بازدید 9214

گفت‌وگو با رسول جعفریان پیرامون علم و تمدن جدید

گفت‌وگوی انتقادی با رسول جعفریان پیرامون نظراتش درباب علم و تمدن جدید، طب سنتی و.. به صورت زنده در فضای مجازی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۷۱۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۷ 12 April 2020
با فراگیر شدن بیماری کرونا، انجمن اندیشه و قلم اولین برنامه خود در سال جدید را به گفت‌وگوی انتقادی با رسول جعفریان با موضوع «ما و علم و تمدن جدید» اختصاص داده که سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۹۹، ساعت ۱۸ از اینستاگرام انجمن اندیشه و قلم پخش زنده می‌شود.
گفت‌وگو با رسول جعفریان پیرامون علم و تمدن جدید
در دو ماه اخیر ایران و جهان دوران متفاوت کرونایی را تجربه می‌کنند و بلایی جهان‌گیر و فعلا بی‌درمان باعث تشکیک در بسیاری امور شده است؛ اما از جمله اظهارنظر‌های مهم در عرصه فکری کشور، چند مقاله حجت‌الاسلام رسول جعفریان درباره علم و کم توجهی به آن در کشور ما و نقد تند مواردی، چون ادعا‌های طب اسلامی بود.

برخی از جملات این استاد دانشگاه تهران نظیر این که ایران امروز در وضعیت قرن ۱۸ اروپاست، دو قرن از تحولات علمی دنیا عقبیم، تمام طب سنتی به اندازه یک آزمایش پاستور ارزش ندارد و خرافه خواندن مطالب افرادی، چون تبریزیان هم بازتاب و استقبال فراوان داشت و هم مورد نقد‌های تند و تیز قرار گرفت.

در این میان بلای کرونا هم مزید بر علت حمله بسیاری به علم شد و جعفریان از این که برخی به بهانه کرونا تصور می‌کنند پنبه علم و تمدن و دموکراسی زده شده، انتقاد کرد.

اما به واقع علم در جامعه ایران، حوزویان و مدیران جمهوری اسلامی چه جایگاهی دارد؟
آیا قرن هجدهمی خواندن ایران امروز یا جاهل خواندن اصحاب طب سنتی، خود دیدگاهی علمی است؟

انجمن اندیشه و قلم اولین برنامه سال ۹۹ و ایام کرونایی را به گفت: وگوی زنده و انتقادی با دکتر رسول جعفریان اختصاص داده است.

اهل نظر و اندیشه می‌توانند سوالات مد نظر خود در این زمینه را از طریق کانال و صفحه اینستاگرام انجمن اندیشه و قلم ارسال کنند و طرح سوالات و پاسخ به آنها، روز سه شنبه ۲۵ فروردین از طریق صفحه اینستاگرام انجمن و استاد جعفریان پخش زنده خواهد شد.

نشانی صفحه اینستاگرام انجمن اندیشه و قلم https://www.instagram.com/andisheqalam است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل