بازدید 10242

تهدید به قتل مجری «الجزیره» در پی انتقاد از عربستان

در ادامه اختلافات به وجود آمده میان عربستان سعودی و قطر، یکی از مجریان شبکه قطری «الجزیره» که از منتقدان ریاض است، اعلام کرد به قتل به شیوه «جمال خاشقچی» تهدید شده است.
کد خبر: ۹۷۱۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰ 12 April 2020

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «جمال ریان» خبرنگار و مجری شبکه الجزیره –دارای اصلیت فلسطینی- پس از آنکه دعوت به تغییر نام عربستان سعودی و حذف عبارت «لا اله الا الله» از پرچم این کشور کرده، تهدید به قتل شده است. ریان در حساب توییتری خود نوشت: تهدید سعودی به قتل من به شیوه جمال خاشقچی و افترا بستن به پدر، مادر و خانواده‌ام، باعث شکست (اراده) من نخواهد شد و من را از گفتن حقیقت باز نخواهد داشت.

هر اقدامی را دو برابر پاسخ خواهم داد اما با حرفه‌ای‌گری و شرافت؛ و جز خدا از کسی نمی‌ترسم. جمال ریان که از مجریان و تحلیلگران سرشناس شبکه الجزیره است تا کنون چندین بار در توییتر خود از عربستان سعودی انتقاد کرده است. وی در توییتی در دهم آوریل نوشت: آیا با توجه به تغییر ملاحظات سیاسی، دینی و خانوادگی در مملکت آل‌سعود، زمان تغییر نام عربستان سعودی به عربستان سلمانی و حذف عبارت "لااله الا الله محمد رسول الله" و شمشیر از پرچم عربستان نرسیده است؟ ریان در توییتی به مورخه نهم آوریل نوشت: چرا عربستان سعودی اعتماد امت اسلام را نسبت به خود از دست داد؟ زیرا علیه بهار عربی، فلسطین، انقلاب سوریه -به تعبیر وی- و یمن توطئه و از کودتا در مصر حمایت کرد. زیرا قطر را محاصره کرد و خاشقچی را در کنسولگری کشت، زیرا اموال مسلمانان را به باد داد، زیرا حج و عمره را سیاسی کرد، زیرا رذالت را در بلاد حرمین گسترش داد.

وی یک نظرسنجی نیز برای دنبال‌کنندگان خود بر روی توییتر قرار داد با این سوال که چرا زمان تغییر نام سعودی و پرچم آن فرا رسیده است؟ *** عربستان سعودی، امارات عربی متحده، بحرین و مصر آغاز شد در نیمه سال ۲۰۱۷ میلادی دوحه را به حمایت از تروریسم و داشتن روابط نزدیک با ایران متهم کرده و به همین بهانه رابطه دیپلماتیک خود با قطر را قطع کردند. قطر این اتهامات را رد کرده است. در ماه اکتبر ۲۰۱۹ (مهر-آبان ۹۸) مذاکراتی میان قطر و عربستان سعودی برای حل اختلافات آغاز شد اما با شرط و شروط‌های ریاض، این مذاکرات همان ابتدا شکست خورد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل