بازدید 65927
هزار و نهصد و هفتادمین بسته ویژه خبری «تابناک»

توصیه وزیر ارشاد به خانواده‌های عزادار / وقتی حاج قاسم سردار قاآنی را توبیخ کرد! / پیام کرونایی احمدی‌نژاد به مردم جهان / حال و احوال برجام از نگاه وزیر خارجه احمدی‌نژاد

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: جزئیاتی از اولین تراکنش مالی میان ایران و اروپا / واکنش امیر پوردستان به شایعه مبنی بر شهادتش / نامه سرلشکر باقری درباره کرونا و پاسخ روحانی و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۶۹۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۷ 01 April 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
شریعتمداری: خدا کند ترامپ کرونا نگیرد

مدیرمسئول روزنامه کیهان، حمله احتمالی آمریکا به عراق را حماقتی دانست که منجر به پیروزی جبهه مقاومت می شود و تصریح کرد: باید دعا کرد و عاجزانه از خدا خواست که ترامپ به ویروس کرونا مبتلا نشود و به حماقت های خود ادامه بدهد.حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان با اشاره به تحرکات روزهای اخیر آمریکایی ها در عراق گفت: این روزها، آمریکا بعد از ناکامی در تحمیل مهره خود به عنوان نخست وزیر عراق، دست به تحرکات نظامی تازه ای زده است که با توجه به شرایط سختی که با آن روبروست، بسیار بعید به نظر می رسد این تحرکات نظامی و جا به جائی نیروها،اهمیتی بیشتر از یک عملیات روانی داشته باشد.وی با بیان اینکه آمریکا و متحدان اروپائی و منطقه ای آن طی دو دهه اخیر شکست های سنگینی را در منطقه تجربه کرده اند، تصریح کرد: آن ها به خوبی می دانند که از کمترین توان و آمادگی لازم برای ورود به یک درگیری تازه در منطقه برخوردار نیستند.

سفر محرمانه جانشین سردار سلیمانی به عراق

یک شبکه خبری روسی مدعی سفر فرمانده سپاه قدس به بغداد و دیدار وی با شماری از مقامات عراقی شد.به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، یک منبع دولتی عراق روز سه شنبه از سفر محرمانه سردار اسماعیل قاآنی فرمانده سپاه قدس به بغداد پایتخت عراق خبر داد.بر اساس این گزارش، روسیا الیوم مدعی شد که سردار قاآنی در سفر به بغداد با شماری از مقامات عراقی دیدار کرده است.این شبکه به جزئیات بیشتر در این خصوص اشاره نکرده است.
 
جزئیاتی از اولین تراکنش مالی میان ایران و اروپا

روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال در گزارشی به انتشار برخی جزئیات از اولین تراکنش مالی میان اروپا و ایران تحت سامانه مالی اینستکس اشاره کرد.در این گزارش آمده است: «جزئیات اندکی درباره این تراکنش مالی ارائه شده، اما افراد نزدیک به این موضوع اعلام کردند که تجهیزات فروخته شده مربوط به درمان بیماری‌های خونی بوده که از یک شرکت آلمانی خریداری شده و چندین ماه نهایی شدن این معامله به طول انجامیده است.»بر اساس اعلام این افراد، ارزش مالی این قرارداد تقریبا ۵۰۰ هزار یورو (۵۴۸ هزار دلار) بوده است و تجهیزات فروخته شده هیچ ارتباطی به همه‌گیری ویروس کرونا ندارد.ساز و کار مالی اینستکس در ژانویه سال ۲۰۱۹ (دی ماه ۱۳۹۷) توسط سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان راه اندازی شد. هدف از ایجاد این سازکار مالی حفظ کردن تراکنش‌های تجاری با ایران بوده تا ایران نیز به شرایط درج شده در توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ (برجام) پایبند بماند.بر اساس گفته یک مقام که روزنامه وال‌استریت ژورنال هیچ اشاره‌ای به هویت این مقام نکرده، مقامات آمریکایی تنها پس از آنکه این تراکنش به پایان رسیده و پیش از اعلام رسمی آن، درباره آن مطلع شده‌اند.روز گذشته، وزیران خارجه آلمان فرانسه، آلمان و انگلیس نخستین عملیات مالی با ایران بر اساس اینستکس را تأیید کردند.

تکذیب کرونا گرفتن مقام ارشد دولت در کرمانشاه

سخنگوی ستاد مدیریت کرونای استان کرمانشاه خبر ابتلای استاندار کرمانشاه به بیماری کرونا را تکذیب کرد.مسعود بهرام نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص خبر ابتلای هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه به بیماری کرونا اظهار داشت: این خبر کذب است.وی گفت: خبر ابتلای استاندار کرمانشاه به بیماری کرونا توسط یکی از کانال‌های مجازی منتشر شده بود که بعد از انتشار گسترده آن به عنوان دروغ سیزده توسط کانال مذکور مطرح شد.قاعدتاً در شرایط حساس فعلی مبارزه با کرونا چنین شوخی‌هایی به صلاح نیست و تنها موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود، لذا برخورد با شایعه پراکنی‌ها در فضای مجازی باید با قاطعیت بیشتری صورت گیرد.

حال و احوال برجام از نگاه وزیر خارجه احمدی‌نژاد

وزیر اسبق امور خارجه گفت: برجام بیش از آنکه تحریم را کاهش دهد، برای ما تعهد داشت.منوچهر متکی وزیر اسبق امور خارجه کشورمان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اتفاقات برجامی در یکسال گذشته و عملکرد اروپا در قبال این توافق اظهار کرد: در رفتار و عملکرد مقامات اروپایی و اعضای ۱+۵ مجموعه‌ای از پیامد‌ها و دغدغه‌هایی نسبت به اقدام آمریکا و شخص ترامپ در خروج از برجام به چشم می‌خورد که باید نسبت به اراده اروپایی‌ها در تعهد به برجام تردید داشت.متکی ادامه داد: اظهارات اخیر اروپایی‌ها مبنی بر اذعان به اشتباه آمریکا برای خروج از برجام قابل توجه است، اما آنرا صرفا می‌توان به عنوان یک اعتراف دوباره نسبت به این توافق دانست.او ادامه داد: آن‌ها فقط در کلام می‌گویند ما به لحاظ مصالح امنیتی از برجام حمایت می‌کنند، از سوی دیگر گام‌هایی که ایران تا به حال در کاهش تعهدات نسبت به برجام برداشته، تاثیر اساسی در اصلاح رفتار اتحادیه اروپا نداشته و زمان آن رسیده که ما نگاه مفهومی، عمیق و استراتژیک نسبت به حل این مسئله داشته باشیم.

واکنش امیر پوردستان به شایعه مبنی بر شهادتش

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش: توسل به شایعات نشانه اوج استیصال و درماندگی دشمن است.امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، در خصوص انتشار شایعاتی مبنی بر شهادت جمعی از رزمندگان جبهه مقاومت، افزود:، چون دشمن نمی‌تواند در فضای واقعی کاری کند به فضای مجازی متوسل شده است و با شایعه افکنی تلاش دارد که اذهان مردم را مخدوش کند.وی همچنین گفت: متوسل شدن دشمن به شایعات نشان دهنده آن است که نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران از چه قابلیت، توانمندی و اقتداری برخوردارند و تا چه حد دشمن از وجود آن‌ها احساس ترس می‌کند.رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش، شهادت را اوج آروزی رزمندگان اسلام دانست و خطاب به ملت ایران، تاکید کرد: فرزندان ایران اسلامی در ارتش و سپاه با تمام قوت در جهت اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران آمادگی‌های لازم را دارند و چنانچه که دشمن بخواهد حرکتی انجام دهد او را از حرکت خود پشیمان خواهند کرد.
امیر پوردستان گفت: دیشب رژیم صهیونیستی مناطقی را در سوریه بمباران کرد، ولی با هوشیاری جبهه مقاومت این حملات تلفات و خساراتی نداشت.

توصیه وزیر ارشاد به خانواده‌های عزادار

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه این روز‌ها با فوت طبیعی و یا حوادث غیر کرونایی، خانواده‌هایی عزادار می‌شوند، گفت: بکوشیم با ارتباطات پیوسته غیرحضوری، مرهمی بر اندوهشان باشیم.سیدعباس صالحی سه شنبه شب در حساب کاربری شخصی خود در توئیتر می‌افزاید: از آنجایی که شرایط تشییع و مجالس سوگ برای بازماندگان درگذشتگان وجود ندارد. این سوز تسلا یافته در اعماق جان بازماندگان شان می‌ماند. از این رو بکوشیم مرهمی بر اندوهشان باشیم.

پیشنهادی برای آینده ایران پس از کرونا

عباس عبدی در گفتگویی درباره تحلیل خود از شرایط ایران پس از کرونا گفت: «تصویر دقیقی از رفتار‌های پس از کرونا ندارم و نمی‌توانم بگویم، چون پس از کرونا شرایط متحول می‌شود و وضعیت داخلی و بین‌الملی تغییر خواهد کرد.وی گفت: من عقیده دارم باید در مسیر وحدت حرکت کنیم و چنین تفاهمی را ایجاد کنیم. چون بدون به رسمیت شناختن تمام گرایش‌های موجود در جامعه نمی‌توان حکومتی کارآمد داشت. اگر این تفکر را اشاعه دهیم و به تبعات آن ملتزم باشیم، فکر می‌کنم می‌توان وحدت نظر و وحدت عملی نسبی بین مردم ایجاد کرد و از کینه‌ها و دشمنی‌ها کم کرد و به این سمت رفت که همه ما ایرانی هستیم و در یک کشتی قرار داریم و باید تمام علایق و سلیقه‌ها را به رسمیت بشناسیم و باید با هم سازگاری کنیم و آنچه که خط قرمز ما خواهد بود، نقض نظم اجتماعی است و آنچه که نظم اجتماعی را از بین می‌برد مبنا باشد. فقط از این خطوط قرمز تخطی نکنیم. چرا که جز نظم اجتماعی نمی‌توان نظم‌های خودخوانده را پذیرفت و به آن‌ها احترام گذاشت.»
 
داد ضرغامی هم درآمد

عزت الله ضرغامی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: مجلس، اجمالاً مثل مدارس تعطیل است!در حالی که می‌تواند مثل سایر نهاد‌های امدادی و یا حداقل مثل مردم عادی، از طریق فضای مجازی، نقش‌آفرینی کند.مجلس نباید در برابر مهمترین چالش تاریخی کشور ساکت و منفعل باشد.

رضایی: مردم عراق قادرند ذلیلانه آمریکا را اخراج کنند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور آمریکا در عراق را دخالت کور و بی نتیجه خواند.به گزارش ایسنا، محسن رضایی نوشت: آمریکا قصد دارد با بمباران مراکز نظامی و سیاسی، ترور افراد خاص و ادم ربایی در عراق پایه‌های اقتدار مردمی عراق را تضعیف و جریان هوادار و وابسته به خود را تقویت نماید تا دولتی را بر سر کار بیاورد که تضمین کننده غارت نفت عراق و حضور نظامی‌اش در عراق باشد. قطعا شرایط عراق برای امریکا نسبت به ویتنام به مانند باتلاق خواهد بود و مردم مسلمان و انقلابی عراق بیش از ویتنامی‌ها قادرند امریکا را ذلیلانه از کشور خود خارج کنند.

توضیحات معاون دفتر روحانی درباره مدل قرنطینه در ایران

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری با بیان اینکه «روحانی توضیح داد که ایران نه مدل قرنطینه چینی را انتخاب کرد و نه مدل ‎مصونیت جمعی برخی اروپایی‌ها را» اظهار کرد: در ایران مدل فاصله‌گذاری اجتماعی گام به گام اجرا شد.به گزارش ایسنا، علیرضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت:«روحانی توضیح داد که ایران نه مدل قرنطینه چینی را انتخاب کرد و نه مدل ‎مصونیت جمعی برخی اروپایی‌ها را.اولی را که به جز چین هیچ کشور دیگری نپسندید و در هیچ کجا هم قابل اجرا نبود، از اجرای مدل دوم هم اروپایی‌ها، عقب‌نشینی کردند. در ایران مدل فاصله‌گذاری اجتماعی گام به گام اجرا شد.»
 
وقتی حاج قاسم سردار قاآنی را توبیخ کرد!

به تازگی فایل صوتی در فضای مجازی منتشر شده است که نشان می‌دهد سپهبد شهید قاسم سلیمانی حتی برای یک ماموریتش پول نگرفت درحالی که با هر ماموریت جانش را به خطر می‌انداخت. در بخشی از فایل صوتی منتشر شده، راوی می‌گوید:"حاج قاسم مشکل مالی پیدا کرده بود. پور جعفری از یک طریقی این مسئله را متوجه شد. بی سر و صدا و دور از چشم حاج قاسم موضوع را به سردار قاآنی گفت. سردار قاآنی هم به معاون مالی اداری دستور داد یکی از ماموریت‌های حاجی را حساب کنند و پولش را به حساب او بریزد. تا حاج قاسم این را فهمید اول پول را برگرداند و بعد هر سه را توبیخ کرد. با تشر گفت: شما اشتباه می‌کنید در زندگی شخصی من دخالت می‌کنید به شما ارتباطی ندارد که من مشکل مالی دارم یا نه".
 
پیام کرونایی احمدی‌نژاد به مردم جهان

محمود احمدی نژاد عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی خطاب به مردم جهان گفت: کرونا یک سلاح بیولوژیک است که صاحبان قدرت ساختند برای رسیدن به قدرت بیشتر، اما حالا سلاحی علیه خودشان شده است.
 
هشدار مشاور عالی فرمانده کل قوا به آمریکا

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با تاکید بر اینکه تغییرات نظامی پایگاه‌های آمریکا در عراق در راستای تغییرات آرایش دفاعی و امنیتی ارتش آمریکا و در جهت تحمل آسیب‌پذیری کم‌تر تحلیل می‌شود، عنوان کرد: به سیاستمداران و ارتش آمریکا توصیه می‌کنیم قبل از هر اقدامی به مسؤولیت و تبعات اقدامات تحریک‌آمیز خود بیندیشند.سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا طی یادداشتی در تحلیل تحرکات نظامی آمریکا در عراق و در واکنش به ادامه حضور نامشروع و غیرقانونی ارتش تروریستی آمریکا در عراق نوشت: دولت و حاکمیت آمریکا بایستی تکلیف خود را در پایبندی به معاهدات و قوانین بین الملل معین کنند، اگر دولت فعلی پایبند به قوانین حقوقی بین الملل و تصمیمات نمایندگان قانونی ملت‌ها است، پارلمان عراق طی مصوبه‌ای در دی‌ماه تحت عنوان اخراج نظامیان خارجی از کشور خواستار خروج نظامیان تروریست آمریکائی از خاک عراق شد و ادامه حضور این نظامیان بعد از این مصوبه نماد نقض حاکمیت ملی عراق می باشد و اگر دولت و حاکمیت آمریکا پایبند قوانین و معاهدات بین الملل نمی باشند باید تبعات حضور غیر قانونی و اشغال خاک عراق را بپذیرند و دفاع مشروع و قانونی مردم ، دولت و ارتش عراق در برابر شرارت ها و ماجراجویی های آمریکا اجتناب ناپذیر است.در ادامه این یادداشت آمده است: حضور قانونی بعد از مصوبه پارلمان عراق منتفی است و مردم عراق در برابر حضور غیر قانونی ارتش آمریکا می ایستد و با شرایط فعلی ایالات متحده و ارتش آمریکا در عراق، نقض حاکمیت ملی عراق به نفع ارتش آمریکا و دولت مرکزی ایالات متحده آمریکا نمی‌باشد و البته منطقه تحمل تنش‌های جدید را ندارد.
 
سردار نقدی: عمر رژیم صهیونیستی به ١٠ سال هم نخواهد رسید

سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: ابرقدرتی رژیم آمریکا دیگر تمام شده و هرکاری بکند مثل حیوان سربریده ای است که دست وپامی زنددیگر قدرت به اوبرنخواهد. معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه عنوان کرد: سخن از عمر ۲۵ ساله رژیم صهیونیستی و کم زیاد کردن آن برداشت کاملا غلط از فرمایشات رهبری و روحیه دادن به اسرائیل است عمر منحوس آن رژیم قطعا به ده سال هم نمی رسد شاید به ۵ سال هم نرسد. نقدی در خاتمه عنوان کرد که بنده هیچ صفحه ای در توئیتر ندارم و نقل قول‌ها از طرف بنده غلط است.

تکذیب شایعه ی ابتلای علی دایی به کرونا

یکی از نزدیکان علی دایی به خبرورزشی گفت حال شهریار خوب است و خبری که امروز در فضای مجازی در خصوص ابتلای او به کرونا پخش شده، شایعه است. منتشر کنندگان این شایعه، برای دروغ سیزده اقدام به انتشار این خبر کرده‌اند.

ممنوعیت صادرات لیموشیرین و لیموترش

عباس قبادی، معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت طی نامه‌ای به مدیرکل دفتر صادرت و واردات این وزارتخانه خواسته که به دلیل شیوع ویروس کرونا و ملتهب شدن بازارهای تجارت جهانی و بازارهای داخلی از این موضوع، همچنین با توجه به ضرورت استفاده بیشتر مردم از میوه های تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن مانند گروه مرکبات و به تبع آن افزایش تقاضا برای مصرف آن‌ها، دستور ممنوعیت صادرات لیمو شیرین و لیمو ترش صادر شود. روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا و افزایش تقاضای این نوع محصولات غذایی مفید برای سیتم ایمنی بدن، باعث شده بود که برای مثال قیمت زنجبیل تازه در خرده فروشی‌ها کیلویی ۱۲۰ هزارتومان، لیموترش و سیر نیز به کیلویی ۵۰ هزار تومان و لیمو شیرین به ۹۰۰۰ تومان برسد.

روحانی: اجرای مدل قرنطینه چینی در ووهان، در ایران و هیچ کشور دیگری امکان پذیر نبود

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت: کشورهای مختلف، شیوه‌های مختلفی در برابر این موضوع اتخاذ کردند. البته از تجربه همه کشورها استفاده کردیم ولی هیچ‌وقت خودمان را اسیر راه و مسیر آنها نکردیم. از همان روزهای اولیه‌ای که این ویروس شروع شد - قبل از فروردین در همان ماه اسفند- ، بعضی‌ها پیشنهاد می‌کردند قرنطینه چینی را پیاده کنیم. لازم است توضیحی برای مردم بدهم که قرنطینه چینی یعنی چه. قرنطینه چینی معنایش این بود که دستور دادند تمام مغازه ها بسته و تمام ماشین‌ها از حرکت متوقف و تمام درب خانه‌ها بسته شود و هیچ کس حق ندارد از خانه خارج شود و غذای 24 ساعت توسط مأمورین به داخل خانه‌ انداخته می‌شد. این مدل قرنطینه چینی در ووهان بود.

نامه سرلشکر باقری درباره کرونا و پاسخ روحانی

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، از اقدامات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با بیماری کرونا قدردانی کرد. سردار سرلشگر پاسدار باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، گزارشی را از اقدامات قرارگاه بهداشتی درمانی امام رضا(ع) در رابطه با مقابله با بیماری کرونا تقدیم رئیس جمهور کرد. رئیس جمهور نیز در پاسخ به گزارش رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پی نوشت نمود که «از اقدامات همه نیروهای مسلح در این شرایط حساس، تشکر می شود.»

نماینده همدان در مجلس به کرونا مبتلا شد

نماینده مردم همدان در مجلس به بیماری کرونا مبتلا شد. امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی به بیماری کرونا مبتلا شد. حال وی که چند روزی است به علت ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان بستری شده، در حال بهبودی است. پزشکان معالج وی نیز از روند درمانی این نماینده، ابراز رضایت کرده اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱۲۳
انتشار یافته: ۵۲
اینروزها در فضای مجازی بحث روی تغییر دولت میچرخد و طرفداران هرکدام به مردم قول میدهند که با رفتن این و امدن ان اوضاع بسیار خوب خواهد شد و شق القمر اتفاق خواهد افتاد.بعنوان یک اصلاحطلب باید عرض کنم تغییرات سریع که منتهی به یک انقلاب شود هیچگاه هیچ جا نتیجه مثبتی مطابق میل انقلابیون نداشته است زیرا ابزار اصلی یک تغییر اساسی مردم هستند. ما در حالی خود را با المان و ژاپن و انگلیس و ...مقایسه میکنیم که یک ژاپنی یا المانی به اندازه ۴ نفر ایرانی کار مفید انجام میدهد و انگلیسی با هوش سیاسی که دارد حاضر است از اخرین قطرات خون ملتهای دربندش ارتزاق کند بدون انکه وجدانش لحظه ای او را قلقلک بدهد. در باره امریکا البته معتقدم خوی قدرت طلبی و برتری خواهی انکشور چیز خوبی نیست اما در عین حال معتقدم دشمنی با ان کشور بیشتر به ما ضربه زده تا دوستیش. منباب مثال اگر چین بجای امریکا ابرقدرت دنیا بود انها همانگونه که برای اویغورها انجام دادند وارد منازل ما میشدند فرزندانمان را از ما جدا میکردند و به اردوگاههای اموزشی میفرستادند
لذا تا اخرین لحظه اصلاحطلب باقی میمانم و از اقایان مسئولان درخواست میکنم مردم را بیشتر جدی بگیرند و به خواسته های اکثریت تن بدهند و از تنشها کم کنند و دوستیها را جایگزین دشمنی و درودها را جایگزین مرگ و نفرین نمایند
سرنوشت کشورهایی همچون عراق و سوریه که دچار جنگهای همیشگی و تجزیه شدند بعنوان پایتختهای باستانی تمدن ۲۵۰۰ ساله امپراطوری ایران در بین النهرین و شامات باید مورد توجه ما چه مسئولین و چه مخالفین قرار بگیرد. ما با توجه به ابزارها ظرفیت سوییس شدن نداریم اما عمان میتوانیم بشویم.
وقتی اصلاح طلبان مثل عباس عدی از وحدت نظری و وحدت عملی حرف می زنند منظورشان بیشتر وحدت بین اصولگرا و اصلاح طلب پشت سفره انقلاب است
من موندم روحانی با کرونا ی چینی مبارزه کنه یا کرونای افراطی گری ؟؟؟ چرا میخواهید کشور رو درگیر جنگ کنید ؟؟ روحانی گفت روزی نیست که برای جلوگیری از جنگ با افراطیون بحث نکنم ؟؟ از تنش دنبال چه میگردید ؟؟ شما که تمام منابع و ثروت کشور دستتون هست ، مجلس رو هم به میمنت شورای نگهبان تسخیر کردید دیگه چی میخایین ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
دوست عزیز داره میشه 7 سال که شما سر کارید و حاصلش وحشتناکترین تورم جهنمی طول تاریخ بوده که زندگی و اقتصاد مردم رو خاکستر کرده . پس حداقل طلبکار نباش . افتاد ؟
فردوسی فرمود:

چنین گفت کز داور داد و پاک / پر امید باشید و با ترس و باک
نگارندهٔ چرخ گردنده اوست / فرایندهٔ فره بنده اوست
چو دریا و کوه و زمین آفرید / بلند آسمان از برش برکشید
یکی تیز گردان و دیگر بجای / به جنبش ندادش نگارنده پای
چو موی از بر گوی و ما در میان / به رنج تن و آز و سود و زیان
تو شادان دل و مرگ چنگال تیز / نشسته چو شیر ژیان پرستیز
ز آز و فزونی به یکسو شویم / به نادانی خویش خستو شویم
ازین تاج شاهی و تخت بلند / نجوییم جز داد و آرام و پند
مگر بهره‌مان زین سرای سپنج / نیاید همی کین و نفرین و رنج
آقای ضرغامی آنکه البته به جایی نرسد فریاد است
محمود اقا تو رو جان عزیرانت دست از خزعبلات بردار ؟؟ دیگه ملت حوصله شما یکی رو نداره ؟؟؟!!
فقط پیام پرزیدنت احمدی نژاد رو کم داشتیم که به حمدالله ایشون قلم رنجه فرمودن و پیام دادن!
کاری که کرونا نتونه تو ایران کنه شک نکن افراطبون جنگ طلب خواهند کرد ؟؟!! دست از تهدیدها بردارید ، چرا عراق شده صحنه زورآزمایی ؟؟؟
تا زمانی که کسی خلاف قانون عمل نکرده هیچ کس حق تو بیخ کسی را ندارد
آن ها به خوبی می دانند که از کمترین توان و آمادگی لازم برای ورود به یک درگیری تازه در منطقه برخوردار نیستند.
دقیقا تو از کجا میدونی که اونا چی میدونن؟؟؟
باز چه خوابی برای ملت دیدی حسین خان؟بعد دستور به زدن ارامکو و اشغال سفارت امریکا و تبعاتی که دامن کشور رو گرفت منجمله شهادت حاج قاسم باز داری نسخه میپیچی؟
آقاى احمدى نژاد تو خونه بگو كمى اسپند برات دود كنند
ترامپ باز علیه ایران رجزخوانی کرد حالا اگه یه نفر از آل یهود به آمریکاییا در عراق حمله کنه این احمق هم به ایران حمله میکنه
کرونا با امثال خجسته و فرید خان کاری نداره ؟؟ تمام پزشکان و امکانات مملکت دربست در خدمتگذاری حاضرند ،
و خداوند امريكا را آفريد كه حاج حسين شريعتمدارى سوژه اى داشته باشند براى سخن گفتن .
آفرين محمود جان تو باهوش كى بودى ؟
این اعداد یعنی چی؟ 25 سال 10 سال 5 سال ... برادر جان به فکر مملکت خودمون باش.
سردار نقدی عزیز لطفا دلایل و مستندات امحائ رژیم صهیونیستی تا 10 سال آینده یا شاید تا 5 سال آینده را بیان کنید تا در کلاسهای دانشگاهی این فرضیه تدریس و تبیین شود.
خبری در راه است ؟؟!!!
بعضیا یه جوری دنبال امار واقعی جانباختگان کرونایی هستند و با امارها چرتکه میندازن که گویا دولت مسولیت کفن و دفن فوت شدگان را به عهده انها گذاشته. به فرض هم که یه روزی دولت بخواد امار واقعی و حداکثری را اعلام کنه این عزیزان کوتاه نمیان و میگن کمه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
جالب این است که یکی از همین شاکیان امروز کامنتی خطاب به روحانی گذاشته بود که اگر مدیریت صحیحی داشتید جهش ویروس را کنترل کرده بودید
`احمدی نژاد و طرز تفکر احمدی نژادی بزرگترین خیانت را در تاریخ به مملکت کرده است.
یه پیامم درباره سرنوشت پولهای نفت بشکه ای 120 دلاری بده
ما درداشتن امکانات پزشکی وعلوم آن قطعا درحد آلمان نیستیم وقتی صدراعظم آلمان اعلام میکنه حدود 60 تا 70 درصد مردم به کرونا مبتلا میشوند آقای روحانی نبایستی یک روز بگه ازشنبه روال عادی میشه وامروز هم همینطوری گفت آمار روبه کاهش است مابایستی تا ریشه کن کردن این بیماری تمام اصول بهداشتی را رعایت کنیم ازجمله آمار صحیح بدهیم وصدا وسیماهم ازمتخصصین کمک بگیرد نه اینکه خانمی را بیاورد از انواع مزاجها وبلغم بگوید قطعا علوم پزشکی امروز بسیاری ازپزشکی قرابادین را رد میکند
تامین اجتماعی با توجه به بیکاری اکثر مشاغل در دزیافت حق بیمه مشاغل یک تجدید تظر بفرماید و کمی از پرداختی های نجومی به کارمندانش بکاهد برای جبران ؟؟؟؟
آقای مطهری گفت چون من رد صلاحیت شدم مجلس این دوره با کرونا بسته شده است.
اگر یک حرف اینچنینی را یک نماینده اونوری می گفت تمامی کانال ها و سایت های اصلاح طلب مسخره اش می کردند.
اما حتی یک نفرم بهش اشاره نکرده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
یک نفر هم اشاره نکرده چون دروغه
وزیر ارشاد که به خانواده های عزادار توصیه ی نکرده
بلکه به دیگران سفارش کرده هوای آنان را داشته باشند
مجلس چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برای نابودی کرونا باید مول خرج ملت کنید . پول پول . همانطور که برای جنگ سه سوت بودجه تصویب میشه برای جنگ با بیماری کرونا نیاز به مول و دارو و تجهیزلت هست . مول را تصویب کنید ؟ بخش سلامت جامعه نیاز به پول دارد . نه ستایش و تقدیر و تشکر نیاز ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Bulgaria |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
مول چی هست حالا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
مخاطب23:30 , تاحالا پول مول نشنیدی؟
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
پول و مول . تا حالا نشنیدی ؟
عمر رژیم صهیونیستی به ده سال هم نمیرسد و تا ۵ سال دیگر امکان نابودیش هست و امریکا هم ابرقدرتی ان رو به اتمام هست ........ دقیقا وقتی شب ها تاریخ جنگ ها را مطالعه میکنم . المان با تصرف ده کشور اروپایی بود و اواخر هم در سیبری شوروی در ۴ متر برف در حال جنگ بود و همین امریکا شوروی را نجات داد ......یا تاریخ دروغ هست یا من از سیاست چیزی نمیدانم ....آیا تاریخ در حال تکرار هست ؟
حاج قاسم بیخود حاج قاسم نشد...
افسرده شدم بعد کرونا خیلی سخته کار کنم
لطفا راهکار ارائه بدید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
کارهای منزلو انجام بده
جاروکشی
آشپزی
نظافت دستشویی حمام
گردگیری
تا از افسردگی ورخوت درآیی و آرزوی کار بیرونو بکنی
بعد از تصویب مجلس عراق جهت خروج امریکا از عراق ....... امریکا میگوید مخارج من در عراق بابت سقوط دادن صدام و نابودی داعش و تجهیز ارتش عراق و سرمایه گداری ها دو هزار میلیارد دلار هست . کدام کشور پرداخت میکند . ایران خسارت منو میده یا عراق . تازه سنی ها کردها که مخالفت نکردند بلکه موافق حضور امریکا در عراق هستند . اگر امریکا در عراق کودتا کند مردم قیام میکنند و دولت دمکراتیک شکل میگیرد . چون تحولات و رفتار خشونت بار سه ماه پیش بر این مسله دامن زد .
روحانی ؟ ما در بحث مبارزه با ویروس کرونا نه مدل چینی را اجرا کردیم نه مدل اروپایی را ....... در شهر ما کلا سیزده بدر تعطیل شد . فرقش با مدل چینی چی هست . ؟ یعنی در همه چیز و همه مسایل میخواهند بگویند که متفاوت عمل میکنند . مگر نگفتید ما قرنطینه را قبول نداریم . الان کل ایران باید قرنطینه کنید .
اولش گفتن کار آمریکاست حالا میگن کار چینه ، نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی !
این حرفها همش کشکه ، یه بیماریه اومده ، باید همه کمک کنن تا فروکش کنه
من امیدوارم که اقای شریعتمداری هم مانند آقای ترامپ صحیح وسالم از بحران کرونا عبور کند!
اگر میتوانید جلوی نامه نگاری های احمدی نژاد را بگیرید،این ملت با تمام مشکلاتش آبرو دار است!
کرونا دارد تودنیا مردم رامیکشه
این چینی هابازدوباره بازارخریدوفروش خفاش، گربه، سگ راراه انداختند
این جماعت همه چیز خورتانسل انسان رامنقرض نکنه ازآشغال خوری دست نمیکشند
بایستی وام صندوق بین المللی پول و بانک جهانی و پول های بلوکه شده فقط به صورت مواد غذایی و اقلام پزشکی و دارویی به ایران وارد شود و نه به صورت پول. و سازمان ملل متحد و صلیب سرخ جهانی و یا یکی از سازمانهای بین المللی بر توزیع آن اقلام بین همه مردم ایران نظارت کنند. و یکی از سازمان های بین المللی توزیع کند
آقای رئیس جمهور ممکن است به مردم ایران تشریح فرمائید چطور و چگونه در چین غذای مردم را از ساختمان های بلند مرتبه و اسمان خراش ها به داخل آپارتمان ها یک به یک پرت میکردند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
چه کوته فکری
این برجها درب ورودی و فضای ورودی ندارند
دیدی چطور بسته روزنامه را داخل حیاط یا ورودی آپارتمان مرت می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
با پهپاد
اینکه میفرمائین اجرای قرنطینه به روش ووهان در هیچ جا امکان پذیر نبود خیله جالبه!!برای اطلاع شما همه دنیا دارند روش قرنطینه چینی را پیاده میکنند،حتی آمریکا!!حتی ایتالیا!!اگر گذاشته میشد که نیروهای مسلح اعم از ارتش و سپاه وارد میدان شوند و شرایط قرنطینه کامل را اجرا کنند الان شاهد این همه مبتلا نبودیم!!میتوانستید از پتانسیل نیروهای مسلح برای پخش مواد غذایی استفاده کنید!!ولی متاسفانه همه چیز را با روش سعی و خطا پیش میبرید!!دوست دارید که چرخ را دوباره خودتان اختراع کنید!!از تجارب دیگر کشورها استفاده نمیکنید!!این روش سعی و خطا ما را بدبخت کزده است!!
آخرین اخبار موثق حاکی است ویروس کرونا حداقل تا شش ماه دیگر ماندنی است و جان بین 5 تا 10 درصد جمعیت جهان را خواهد گرفت و تنها راه مقابله با آن قرنطینه حداکثری و مصرف مواد غذایی مناسب است. ویروس کرونا اولین علامت گرمایش زمین و آسیب محیط زیست جهانی است و بزودی (3 تا 5 سال آینده) ویروس های دیگری هم که بسیار کشنده تر از کروناست از راه خواهند رسید. باید نظام جهانی تولید و مصرف از امروز تغییر داد فردا خیلی دیر خواهد بود اگر فردایی در کار باشد.
آرامش نسبی جامعه دراین شرایط حساس واقدام قابل قبول مسوؤلان در نبودمجلس چه چیزی رانشان می دهد!؟
چرا باید آمار روحانی درباره کرونا را باور کنیم وقتی هنوز آمار کشته های آبان را نداده
مردم دیگر حاضر به جنگ با سایر کشور ها نیستند کم از جنگ صحبت کنید از اقازا ده های محترم مایه بگذرید
ببخشید حرف بی حساب را محکم بزنید حرف حساب نمیشه
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی