاداش بین بازیکنان و کادر فنی تقسیم شد؟

دریافت پاداش 19 هزار و 180 یورویی آرین قاسمی، به‌عنوان مترجم تیم ملی هم بحث‌برانگیز است. کی‌روش در حالی که زبان اولش پرتغالی بوده و سپس به زبان‌های اسپانیایی، فرانسوی و ایتالیایی تسلط دارد و زبان انگلیسی به‌نوعی زبان پنجم اوست، در ایران هم با مترجم انگلیسی‌زبان فعالیت می‌کرد و حالا مترجم زبان پنجم او بیش از 300 میلیون تومان فقط به‌عنوان پاداش ارزی دریافت کرده است، آن هم در شرایطی که صحبت کردن این زبان از سوی کی‌روش به‌صورت محاوره و ترجمه فارسی آن، گاهی اوقات جنجال‌های رسانه‌ای ایجاد می‌کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
شمام حوصله داری ولش کن بابا ، وقتی هیج نهاد نظارتی نیست بررسی کنه !
وای بر این ملت !! آخر چقدر تحمل؟
نوش جانش حقش بود
مگه این همه پولی که به ویلموتس داده شده دردی رو دوا نمود. حداقل دلمان با کیروش خوش بود
فقط توی این کشور سر من بی کلاه مانده هرکس از راه رسید خورد و برد رفت
نوش جونش،
بعد از ایشون چه اتفاقاتی تو فوتبال افتاد
100 میلیارد از جیب ما مردم ، رفت تو جیب مربی بعدی و دلالهای مرتبط با فدراسیون، اون هم برای 2 تا باخت!

کی روش نشون داد که حتی بهتره رئیس فدراسیون هم از خارج بیاریم بسیار آبرومندانه تر است
ساکت ، تاج ، کفاشیان و ...

یعنی تو مملکت قحط الرجال هست که یک باند بیان و فدراسیون رو قبضه کنند
حقوقش رو احتمالا از مطالبات فیفا برداشتن
بعدش هم کی روش این پول ها رو گرفته و ما رو به جام جهانی برده ، این یارو ویلموتس که بیشتر پول گرفته و هیچ کاری نکرده
تنها قسمتی که جای حق رفته
نوش جونش ......
نوش جونش بهتر ازاینکه کفاشایان وتاج بخورن
تابناک عزیز مگه آنزمان فدراسیون نگفت که پول کیروش را نداریم و امیدوار به پاداش فیفا بودند. خوب فدراسیون هم از فیفا درخواست کرد که دستمزد تمامی کادر فنی را از روی همان پاداش بدهند. و در ضمن مشکل ترانسفر ارز را هم از ایران نداشته باشند. به همین سادگی.
تعجب می کنم این تحلیل شمارا
حتما بقیه 10 درصد پاداش مابقی قرارداد کی روش بوده که توسط فیفا پرداخت شده
ضمنا نوش جونش کی روش هیچ وقت به تیمهای تحت قراردادش خیانت نکرده و نمی کند . یادتون رفت از 24 ساعت 20 ساعت کار میکرد نمک نشناس نباشیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل