بازدید 9696
گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای سعادت آباد؛

جهش 20 هزار واحدی شاخص کل بورس تهران/ بیشترین تقاضا به کدام نماد بورسی رسید؟

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (شنبه شانزدهم فروردین ماه 99)، با افزایش 19995 واحدی معادل 3.65 درصد به رقم 567 هزار و 653 واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد 204 واحدی به رقم 7 هزار و 225 واحد رسید.
کد خبر: ۹۷۰۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷ 04 April 2020

جهش 20 هزار واحدی شاخص کل بورس تهران/ بیشترین تقاضا به کدام نماد بورسی رسید؟

جهش 20 هزار واحدی شاخص کل بورس تهران/ بیشترین تقاضا به کدام نماد بورسی رسید؟شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (شنبه شانزدهم فروردین ماه 99)، با افزایش 19995 واحدی معادل 3.65 درصد به رقم 567 هزار و 653 واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد 204 واحدی به رقم 7 هزار و 225 واحد رسید.

به گزارش بورس تابناک، امروز تالار شیشه‌ای سعادت آباد در اولین روز کاری هفته، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش 5328 واحدی معادل 3.65 درصد به رقم 151 هزار و 291 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد 5859 واحدی معادل 3 درصد، عدد 201 هزار و 61 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 3898 واحدی معادل 3 درصد به رقم 133 هزار و 767 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 27069 واحد افزایش معادل 3.84 درصد را رقم زد و به سطح 732 هزار و 728 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 14503 واحد افزایش معادل 3.75 درصد به رقم 401 هزار و 22 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 40803 واحد افزایش معادل 3.50 درصد همراه بود و عدد یک میلیون و 206 هزار واحد را به نمایش گذاشت.

جهش 20 هزار واحدی شاخص کل بورس تهران/ بیشترین تقاضا به کدام نماد بورسی رسید؟

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی فارس متعلق به صنايع پتروشيمي خليج فارس با 1194 واحد، نماد فولاد متعلق به فولاد مباركه اصفهان با 1052 واحد، نماد فملی متعلق به ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ با 785 واحد، نماد وبملت متعلق به بانك ملت با 629 واحد و نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامي عام) با 623 واحد افزایش، بیشنرین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی غگل متعلق به گلوكوزان‌ با 38 واحد، نماد كگاز متعلق به شيشه‌ و گاز با 15 واحد و نماد كفپارس متعلق به فرآورده‌هاي‌ نسوز پارس‌ با 12 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس را داشتند.

بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز 7 میلیارد و 4 میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب 879 هزار و 98 نوبت معامله و به ارزش 5 هزار و 310 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

بیشترین تقاضا به کدام نماد بورسی رسید؟

پدیده شیمی قرن(قرن)، پتروشیمی پردیس(شپدیس)، مخابرات ایران(اخابر)، بانک اقتصاد نوین(ونوین)، داده گستر های وب(های وب)، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان (پترول) و توسعه و عمران فارس(ثفارس) در صدر تقاضا قرار داشتند.

رفت و آمدها

در معاملات امروز به نقل از گزارش نبض بورس؛ نماد معاملاتي شركت پرداخت الكترونيك سامان كيش(سپ)جهت برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه به منظور تصويب صورتهاي مالي، توليدي چدن سازان (چدن1) با توجه به افشاي اطلاعات با اهميت گروه الف، متوقف شدند.

نماد معاملاتي شركت باما(كاما)با توجه به افشاي اطلاعات با اهميت گروه ب بازگشایی شد.

همچنین نماد معاملاتي شركت سرمايه‌گذاریتوسعه‌ملی (وتوسم1)، مس‌ شهيدباهنر (فباهنر1)،ارتباطات سيار ايران (همراه1) بيمه دانا (دانا1)حق تقدم سهام شركت بيمه دانا (داناح1) داده‌پردازیايران‌ (مداران1) بانك سينا (وسينا1) سرمايه گذاري ساختمان ايران (وساخت1) فرآورده‌های نسوزآذر (كاذر1)پتروشيمي شازند (شاراك1) بانك تجارت (وتجارت1) فجر انرژي خليج فارس (بفجر1) سيمان‌خاش‌ (سخاش1) سايپاشيشه‌ (كساپا) كشاورزی ودامپروی مگسال‌ (زمگسا1) نفت‌ بهران‌ (شبهرن1) حق تقدم سهام شركت توسعه‌معادن‌وفلزات‌ (ومعادنح1)فروشگاههاي زنجيره اي افق كوروش (افق1) كارتن‌ ايران‌ (چكارن1 رادياتور ايران‌ (ختور1) توسعه‌معادن‌وفلزات‌ (ومعادن1) عمران‌وتوسعه‌فارس‌ (ثفارس1)  توسعه‌ معادن‌ روی ايران‌ (كروي1)با توجه به تغييرات بيش از 20 درصدي قيمت سهام،با وقفه همراه شدند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۸
خداییش با این رکود اقتصادی و تعطیلی مراکز تولید و ... فازتون چیه؟؟؟!!!!!!!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
خداییش با این رکود اقتصادی و تعطیلی دلارهم 10درصد بالا رفت
ارزش دلاری بورس حدود ۱۲۰ میلیارد دلار هست.اما شک نکنید که با دو برابر این مبلغ هم نمی توان شرکت های فعلی در بورس رو جایگزین کنیم.دولت باید سود بانکی رو ببره زیر ده درصد و سرمایه ها رو به سمت سهم های با ارزش و سوده بازار هدایت کنه.باید پرونده سودهای بدون ریسک رو در بانک ها بست.با پایین آوردن سود بانکی خلق نقدینگی هم کاهش پیدا میکنه و تورم هم متناسب با اون کم خواهد شد
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
کمی فکر کنید ! در این اوضاع و احوال کرونایی چطور بورس اینقدر رشد میکندآیا بردن همه پول و سرمایه در بورس کار درستی است . این طوری که با کوچکترین فرود بورس طرف سکته میکند. من شخصا در این اوضاع و احوال تحریمها و خصوصا شیوع کرونا به بورس معتقد نیستم .
آقا از شنبه تا چهارشنبه هرخبری از بورس میذارین،یه هموطن عزیزو حساس، سریع کامنت میذاره که نمیدونم چرا بورس رو به رشده و چرا نمیپوکه؟ از ایشون اجازه بگیرید و بعد خبر رشد بورس را بذارید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
شب دراز است وقلندربیدار !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
کلا بانکی ها به دلیل رفتن سرمایهاشون که از سپرده های مردمی هست مخالف سرسخت بازار سرمایه هستن اونا دنبال بنگاه داری هستند اما بازار سرمایه رونق تولید پس ایشان یا بانکی هست یا سود خوب داره از بانک میگیره
واقعا جالبه
بعد چند ماه منتظر مالباخته شدن خیلی از سهامداران و افت شدید شاخص خواهیم شد. علتش هم اینه که قیمت و رشد کاذب و عدد سازی و سیاه بازی در سهام کاملا مشخص است که مسلما به دست چند نفر سرمایه دار پیش می رود در حالیکه باتمام اصول علمی اگر بازار واقعی بود باید در این شرایط دنیا و بیماری کرونا سقوط شاخص می داشتیم احتمالا افرادی که از این بازار سود حسابی خواهند کرد یهو کنار خواهند کشید و این حباب قیمت خواهد ترکید و کلی مالباخته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
کشور ما قبل از کشورهای دیگر متاثر تحریم ها شده بود و الان یک دوره گذار است ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
هر وقت پراید شد 7تومن ومسکن قیمتش یک چهارم شد مثل سالهای قبل منتظر افت بورس هم باش عزیز من کمی آینده نگر باش وقتی دارایی های یک شرکت 4برابر شده نمی خواهد حد اقل 50درصد سود بده فقط قیمت ملک یک کارخانه را نسبت به پارسال ویا سالها قبل خودت حساب کن
خیلی عالی
کشور تعطیل ولی بوووووووووووووورس را که نگو چه میکند !!!!!!!!توی دروازه توی دروازه!!!!!!!!!!!!!
بورس تا اخر فروردین یک میلیون واحدی میشود!!!!!!!!!!!
بورسهای معتبر روزی ۱۰۰ داحد پایین و بالا منتهی بورس پارسال ۵۰۰ درصد رشد کرده ظاهرا کم بوده و هنوز به ارامش نرسیده!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
بورس تا آخر فروردین 600هزار وتا آخر سال 900هزار خواهد شد من همونم که پیش بینی کردم بورس بزودی کانال 600 هزار را رد میکنه اگه کرونا نبود تا الان زده بود اشکال نداره فرقش 15 روزه
اونی که وقتی 200 هزار بود توی این سایت می نوشت حبابه الان کجاست؟ خخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
روزیکه سرمایه ات درچشم برهم زدنی نابودشد امروز روبه یادت میارم خخخخ
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
روی تجربه به شما میگویند بورس نابود میکنه سرمایه ها را
دوست داری برو با اختیار سرمایه ات را در بورس بریز منتهی نابود میشی یک وقتی که اصلا فکرش را نمی کنی.
اختیار با خودت
درشرایطی که کل جهان باکرونا دست وپنجه نرم میکند وهرروزشاهد مرگ انسانهای بیشماری هستیم و سقوط پی درپی بازارهای بورس دنیا همچنان ادامه دارد درایران اما دیگرهیچ چیزجلوداربورس نورچشمی نیست
عدم تاثیری پذیری بورس ایران از محرک هایی که قاعدتا منجربه سقوط میشوند وهمچنین حبابی بودن بورس در تحلیل زیر توسط یک کارشناس خبره بورس به صراحت عنوان شده :
حمید میرمعینی با اشاره به اینکه نوسانات قیمت نفت، شیوع بیماری کرونا در جهان، جریان نقدینگی و نرخ ارز از فاکتورهای موثر بر بازار در شرایط فعلی هستند، ادامه داد: هر کدام از این مولفه ها یک وزنه تاثیر گذار هستند
وی ادامه داد: اتفاقات دو ماه گذشته ثابت کرد جریان نقدینگی حتی به برخی از مولفه ها که در دوران گذشته تاثیر مشهودی بر بازار داشتند، فرصت اثرگذاری نمی دهد و اثرات آنها را خنثی می کند.
میر معینی با بیان اینکه این موضوع به نفع بازار نیست و حتی خطرناک نیز است، افزود: بازار سرمایه در دوران ورود پول های عمومی به سر می برد و علیرغم اینکه برخی نمادهای معدود در بازار وجود دارند که هنوز برای رشد پتانسیل بالقوه دارند لیکن بسیاری از نمادها (شاید حدود ۷۰ درصد) بیش از ارزش ذاتی معامله می‌شوند.
کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه جریان نقدینگی باعث خروج بازار از تحلیل و منطق شده، اظهار کرد: بازار حتی با اخبار منفی با اصلاح قیمتی خاصی مواجه نمی شود
وی با تاکید بر این مطلب که بازار از حالت تحلیل خارج شده و با عوامل منفی، افت پیدا نمی‌کند، ادامه داد: این موضوع خطرناکی بوده و این روند ادامه دار نخواهد بود،
سلام امیال این دواتفاق خواهد افتاد وذره ای تردید دران نیست، ریزش شدید قیمت مسکن ورکودعمیق ان ودوم ری ش شدید بورس خلاصه ومختصرومفید
فواره چو بالا رود ؛ سرنگون نشود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
دلار وپراید چو بالا رود:سرنگون نشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
الان همه دارند سرمایه هاشون را به سمت بورس میارند چه اشکال داره افزایش سرمایه مساوی با رشد ورونق تولید وجلوگیری از بی کاری گارگران
فقط دلالان دلار و سکه و مسکن نگران بورس هستند و مخالف سرمایه گزاری در بورس
نقدینگی بالا + رکود بازارهای ویرانگر ربای بانکی، ارز و مسکن+ تورم گذشته . انتظاری 40 درصد برای امسال+ افزایش ارزش جایگزینی بالای اکثریت شرکتهای بورسی به ویژه شرکت های بنیادی چون معدنی و شیمایی و پتروشیمی+ مهمتر از همه هوشیاری دولتمردان و مشاوران باهوش دولت+ بیکاری فزاینده ناشی از رکود اقتصادی و روی اوری مثبت و مفید این افراد به بورس که بهتر از اعتیاد و دزدی و ... افسردگی و خودکشی است و ... += رشد بورس
تازه شرکتهای عظیم و سودده بورسی مثل معدنیها و فلزیها و ... سال گذشته تقریبا از رشد بازار عقب ماندند و شرکتهای بادکنکی کوچک رشد تا ده برابر کردند، در صورتی که اتفاق پشت پرده ای رخ ندهد شاخص دو میلیونی دور از انتظار و عجیب نخواهد بود . باید بدانیم که دلار کنترل نمیشد الان 30 هزار تومان بود تازه ارزیابی جایگزینی شرکتها بمراتب رشدهای عطیم تری را رقم میزد هرچند بطور ضکنی پول هوشمند اینها را لحاظ می کند و و سهم میخرد.
بنظر باید رشدهای احساسی را مدیریت کرد تا از لطمات به توده مردم سهامدار جلوگیری کرد و این کنترل متاسفانه از دست مدیریت های کنونی که به روشهای ناکارمد و تهدیدی و منسوخ توسل میجویند بر نمی اید.
بنظر باید رفتارهای احساسی را مدیریت کرد والا بورس جایی است که زندگی ها را نابود خواهد کرد مثل بمب طومار خیلی چیزها را درهم خواهد پیچید ه عنوان دلسوز توصیه میکنم دولت بیش از کرونا هوشمندانه باید شش دانک حواسش باشد که بازار سقوط نکند و از این استقبال توده ها در این شرایط استقبال کند و اطمینان دهد خرید شرکت ها سهیم شدن در کشور است و مشارکت در عایدی تولیدات ملی است. از اینجهت باید شفافیت و نظارت ها باید شدید باشد تا حقوق افراد ضایع نشود.
بورس محل ریسک است انهایی که وارد شدند و قدیمی تر هستند میدانند هچنان که زیان درش است سودهای زیادی هم در پس اش وجود دارد. منتهی عیب بورس رویت لحظه ای قیمت هاست که حساسی و نگرانی و سکته ایجاد می کند مثل مسکن نیست که چندسال قیمتش اشکارتر انهم نه بطور شفاف لحظه ای مشخص شود.
سال ۹۹ سال نابودی بورس نورچشمی دستوری
بورس رشد سرسام آوردی خواهد داشت چند روز آینده به کانال 600هزار و تا آخر سال رکورد 900هزار خواهد رسید
دوستان سلام ودرود برسایت محترم تابناک که دراین ایام اشفته کرونایی اطلاع رسانی میکنه خداشاهداست حقیقت میگویم من ۷ میلیاردتومان نقدی دربانک سپرده دارم ایا دربورس سرمایه گذاری کنم ممنون میشوم از عزیزانی که صاحبنظرهستند وراهنمایی کنند ضمنا منزلم رافروخته ام ودیگرنتوانستم دراین بازارکرونایی منزل خریداری کنم
من زیاد تو کار هیچ سرمایه گذاری نیستم و پولم تو بانکه جرات ریسک ندارم پولم هم روز به روز بی ارزشتر می شه می دونم ولی واقعا خیلی جرات دارید تو بورس با این شاخص عجیب غریب پول می زارید دمتون گرم انشالله که بیشتر سود بکنید
و امیدوارم روزی نیاد که دولت بخواد از پول امثال من خسارت شما رو بده...
تابناک جان عزیزت پیام قبلی مرامنتشرکن تا راهنمایی ام کنند
کلاس توجیهی بورس ایران در سرتاسر جهان دیگه باید برگزار بشه. وارن بافت شاخ درنیاره صلوات
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان