بازدید 40796
سخنگوی وزارت بهداشت

به زودی گام سوم فاصله‌گذاری آغاز می‌شود؛ «فاصله‌گذاری هوشمند» / هیچ دارویی در هیچ جای جهان با «اینستاگرام» عرضه نمی‌شود! / تشریح روند اجرای هوشمندسازی فاصله گذاری / استقبال مردم از گذران سیزده بدر در خانه، فراتر از انتظار بود/ آیا سیگاری‌ها کمتر مبتلا می‌شوند؟!

«به زودی گام سوم فاصله گذاری در کشورمان به اجرا درخواهد آمد»؛ سخنگوی وزارت بهداشت کشورمان با تاکید بر این نکته گفت: در این گام هوشمندسازی فاصله گذاری در دستور کار قرار خواهد گرفت که پایه آن اتکا به فناوری های اطلاعات و ارتباطات است و زیرساخت آن فراهم شده.
کد خبر: ۹۶۹۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴ 01 April 2020
تابناک اجتماعی«به زودی گام سوم فاصله گذاری در کشورمان به اجرا درخواهد آمد»؛ سخنگوی وزارت بهداشت کشورمان با تاکید بر این نکته گفت: در این گام هوشمندسازی فاصله گذاری در دستور کار قرار خواهد گرفت

به گزارش «تابناک»؛ دکتر کیانوش جهانپور در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه (به صورت آنلاین) ضمن تقدیر از همراهی مردم کشورمان روز طبیعت را در خانه ماندند و بیرون نرفتند، ابراز امیدواری کرد در سایه این همراهی و به مدد الهی بتوانیم هرچه سریعتر به فاز کنترل و مهار بیماری برسیم.
 
به زودی گام سوم فاصله‌گذاری آغاز می‌شود؛ «فاصله‌گذاری هوشمند»/ هیچ دارویی در هیچ جای جهان با «اینستاگرام» عرضه نمی‌شود!/ استقبال مردم از ماندن در خانه در سیزده بدر فراتر از انتظار بود
 
سخنگوی وزارت بهداشت کشورمان در پاسخ به سوال «تابناک» در خصوص استقبال مرم از ماندن در خانه در روز سیزده بدر گفت: آخرین گزارش ها حکایت از آن دارد که امروز حضور مردم در شهرهای بزرگ و متوسط و حتی شهرهای کوچک در خارج از منازل به شدت محدود بوده و استقبال عمومی مردم از توصیه های ویژه این روز را شاهد بوده‌ایم.
 
وی افزود: البته در این خصوص عدد نداریم و برای طرح گزارش کمی لازم است، گزارش های مراجعی مانند نیروی انتظامی و وزارت کشور دریافت و تجمیع شود؛ اما به صورت کیفی شاهد مشارکتی فراتر از انتظار بوده‌ایم، به گونه ای که کمترین تخلف رخ داده و کمترین برخورد قانونی رقم خورده است.
 
جهانپور در پاسخ به سوالی در خصوص ادعای مطرح توسط یکی از اعضای هیات علمی در خصوص کشف دارو گفت: اینکه ایشان ادعا کند دارویی که قبلا در چین و ژاپن تست شده را ساخته و این ادعا را در اینستاگرام منتشر کند قطعا در هیچ جای جهان و هیچ محفل آکادمیکی پذیرفته نیست و هر جا طرح شود، تاکید خواهند کرد که غیرحرفه ای و ناپسند است، چون روال تایید دارو و ورود آن به فهرست داروها مشخص است، هیچ روالی برای ورود به زمره داروها با استفاده از اینستاگرام وجود ندارد!
 
وی افزود: این روال را قبلا در خصوص برخی طب های ادعایی هم شاهد بودیم و حالا در طب مدرن هم شاهد شکل گیری آن هستیم. دوستانی که بر خلاف اخلاق پزشکی و روال جاری تمایل دارند ادعایی مطرح کنند، می توانند با انتشار مقاله این کار را بکنند، به ویژه که برخی از ایشان مقالات زیادی هم دارند و راه نوشتن و انتشار مقاله را هم بلدند و می دانند اینستاگرام و شبکه های اجتماعی محل انتشار مقاله نیست.
 
سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا در تشریح گام سوم فاصله گذاری در کشورمان گفت: همان گونه که وزیر محترم بهداشت خبر داده‌اند، به زودی گام سوم فاصله گذاری اجتماعی در دستور کار قرار خواهد گرفت و اجرایی خواهد شد که فاصله گذاری هوشمند یا فاصله گذاری اجتماعی هوشمند (smart social distancing) است. همان گونه که می دانید از روز نخست شیوع گام نخست فاصله گذاری اجتماعی را در دستور کار قرار دادیم که شامل تعطیلی مدارس و دانشگاه ها بود و رویکردمان در آن بر اقناع مردم برای ماندن در خانه و در گام دوم که در سال جدید شروع شده، محدودیت های قانونی را در دستور کار قرار داده‌ایم.
 
وی افزود: پس از گام دوم که تشدید محدودیت های فاصله گذاری اجتماعی (significant social distancing) بود و برخی ترجیح می‌دهند آن را فاصله گذاری فیزیکی بخوانند، حالا به دنبال هوشمندسازی فاصله سازی هستیم که در آن از فناوری اطلاعات و ارتباطات بهره گرفته می‌شود که زمینه تکنولوژیکی آن مهیاست و زیرساخت های اجرایش هم فراهم شده است. البته برای تعیین حدود این فاصله گذاری باید منتظر ارزیابی ریسک و ارزیابی خطر در روزهای منتهی به بیستم فروردین یعنی موعد فعلی پایان مرحله دوم باشیم.
 
جهانپور در تشریح فاصله گذاری هوشمند گفت: در این مرحله به دنبال سوق دادن امور به سمت فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی هستیم و حتی بر این بستر رصد مردم را در دستور کار قرار خواهیم داد تا در صورت لزوم کاهش یا افزایش محدودیت ها در دستور کار قرار دهیم. البته لازم است یادآوری کنم که اجرای این مرحله نیازمند تصویب در ستاد ملی مقابله با کرونا و تایید رئیس جمهور محترم است.
 
به زودی گام سوم فاصله‌گذاری آغاز می‌شود؛ «فاصله‌گذاری هوشمند»/ تشریح روند اجرای فاصله گذاری هوشمند/ هیچ دارویی در هیچ جای جهان با «اینستاگرام» عرضه نمی‌شود!/ استقبال مردم از ماندن در خانه در سیزده بدر فراتر از انتظار بود
 
رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت در خصوص گزارش های رسیده درباره کاهش مصرف لبنیات گفت: متاسفانه لبنیات مورد ظلم مضاعف قرار گرفته است؛ به فاصله کوتاهی بعد از اجرای پروژه آفلوتاکسین و ادعای سمی بودن لبنیات در کشورمان که کوشیدیم با آموزش از اثرات سو آن بکاهیم و کاهش مصرف را جبران کنیم، شاهد شیوع ویروس کرونا بودیم که کاهش مصرف لبنیات را به دنبال داشته است.
 
وی افزود: این روزها بیشتر نیازمند مصرف لبنیات هستیم و امیدواریم مردم به این نکته بی توجهی نشان ندهند و خرید و مصرف این محصولات را در دستور کارشان قرار دهند. با توجه به امکان خرید آنلاین، می شود لبنیات را هم به سبد خرید افزود و مصرف کرد. افزون بر این امیدواریم دولت حمایت از صنایع لبنی را هم در دستور کار قرار دهد تا شاهد بهبود اوضاع این صنایع و مصرف لبنیات در کشور باشیم.
 
اما آیا سیگاری ها کمتر به کویید 19 مبتلا می‌شوند؟ جهانپور در پاسخ گفت: آن گونه که مطالعات جهانی، به ویژه مطالعات صورت گرفته در چین نشان می‌دهد و حتی بر اساس تجربیات مواجهه با سندروم های تنفسی در گذشته، سیگاری ها، مصرف کنندگان مواد مخدر و حتی آنهایی که اعتیاد استنشاقی دارند، پیش آگهی بدتر نشان می‌دهند و احتمال مرگ شان بیشتر است.
 
جهانپور در پاسخ به این که آیا توقف پیوند اعضا صحت دارد یا خیر، گفت: از آنجایی که بیمارستان های بزرگ کشورمان که پیوند اعضا در آنها صورت می‌گیرد، زیر بار کرونا رفته‌اند، این تصمیم اجتناب ناپذیر بوده اما معاونت درمان وزارت بهداشت در تلاش است با تجمیع بیماران و تعیین بیمارستان هایی که صرفا خدمات کرونایی بدهند، مقدمات بازگشت اوضاع به روال قبل را فراهم آورد که در آن صورت پیوند اعضا هم از سر گرفته می‌شود.
 
وی افزود: از آنجایی که شاهد کاهش مراجعه بیماران کرونایی هستیم و در فاز مدیریت قرار داریم، امکان تجمیع بیمارستان ها وجود دارد، ضمن اینکه به دلیل شیوع کرونا و توصیه به ماندن در خانه در نوروز امسال، شاهد کاهش چشمگیر تصادفات جاده ای بوده‌ایم، به طوری که میزان مرگ و میر به یک سوم کاهش یافته و این موضوع هم در وضعیت پیوند اعضا تاثیر گذار بوده است.
 
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی در خصوص نسخه نویسی الکترونیک گفت: در یک سال اخیر، هدف گذاری اصلی وزارت بهداشت این بوده که موارد بر جای مانده در زمینه نظام الکترونیک سلامت محقق شود. این کار در گام اول با استقرار پرونده الکترونیک سلامت اجرا شد و گام‌های بعدی شامل نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک و نظام ارجاع الکترونیک است. البته در بحران کرونا فعلا این موارد محوریت ندارد، هرچند در اوضاع کنونی هم این موارد مورد نیاز است و اگر زودتر محقق شده بود، می‌توانست کمک بیشتری کند. امیدواریم در ماه‌های باقی مانده از دولت بتوانیم این موارد را محقق کنیم.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۷
كلاً برخى هموطنان علاقه وافرى به سرقت دارند چه از نوع ادبي اش و چه از نوع بهداشتى اش و ..... !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
یک فرصت طلائی یعنی تعطیلات عید را از دست دادیم که میشد با یک قرنطینه قاطع جلوی گسترش بیماری را گرفت!!!ولی متاسفانه بعضی ها را که قلقلک میکنی یک ماهه دیگه خندشون میگیره!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
در مورد لبنیات که گفتی ظلم شده میشه بپرسم اگه یک نفر در خط تولید ماست و پنیر مبتلا باشه چطوری میخواهین ویروسی که بالای ۵۷ درجه ازبین میره را دوباره در خانه از بین برد؟!!مگه میشه پنیر و ماست را مثل شیر مجددا جوشاند؟!!منظورم بعد از عملیات پاسترالیزیون است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
به جای لبنیات میتوان برای کمبود کلسیم از گل کلم پخته استفاده کرد که از کلسیم بسیار بالایی برخوردار است. و چون پخته میشود از نظر آلوده بودن به کرونا ایمن است.
اگر از روز اول میگفتند کرونا ویروس، آدما رو زشت می کنه حتی یک نفر نه از خانه بیرون و نه مسافرت می رفت و کرونا بزودی گورشو گم میکرد.

خانوما بیشتر مراقب انتقال ویروس بودن و بازارها خود به خود بسته میشد.
چون این مردم به خوشگلی شان بسیار بیشتر اهمیت میدهند، تا دستگاه تنفّسی شان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
کاملا حرفت درسته،اما تکلیف برنامه ریزی دولت چه میشود؟!!اگر یک قرنطینه کامل مثل چین انجام میشد خیلی آمار ابتلا کمتر بود.منتها متاسفانه نه دانش و نه قاطعیت و نه صداقت وجود نداشت!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
راه حل شما فقط جلوی زنان رو میگیره. اگه میگفت هر کی از خونه بیرون بیاد جریمه میشه هم مردا تو خونه میموندن و هم زنان.
من گوشیمو خاموش میکنم.
مردم در خانه مانده اند چون خود تشخیص داده اند ،فاصله و ماسک و صد عفونی کردن دست ها مهمترین اقدام علیه کروناست ،حتی ماسک دست دوز موثر است،دولت نباید مردم و ارتباطات انها را از طریق هندی و اپ دنبال کند ،خودشان رعایت می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
چرت و پرت گفتی فقط.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
بجای اینکه بیای اینجا برای دیگران نسخه بپیچی، یه سر برو تو سایت سازمان بهداشت جهانی ببین در مورد ماسک چی نوشته. نوشته از ماسک استفاده نکنید مگر اینکه در حال مراقبت از یک بیمار کرونایی هستید.
ناشناس
| Germany |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
" ۱۷،۱۳"شما طرفدار پلیسی شدن بیشتر کشور به بهانه کرونا هستی!
کارشناس
| Germany |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
مرکز بهداشت آمریکا امروز اعلام کرد که حتما ماسک بزنید و نظر سازمان بهداشت جهانی را بطور
علمی رد کرده است
به زودی اکثریت ملت ازگرسنگی به خیابانها میریزند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
بسیار محتمله!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
زهی خیال باطل
اینو تنها ارباب آمریکا و پادوهای اون با حمایت از تحریم ارزو دارند
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
شکم سیر
دولت وظیفه اش است به تمام مردم ایران کمک مالی بکنه
فکرکردی مملکت فقط برای امثال مثل تواست
مفت خورشکم سیر۱۹:۴۱
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
چرا جو میدی. کی قحطی داشتیم که حالا داشته باشیم؟ تو جنگ هم زندگی کردیم.
حامد الوفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
دولت از کجا بیاره بیسواد
مثل گامهای کاهش تعهدات برجام؟
جون هرکس دوست دارید با کلمات بازی نکنید.
هوشمند منظور هوش شماست یا هوش ماشین
چه تیلیغی برای لبنیات افلاتوکسینی می کنه. عدم خرید لبنیات به افلاتوکسین موجود در آن مربوط است که در رسانه میلی هم اعلام شد. این طور مراقب سلامت مردم هستید که لبنیات افلاتوکسینی را تبلیغ می کنید؟
حرف هاتون به انداره یه پشه هم ارزش نداره.خود مردم حواستن همین.
من از مديران تابناك كه صد در صد دستي در ساختار قدرت دارند .از طرف يك ايراني كه سياسي نيستم و يك ادم معمولي هستم خواهش دارم كه به رهبران كشور مخصوصا امنيتي پيشنهاد شفاف سازي بدهند چون با توجه به اينترنت و ماهواره وتبادل طلاعات توسط كارشناسان خبره و افراد معمولي جامعه ديگر راهي براي پنان كاري وجود نداره واخباره سريعا انعكاس پيدا ميكند و پنهان كاري ديگر جوابگو نيست و اعتماد مردم را كمتر از اين ميكند
تعطیلات عید باعث شد موج دوم کرونا رو به زودی شاهد باشیم... آقای رییس جمهور؛ کرونا بیماری ست و بیماری خطرناکی هم است با حرف درمانی تمام نمیشود... بیش از ۳۰۰۰ کشته با آمار فیک دولت...
یکی باید جلوی صدا سیما رو بگیرد!! ایراد از اینستاگرام میگیرید..چی شد اون گزارش بیست و سی که درمان قطعیشو کشف کردن و دو هفته دیگه میاد..دو هفته تموم شد نکنه شنبه شده دیگه اونم لازم نیست
مردم هشت سال باچهل کشور جنگیدن پس با کرونا هم با توکل بخدا ودست محرومین را گرفتن حل میشود ارحم ترحم
نگران نباشد
تا شنبه ی آخرین هفته ی آخرالزمان هنوز وقت دارید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
آخر زمانی هم برای ماست!
با سلام
امیدوارم که مسولین محترم همزمان با تدوین پروتکل های بهداشتی جدید، به فکر اصناف و کارگران و کلیه افرادی که حقوق بگیر نیستند نیز باشند چرا که اوضاع بسیار نا خوشایند است و اگر این قرنطینه ادامه پیدا کند کرونا از اولویت ها کنار خواهد رفت.
فقط شعار
بنام خدا
باسلام
نسخه در خانه ماندن برای کشورهای با تراکم بالای جمعیت و نداشتن طبیعت است
کشور پهناور ایران با جمعیت 80میلیون نفر بهتر است مردم بسمت دشت ها و کوهها و کنار دریاها و کویرها سوق داره شوند و جمعیت پخش بشود در پهنه کشور
بایستی فکر آدوقه باشیم
کشور ایران دامپروری و کشاورزی دارد باید آنرا توسعه بدهیم نه اینکه جمعیت را در خانه حبس کنیم
غلط است که مردم ایران را چهخر شهر فرض کرده ایم
ایران وسیع است و گسترده . بصلاح است فصل بهار به پهنه کشور گسترده و کشور را آباد کنند. با این طرح خود بخود کرونا هم منتفی می شود. الان مردم روستاها و دامداران هم ترسیده اندو خانه نشین شده اند . چند روز دیگر قحطی می آید. خانه نشینی برای چین جواب می دهد که هر شهرش 15میلیون جمعیت دارد و جایی برای پراکندن جمعیت ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
بدبخت لشکر متخصصین و کارشناسان که عقلشان مثل شما به این مورد نرسید!!!!ا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
اينكه بنام خدا وسلامت تحسين بر انكيز اما تحليلت به درد خودت ميخوره با تشكر
ناشناس
| Germany |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
تو نگران نباش ،مردم برای نون خودشان هم که شده به تلید ادامه می دهند،حتی در شرایط بد تر از اینی که فعلا داریم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
من موندم یک همچین نابغه هایی تو کشور داریم ولی از این جوانان نابغه استفاده نمیشود!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
کویر لوت هم بد نیست. می توان مردم را در کویر لوت پراکنده کرد تا از گرسنگی و بی آبی بمیرند نه از کرونا.
كلا دولت ما قدم به قدم حركت ميكنه كه مردم يهويي از اين همه بدبختي ذوق مرك نشن
اه...هر روز میاد هی حرف تکراری میزنه...
مصیبت زمانی در این مرز و بوم فرهنگ دست زدن جایگزین فرهنگ صلوات شد. مصیبت زمانی در این رسانه ملی پدید که عده ای باصطلاح داور ملاک قضاوت قرار دادیم و عده ای چون با سلیقه این افراد نباشد حذف می شوند مصیبت زمانی در رسانه ملی پدید حرکات خطر ناک که جنبه بد اموزی دارد در رسانه‌های ملی به نمایش گذاشته می شود و نه تنها از مانع می شویم بلکه تشویق می کنیم
بهداشت جهانی:
ایران بهترین زیر ساخت های بهداشت در خاورمیانه را دارد. همکاران ما در ورود به ایران از اقدامات ایراندر مبارزه با بیماری کرونا متعجب شدند.

بهداشت جهانی:
آمریکا و اروپا تنها 80% آمار واقعی را اعلام می کنند.

پادوهای آمریکا و مواجب بگیران و رباط های آلبانی:
هر چه دولت و مسئولان ایران بگویند دروغه. باید امار واقعی دادن و راه مقابله با کرونا را از آمریکا و اروپا یاد بگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Ireland |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
آفرین بر رباط صلیبی تو
چطورسرویس ادارات را ضد عفونی می کنید از شنبه که کارکنان باید از مترو اتوبوس برای رفتن به محل کار استفاده کنند چگونه کنترل می کنید تا بیماری اوج نگیرد چطور تشخیص می دهید کسانی که مسافرت رفتند با کرونا برنگشتند اگر یک استامیوفن خورده باشند تب هم ندارند
شما که تا ۱ماه قبل میگفتین هیچ چیزی اثری رو کرونا نداره،نه سیر نه اسپند نه الکل نه...هیچی الان یه دفعه لبنیات شد علاج کرونا؟مونده رو دست شرکت های دوست و برادر لبنی لطفا چاپ کن تابناککک
هنوز جواب این سوال را ندادید که چطور امکان دارد الگوی همه گیری کرونا در ایران با بقیه کشورها تفاوت داشته باشد ،
چطور امکان دارد یک اپیدمی ، مردم را با نرخ ثابت بیمار کند و از آن بدتر اینکه میزان مرگ روزانه در اثر کرونا ثابت باشد ؟
قضا و قدر را هم اگر در این ماجرا دخیل بدانیم امکان ندارد روزانه یک مقدار ثابت کشته شوند
نظرسنجی
حرفهای ایشونو قبول دارین؟
+بله _خیر
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
هزار بار خیر
مارادونا رو ول کنید حسن را بگیرید ... تا حالا ده بار گفته از پیک رد شدیم
کدوم خرید آنلاین؟!
به جای شعاردادن به حرف متخصصین، دانشگاهیان و بهداشت جهانی گوش کنید و سیاسی بازی را بگذارید کنار
اقتصاد را دارین فلج می کنید. همه افسرده و خانه نشین
واقعا چرا همه به دنبال تبلیغات هستند نه اطلاع رسانی
ربات نه رباط!
لطفا کاری کنید که همه کسب و کارها به نوعی فعالیت کنند و از نداری و گرسنگی در خانه نمیرند
خلاصه صحبت ها. هیچ برنامه ای نداریم فقط حرف میزنیم.
سال ۶۵ برای هپاتیت فولمینانت یا هپاتیت بسیار حاد کشنده پلاسما فره زیس (خارج کردن پلاسمای بیمار وجانشین کردن با پلاسمای سالم) انجام دادیم چون برای کسانی انجام میدادیم که وارد اغما شده بودند از هفت بیمار پنج نفر خوب شدند اما از هفت بیمار بدون تعویض پلاسما پنج نفر فوت کردند منتشر هم کردیم علت بیماری هم میدانیم ویروس کشنده ای بود
از شنبه ادارات و شرکتها شروع به کار میکنند، در خیلی از اینها چند نفر کارمند در یک اتاق ۳ در چهار با کمترین پنجره و تهویه در پشت میزان درکنار هم مشغول به کار می‌شوند که فاصله خیلی کمتر از ۱/۵ متر با هم دارند یا اگر محیط اداری بصورت سالنی باشد،در. یک سالن حداکثر ۱۰۰ یا ۱۵۰ متری دهها کارمند در کنارهم با حداقل فاصله با حداکثر یک پارتیشن از هم جدا شده اند، اینها همه در حالی است که روزانه دهها نفر ارباب رجوع هم از همه جا دارند. خوب خودتان قضاوت کنید اگر اوضاع اینگونه باشد پس فایده در خانه بمانید و مسافرت نروید و فاصله گذاری اجتماعی چیست؟
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی