بازدید 23366

بحران الکل‌های تقلبی، جان یکی از کارکنان سفارت‌های خارجی را هم گرفت!

اگر فکر می‌کنید ابعاد مسمومیت‌های الکلی به سه هزار و صد و چند مبتلا و چند صد جان باخته محدود است، سخت در اشتباهید، چون به گفته رئیس بیمارستان لقمان حکیم، در میان مراجعان به این بیمارستان، سه تن از کارکنان سفارت‌های خارجی هم به چشم می‌خوردند که یک تن از ایشان بر اثر آسیب‌های ناشی از این مسمومیت فوت کرده است. فوت یکی از اتباع خارجی ساکن کشورمان که نتوانسته اتانول و متانول را تمیز دهد.
کد خبر: ۹۶۹۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۳ 01 April 2020
تابناک اجتماعیبالغ بر ۳ هزار مسموم و جان باختن یک دهم این افراد؛ این آخرین آماری است که درباره عواقب توزیع الکل‌های تقلبی در کشور منتشر شده، اما ابعاد شوم ماجرا ورای این حرف هاست.

به گزارش «تابناک»؛ در شرایطی که شیوع ویروس کرونا توجه همگان را در سراسر جهان، از جمله کشورمان به خود جلب کرده و ترکتازی این ویروس نوپدید در برخی کشور‌های اروپایی و آمریکا موجب شکل گیری موج بزرگی از وحشت شده، برخی در کشورمان با قدرت تمام به سودجویی مشغولند و ظاهرا هیچ گونه نگرانی‌ هم به دل راه نمی‌دهند.

درباره گروهی از سودجویان و فرصت طلبان سخن می‌گوییم که پیشتر هم امثالشان را شناخته و با نتیجه کیسه دوختنشان در بحران‌ها دست به گریبان بوده‌ایم، اما این بار به نوعی متفاوت عمل کرده و ضرر و زیانی جبران ناپذیر به جمع بزرگی از مردم کشورمان وارد کرده‌اند؛ ورای زیان مالی و آسیبی از نوع جانی و ابدی.

احتمالا طی روز‌های گذشته به گوشتان خورده که مصرف الکل‌های صنعتی در برخی نقاط کشورمان موجب وارد آمدن آسیب‌هایی به سلامتی عده‌ای شده و شماری از مصرف کنندگان را هم به دام مرگ فرستاده است. وضعیتی که بر اساس آمار‌های رسمی وزارت بهداشت، تاکنون موجب مراجعه ۳۱۱۷ مسموم به مراکز درمانی شده که ۳۲۰ تن از ایشان جان باخته‌اند، ۶۲ تن دچار نابینایی و کم بینایی و ۲۸۴ تن از ایشان نیز به جمع افراد دیالیزی افزون شده اند.
 
بحران الکل‌های تقلبی جان یکی از کارکنان سفارت‌های خارجی را هم گرفت!

بر اساس این آمار، ۱۰۶۶ تن از مسمومان کماکان در بیمارستان‌های سراسر کشور بستری هستند و حال ۷۳ تن از ایشان وخیم‌تر است، به گونه که در بخش‌های مراقب ویژه نگهداری می‌شوند. در بخش‌هایی که این روز‌ها بسیاری شان زیر بار خدمت رسانی به بیماران کرونایی هستند و کمبودهایشان به دغدغه اصلی این روز‌های متولیان سلامت در کشورمان بدل شده است.

اوضاع به قدری وخیم است که به تاکید برخی مسئولان از جمله معاون کل وزیر بهداشت کشورمان، آمار فوتی‌های الکل تقلبی در برخی نقاط از آمار فوتی‌های کرونایی سبقت گرفته و در میان جان باختگان و افراد آسیب دیده با این مسمومیت، گروه‌های سنی مختلفی به چشم می‌خورد و حتی چندین خردسال هم دیده می‌شود. خردسالانی که والدینشان از سر ناآگاهی به ایشان الکل خورانده‌اند تا مبادا به کووید ۱۹ مبتلا شوند!

تصوری که ظاهرا نقش بسزایی در شکل گیری این حجم بزرگ از مسمومیت با الکل داشته است. این را دکتر امیدوار رضایی، رئیس بیمارستان لقمان حکیم تهران می‌گوید که به همراه همکارانش در روز‌های اوج بحران کرونا و سرازیر شدن خیل بیماران این ویروس به بیمارستان شان هم با مسمومان الکلی دست به گریبان بوده اند؛ بحرانی که به رغم مرگبار بودن، هنوز ادامه دارد.

بحران الکل‌های تقلبی جان یکی از کارکنان سفارت‌های خارجی را هم گرفت!دکتر رضایی در این باره می‌گوید: از روز‌های ابتدایی شروع بحران کرونا در کشور و به دلیل آنکه برخی به اشتباه تصور کردند با مصرف الکل می‌توان از ابتلا به این ویروس پیشگیری کرد و همچنین در سایه فعالیت برخی سودجویان که متانول (یا الکل متیلیک که به اصطلاح الکل صنعتی نامیده می‌شود) را با افزودن آب ژاول و احتمالا فرایند‌های دیگر بی رنگ و بو می‌کنند و به جای اتانول (همان الکل اتیلیک یا الکل طبیعی) به فروش رسانده و می‌رسانند، شاهد موج بزرگی از مسمومان بودیم که هنوز هم ادامه دارد.

وی با تاکید بر وسعت مسمومیت‌های الکلی، درمان مبتلایان به آن را جبهه دومی می‌خواند که این روز‌ها مدافعان سلامت به خدمت رسانی در آن مشغول هستند و می‌افزاید: البته جز این دو جبهه، با انبوه موارد تصادفی و اورژانسی هم مواجه هستیم؛ اما در خصوص مسمومان الکل‌های تقلبی و صنعتی تا صبح امروز قریب به ۵۱۶ مراجعه به بیمارستان لقمان حکیم به ثبت رسیده که از این جمع متاسفانه ۳۸ تن بدرود حیات گفته‌اند.

اما اگر فکر می‌کنید ابعاد مسمومیت‌های الکلی به سه هزار و صد و چند مبتلا و چند صد جان باخته محدود است، سخت در اشتباهید، چون به گفته رئیس بیمارستان لقمان حکیم، در میان مراجعان به این بیمارستان، سه تن از کارکنان سفارت‌های خارجی هم به چشم می‌خوردند که یک تن از ایشان بر اثر آسیب‌های ناشی از این مسمومیت فوت کرده است. فوت یکی از اتباع خارجی ساکن کشورمان که نتوانسته اتانول و متانول را تمیز دهد و کارش به بیمارستان کشیده و در نهایت چشم از جهان فروبسته است.

ماجرایی که باید حکم زنگ خطری جدی را برای آن‌هایی داشته باشد که ساده انگارانه تصور می‌کنند قادر به تشخیص تفاوت الکل طبیعی و صنعتی هستند و در دام سودجویان می‌افتند و خسارتی جبران ناپذیر به خود و اطرافیانشان وارد می‌کنند. خساراتی که ورای این موارد است و شامل مسمومیت‌هایی که به مراکز درمانی ارجاع داده نشده، عارضه‌های پوستی ناشی از ضدعفونی دست‌ها با این الکلی‌های تقلبی و موارد دیگر هم می‌شود و می‌بایست به پیگیری این امور و نظارت بر عرضه الکل در این روز‌های بحرانی منجر شود.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۹
عرق را آزاد کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
فکر کردی تقلبی براش نمیسازن ؟؟؟
ناشناس
| India |
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
آمریکا که کشور ثروتمندی هست سالی 80 هزار کشته الکل میده. یعنی کسانی که در تصادف علت مرگشون مست بودن هست و کسانی که مریض شدن. تعداد خیلی زیادی هم معلول میشن و در بیشتر از نصف تجاوزاتی که در دانشگاه میشه مشروب وجود داشته. تعداد زیادی از نوزادان هم معلول یا نیمه معلول به دنیا میان فقط به دلیل مصرف مشروب در دوران بارداری. یعنی مادر چون عادت به مصرف داشته علی رقم اطلاع نتونسته جلوی خودشو بگیره. واقعا ممنوع بودن مشروب در ایران یک نعمتی هست.
ناشناس
| Australia |
۰۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
شما برو کیت ها شون رو صادر کن...
ناشناس
| Canada |
۰۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
توقع‌چی دارید؟ مردم تحت فشار اقتصادی، بدون شادی، حالا بیماریم به بدبختیهاشون اضافه شده، اونایی که خلافشون بالاس پناه میبرن به مواد صنعتی و سنتی، اونایی که خفیفتر خلاف میکنن الکل میخورن،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
مگگر پول می گیره به حسابش واریز نمی کند. مثلا فردی بیکار است یا کامند یاا کسس دیگر و دارای وضعیت مالی مشخص است. چرا توسط بانک مرکزی از طریق حساب شناسایی نمی شود و اجازه می دهند پول به حساب بیاید و واریز شود.
احتمالا ازین به بعد الکل اصل اورجینال با خودشون میارن و دیگه جنس وطنی ما رو نمیخرن. اینجاس که میگن ایرانی جنس ایرانی نخر........
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۰۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
ولی کیت تشخیص ایرانی بخر
مردمی شدیم که به خاطرپول دست به هرجنایتی میزنیم
آخه مردم ما چرا باید آنقدر ساده باشند؟! اگه الکل خوب بود که غربی سازنده بهترین نمونه های الکل صنعتی و سنتی و زهر ماری هستند الان نباید کرونا می گرفتن، چرا باید به حرف هر بی سر و پایی توی کانال ها گوش بدن ولی به حرف پزشکان متخصص خودمان گوش ندن که خوردن الکل بی فایده است مردم ساده.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
تمام غربی ها الکل نمی خورند
مثل کشور ما که نمی شه جلوی کسانی را که می خوان الکل بخورند گرفت
خیلی از این افراد به خاطر کرونا الکل نخورده اند
مشروب تقلبی سالهاست که در ایران داره قربانی می گیره
ذوق کردی الان این خبرو زدی؟ کل دنیا به حالمون افسوس میخورن. آبروی ایران و ایرانی رفته.
وقتی مجازات اعدام برای برای درست کنندگان اینگونه الکل ها درنظرگرفته شود واجدا هم شود کسی جرات تقلب رو پیدا نمیکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
تعدادی از مردم در هر شرایطی مشروب می خورند
آیا محصول استاندارد در دسترس مردم هست ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
وقتی هم اون مشروب خور از بیمارستان ترخیص شد باید طبق قانون اساسی باهاش رفتار بشه. نه اینکه دو طلبکار هم باشه
توزیع الکل صنعتی به همین سادگی؟وقتی که بقول خودتون به همه چیز اشراف دارید و کوچکترین حرکات جوانان را پیگیری میکنید و در کمتر از 1 روز رقصنده ها و خواننده های زیر زمینی و پشت بامی را دستگیر میکنید .دستان چه کسانی در کار است تا این کشور را اینقدر نامطمئن نشان دهند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
گل گفتی
تاسف بار است.
سواد نداری ، عقل نداری ، شعور نداری ، چشم که داری !!؟؟؟

چرا هر آشغالی رو فکر میکنی میشه خورد ؟!؟!؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
از دوره جابرن حیان تا الان مردم دارن اتانول مصرف میکنن کسی هم نمرده ، اون بیچاره فک کرد اتانوله ولی بهش یه محلول سمی انداختن فساد اینجاست که جنس تقلبی فروخته شده اونم در این وسعت. نه اینکه اون چرا خورده اتانول مصارف دارویی بیشمار داره. ذاتن قابل خوردنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
اونها که سواد دارند باید بررسی کنند که هر ساله چقدر جوان به خاطر مشروب تقلبی از بین می رن
و چاره ای بیندیشند به جای لجبازی
ناشناس
| France |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
اگه با چشم میشد تشخیص داد که دیگه انقدر مشکل پیش نمیومد
حق سفیر خارجی و داخلی بود که بمیره. یک انسان تحصیلکرده که در حد...درک و فهم و شعور و تحلیل نداره مرده بودنش بهتره. این همه سال چی میکرد؟ چرا بیست سال قبل نمرده بود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
الکل در کل دنیا جز کشور ما و چند گدا و گشنه ی دیگه آزاده
تصمیم برای خوردن یا نخوردنش با خود مردمه
در غرب هم خیلی ها مطلقا الکل مصرف نمی کنند
در اغلب کشورهای مسلمان مثل ترکیه و امارات و عمان و مالزی و ... مصرف الکل در اماکن عمومی ممنوعه
و در کل دنیا در هنگام رانندگی
وقتی مثل انسانهای نا بالغ با مردم برخورد بشه اینطوری می شه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
تو خوبی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
الکل شاید فوایدی داشته باشه ولی خوردنش آسیب زیادی میرسونه.
از وقتی که این کلیپ تو مجازی پخش شده طرف توی الکل نارنجی رنگ صنعتی وایتکس میریزن که سفید بشه و یه مشت انسان خبیث سود جو که به دنبال منفعت حتی با جون مردم هستن هم یاد گرفتن والکل صنعتی با وایتکس سفید کرده و جوانان مردم قتل عام می کنن
متاسفم... ننگ بر شما که خبر را وارونه منتشر میکنید... آقا مسلمان باشیم که باشیم، نباید یادبگیریم دروغگو نباشیم؟ برادر من چه کسی گفته بابت ترس از کرونا و ضدعفونی هست؟ برای مشروب و عرق خوردن هست... ننگ است این را منتشر کنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
اون هم هست، ولی آمار زیادش در این روزها به خاطر کروناست، نمیخوای بگی که بچه هم خودش خواسته عرق تقلبی بخوره؟! یه کم به اعصابت مسلط باش
عجب مردمى داريم . مايه ننگ جامعه هستند .
حالا که یه خارجی کشت شد تیتر یک تابناک
قبلی ها که مردن کافر بودن انگار و در حدی نبودن که صفحه اول خبر بزارن براشون
شناخت الکل سفیدوالکل صنعتی برای مردم بگین اینهایی که الکل میخورند از همین ملتند
هیچ ربطی به کرونا ندارید.الکی میچسبونید به کرونا که بگید اونایی که خوردن بخاطر اثر درمانیش بود؟؟اینا مشروب خوارای عزیز کشورمون بودن که در نبود الکل طبی که ساقیا بریزن تو مشروب و به خورد آب شنگولی خورای مملکت بدن,الکی صنعتی که بعضیا رنگشو از بین بردن رو ریختن رو اضافه کردن به مشروبات و موجب این سطح از کشته ها شدن
این موضوع مشکوک است. احتمالا افرادی به صورت عمدی این کار رو می کنند که عرق خورها کشته شوند یعنی یه نوع ضد تبلیغ باشه باید مسئولین بررسی کنند
ربطی به کرونا نداره
اینها از اول هم عرق می خوردند
ولی الان با کمبود الکل خواراکی مردند
باز هم تاکید می کنم
اگه مصرف الکل ازاد می‌شد ولی در عین حال اموزش داده میشد که استفاده از الکل نه تنها از نظر شرعی بلکه از نظر سلامتی چه عواقبی داره اونوقت کمتر شاهد اینگونه حوادث می‌شدیم. ولی با این تصمیمات اشتباه عملا مصرف الکل داره به شکل بسیار شدیدی در خفا و در خانه ها رشد می کنه و قطعا موقعی به اشتباه بودن این تصمیم پی خواهیم برد که کار از کار گذشته.
حتمادست سازمانهاي گردن كلفت دراين كاردخيل است
می ترسید اعلام کنید که این خبر مربوط به سفارت کدام کشور بوده است؟ یعنی فضای امنیتی تا این حد؟ بخدا خارجی ها هم همین ملاحظه کاری ها رو از ما می بینند، که اون حرفها رو پشت سر ایران می زنند.
خب بابا جان هر احمقی که الکل ثنعتی خورده و مرده، اسمش رو اعلام کنید، از هر کشوری میخاد باشه، باشه . من نمی فهمم از چی میترسین؟
آقا مشروب را آزاد کن آموزش درست بده تا مردمت اینجوری نمیرن
عرق خوار مردنش بهتر است
مشروبات ازاد شود به بهترین مشروب دست رسی دارم ولی هر گز استفاده نکردم حتی دهها مشروب کادو گرفتم
مطمئنید که خط تولید کارخانه به اسم الکل اتیلیک بدلیل نقض فرایند تولید، الکل متالیک تهیه نمی کند
چون در مملکت ما پالایشگاهها ادعای تولید بنزین استاندار euro4را دارند در حالیکه استاندارد iran 0 را نداره منتهی اونجا ابا آدم سرو کار داریم اینجا با ماشین
اینکار دست کمی از اسید پاشی نداره!!!!!!!
جالب است در تمام دنیا به این بزرگی فقط در ایران ممنوع است و جالب تر این هست که نرخ مصرف الکل در ایران هم بیشتر است .اگر آزاد شود بهتره چون مردم یا درست می کنند یا می خرند
حالا این خارجی کی وتبعه کدام کشور بوده؟
پای ثابت میهمانی ها و پارتی ها و تولد های اغلب جوانان مشروبه
اون سبک زندگی که در صدا و سیما تلبیغ می کنید و در خیال می دیدین فقط در صدا و سیما متداوله و طیف اندکی از خودی ها و سنتی های مذهبی که ده درصد مردم هم نیستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
چنان متن تیکه پاره شده که معلوم نیست چی نوشته شده در پاراگراف دوم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
جالبه منم فکر می کردم ده درصد میرن پارتی شبانه و حفظ حریم نمی کنند، و بقیه به خودشون احترام میذارن.
تمامی این خلافکاریها و تقلبها نتیجه محدودیت و محرومیت است اگر الکل ازاد میشد دیگر هیچ سودجویی نمیتوانست اینکارها را انجام دهد یا اگر ورود خودرو و دیگر اقلام ازاد میشد دیگر هیچ شرکت خودرویی و دارویی و یا لوازم خانگی نمیتوانست رانتخاری و سودجویی بکند و مثلا پراید یک میلیونی را هفتاد میلیون قالبمان بکند کلا در همه موارد صدق میکند...
باید فروش مشروبات ازاد شود این مدت که ممنوع است چقدر پول این کشور برای قاچاق مصرف شده و چه تعداد از جوانان به الکل مبتلا شده اند.
این همه تبلیغات در خصوص الکل های تقلبی چیست عرق خور ها فرصت را عنیمت شمرده ودست وپا می زنن برای ازادی عرق خوری . به درک که مردن به چه دلیلی مردم باید تاوان ولگردی های یه عده را بدهند باید چند روز از طریق رسانه ملی در خصوص اسیب الکل به بدن برای مردم تبلیغ کرد وبعداز ان هرکس که از این طریق مسموم شده بود نباید در بیمارستان دولتی پذیرش شود ه
چه بسا این الکلها از کارخانه های تولید سر بیرون آورده باشد
قضیه به این سادگی نیست مشروب پلمپ شده تقلبی بصورت گسترده توزیع شده خیلی مشکوکه.
موضوع این نیست که برای از بین بردن کرونا الکل میخورند.
درصد زیادی از مشروبات، قبل از این هم تقلبی بود و با مخلوط کردن الکل با انواع طعم دهنده درست میشد. حالا چون الکل کم یاب شده، همون مشروب تقلبی رو با متانول درست میکنند.
مردم هم از همون فروشنده قبلی می گیرند فکر میکنند مطمئنه، غافل از این که خود فروشنده هم خبر نداره، چون از مشکل از سازنده هست.
علت تمام این تلفات انسانی دولت است و مسعول قتل تمام این کشته های الکلی
اقاجان تو به بهشت و جهنم رفتن مردم چکار داری..شما غیر مضر ان را در دسترس مردم بگذار.راهنمایی و ارشاد هم بکن بهشت و جهنمش دیگه با خود مردم..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
اون مشروب خور که لایعقل شد قمه کرد تو شکمه مردم یا نشست پشت فرمان زد مردم له کرد، غلط میکنه دوست داره بره جهنم قوانین اجتماعی دلبخواه نیست.
م،
كشته هاي الكرونايي
اگر مشروب خوردن موثر بود که در امریکا و اروپا و بخصوص ایتالیا و اسپانیا که عرق خورهای قهاری هستد این همه تلفات و ابتلا وجود نداشت. الکل در مقابله با بیماریهای ویروسی مثل حصبه که دستگاه گوارش را از بین می برد به سبب خاصیت ضد عفونی کننده اندکی تاثیر دارد و در نقاطی که داروی مناسب نباشد از خوردن الکل به اندازه روزی یک قاشق مرباخوری برای پاکسازی دستگاه گوارش استفاده می کنند. تاثیر ان هم در حد مقداری ضد عفونی کردن است و نه درمان.
سودجویی یعنی چی؟؟ این‌ جنایته‌ ولی چون در مورد الکله خیلی مهم نیست!
بعید به نظر میاد که الکل صنعتی رو جای طبی خورده باشن. عجیبه. آیا با انهایی که زنده موندن صحبت کردن ببینن چی بوده جریان.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل