بازدید 2572

قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه 18 فروردین 99/ قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها بالا رفت

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در معاملات امروز با افت قیمت نسبت به دیروز به بهای ۶ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شد. این در حالی است که قیمت طلا در معاملات جهانی تحت تاثیر تشدید نگرانیها نسبت به پیامدهای اقتصادی همه گیری ویروس کرونا و تقاضا برای خرید دارایی امن، افزایش پیدا کرد.
کد خبر: ۹۷۰۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶ 06 April 2020

قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه 18 فروردین 99/ قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها بالا رفت

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در معاملات امروز (دوشنبه هجدهم فروردین 99) با افت ۳۰ هزار تومانی قیمت نسبت به دیروز به بهای ۶ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شد.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ همه واحدهای صنف طلا و جواهر تا ۲۰ فروردین‌ماه تعطیل هستند. بر این اساس، قیمت اعلام شده برای طلا و انواع سکه در این روزها بر اساس محاسبه نرخ دلار و قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی انجام می شود.

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز در ساعت ۱۳ امروز ۶ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان قیمت گذاری شد. همچنین نیم سکه نیز سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۸۷۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۹۸۰ هزار تومان داد و ستد شد.

هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۶۴۸ هزار تومان و هر مثقال طلا نیز ۲ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شد.

مهم ترین علت فراز و نشیب قیمت طلا و سکه در معاملات روزهای اخیر، نوسان قیمت اونس در بازارهای جهانی و رشد قیمت دلار در داخل بوده است.

قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها بالا رفت

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر تشدید نگرانیها نسبت به پیامدهای اقتصادی همه گیری ویروس کرونا و تقاضا برای خرید دارایی امن، افزایش پیدا کرد.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۶۱۷ دلار و ۷۵ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه ۰.۸ درصد افزایش یافته بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد کاهش، به ۱۶۳۹ دلار و ۴۰ سنت رسید.

ویروس کرونا که اواخر سال ۲۰۱۹ از چین شیوع پیدا کرد، به یک اپیدمی همه گیر جهانی تبدیل شده که جان بیش از ۶۵ هزار نفر را گرفته و بخشهای وسیعی از اقتصاد جهانی را فلج کرده است.

به گفته استفن اینس، استراتژیست ارشد بازار در شرکت اکسی کورپ، طلا در معاملات روز جاری در وضعیت مطلوبی قرار دارد و به دلیل تقاضا برای دارایی امن افزایش پیدا کرده است. بازار قوی ماندن ارزش دلار را بعید می داند و شرایط اقتصادی به حدی بد است که معامله گران در بازارهای سهام به سمت خرید دوباره نمی روند.

بر اساس گزارش رویترز، دلار در معاملات روز جاری در برابر ارزهای رقیب به بالاترین حد در بیش از یک هفته گذشته صعود کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر ساخت. بازارهای سهام آسیایی صعود وال استریت را که از کندی روند مرگ و میر ناشی از کرونا دلگرمی پیدا کرده بود، دنبال کرده و در سطح بالاتری ایستادند.

طلا در شرایط ابهامات اقتصادی یا سیاسی به سرمایه گذاری جذابی تبدیل می شود و از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون بیش از شش درصد رشد کرده است اما اخیرا ریزش قیمتهای شدیدی را تجربه کرده است زیرا سقوط بازارهای سهام جهان سرمایه گذاران را وادار کرده است برای تهیه نقدینگی، به فروش طلا بپردازند.

به گزارش ایسنا، در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۱ درصد کاهش پیدا کرد و در ۲۱۸۵ دلار و ۹۳ سنت ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، ۷۲۳ دلار و ۷۲ سنت معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۴ دلار و ۳۴ سنت رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها