بازدید 5719
گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای سعادت آباد؛

شاخص کل بورس به رکورد 600 هزار واحد نزدیک شد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه بیستم فروردین ماه 99)، با افزایش 13711 واحدی معادل 2.35 درصد به رقم 597 هزار و 94 واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد 175 واحدی به رقم 7 هزار و 727 واحد رسید.
کد خبر: ۹۷۰۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱ 08 April 2020

شاخص کل بورس به رکورد 600 هزار واحد نزدیک شد

شاخص کل بورس به رکورد 600 هزار واحد نزدیک شدشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه بیستم فروردین ماه 99)، با افزایش 13711 واحدی معادل 2.35 درصد به رقم 597 هزار و 94 واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد 175 واحدی به رقم 7 هزار و 727 واحد رسید.

به گزارش بورس تابناک، امروز تالار شیشه‌ای سعادت آباد در پنجمین و آخرین روز کاری هفته، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش 3654 واحدی معادل 2.35 درصد به رقم 159 هزار و 134 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد 4499 واحدی معادل 2.15 درصد، عدد 213 هزار و 783 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 2993 واحدی معادل 2.15 درصد به رقم 142 هزار و 227 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 14686 واحد افزایش معادل 1.94 درصد را رقم زد و به سطح 771 هزار و 856 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 9624 واحد افزایش معادل 2.35 درصد به رقم 419 هزار و 563 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 29412 واحد افزایش معادل 2.35 درصد همراه بود و عدد یک میلیون و 278 هزار واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص کل بورس به رکورد 600 هزار واحد نزدیک شد

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مباركه اصفهان با 1315 واحد، نماد فارس متعلق به صنايع پتروشيمي خليج فارس با 1166 واحد، نماد فملی متعلق به ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ با 907 واحد، نماد پارس متعلق به پتروشيمي پارس با 544 واحد، نماد کگل متعلق به معدني و صنعتي گل گهر با 515 واحد، نماد ومعادن متعلق به توسعه‌معادن‌وفلزات‌ با 500 واحد و نماد وغدیر متعلق به سرمايه‌گذاري‌غدير(هلدينگ‌ با 455 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی بورس متعلق به بورس اوراق بهادار تهران با 150 واحد، نماد وبملت متعلق به بانك ملت با 147 واحد، نماد کالا متعلق به بورس كالاي ايران با 132 واحد، نماد کویر متعلق به توليدي فولاد سپيد فراب كوير با 86 واحد و نماد والبر متعلق به سرمايه‌ گذاري‌ البرز(هلدينگ‌ با 53 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز 6 میلیارد و 747 میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و 111 هزار نوبت معامله و به ارزش 5 هزار و 877 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

سرمایه گذاری کشاورزی کوثر(زکوثر)/ مخابرات ایران(اخابر)/ خدمات انفورماتیک(رانفور)/ گروه سرمایه گذاری ملی(وملی)/ سیمان مازنداران(سمازن)/گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان(پترول) و تامین سرمایه بانک ملت(تملت) با بیشترین تقاضا مواجه شدند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
ساعت ۱۲:۴۵ روزچهارشنبه ۲۰ فروردین
ساعت کارتالاربورس نورچشمی تا ۱۲:۳۰ هست ولی الان که یک ربع هم از اتمام رسمی ساعت کاری گذشته تالاربورس هنوزفعاله !!!
چرا؟ چون شاخص کل همچنان داره رشد مبکنه( رشدش میدن) ودارن کشش میدن تا شاخص کل که درمرز ۶۰۰ هزارواحد هست وارد این کانال بشه وبعد دوباره سایتها وجراید سینه چاک بورس والبته صداوسیما خبر فتح رویایی قله ۶۰۰ هرارواحدی را دربوق وکرنا کنند !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
مگه شما رو به بورس راه نمی دهند !!!
600 شرکت با تنوع محصول و خدمات متفاوت در بورس موجود است که با زمان گذاشتن و تحلیل صورت های مالی و تکنیکال می توانید گزینه های خوب سرمایه گذاری خودتان را پیدا کنید و ارزش ریال خود را حفظ کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
دولت و مجلس باید برای نظم دادن وضعیت مالی کشور مالیات بر عایدی سرمایه را سریعتر اجرایی کنند تا شاهد دلال پروری در کشور نباشیم
محمد
| Russian Federation |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
عموجان این نظر را در پایین خبر طرح رسمی امریکا برای
مخالفت با اعطای وام به ایران هم گذاشتی
چرا یه مقاله نمینویسی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
خطاب به ناشناس۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰، دوست عزیز خودت میگی 600 شرکت با تنوع تولید و خدمات متفاوت!!!!!!!!!!!!!! یک سوال، این 600 تا شرکت چه مقدار ارز آوری برای کشور در مدت یک سال داشته اند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مقدار تولید آنها چه مقدار بوده و صادرات آنها چه میزان بوده؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آیا در این اوضاع تحریم توانسته اند گلی به سر اقتصاد در عرصه ی بین المللی برای کشور و مردم داشته باشند؟؟؟؟ رشد شاخص بورس به قول شما پویا، چقدر در افزایش نرخ واحد پول ملی به بقیه ارزها سهیم بوده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

زمانی که این سوالات بنده را با معادلات بین المللی توانستید جواب بدید اونوقت میشه گفت بورس جریان طبیعی خودش را در افزایش قدر اقتصادی مملکت طی کرده و باعث رونق در اقتصاد شده است!!!!!!! البته این در شرایطی است که نظام بورس های بین المللی در جهان در این تاریخ به علت شیوع ویروس کرونا و عدم صادرات به معنای واقعی و تولید صرفا محصولات مرتبط با مهار این ویروس دچار افت های محسوس و نامحسوس شده که امری طبیعی بوده است. چون سرمایه در این شرکت های عظیم و پویا به صورت گردشی باعث کاهش سود در این شرایط شده، چون سود دهی کم شده. اما در بورس پر افتخار وطنی صرفا سرمایه وارد میشه و با دلالی و واسطه گری دولتی به دلیل جذب سرمایه و کمک به کاهش میزان نقدینگی در سطح جامعه باعث ایجاد سود میشود. دقیقا کاری که بانک ها در سالیان قبل میکردند را امروزه بورس ایران انجام میدهد. جذب سرمایه و سود دهی های بدون هیچ نوع توجیه. همین. البته این نوع سرمایه گذاری برای فرار از کاهش ارزش پول بسیار خوبست اما برای اقتصاد یک کشور عین سرطان کشنده است
نصف مردم دنیاهم از کرونابمیرند از اسمان سنگ هم ببارد جنگ جهانی سوم هم شروع بشود قیمت نفت به بشکه ای ۲ دلارهم برسد تمام بورسهای دنیا هم کن فیکن شوند بازهم بورس نورچشمی به رکوردزنی روزانه ۱۰-۲۰ هزارواحدی خودادامه خواهد داد خخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
بورس دولتی همینه، کلا دلال پرور شده
تخلیه حباب عظیم بورس بسیارنزدیک است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
دوست عزیز قیمت ملک و مسکن و خودرو وووو اینقدر رفته بالا کی حبابش تخلیه می شه
چیزی نیس
شاخص باید بشود ۱۰۰ میلیون ارزشش
احتمالا تا اول اردیبهشت شاخص بورس ۲۰ میلیون میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
با سلام همیشه اخبار بورس را می خوانم وپیامهای شما را میبینم
تا وقتی دارایی های شرکتها سود ده هست بورس هم
سود میده نمیدانم چرا اینقدر حساسیذ
خوشبحال بورسس
بورس رکورد600هزارتا اخر اسفند میزد به دلیل کرونا کمی عقب افتاد تا وقتی دارایی های شرکتها سود ده هست بورس ایران هم سود ده هست تا آخر سال رکورد 930هزار را خواهد زد مگر دلار دربازار آزادشه 3000 تومان که اونم عمرا بعیده
بزودی خروار میشه رو سر سهامدارهای خرد و بیسواد
باز قوانين من دراورده، شبانه، براي اعمال محدويتها که فقط بي ثباتي رواني را تشديد ميکند والا کند کردن رشد بورس براي ممانعت از سقوط ان قابل درک است و راه حلهاي زيادي وجود دارد نه راه حلهاي شبانه. اينکه بورس امسال و احتمالا سال ديگر روند صعودي را حفظ کند بيشتر وجود دارد حال قيمت ها بجاي يک هفته دو يا سه هفته طول خواهد کشيد به نقطه رشد برسند بنابراين از ان راه حلهاي موثر نميتواند باشد بنظر ميرسد بهترين سياست هدايت سرمايه گذراران بسوي سهام بنيادي و سوده (بالفعل و بالقوه) است در حالي که شرکتهاي مهم و بزرگ در طي يکسال و اندي حول و حوش سود بانکي نفع دادند. سهامهاي ضررده چند برابر انگشتان دو دست افزايش قيمت داشتند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار