بازدید 6454

کرونا چه بر سر بازار مسکن آورده است؟ + قیمت ها

افزایش نگرانی‌ها در میان شهروندان درخصوص احتمال انتقال این ویروس سبب شده تا از یکسو متقاضیان خرید مسکن برای جست و جو و خرید آپارتمان به بازار مراجعه محدودی داشته باشند و از سوی دیگر، حتی با وجود مراجعه، بخش زیادی از فروشندگان ملک اجازه بازدید به خریداران را نمی‌دهند.
کد خبر: ۹۷۲۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۱ 13 April 2020

بازار معاملات مسکن همچنان در حالت نیمه تعطیل به سر می‌برد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از دنیای اقتصاد، با وجود گذشت بیش از ۱۰ روز از اتمام تعطیلات نوروزی، بنگاه‌های املاک در سطح شهر تهران هنوز فعالیت خود را آغاز نکرده‌اند. فعالان این حوزه در بازار مسکن علت این وضعیت را دو عامل معرفی می‌کنند. عامل اول به پایداری شیوع ویروس کرونا و سردرگمی مشاوران املاک برای بازگشایی بنگاه‌ها در سطح شهر باز می‌گردد. به گفته آنها از آنجاکه بنگاه‌های املاک در زمره کسب و کارهای معرفی شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا برای ممنوعیت فعالیت نبوده، بنابراین تصمیم‌گیری برای فعالیت این گروه با مشکل مواجه شده است.

عامل دوم نیز تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا به وجود آمده است. افزایش نگرانی‌ها در میان شهروندان درخصوص احتمال انتقال این ویروس سبب شده تا از یکسو متقاضیان خرید مسکن برای جست و جو و خرید آپارتمان به بازار مراجعه محدودی داشته باشند و از سوی دیگر، حتی با وجود مراجعه، بخش زیادی از فروشندگان ملک اجازه بازدید به خریداران را نمی‌دهند. در نتیجه به نظر می‌رسد حتی با وجود فعالیت بنگاه‌های املاک، بخش زیادی از خریداران و فروشندگان مسکن برای حضور مجدد در این بازار با مشکل مواجه هستند.

در چنین وضعیتی، مشاوران املاک عنوان می‌کنند نرخ‌گذاری و تعیین یک بازه قیمتی مناسب برای املاک یک منطقه با مشکل مواجه شده و نمی‌توان تصویر دقیق و روشنی از قیمت منطقه‌ای املاک ارائه داد. از دیدگاه این گروه از فعالان بازار مسکن، به نظر می‌رسد این وضعیت تا پایان شیوع بیماری کرونا همچنان در بازار مسکن وجود داشته باشد.

7

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان