بازدید 3924
مدیرعامل کارگزاری خوارزمی در گفت وگو با سنا تصریح کرد:

بازارسرمایه امن ترین محل حفظ ارزش دارایی

قاسمی معاملات بازار سرمایه را در سال جاری با شیبی ملایم پیش بینی کرد و گفت: بازارسرمایه امن ترین محل برای حفظ ارزش دارایی هاست. البته تاکید می کنم که برای سرمایه‌گذاری در بورس باید افق سرمایه‌گذاری را بلندمدت در نظر گرفته و از رفتارهای هیجانی پرهیز کرد.
کد خبر: ۹۷۱۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴ 11 April 2020

به گزارش بورس تابناک به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، مدیرعامل کارگزاری خوارزمی اظهار کرد: با وجود نوسانات قیمت نفت و فلزات در بازارهای جهانی باید منتظر تثبیت قیمت ها باشیم و با توجه به اینکه دولت با کسری قابل توجهی در بودجه سال جاری روبرو است و احتمالا بخشی از این کسری از طریق بانک مرکزی تامین می شود، شاهد شرایط تورمی اقتصاد خواهیم بود.

بازارسرمایه امن ترین محل حفظ ارزش دارایی

وی افزود: با وجود شرایط تورمی پیش بینی می شود بازار سرمایه کماکان به لحاظ حفظ ارزش دارایی سرمایه گذاران مورد توجه قرار گیرد.

مدیر عامل کارگزاری خوارزمی تصریح کرد: معاملات بازار سرمایه با روند ملایمی در سال ۹۹ پیش خواهد رفت و در مجموع تالار شیشه ای شرایط مساعدی را پیش رو خواهد داشت.

قاسمی توضیح داد: در روزهای پایانی سال گذشته نیز با توجه به شرایط ویژه در بازارهای جهانی و بروز بیماری کرونا فعالیت های صنایع بورسی به حداقل ممکن رسید و به نظر می رسد اما تا این لحظه در سال جاری شاهد شرایط مساعدتری در بازار هستیم.

وی در خصوص تاثیر ایجاد ابزارهای جدید در معاملات بازار سرمایه بیان کرد: ابزارهای جدید در بازار سرمایه موجب جمع آوری نقدینگی به سمت بازار می شوند و فضای عمومی بازار توسط این ابزارها مثبت خواهد بود.

مدیر عامل کارگزاری خوارزمی اضافه کرد: عرضه های اولیه ای که تا پایان سال گذشته وارد بازار شدند، نقدینگی خوبی برای بازار جمع آوری کردند بر رشد شاخص تاثیرگذار بودند.

وی در بررسی کاهش دامنه نوسان بورس تا ۲ درصد در اواخر سال گذشته و منطقی بودن آن، گفت: در آن زمان بازار در نمادهای کوچک و برخی شرکت های خاص که بحث تجدید ارزیابی در باره آن ها مطرح شده بود قیمت های بالایی کسب کرد و در چنین شرایطی نهاد نظارتی نمی توانست بی تفاوت باشد از این رو جهت صیانت بازار که برای آن راهکارهای متعددی دارد (از جمله عرضه های اولیه یا تشویق دولت برای عرضه سهام شرکت های دولتی) در نظر گرفت تا در آن شرایط از کاهش دامنه نوسان استفاده کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل