بازدید 2840
۱

انصارالله: حق پاسخگویی به حملات و محاصره را داریم

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در سخنانی ضمن استقبال از هر گونه مذاکره جدی برای پایان همه جانبه و عادلانه جنگ در این کشور گفت که ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور حق پاسخ گویی به هر گونه محاصره و حملات هوایی را دارند.
کد خبر: ۹۶۸۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶ 26 March 2020

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در سخنانی ضمن استقبال از هر گونه مذاکره جدی برای پایان همه جانبه و عادلانه جنگ در این کشور گفت که ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور حق پاسخ گویی به هر گونه محاصره و حملات هوایی را دارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه المسیره، مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن در سخنانی به مناسبت ورود جنگ این کشور به ششمین سال خود اظهار کرد: یک نبرد بزرگ استراتژیک توسط دو طرف در حال انجام است که یک طرف آن ائتلاف  خارجی است که می‌خواهد یمن تابع و وابسته به آن باشد و طرف دوم ملت یمنی است که می‌خواهند آزاد و مستقل باشند.

وی افزود: ۲۶ مارس نقطه عطف مهمی در تاریخ یمن به شمار می‌رود، ما امروز جنگ را جشن نمی‌گیریم بلکه به مقاومت ملت، ارتش و کمیته‌های مردمی‌مان می‌بالیم.

المشاط گفت: تا زمان پایان هرگونه حضور خارجی غیرقانونی در کشورمان، تمامی اهداف و طمع ورزی‌های خصمانه دشمن محکوم به شکست هستند.

این مقام یمنی تصریح کرد: ما بازوی نظامی بزرگی داریم که تجهیزات، موسسات، کارخانه‌های اسلحه سازی، موشک‌های هوشمند و پهپاد را می‌سازد. علاوه بر این ما خواستار هوشیاری، احساس مسؤولیت بیشتر و تکمیل ایجاد توان نظامی و امنیتی هستیم.

وی تأکید کرد: طی پنج سال جنگ به دنبال یافتن فرصتی برای صلح بودیم و همچنان بر گفت‌وگو برای دستیابی به یک راه حل همه‌جانبه که به جنگ پایان دهد، اصرار داریم و رهبران ائتلاف را به اجرایی کردن ابتکارعمل ۲۱ سپتامبر دعوت می‌کنیم.

المشاط در ادامه خاطرنشان کرد: ارتش و کمیته‌های مردمی یمن حق پاسخ‌گویی به هرگونه محاصره و حملات هوایی ائتلاف متجاوز سعودی را برای خود محفوظ می‌دانند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در ادامه دستور آزادی تمامی زندانیان بهایی و همچنین بخشش حکم اعدام حامد بن حیدره، از اعضای جامعه بهائیان یمن و آزادی او را صادر کرد و افزود: ما همچنین درحال ایجاد یک کمیته مشترک برای بررسی شرایط زندانیان و تلاش به منظور تهیه یک طرح برای آزادی زندانیان محکوم نشده در ارتباط با پرونده‌های جنایی هستیم.

در تاریخ ۲۶ مارس ۲۰۱۵ برابر با شش فروردین ۱۳۹۴ ائتلافی از کشورهای عربی به سرکردگی عربستان با یک حمله هوایی موسوم به عملیات «طوفان قاطع» آغازگر جنگ ویرانگر یمن بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
انصارالله انشاالله
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان