بازدید 8369

تکذیب غیر واقعی بودن طرح غربالگری ملی کرونا در ایران

موفقیت‌های قابل توجه ایران در کنترل و مدیریت بحران کرونا از نظر پزشکی و ارتباطات اجتماعی، برخی شبکه‌های معاند را برآن داشت تا به هرنحوی این پیروزی را کوچک شمرند؛ غیرواقعی دانستن طرح غربالگری کرونا یکی از مهمترین این تلاش‌ها و کارشکنی‌ها در روزهای اخیر است.
کد خبر: ۹۶۹۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۱ 02 April 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، حمیدرضا جمشیدی دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا از غربالگری بیش از ۶۱ میلیون نفر در طرح بیماریابی و مقابله با کرونا در کشور خبر داد. وی با بیان اینکه طرح غربالگری بیماری کرونا در دنیا سابقه ندارد، تصریح کرد، کشورهای دیگر در بخش بهداشت محیط و فاصله گذاری اجتماعی خوب عمل کرده اند، اما بررسی وضعیت افراد به صورت جداگانه تنها در ایران انجام شده است.

جمشیدی با اشاره به کاهش مراجعه به بیمارستان‌ها با اجرای طرح ملی غربالگری در ایران، خاطرنشان کرد، در طرح ملی غربالگری تاکنون ۱۷ هزار بیمار شناسایی و به بیمارستان ارجاع شده‌اند که حدود پنج هزار نفر از آن‌ها بستری شده اند.

دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه با اجرای طرح غربالگری و تماس با افراد، اضطراب روانی مردم از بیماری کرونا کاهش یافته است، یادآور شد: ۱۴۰ هزار تخت بیمارستانی و یک هزار بیمارستان در ایران وجود دارد که از این تعداد ۴۰ هزار تخت برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده که تاکنون بیشتر آن‌ها خالی است.

جمشیدی همچنین با اشاره به فعالیت ۱۳۰ هزار نیروی بهداشتی و درمانی در ایران برای انجام خدمات درمان سرپایی و بستری در بیمارستان‌ها تصریح کرد، اکنون ۸۲ آزمایشگاه در کشور فعالند و از بیماران سرپایی نیز آزمایش گرفته می‌شود.

شایعه: برخی رسانه های مدعی فرمالیته و غیرواقعی بودن طرح غربالگری ملی کرونا شدند.

پاسخ شایعه: با بررسی‌های انجام شده، مشخص شد این ادعا کذب بوده و بر اساس تحریف سخنان رییس ستاد کل نیروی مسلح منتشر شده است و طرح مذکور، با همکاری بسیج جامعه پزشکی با ستاد ملی مقابله با کرونا در ۲ قالب تیم‌های ارزیابی مستقر در ستادها و مراجعه‌کنندگان به منازل در مناطق محروم و روستایی و همچنین سامانه خودارزیابی الکترونیکی در حال اجراست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۱
ازآنجا که هنوز 20میلییون نفر در طرح غربالگری شرکت نکرده اند جای تاسف دارد و بنظرم وزارت بهداشت منتظر این باقیمانده نباشد ، بلکه خود به شناسائی این افراد اقدام نماید چه بسا افراد بیسواد و بدون تلفن در بین اینها بوده و یا در روستاهای دورافتاره باشد
آقا واقعا این طرح بچه گانه می باشد واقعا خنده دار است نمی دونم به ذهن کی رسیده که به مردم زنگ بزنند و بپرسند علایم را داری یانه و بعد بگند تو خونه بمون و تمام شد و رفت. ظاهرا یه پروژه کلان تعریف شده بدون هیچ گونه خروجی و صرف هزینه کلان.
غیر واقعی هم هست .زیرا خیلی ها ممکن است علامت بیماری را نداشته باشند ولی ناقل بیماری باشند و یا در روز های بعد مبتلا شوند .تنها روش درست تست کرونا است که حکومت هم این توان را ندارد .برای همین مردم را با چهار تا سیوال سر کار گذاشته است.
این که شما - حتی با تماس گرفتن و پرسیدن- بر اساس خوداظهاری طرف بپرسید که آیا تب و سرفه دارد یا خیر و اسم این را بگذارید غربالگری هیچ ارزشی ندارد

چون یک فرد سالم ممکن است 15 دقیقه بعد آلوده شود. کاری که در تمام دنیا انجام می شود "بیماریابی" است. یعنی در صورتی که تست یک نفر مثبت بشود تمامی افرادی که در دو هفته گذشته با او در تماس بوده اند را ردیابی می کنند و از آنها هم تست می گیرند و قرنطینه اشان می کنند
آیا واقعا پرسش و پاسخ تلفنی باعث پیدا شدن مبتلایان میشه؟چند درصد افراد ممکنه بیماری رو پنهان کنند؟یادر نقاط کوچیک به خاطر هزینه های درمان به مراکز مراجعه نکنن
شما فقط تکذیب کنید. مردم خودشان حقیقت را از روی شواهد خواهند یافت
از مدافعان سلامت تشکر می کنیم ما، در ۴۰ کیلومتری خرم آباد روستای ریخان زندگی می کنیم تا بحال یک بار از بهداشت شهرستان چگنی احوال ما را پرسیدن و یک بار هم خودمان در سامانه وضعیت سلامت خود را ثبت کردیم
فکر کنم منظورشان از طرح غربالگری این است که زنگ زدند خانه ما و گفتند : همه خوبید؟ گفتم بله خدا را شکر. و در لیست نوشتند ۶ نفر غربال شدند!!!!
آقا طرح غربالگری کاملاً هم واقعیه من خودم هم در سامانه اطلاعاتم رو وارد کردم هم تلفنی غربال شدم!! فقط کاش از این فرصت استفاده میکردن و اطلاعات جامع تر و مفید تری جمع میکردن که بعدا بشه رابطه عوامل مختلف رو در این همه گیری بررسی کرد.
من دیدم زنگ میزنن از 4030پیگیری میکنن
خودشون هم حرف خودشون را باور ندارند.میگن 61 میلیون را غربالگری کردیم.بفرض که کردید.ینی الان 61 میلیون سالم هستند و مثلا 17 هزار بیمار شناسایی شدند.الان یک ماهی از غربالگری میگذره.خب حالا از کجا معلوم که مثلا 2 میلیون نفری که در روزهای ابتدای طرح سالم بودن الان مبتلا نباشن.خودشون هم میدونن این طرح به اسم غربالگری به این شکل چرته.فقط با خودشون میگن مردم که نمیفهمن.ما روش مانور بدیم و بگیم یه کاری کردیم.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان