بازدید 33255
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

احتمال خیز مجدد بیماری در هفته بعد/ توضیح درباره وضعیت «قرمز» در تهران و شبه «سفید» در بوشهر/ مردم عادی هم از ماسک استفاده کنند/ محدودیت‌ها تا ۲۳ فروردین ادامه دارد/ آمار‌های چین یک شوخی تلخ بود

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا درباره نامه منتسب به رییس دفتر رئیس جمهور به وزیر بهداشت، گفت: اطلاعی از نامه خاصی ندارم. ممکن است نامه‌های زیادی رد و بدل شود که لزومی برای انتشار آن‌ها وجود ندارد. انچه قابلیت اجرایی دارد مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا است که بر اساس آن ممنوعیت ها تا بیست و سوم فروردین به قوت خود باقی است.
کد خبر: ۹۷۰۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۱ 05 April 2020
تابناک اجتماعیپس از آنکه آمریکایی ها در پروتکل های مراقبتی خود تجدید نظر کرده و به عموم مردم استفاده از ماسک را توصیه کردند، سازمان بهداشت جهانی هم در این خصوص تجدید نظر کرد و پیرو آن وزارت بهداشت کشورمان هم توصیه هایش را تغییر داد و اعلام کرد: «مردم عادی هم از ماسک استفاده کنند»!
 
به گزارش «تابناک»، دکتر کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه که به صورت آنلاین و ویدئو کنفرانس برگزار شد، در این باره گفت: استفاده از ماسک قبلا برای جمعیت عادی توصیه نمی‌شد و حالا این توصیه نشدن برداشته شده و در مکان‌هایی که فاصله گذاری کمتر رعایت می‌شود، توصیه می‌کنیم مردم از ماسک استفاده کنند.

وی با تاکید بر این نکته که «تقدم همچنان بر رعایت فاصله گذاری فیزیکی است» افزود: اگر به هر دلیلی موضوع در خانه ماندن رعایت نشد، می‌توان از ماسک‌های پارچه‌ای یا ماسک‌هایی که قابل تهیه در منزل است استفاده کرد. روش تهیه ماسک خانگی هم به صورت کلیپ استاندارد در سازمان غذا و دارو تهیه شده که امروز دوباره منتشر می‌شود.
 
وضعیت قرمز کرونا در تهران/ احتمال خیز مجدد بیماری در هفته بعد/ مردم عادی هم از ماسک استفاده کنند؛ «ماسک خانگی»
 
تاکید بر عادی نبودن شرایط، نکته کلیدی و مورد تاکید سخنگوی وزارت بهداشت کشورمان بود که در تکمیل آن گفت: درست است که در فاز مدیریت بیماری قرار داریم اما اگر روند رعایت نکات لازم انجام نشود در هفته آینده با خیز مجدد بیماری و افزایش موارد مبتلا روبرو خواهیم شد و این هشدار بسیار جدی است چراکه این تصور برای برخی پیش آمده که با پایان تعطیلات وضعیت عادی است، اما وضعیت عادی نیست.
 
وی در ادامه بر رعایت اصول فاصله گذاری در هیات دولت و نشست های ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد و گفت: این فاصله ترجیحا دو متر است و از ماسک هم استفاده می‌شود. همچنین تعداد جلسه‌ها حداقل ممکن است و بسیاری از جلسه‌ها از طریق ویدیو کنفرانس برگزار می‌شود. از جمله موارد آن هم همین جلسه‌های ویدیو کنفرانس با خبرنگاران است.
 
جهانپور در پاسخ به سوالی در خصوص تعداد تست های انجام شده در کشورمان گفت: تا امروز تست آزمایشگاهی ما به بیش از ۱۸۹ هزار و ۷۹۰ تست RT-PCR رسیده است و از نظر تعداد تست آزمایشگاهی رتبه ۱۱ در دنیا را داریم. از سوی دیگر در موارد ابتلا تا روز گذشته رتبه هفتم را داشتیم و از نظر تعداد ابتلا در هر یک میلیون نفر جمعیت، رتبه ۲۹ در دنیا را داریم. البته، در زمینه مرگ و میر ششمین کشور دنیا هستیم اما باید توجه کنید در یک میلیون نفر رتبه سیزدهم و از لحاظ تعداد موارد بهبود یافته پنجمین کشور دنیا هستیم.

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا در پاسخ به سوالی درباره نامه منتسب به رییس دفتر رئیس جمهور به وزیر بهداشت، گفت: اطلاعی از نامه خاصی ندارم. ممکن است نامه‌های زیادی رد و بدل شود که لزومی برای انتشار آن‌ها وجود ندارد. این موارد هیچ کدام قابل انتشار نیست و قرار هم نیست منتشر شود و اصلا مصوبه ستاد نیست. ستاد ملی مقابله با کرونا مصوباتی دارد و آنچه امروز مصوب شده با تایید رییس جمهوری ابلاغ خواهد شد. در نتیجه آنچه خروجی ستاد ملی مقابله با کرونا باشد، قابلیت اجرایی دارد نه این نامه ها.
 
وی افزود: آنچه باید عملیاتی شود مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا پس از تایید رئیس جمهور است. موضوع تا بیست و سوم به قوت خود باقی است و بعد از آن برخی مشاغل می‌توانند بازگشایی داشته باشند. این روند مرحله‌ای و تدریجی است و شاخص آن هم مصوبات ستاد ملی مقابله با کروناست. در ادارات دولتی حضور یک سوم کارکنان در نظر گرفته شده بود که اکنون به صورت دو سوم در نظر گرفته شده است و آن یک سومی که حضور پیدا نمی‌کنند، باید از موارد دارای بیماری‌های زمینه‌ای باشند.

استان سفید از نظر ابتلا به کرونا نداریم
هیچ استانی در وضعیت سفید از نظر ابتلا به کرونا نیست. ممکن است بین وضعیت زرد و قرمز تفاوت‌هایی در استان‌ها وجود داشته باشد. نه تنها در ایران، بلکه در هیچ جای جهان هم نمی‌شود چنین چیزی را در حال حاضر اعلام کرد. درباره بوشهر هم باید گفت این شهر در چند روز اخیر موارد مرگ و میر نداشته، اما همچنان موارد ابتلا دارد.
جهانپور در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص آمارهای ابتلا در برخی کشورها گفت: در ژاپن اپیدمی اتفاق نیافتاد و واژه اپیدمی وقتی گفته می‌شود که یک درصد جمعیت به ویروس مبتلا شده باشند. در ایران هم نمی‌توان گفت که در همه جای کشور اپیدمی داریم. مرحله تک گیری و انفرادی در برخی مناطق کشور وجود دارد. در قسمت عمده مناطق کشور در مرحله طغیان و در برخی شهر‌ها در مرحله اپیدمی یا همه گیری هستیم. حتی در کره جنوبی هم اپیدمی اتفاق نیفتاده است.

وی ادامه داد: در چین وضعیت متفاوت بود و ووهان تجربه اپیدمی داشت. به نظر می‌رسد آمار‌های چین یک شوخی تلخ بود، زیرا بسیاری در همه جهان فکر کردند این بیماری مثل آنفلوآنزا است و مرگ و میر کمتری دارد. همه این موارد مبتنی بر گزارش‌هایی بود که از چین گزارش می‌شد و به نظر می‌رسد چین شوخی تلخی در این زمینه با همه دنیا انجام داد. اگر در چین گفته می‌شود دو ماهه یک اپیدمی مهار شده، باید بیشتر درباره آن فکر کرد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت افزود: روند یکنواخت در نمودار ابتلا به کرونا در ایران وجود دارد و این نشان می‌دهد بیماری در کشور مدیریت شده، اما هنوز به مرحله مهار یا کنترل نرسیدیم و این وضعیت مدیریت شده هم شکننده است. اگر کوچکترین اتفاقی در فاصله گذاری اجتماعی اتفاق بیفتد و موضوع ساده گرفته شود و همه فکر کنند این اپیدمی دو ماهه است، خیز مجدد بیماری در کشور اتفاق خواهد افتاد. در نتیجه باید هشدار‌ها جدی گرفته شود. در نتیجه مردم نباید فکر کنند با پایان تعطیلات نوروزی، همه چیز تمام شده است.
 
وضعیت قرمز کرونا در تهران/ احتمال خیز مجدد بیماری در هفته بعد/ مردم عادی هم از ماسک استفاده کنند؛ «ماسک خانگی»/ محدودیت‌ها تا ۲۳ فروردین ادامه دارد

تاکید بر تهیه انواع پروتکل‌های بهداشتی، بخش دیگر سخنان جهانپور را شکل می‌داد که در پاسخ به یک سوال گفت: بیش از ۷۰۰ صفحه پروتکل برای صنف‌های مختلف ابلاغ شده و پروتکل‌های جدیدی هم برای فاصله گذاری هوشمند تهیه و ابلاغ خواهد شد. درباره زندان ها هم پروتکل‌های بهداشتی تهیه و ابلاغ شده است.

تمایل پزشکان به بازگشایی مطب هایشان، سوال دیگری بود که مطرح شد و جهانپور در پاسخ گفت: این‌که اغلب پزشکان و دندان پزشکان تمایل دارند مطب‌های خود را باز کنند باید مرحله به مرحله اتفاق بیفتد. همچنین باید مسیری برای در اختیار گذاشتن اقلام بهداشتی برای آن‌ها فراهم شود. نمی‌شود شرایط را برای مطب‌ها عادی کنیم و بعد اقلام بهداشتی و حفاظتی برای آن‌ها فراهم نشده باشد. نباید انتظار داشته باشیم که پزشک بدون اقلام بهداشتی استاندارد در مطب ارائه خدمت کند. این موضوع در معاونت درمان در دستور کار است و به طور مرحله به مرحله انجام خواهد شد.

وضعیت تهران قرمز است
به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، هرچند در تهران در دو هفته اخیر با کاهش مراجعه به بیمارستان‌ها و کاهش موارد بستری و مرگ و میر مواجه بودیم، اما این مربوط به تهرانی بود که مردم در خانه‌ها مانده بودند نه تهران فعلی که با بازگشایی برخی مشاغل مواجه است.
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره طرح مجلس برای تعطیلی یک ماهه کشور، گفت: جزییات این طرح را نمی‌دانیم، اما تعطیلی کامل کشور امکان پذیر نیست و حتی مطلوب هم نخواهد بود. برای اعمال محدودیت بیشتر که مد نظر این طرح باشد باید منابع مالی لازم اندیشیده شده باشد. هر اقدامی که در نظر گرفته می‌شود باید با در نظر گرفتن بار مالی اتفاق بیفتد. البته در صورتی که این طرح منجر به افزایش برخی محدودیت‌ها شود ممکن است مطلوب باشد.

جهانپور در پاسخ به سوالی درباره انجام تست کرونا برای همه ایرانیان مثل کره جنوبی و آلمان گفت: ظرفیت بالفعل آزمایشگاهی امروز ما ۱۰ هزار تست کرونا است و قابلیت افزایش تا ۲۰ هزار تست دارد. این ظرفیت ۹۵ آزمایشگاه در کشور است. وقتی از گستره جمعیتی ۸۵ میلیونی یا ۱۲ میلیونی استان تهران حرف می‌زنیم با بسیاری از جا‌ها قابل مقایسه نیست و حداقل هزار روز نیاز است که از همه مردم یک بار تست گرفته شود. چنین چیزی علمی نبوده و مطابق توان ما هم نیست. باید یک روش مشخصی وجود داشته باشد که تعداد افراد کاهش پیدا کرده و بعد از آن تعداد اندک تست گرفته شود.

وی ادامه داد: مقابله با کرونا را بر پایه تست قرار ندادیم. هرچند اثبات شروع یا پایان بیماری مبتنی بر تست اختصاصی کروناست و هر روز انجام می‌شود، اما پایه و اساس برنامه ما بر این اساس نیست. این درست نیست که به سمت انجام تست برای همه افراد یک شهر برویم. در یک کار جدی به دنبال اقدامی شدنی هستیم. اگر غربالگری انجام می‌شود، باید کیفیت غربالگری در بسیج ملی مقابله با کرونا افزایش پیدا کند.
 
احتمال خیز مجدد بیماری در هفته بعد/ توضیح درباره وضعیت «قرمز» در تهران و شبه «سفید» در بوشهر/ مردم عادی هم از ماسک استفاده کنند؛ «ماسک خانگی»/ محدودیت‌ها تا ۲۳ فروردین ادامه دارد/ آمار‌های چین یک شوخی تلخ بود

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی درباره انجام آزمایش کرونا در برخی آزمایشگاه‌های خصوصی اظهار کرد: حداقل ۳۳ آزمایشگاه خصوصی داریم که با وزارت بهداشت همکاری می‌کنند و نمونه گیری شخصی و مراجعه افراد را ندارند. در حال حاضر کیت در دنیا نایاب نیست و تاکنون ۵ شرکت در ایران تاییدیه تولید کیت را دریافت کردند. اگر کیت PCR باشد فقط قرار نیست کیت‌های سازمان جهانی بهداشت باشد. در حال حاضر از کشور‌های مختلف مراجعه داریم که پیشنهاد می‌کنند کیت بخریم، اما نیازی نداریم. زیرا کشور در مرحله تولید کیت تشخیصی است.

وی ادامه داد: ممکن است بخش خصوصی این کیت‌ها را تهیه کرده باشد. قیمت ارزان‌ترین کیت در دنیا حداقل ۳۰۰ هزار تومان است. ما تعرفه‌ای برای این آزمایش نداریم، زیرا توصیه‌ای برای آن نداریم و ممکن است افراد از تعرفه‌های دیگر استفاده کنند. به کسی توصیه نمی‌کنیم که به هر روشی تست کرونا بدهند. برخی افراد به دنبال پیدا کردن ابزاری برای آرامش و وسواس‌های خود هستند. زیرا ممکن است فرد این آزمایش را بدهد و جواب منفی باشد و یک ساعت بعد مبتلا شود.
 
جهانپور درباره ارائه خدمات الکتیو در بیمارستان‌های برخی استان‌ها اظهار کرد: استان‌هایی که وضعیت بهتری دارند و نسبت به سرانه جمعیت تخت بیشتری دارند، می‌توانند خدمات الکتیو را به بیماران ارائه کنند و سیاستگذاری در این استان‌ها متفاوت است، اما همین موارد الکتیو و بازگشت به حالت عادی هم باید اولویت بندی شوند و به سهولت نباید اقدامی صورت گیرد. سرویس‌های الکتیو باید به تدریج ارائه شوند و موضوع حفاظت پزشکان و دندانپزشکان جدی است، باید به میزان نیاز اقلام حفاظتی برنامه ارائه خدمات الکتیو تهیه شود تا بتوان توقع اجرایی شدن برنامه‌های الکتیو را داشت و بخشی از ارائه خدمات الکتیو بسته به شرایط منطقه‌ای خواهد بود.

وی درباره پروتکل جمع آوری معتادان متجاهر اظهار کرد: اگر ممکن باشد که از آن‌ها تست گرفته شود و افراد سالم در مراکزی نگهداری شوند این جمع آوری ممکن خواهد بود، اما اگر جمع آوری موجب تجمع بین افراد شود، ممکن نخواهد بود. آنچه بهزیستی اعلام کرد بر اساس پروتکل تست خواهد بود؛ چراکه نگهداری معتادان خارج از کارگروه ویژه وزارت بهداشت است و دوستان در بهزیستی و نیروی انتظامی و وزارت کشور موضوع را مدیریت خواهند کرد.
 
آموزش ویدئویی تهیه ماسک خانگی
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۱
پولهای مملکت را برای ایرانیها خرج کنن تا مشکلات حل بشه
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
یه چیزی گذاشتن دهنت مثل طوطی تکرار میکنی.
تا حالا فکر کردی فقط هزینه خورد و خوراک سربازای امریکا تو عراق، سوریه و ....چقدر است؟
ناشناس
| Japan |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
آنهایی که مردم را به خاطر مسائل اقتصادی مجبور کردند که با این حمل و نقل عمومی به سر کار بروند تاریخ از آنها به عنوان قاتل ایرانیان یاد خواهد کرد.ایران اردیبهشت ماه را ببینید تا بفهمید چه می گویم
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
مجید جان تو یه چیزی کردن تو مغزت که اراده تکرار نکردنشم نداری بیچاه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
طوطی امثال شماست که هر چی حکومت چین دروغ گفت صبح تا شب تکرتر کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
خدا شفات بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
لطفا یه خورده منطقی و باز فکر کنید ، اگه شما خونتون توی مرکز شهر هست می تونید نسبت به ورودی های شهرت بی تفاوت باشید!؟ مسلما ورودی های شهرت مستقیم توی زندگیت تاثیر گذاره ، حتی اگه ایران هزینه های هم توی اطراف کشورش انجام بده مستقیم و غیر مستقیم توی تمام ابعاد زندگی داخل ایران تاثیر گذاره، هر چند که هزینه های ایران در مقابل دشمناش تقریبا صفر هستش.
خويي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
هركسي هم حرف حق ميزند انگ طوطي بهشان ميزنند
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
ماموریت هر روزه را به خوبی انجام میدی
یکی به دکتر بگه این حرفارو.من کارمند مجبورم برم سرکار..از هفته دیگه 3روز باید رفت سرکار..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
انگلیس با فوتی های 3 برابر آلمان کمتر از نصف آلمان آمار مبتلای به کرونایش هست!
کدام دروغ می گویند؟
آلمان در فوتی و یا انگلیس در آمار مبتلا.
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
هیچ کدام دروغ نمیگن، آلمان به دلیل تست گیری بسیار زیاد آمار موارد شناسایی شده ش بیشتره
چونکه ویروس کرونا برای سیستم درمانی جهان ناشناخته میباشد و دارو ،و ، واکنس خاصی ندارد ،و تا کشف دارد ،و ،واکسن که آنهم زمان بر است و ممکن است دوسال طول بکشد ، برای همین است که برای مقابله با این ویروس جدید لازم است حدود ۷۰٪ مردم مبتلا شوند ، تا روند ابتلای آن کند ،و خنثی گردد ،اما این میزان ابتلا بایستی با کندی ،و تومعنینه انجام گیرد تا سیستم درمانی توان خدمت رسانی را داشته باشد ؟ و آن ۳۰٪ هم باید با مراقبتهای ویژه تا پایان چرخهٔ ویروس قرار گیرند که آن ۳۰٪ را اطفال ،و زنان باردار ،و سالمندان تشکیل میدهند ؟ پس اگر رعایت پروتکلهای بهداشتی را عمل بشود ، مشکلات مردم ،و کشور کمتر میشود ؟،،که اگر امکان برگذاری آموزش ابتدایی ،و دورهٔ اول متوسطه را بشود بصورت مجازی ،و آیلاین برگذار کنند ، و بعضی شغلهای کاذب مانند دست فروشی را مانع گردند ، این خود کمک ۳۰٪ به توان سیستم درمانی کشور میکند ؟،،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
دکتر جان...طمانبنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
سپاس از اینکه غلط املایی مرا یاد آوری فرمودید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
اقای دانشمند وصاحب نظر مردم گرسنه اند ولی تو حتما سیری
چرا
دولت
قبل
از
شروع
تعطیلات
نوروز
جریمه
۵۰۰
هزار
تومانی
را
وضع
نکرد
تا
مانع
از
سفرهای
نوروزی
بشود
؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
اصراری هم بر تعداد کم ندارد.
نیاز به آمار بیشتر فوتی و مبتلا دارد
اصرارش بر رفع تحریم ها با مظلوم نمایی است
امارهای شما شوخی شیرینه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
شوخی یا جنایت
ماسک خانگی چیه
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
ببخشید اگر اخبار یکماه گذشته را از صدا و سیما و حتی همین سایت تابناک دنبال کرده باشید،بخاطر دارید حداقل چندین کارشناس و مسئول صراحتا بیان کردند به لحاظ ابعاد میکرونی ویروس استفاده از ماسک N95 کارایی دارد که از فیلترهای خاص استفاده می کند.حالا به مردم می گویید از آن استفاده کنند.مثل اینست که سربازی را بدون فشنگ به میدان بفرستیم......
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
منظور داداشمون ماست خانگی هست!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
همون چیزی که الان بعضی از مردم کشورهای مختلف دارن خودشون تو خونه میدوزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
تنها ماسک های فیلتر دار خاصیت محافظتی دارد. بقیه ماسکها از جمله خانگی خاصیت محافظتی برای استفاده کننده نداره و کارکردش اینه که اگه فرد آلوده هست اون آلودگی رو کمتر منتشر کنه، نه اینکه خودش آلوده نشه.
آخه کسی نیست به دکتر جهانپور بگه دکتر جون ! شما جلوی تریبونت تاریخ 17 فروردین رو چسبوندی و در همین تاریخ هم داری فریاد میزنی که وضعیت قرمز است و مردم عادی هم ماسک بزنن ، پس چرا خودت نزدی عزیز من !!!!!!!!!!! نکنه شما مثل مردم عادی نیستی ؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
فاصله بیش از 3 متر با دیگران باشه دیگه چندان نیازی به ماسک نیست
تنها یک راه داریم بانک را تعطیل کن مجبور می شوند بروند خانه.....تا الان هم قرنطینه نبودن تطیلی نوروز را رفتن ...الان امدن سر کار!!
خیز مجدد بیماری را به رئیس جمهور گفتین ؟!!!یا اینکه بهتون گفته برین خودتون اقدام کنین به من هم نگین!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
جمعه بهش خبر میدن!
ناشناس
| Croatia |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
به نظر میرسه یه وزارت بهداشت دیگه هم داریم. شایدم یه کشور دیگه یه گوشه کناری هست که وزارت بهداشتش داره به ریس جمهور مشورت میده. ولا مشاوران وزارت بهداشت ستاد کرونا دارن یه چیز دیگه میگن
از نظر تعداد تست آزمایشگاهی رتبه ۱۱ در دنیا را داریم...

عزیزم کلا 11 کشور بصورت حاد درگیر کرونا هستند یعنی ما آخریم.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
جوجه ها را آخر پائیز می شمارند. کمی تحمل لازم است، تا ببینی دنیا درگیر کرونا است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
این رتبه ها را منبع مستقلی هم تایید کرده یا خودتون برا خودتون تولید می کنید همینه که بیماری کنترل نمیشه
آمارهای ایران هم که شبیه چینه با همان نرخ خطی منتها خیلی منظم تر
جناب ریاست محترم جمهور ظاهرا در یک دور بسته و تسلسل گیر کرده اند و نمی دانند چکار دارند می کنند. یک نفر ایشان را از این سر در گمی نجات دهد. ما فقط شده ایم آزمایشگاه ایشان. نتیجه کار این هفته ایشان معلوم است که هفته آینده با خیز اپیدمی مواجه خواهد شد.
همه اپیدمیولوژیست ها میگن "تشخیص سریع پاسخ سریع" و دلیل همه گیر نشدن سارس هم همین بود. کار کره جنوبی هم بر همین اساس بود نه اینکه بذاری کل ممکلت درگیر بشه و بعد بخوای از همه تست بگیری
1000 تا جمله گفتی دو تاش هم مفید نبود فقط حرف و مغلطه
تو 2 جمله بخوام وضعیت رو شرح بدم ، دولت پول نداره و کاری نمیتونه بکنه مردم خودشون ببین چیکار میکنن
فرمودید ماسک ؟؟؟ اوه شوخی جالبی بود ماسک مناسب و استاندارد کجا میفروشن دکتر جان ؟؟؟
دونه ای 30 هزار امروز قیمت کردم معلوم هم نبود چی هست ، جنسش چیه
الان من هنوز برام سوال هست با این وضعیت افتضاح اون داستان مرگ بر آمریکا چیه قضیش
دو روز دیگه شرایط یکم عادی شد دوباره شروع کنید
انهم تست PCR که یک ازمایش با نتیجه خیلی کلی هست نه تست ویژه کرونا...مردم رو.....فرض کردن.
چین دنیا را فریب داد.چون بعد از چین ایران اولین کشوری بود که به صورت حاد درگیر این ویروس شد از این دروغ بیشترین آسیب را دید چون کرونا را جدی نگرفت
البته بی مسئولیتی بی تدبیری بی دانشی اهمال کاری و خیلی چیز های دیگه که برای مسئولین ما یک چیز کاملا عادیه هم مثل همیشه مزید بر علت شد
الان تو هیچ داروخانه ای ماسک معمولی هم پیدا نمیشه. به گفته خودشان ماسک خانگی هم جلوی ویروس را نمیگیره. قلب از کرونا ماسک سه عددی در داروخانه ها ۲۰۰۰ تومان بود. الان فقط از طریق فروش اینترنتی با چندین برابر قیمت به فروش میرسد انهم با هزار منت.این فقط یک سودجویی از شرایط موجود است و مردم مجبور به خرید.با این سیاستهای یک بوم و دو هوا به هیج جا نمیرسیم.چطور اول میگفتند زیاد خطرناک نیست اما حالا متوجه شدند بسیار خطرناک است.
خدا به همه رحم کند....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
الان همه داروخانه ها هم ماسک دارن هم الکل برو بیرون یه نگاه بکن
شانسهای از دست رفته ۱.قم را قرنطینه نکردین ۲. از ۲۶ اسفند که کل کشور تعطیل بود تا ۲۶ فروردین کل کشور را قرنطینه میکردین به استثناع موارد ضروری کمترین هزینه را میدادیم...نشد که نشد. ۳. الان هم باز کمترین هزینه در این مقطع ان است که یک ماه همه بشین خانه هاشون باز به جز موارد خیلی ضروری این باز هزینه کمتری داره ولی کو گوش شنوا؟؟
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
متاسفانه گوش شنوایی نیست
این عزیز چقدر ماشالاه هر روز حرف میزنه...بابا جان برو یه چایی بخور...دیدت به دنیا مثبت باشه...نمیبینی امروز همه کارمندا...رفتن اداره...بانک...همه شاد و خوشحال کنار هم نشستن
مرگ بر چین . . مرگ بر دشمنان ایرتن و ایرانی. . مرگ بر کمونیست چین.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
مرگ بر امریکا و انگلیس
چین خیانت بزرگی به جهان و ایران کرد. اصلا قابل بخشش و چشم پوشی نیست. وقتی پنهان کاری و دروغ به این بزرگی میگه حتما در جاهای دیگه هم دروغ میگه. عاجزانه از بزرگان حکومت درخواست برخورد جدی دارم.
پاسخ ها
ناشناس
| Norway |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
از هنه بدتر و خیانتکار اون ایرانی هست که طرفداری از چین میکنه بجای اینکه حرف های سخنگوی وزارت بهداشت رو جدی بگیره
ههه چی شد حالا فهمیدین چین کثیف نامرد همه رو با امار دروغش فریب داد حالا فهمیدید چینه که داره هنوزم همه رو فریب میده و این ویروس خودش ساخته وگرنه محال بود اگه تو بازار درست شده بود باید کل چین میگیرفت چرا نگرفت از چین رفت کل دنیا رو گرفت ولی قبلش که هیچ کس خبر نداشت کرونا چیه باید کل چین میگرفت باید غرامت بده به کل دنیا بخاطر دروغ و فریب کل دنیا حالا فهمیدید دشمنت و اجنه کین چینیا چینیایی کثیففف
اقا...پشت سرش توی عکس زده...در خانه میمانیم....مشدی...کارمندارو همرو فرستادین سر کار....جوک میگین
نمیشه گفت که چین ویروس را ساخته یا آمریکا، ولی چین تا وقتی که خودش درگیر بود، تمام پروازهای خروجیش را انجام داد که از فشار بیماری بر کشور کاسته بشه. وقتی وو هان را قرنطینه کرد که 5 میلیون نفر ازش خارج شدن تا فشار اپیدمی قابل کنترل بشه. بعد که بیماری را کنترل کرد تمام درهای کشورش را بست. حتی اتباع خودش را هم قطره چکانی به چین راه میده. چین وقتی دید خودش آُسیب دیده گفت دیگی که برای من نجوشه سر .... توش بجوشه. حالا هم آتیش به تمام جهان افتاده. یه کم از تایوان و ژاپن کره یاد بگیریم که چقدر خوب در همسایگی چین خودشون را نگه داشتند. حتی میتونیم از کره شمالی یاد بگیریم. ولی حیف که فقط از آمار کاذب خوشمون میاد.
دولت چين اپارتمانها را پلمپ كرد و مردم دسته دسته در اين ساختمانها جان باختند
به عبارتى ٢٧ مليون تلفن مو بيل قطع شد
پاسخ ها
قاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
با پرچم امریکا چه شعار هایی می دهید
مث اینکه این بندگان خدا هم از خواب خرگوشی بیدار شدن و تازه فهمیدن که آمار چین دروغ بوده.
با این روند بازگشایی سازمان ها و ادارات و مشاغل منتظر اوج گیری وحشتناک کرونا در ایران باشید !
با دستکاری و امار و دروغگویی کرونا حل میشه خیلی راحت
پشت سرش زده در خانه می‌مانیم. منظورش این هست که افراد از ما بهتران می‌مانند خانه و کارمندان و کارگران و حقوق بگیران بروند سر کار تا مریض بشن و حتی بمیرن تا آن آمار 70 درصد قربانی کامل بشته و بعد از ما بهتران با خیال راحت بیان بیرون.
وقتی تعطیلی نیست و باید ملت سر کار بروند معنی‌اش فقط همین است و هیچ معنای دیگری ندارد.
امار مرگ ومیررتو ایران خطی است ونه نمایی وحتی امار مبتلایان واین نشانه دستکاری در امارهست من که به روحانی اعتماد ندارم
کشور برادر و سرور چین به ایشون پریده که چرا گفتی چین دروغ گفته وزارت خارجه هم از سفیر دلجویی کرده.
شما خودتو خسته نکن
ما کارمون اینه گه شما هر جور ح فبزنی ما عیب بگیریم و جنگ روانی به راه بندازیم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان