بازدید 22012
۶

خبر خوش محققان ایرانی درباره درمان کرونا

رئیس انجمن خون و سرطان ایران از تاثیر تزریق پلاسمای خون بیماران کرونایی بهبودیافته بر دیگر مبتلایان به این بیماری خبر داد.
کد خبر: ۹۷۰۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳ 08 April 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران حسن ابوالقاسمی رئیس انجمن خون و سرطان ایران درباره تزریق پلاسمای خون بر روی افراد کرونایی اظهار کرد: در حال حاضر طبق یک فرآیند بیولوژیکی از افراد کرونایی بهبود یافته پلاسما خون آن‌ها گرفته شده و بعد از بررسی‌های لازم به مبتلایان تزریق می‌شود.

او افزود: پلاسما خون را تنها به برخی افراد مبتلا تزریق کرده و با بقیه بیماران نسبت به طول درمان و بستری شان مقایسه می‌کنیم.

رئیس انجمن خون و سرطان ایران اظهار کرد: با تزریق پلاسما خون دیده شد که بهبودی مبتلایان رو به افزایش می‌رود و روز‌های کمتری را بستری می‌باشند.

او در ادامه افزود: البته بررسی‌های لازم بر روی تست‌های آزمایشگاهی باید ثابت کنند که مبتلایان کرونایی هیچ گونه بیماری HIV و ایذر نیز نداشته و کاملا از لحاظ این بیماری‌ها سالم باشند. ما از وزارت بهداشت خواسته ایم که بعد از بررسی‌های لازم خود نتیجه را اعلام کند.

ابوالقاسمی بیان کرد: در حال حاضر این نوع پلاسما خون به ۲۰۰ نفر تزریق شده و تاکنون نتایج خوبی را به ما داده است.

رئیس انجمن خون و سرطان ایران گفت: ما تا آخر فروردین می‌توانیم درباره بسیاری از آزمایش هایمان تا حدودی با قاطعیت نظر بدیم و نتایج خود را اعلام کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۶
اندکی صبر ؛ سحر نزدیک است .
سلام
مگر HIV و ایدز فرق می کنند ؟!
لطفاً عنوان بی پایه نزنید. تزریق پلاسمای خون بهبود یافته ها به مبتلایان به عفونت چیز جدیدی نیست و از دوران پیش از کشف آنتی بیوتیک اجرا می شده. در مورد مقابله با بیماری کرونا پزشکان چینی از این روش استفاده کردند که برخی موفقیت ها را هم به دنبال داشت. پس از شیوع آن در آمریکا، با تأیید سازمان غذا و داروی آن کشور، در آنجا هم استفاده می شود. ایران با مقداری تأخیر استفاده از این روش درمانی را آغاز کرد.
درود بر شما، پاینده باشید.
قبلا چینی ها این را گفته بودند چیز جدیدی نیست
خدا به داد برسه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر