بازدید 15112
۴
ویژه نامه ویدیویی نوروزی «تابناک»؛ روز پانزدهم

«سمن بویان» شجریان / «شهره شهر» رضوی سروستانی / «آمد بهار جان‌ها» تاج / «پریزاد» حاجیلی / «دیوانه شو دیوانه شو» ذوالفنون

بسته ویدیویی «تابناک» نیز برای مخاطبان «تابناک» همچنان عرضه خواهد شد. با حکایتی از عبید زاکانی به استقبال بسته ویدیویی امروز می‌رویم که کوشش شده تنوع بیشتری داشته باشد و از آن جمله می‌توان به دومین بخش از آموزش دوربین DSLR اشاره کرد که بخش نخست آن دیروز تقدیم شد.
کد خبر: ۹۶۹۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷ 03 April 2020

پانزدهمین روز سال هزار و سیصد و نود و نه فرا رسید و مردمان عالم به سبب جلوگیری از شیوع کرونا، در خانه نشسته‌اند و شرایط عادی زندگی متوقف شده است. در همین راستا، بسته ویدیویی «تابناک» نیز برای مخاطبان «تابناک» همچنان عرضه خواهد شد. با حکایتی از عبید زاکانی به استقبال بسته ویدیویی امروز می‌رویم که کوشش شده تنوع بیشتری داشته باشد و از آن جمله، می‌توان به دومین بخش از آموزش دوربین DSLR اشاره کرد که بخش نخست آن دیروز تقدیم شد.

«سمن بویان» شجریان / «شهره شهر» رضوی سروستانی / «آمد بهار جان‌ها» تاج / «پریزاد» حاجیلی / «دیوانه شو دیوانه شو» ذوالفنون

بزرگی كه در ثروت، قارون زمان خود بود، اجل فرا رسيد و اميد زندگاني قطع كرد. جگر‌گوشگان خود را حاضر كرد. گفت: اي فرزندان، روزگاري دراز در كسب مال، زحمت‌هاي سفر و حضر كشيده‌ام و حلق خود را به سرپنجه گرسنگي فشرده‌ام، هرگز از محافظت آن غافل مباشيد و به هيچ وجه دست خرج بدان نزنيد.

اگر كسی با شما سخن گويد كه پدر شما را در خواب ديدم قليه حلوا مي‌خواهد، هرگز به مكر آن فريب نخوريد كه آن من نگفته باشم و مرده چيزي نخورد.

اگر من خود نيز به خواب شما بيايم و همين التماس كنم، بدان توجه نبايد كرد كه آن را خواب و خيال و رويا خوانند. چه بسا كه آن را شيطان به شما نشان داده باشد، من آنچه در زندگي نخورده باشم در مردگي تمنا نكنم. اين بگفت و جان به خزانه مالك دوزخ سپرد!

 

سمن بویان ؛ محمدرضا شجریان

«سمن بویان» یکی از قطعاتی است که محمدرضا شجریان در قالب تور کنسرت فریاد و همچنین آلبوم فریاد ثبت کرد. اجرای این قطعه با همراهی تار حسین علیزاده، کمانچه کیهان کلهر و تنبک و همخوانی همایون شجریان که در اجرای مراکش ثبت شده را در تابناک می‌بینید و می‌شنوید.

 

شهره شهر ؛ نورالدین رضوی سروستانی

«شهره شهر» یکی از قطعات موسیقی است که نورالدین رضوی سروستانی خواننده موسیقی سنتی ایران بر اساس غزلی از دیوان حافظ با همراهی سنتور داریوش صفوت اجرا کرده و از خود بر جای گذاشته است. این اجرا را در تابناک می‌بینید و می‌شنوید.

 

دیوانه شو دیوانه شو ؛ محمود ذوالفنون

محمود ذوالفنون آهنگساز و استاد ویولن است. پدر او، حبیب ذوالفنون سازنده و نوازنده تار بود و برادرش جلال از نوازندگان بنام سه تار و از شاگردانش بود. «دیوانه شو دیوانه شو» با تکیه بر یکی از غزلیات دیوان شمس مولوی، قطعه‌ای از محمود ذوالفنون است که اجرای آن را در واپسین سال‌های حیات این استاد موسیقی می‌بینید و می‌شنوید.

 

راپسودی ابونواس ؛ ظافر یوسف

«راپسودی ابونواس / Abu Nawas Rhapsody» یگ آلبوم موسیقی از ظافر یوسف خواننده، نوازنده عود (بربط) و آهنگساز سبک جز است که اغلب قطعاتش در جز و به ویژه جز فیوژن اجرا شده است. ظافر یوسف این آلبوم را روی صحنه اجرا کرده و حالا این اجرای زنده را که با ترکیبی از سازهای عود، کنترباس، پیانو و درام ثبت شده را در تابناک می‌بینید و می‌شنوید.

 

آمد بهار جان‌ها ؛ وحید تاج

«آمد بهار جان ها ای شاخ تر به رقص آ» یکی از غزلیات مولوی است که در دیوان شمس آمده است. وحید تاج خواننده موسیقی سنتی این قطعه را اجرا کرده که در تابناک می‌بینید و می‌شنوید.

 

پریزاد ؛ امید حاجیلی

«پریزاد» قطعه‌ای از امید حاجیلی خواننده پاپ است. موزیک ویدیو این قطعه که روی اجرای زنده این آهنگ تنظیم شده را می‌بینید و می‌شنوید.

 

چرا باید از دیگران تعریف کنیم؟

اکثر مردم عادت دارند وقتی نکته مثبتی از کسی به ذهن آنها خطور می‌کند معمولا آن نکته را در همان لحظه به او نمی‌گویند و صبر می‌کنند تا در گفت‌وگوی دیگری این را به شخص سومی بگویند. در حالی که اگر این تعریف‌ها و تمجید‌‎ها را در لحظه و مستقیم به خود شخص بگوییم، روابط خیلی بهتری با دیگران خواهیم داشت. با این کار در ذهن و قلب دیگران جایگاه ویژه‌ایی پیدا می‌کنید و آنها از شما به عنوان یک انسان صادق یاد خواهند کرد. در این ویدیو به نحوه تعریف کردن از دیگران و اثرات عمیق آن در روابط انسانی پرداخته می‌شود.

 

طرز تهیه پیتزای مرغ گریل شده

پیتزا در حالت استاندارد باید در فر پخته شود اما آیا تاکنون به این فکر کرده‌اید که پیتزا را روی گریل درست کنید؟ در این ویدیو روش درست کردن پیتزا روی گریل آموزش داده می‌شود. با این روش می‌توانید تجربه گریل کردن خود را به مرحله جدیدی وارد کنید و پیتزایی داشته باشید که نانی ترد دارد و در صورت استفاده از گریل زغالی طعم دودی دلپذیری نیز به آن اضافه خواهد شد.

 

آموزش دوربین دی‌اس‌ال‌آر: اصول اولیه کار با دوربین‌

هنگام کار با دوربین‌های «دی‌اس‌ال‌آر / DSLR» درک نحوه کار آی‌او‌اس و به دست آوردن وایت بالانس و فوکوس اهمیت حیاتی دارد. در این ویدیو پس از توضیح نحوه عملکرد حسگرهای دوربین‌های دی‌اس‌ال‌آر روش به دست آوردن فوکوس و وایت بالانس خوب همینطور تنظیمات بهتر آی‌او‌اس و آی‌او‌اس نیتیو توضیح داده می‌شود.این ویدیو بخشی از یک سری آموزشی برای آشنایی بیشتر با نحوه کار دوربین‌های دی‌اس‌ال‌آر است. این دوربین‌ها علی‌رغم قیمت نسبتا پایین خود گزینه‌ای عالی برای فیلمبرداری و عکاسی نیمه حرفه‌ای و حرفه‌ای هستند. این سری آموزشی را در ویدیو تابناک دنبال کنید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ضمن تشکر
از استاد علیرضاافتخاری تصنیف
"گل من چندین"ازآلبوم امان ازجدایی
لطفاً
تابناک گلپا و ایرج کو؟
شما برای انتشار این آثار از خالقان آن محوز دارید؟
آقای تابناک عزیز وقتی می نویسید تاج یعنی استاد تاج اصفهانی. لطفا وقتی منظورتان آقای وحید تاج عزیز است ذکر بفرمایید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل