بازدید 3880

عملکرد مناسب آموزش عالی در دوران بحران کرونا

کد خبر: ۹۷۰۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱ 07 April 2020

معاون پژوهشی وزارت علوم عملکرد آموزش عالی در دوران کرونا را مناسب عنوان کرد و گفت:همه فعالیت‌های پژوهشی در رابطه با این بیماری در پژوهشگاه مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری متمرکز است.

به گزارش مهر به نقل از وزارت علوم، مسعود برومند، در نشست وزیر علوم و معاونان این وزارتخانه با جمعی از اعضای کمیسیون آموزش مجلس با معرفی سامانه اطلاعات به‌روز شده کووید ۱۹ که با تلاش مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری(ISC) شیراز تهیه‌شده، ویژگی‌ها و مزیت‌های این سایت را برشمرد و گفت: آخرین مقالات حوزه کرونا، اطلاعات مبتلا شدگان، درمان شده‌ها و… به‌صورت به‌روز در سایت قابل‌مشاهده و رصد است.

وی افزود: در خصوص اقدامات آموزش عالی در دوران بحران بیماری کرونا می‌توان گفت که عملکرد مناسبی انجام شده است. همه فعالیت‌های پژوهشی در رابطه با این بیماری شامل فعالیت‌های تشخیصی تا پژوهش‌های علمی در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری متمرکز شده است.

معاون پژوهشی وزارت علوم در ادامه با اشاره به اقدامات پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری در خصوص مبارزه با شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: روزانه ۱۳ هزار جفت دستکش، ۶۵ هزار ماسک و ۳۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده توسط پارک‌های علم و فناوری تولیدشده است.

وی افزود: همچنین فعالیت مراکز آموزشی را در این مدت برای حضور در این عرصه هدایت کردیم. به‌عنوان‌مثال در اصفهان ۲۵ شرکت دانش‌بنیان تغییر کاربری داده و محصول خود را به سمت تولید مواد ضدعفونی هدایت کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار