بازدید 53808
دکتر رئیسی، معاون وزیر بهداشت در نشست آنلاین:

آمریکا کانون شیوع بعدی در جهان است/ با طرح جدید، آمار مبتلایان در ایران افزایش پیدا می‌کند/ زودتر از ۴ ماه منتظر واکسن نباشید/ بابت ویروس «هانتا» نگرانی نداریم/ احتمالا جز «قم»، «گیلان» هم کانون شیوع بوده است

معاون وزیر بهداشت گفت: فارغ از صحت و سقم اینکه برخی کشور‌ها ادعا‌هایی در این خصوص مطرح می‌کنند و برای ما قابل بررسی نیست، باید بگویم که از دید خوش بینانه، دست کم چهار تا شش ماه طول می‌کشد، واکسنی تولید و به بازار عرضه شود. البته باید بدانید بررسی‌ها نشان می‌دهد، این ویروس مانند سارس نیست که از بین برود، بلکه مثل آنفلوانزای فصلی می‌ماند.
کد خبر: ۹۶۸۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱ 25 March 2020
تابناک اجتماعیمعاون «بهداشت» وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: دست کم برای چهار تا شش ماه آینده منتظر آمدن واکسن نباشید و باید بدانید که احتمالا این ویروس، مانند ویروس سارس نیست که از بین برود.

به گزارش «تابناک»؛ دکتر علیرضا رئیسی در نشست آنلاین خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به شیوع وسیع ویروس کرونای جدید در جهان گفت: موج شیوع ویروس در جهان موجی نگران کننده است که به کشورهای زیادی رسیده و مدتی است که شاهدیم کانون شیوع، کشورهای اروپایی شده‌اند. پیش بینی اپیدمیولوژیک ما این است که کانون بعدی شیوع آمریکاست و این کشور در آمارها از همه جلو خواهد زد. البته ما تا از آمریکا حرف می‌زنیم، برخی «کهیر» می‌زنند، ولی من فنی و به دور از سیاست حرف می‌زنم و باید تاکید کنم که متاسفانه مردم آمریکا شیوع بالایی را تجربه خواهند کرد و شمار بسیاری را از دست خواهند داد.

وی در ادامه درباره وضعیت شیوع در کشورمان گفت: پیش از آنکه درباره شیوع در ایران چیزی بگویم، لازم است از آنهایی که به حرف ما گوش کردند و به سفر نرفتند و افزون بر آن، در خانه ماندند، صمیمانه تشکر کنم و بعد از آنهایی که حرف ما را گوش نکردند و به سفر رفتند، بخواهم که در بازگشت، چه تب دارند و چه نشانه‌ای ندارند و سالمند، بار دیگر در سامانه SALAMAT.GOV.IR مراجعه کرده و ثبت نام کنند تا در صف بررسی قرار گیرند.

پیش‌بینی اپیدمیولوژیک‌مان این است که آمریکا کانون شیوع بعدی است/ آمار مبتلایان با طرح جدیدمان افزایش پیدا می‌کند/ زودتر از 4 ماه دیگر منتظر واکسن نباشید/ بابت ویروس «هانتا» نگرانی نداریم
 

رئیسی در ادامه گفت: همان گونه که رئیس جمهور گفتند، سخت‌گیری ها را تشدید خواهیم کرد اما فراموش نکنید که تا همینجا هم اتفاقات زیادی در کشورمان رقم خورده که برخی ندید می‌گیرند و مدام کشورهای دیگر و تصمیمات آنها را مثال می زنند؛ تعطیلی مدارس و دانشگاه ها در کشورمان از جمله این اقدامات بوده یا تعطیلی نمازهای جماعات و نماز جمعه و یا حتی حرم ها که همه کارهای بزرگی هستند که در کشورمان سابقه نداشته است. اینکه سینماها، کنسرت ها، مسابقات ورزشی و اجتماعات مختلف تعطیل و متوقف شدند، چیزی نیست که ندید بگیریم.

وی افزود: بر اساس برنامه های آتی هم سخت گیری در ترددهای بین شهری در دستور کار قرار خواهد گرفت و افزون بر آن در حوزه فعالیت مشاغل هم بر اساس دسته‌بندی‌ عمل خواهیم کرد که تهیه شده و در آن مشاغل به سه دسته تقسیم شده‌اند؛ یک گروه مشاغلی که مایحتاج مردم را تامین می‌کنند و باید دایر باشند و حتی لازم است زمان فعالیت روزانه شان افزایش هم پیدا کند (مانند داروخانه‌ها، فروشگاه‌ها، نانوایی‌ها و...)، یک دسته مشاغلی که پشتیبانی این مشاغل گروه اول را عهده‌دار هستند (مانند کارخانه‌ها) و گروه بعدی مشاغلی مانند فروشگاه برخی لوازم خانگی یا طلافروشی و امثال اینها هستند که باید بسته باشند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در ادامه با تاکید بر این که دایر بودن یا نبودن برخی مشاغل و تصمیم در خصوص آنها به استانداران سپرده شده، از تدارک برنامه‌ای جدید در حوزه شناسایی بیماران خبر داد و گفت: بر اساس این برنامه ـ که احتمالا تا یک هفته اجرایی خواهد شد ـ احتمالا تعداد مبتلایان قطعی شناسایی شده بالا خواهد رفت، چون می خواهیم به جای آزمایش افراد مشکوک ـ که اکنون صرفا در بیمارستان‌ها و از افراد بستری صورت می‌گیرد ـ از برخی افراد مشکوک سرپایی هم تست بگیریم.

وی افزود: در نتیجه این دستور کار یا همان Case finding، می‌شود پیش بینی کرد که آمار مبتلایان در کشورمان افزایش پیدا کند و نتیجه احتمالی این کار از دید من، افزایش شمار مبتلایان و کاهش نسبت مرگ و میر به نسبت مبتلایان در کشورمان است، چون این طرح منجر به شناسایی افراد مبتلای بیشتری می‌شود.

پیش‌بینی اپیدمیولوژیک‌مان این است که آمریکا کانون شیوع بعدی است/ آمار مبتلایان با طرح جدیدمان افزایش پیدا می‌کند/ زودتر از 4 ماه دیگر منتظر واکسن نباشید/ بابت ویروس «هانتا» نگرانی نداریم
 

معاون بهداشت وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی در خصوص اخبار و شایعات درباره تولید واکسن ویروس کرونای جدید گفت: فارغ از صحت و سقم اینکه برخی کشور‌ها ادعا‌هایی در این خصوص مطرح می‌کنند و برای ما قابل بررسی نیست، باید بگویم که از دید خوش بینانه، دست کم ۴ تا ۶ ماه طول می‌کشد واکسنی تولید و به بازار عرضه شود.

وی در ادامه افزود: نکته قابل توجه در خصوص این ویروس این است که مشابه ویروس سارس نیست که از بین برود، بلکه احتمالا به مانند ویروس آنفلوانزای فصلی باقی می‌ماند و هر سال در فصلش بازخواهد گشت. بر این اساس امیدواریم که هرچه سریع تر واکسنش ساخته و به جهانیان عرضه شود. البته باید بدانیم نتیجه یک تحقیقات در چین نشان داده که افراد مبتلا به این ویروس بعد از بهبودی تا حدود چهل هفته مصون هستند.

رئیسی در پاسخ به سوال دیگری درباره کشف ویروس جدید در چین با نام «هانتا» گفت: قبل از هر چیز بهتر است یادآوری کنم که ویروس های زئونوتیک یا همان ویروس های مشترک میان انسان و حیوان در کشور چین مشکل بزرگی هستند، اما درباره ویروس هانتا، به رغم آنکه باید تاکید کنیم بر اساس چهارچوب های سازمان بهداشت جهانی همه هشدارها مهم هستند و باید جدی گرفته شوند، اما بابت ویروس هانتا باید بگویم که ویروسی نیست که نگرانش باشیم.

معاون وزیر بهداشت در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص چگونگی ورود ویروس به کشورمان گفت: آن گونه که بررسی‌های ما نشان می‌دهد، منشا شیوع ویروس در قم، کارگران چینی شاغل در این استان بوده‌اند اما بررسی ها درباره شیوع در دیگر نقاط کشور هم به نکات جالب توجهی رسیده که از جمله آنها، شناسایی دومین کانون شیوع در کشورمان یعنی استان گیلان است که ظاهرا برخی دانشجویان ایرانی ساکن ووهان که پیش از قرنطینه این شهر به کشورمان بازگشته‌اند، عامل شیوعش بوده‌اند. البته بررسی ها در این خصوص ادامه دارد و نتایج قطعی را متعاقبا اعلام خواهیم نمود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷۳
بعضیا یک ماهه پیشگفتند سه هفته دیگه واکسنشو وارد بازار می کنیم... تی نظر؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
اینا میگفتن امریکا ویروس ساخته سفیر چین این ادعا رو دیوانگی خواند و روسیه هم اعلام کرد دانشمند ما به این نتیجه رسیدن ویروس طبیعیه
دلبندم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
عزیز دل! اگر مدیر با لیاقتی هستی به فکر این ملت باش! دلت به بدبختی ملت امریکا خوش نباشد! اگر مرد میدانی آنجا که انها بدنبال فرود آمدن در مریخ هستند تو جلودار باش و برای یکبار هم که شده ابروداری کن! والا بلا که نازل شود خاندان حضرت نوع هم مصون نیستند! علی برکت الله!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
۱۴۰۷ از امریکاتو باید طرفدار آمریکا باشی و از طرف آنها حرف بزنی ولی دیگه از طرف چین و روسیه حرف نزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
الان تازه اقرار کردند که جز قم رشت نیز منشاء کرونا بوده
بزودی اقرار خواهند کرد که تهران منشاء اصلی بوده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
بخداقسم هروقت روحانی از واژه «باید» استفاده میکنه ازفرط عصبانیت تنم شروع به لرزیدن میکنه معلوم نیست این بایدهارا چه کسی انجام بده؟!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
دکتر احمدی نژاد (مردی برای همه میدان ها) پیش بینی کرده از اول فروردین کرونا پس خواهد رفت و از 13 فروردین کاملا خفیف خواهد شده.
امیدوارم این دروغش راست در بیاید.
از یک بیمارستان امروز خبردار شدم این حرفی که قبلا زده راست در امده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
زودتر از یک سال واکسنش وارد بازار نمبشه،به جای امید به واکسن در این یک سال باید شرایط قرنطینه به دقت رعایت شود .
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
ما که ضدش را میخواستیم به دنیا صادر کنیم چی شد!؟
در ضمن با راهپیمایی های بسیج هیچ طرحی هر چقدر هم دقیق باشد به نتیجه نخواهد رسید!
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
بنده بعنوان یک کارشناس ارشد نفت در این مورد بخصوصک نظر خاصی ندارم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
کسی طرفدار امریکا نیست حرفای شما خنده داره
دروغگویی تان گریه دار بی لیاقتیان اسفبار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
شنونده باید عاقل باشه! مسئولین کی راست گفتن یا درست پیش بینی کردن که این دفعه دومشون باشه؟
ناشناس
| Czechia |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
آمریکا کانون شیوع بعدی در جهان است:
عزیز دل برادر یاد اون شعر افتادم که میگفت:

گفتن از زشت رویی دگران......نشود باعث نکو رویی!!!
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
این یک تهمت زشتی بیش نیست

گیلان که دانشجو در چین ندارد

برفرض هم اگر این دانشجویان از ووهان برگشته باشند

به گفته خود شما تست کرونای تمام دانشجویان برگشتی از ووهان چین منفی بوده است

دارید فرافکنی میکنید
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
حالا که این ویروس به گیلان انتقال یافته و هزاران نفر هم جان باخته اند

الان میگویید گیلان منشا بیماری بوده
دارید حقیقت را وارونه جلوه میدهید
منشا بیماری جای دیگر بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
ترامپ ۵۰۰ میلیارد دلار برای مرحله اول حمایت از تمام کارگران و کارمندان آمریکایی بودجه ردیف کرده
و ماهی ۲۵۰۰ دلار به هر نفر خواهد داد
و اقساط بانکی را ه ماه عقب انداخته
و مالیات ها را بخشیده است
و بشدت چندین شرکت بزرگ دارو سازی در حال ساختن واکسن کردند
و همزمان با خرید نفت مجانی بشکه ای ۱۵ دلار
و ذخیره کردن آنها در مخازن استراتژیک خود
عملا صد برابر این بودجه را دارد در می آورد
حالا شما دلتون را خوش کنید که در آمریکا ماسک ندارند !؟
افشین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
نا شناس آمریکا نشین اشناس۲۳:۴۸ و ۲۳:۴۴
عجله نکن، متن را درست بخوان بعد قضاوت کن.
کشورهای اروپایی و امریکا به دلیل سطح بهداشت بالاتر و آزادی مطبوعات و ارگانها به نسبت کشورهایی مثل ایران آمارشون بالاتر نشون میده . امروز در سوئیس که یک دهم ما جمعیت داره تقریبا نصف ایران آمار افراد آلوده داره خب بدیهیست که در ایران افراده آلوده بسیار بیشتر هستن و ما امکان تست نداریم و یا آمار نمیدیم. وضعیت خیابونها و فروشگاهها در ایران در مقایسه با اونها ثابت میکنه این حرف رو
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
از کسی که میگه دلار قطعا از اینی که هست بیشتر نمیشه زمانی که دلار ۴۷۰۰ بود چه انتظاری داری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
خب چه بهتر!
ترس برادر مرگ است!
دیر یا زود همه باید با شیب ملایمی کرونا بگیرند و واکسن تا 4 یا 12 ماه دیگر امکان پذیر نیست.
باید با احتیاط همه از 15 به سر کار بروند
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
به سطح بهداشت ربطی نداره در اگه ربط داشت اونوقت امار هند که ۵۰۰ نفر مبتلا داره نشون میده که هند از اروپا بهداشت بهتری داره؟
بنده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
دقیقا یکی از نزدی‌کان توی سایت وزارت بهداشت ثبت نام کردم علایم تب درد شدید بدن و سرفه و حالت تهو رو داشت
بهش گفتن برو فلان مرکز رفت دکتر بهش گفت من نه می تونم بگم کرونایه نه می تونم بگم نیست برو خونه بخواب و مایعات گرم بخور براش یک قرص جوشان
نوشت خلاصه اینها فقط از کسانی که رو به موت هستند تست می گیرن بعد می گن ما مدیریت کردیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
کدوم از کشورهای ایتالیا اسپانیا آلمان و آمریکا سطح بهداشتتشون بالاست؟ تو آمریکا که کیسه زباله بستن به تنشون یا شهردار نیویورک که ناله می کنه از کمبودها. توی اسپانیا و ایتالیا هم که مزدم توی خیابون ها درمان می شن. ایران هرچی باشه از همه ی این کشورها بهتر است مخصوصا اوکراین!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
فرانسه رو که من دیدم تو مترو شون کثافت هست .
سگها تو مترو کثیف کاری میکنن برای همه عادیه
دستشوییها رو نگم بهتره .فنلاند خیلی بهتر بود تمیز و قانون مند تر بودند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
یعنی اوج خودکم‌ بینی از سر و روت میباره!
که کمه...!؟
فقط و فقط!
اینجا امکانات نیست، همه رو توی کامیون نظامی بار میزنن، میبرن میسوزونن!
وای وای...
دستمال توالت پیدا نمیشه...
ملت رفتن اسلحه بخرن، دستمال توالت رو ندزدند!
وای وای....
چالش لیس زدن توالت هم توی اینترنت راه انداختند!
...........
عامو برو جمع کن ببین وضعیت اروپای پیر به چه وضعی افتاده...
خدات رو شکر کن که ایرانی هستی...
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
ناشناس اکراین نشین. غربالگری کردند تا دیروز 47 میلیون و در آینده هم دارند ادامه می دهند. نگران ما نباش. فقط ببین این غربی ها چقدر طبل تو خالی بودند
واقعا چقدر این مردم آمریکا بدبختند.
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
اره خدا کمکشون کنه
کاش ایران کاری میکرد که مردم امریکا را از بدبختی نجات میداد
مثلا بهشون پناهندگی می داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
الان نون تو بد و بیراه گفتن به امریکاست. کجایی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
قرار شده ما تحریم های آمریکا را برداریم!؟
و دلار را ارزان کنیم !؟
تا شاید مردم آمریکا از گرسنگی نمیرند!؟
مگه هنوز 40 هفته از شیوع ویروس در چین گذشته که ایشون میگه کسانی که ویروس رو گرفتن تا 40 هفته مصون هستند ؟ همین نشون میده که فنی و کارشنانسی حرف نمیزنه
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
از طریق نیمه عمر پروتئین های دفاعی تولید شده در مقابل ویروسی که به بدن وارد میشه امکان سنجش هست. اگر این تحقیق بر پایه ی 20 هفته مطالعه بوده باشه پس درسته.
هم وطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
دکتر جان شما که فوق تخصص عفونی داری برامون بگو چقدر مصون هستن؟
بعضیا فقط دوست دارن اپزسیون باشن
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
هنوز ۲۰ هفته هم نشده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
دوست من بدبینی به همه کس و همه چیز باعث ناامیدی و عقب ماندگی بیشتر کشور میشود. نظر کارشناسی و منطقی بدور از هیجان و تعصب راه پیشرفت کشور است. کاش حداقل اندک سابقه پزشکی ای داشتین بعد در این مورد نظر میدادین.
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
اینجانب نیز بعنوان یک تحلیلگر مساعل نفتی نظر خاصی ندارم
ایشون بیشتر در مورد امریکا دلسوزی برای مردمش گفت تا ایران بزرگوار بذار مردم از مسافرت بیان اونوقت میفهمی کانون شیوع کجاست
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
سلام فعال امریکایی
مردم بقیه جهان ار مردم امریکا بد بخت تر هستند
دوم اینکه علم و دانش برای این هست که 40 هفته نشینی ویروس رو نگاه کنی .یکی دو هفته نگاه کن و بعد با عقل و تجربه حساب کن احتمالا چقدر عمر میکنه
از اینکه علم فقط دست امریکاییها نیست ناراحتی؟
یک ماه قبل بهت گفنم اینقدر برای مردم ایران دل نسوزون و حواسی درست نکن .صبر کن و از امریکا بگو .ظاهرا عملکرد مسئولین اونجا از مسئولین کشور ما ضعیف تره
اونا فقط تو غارت واستعمارگری وارد هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
چطوره از این امریکایی در هر خبر چند کامنت منتشر میشه ولی کامنتهای ما مننشر نمیشه. با ایشون قرارداد بستید جناب تابناک عزیز
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
آقا محسن راست میگه! ما که اصلا ننشسته بودیم! داشتیم مثل اتوبوس های بین راهی بین استانبول و تهران و چین با هواپیماهای ماهان مسافرکشی میکردیم! کل ایران میگفتن پروازهای ماهان باید قطع بشه مدیر عامل رفت دیدار سفیر چین و قول مساعدت داد! این که تاجرهای چینی 2-3 ماه قبل ریخته بودن توی ایران ماسک بار میکردن میبردن چین ! افزایش تولید داخلیه! چقدر گل هستن این چینی ها و بیشتر از اون طرفداران سینه چاکشون!
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
نظری ندارم
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
دوستان واقعا درک این موضوع که اکثر فیلتر شکنا از سرور امریکاست خیلی سخته؟ فیلتر شکن من سرور آلمانو انگلیس و هلندم داره چقدر توهمتون سنگینه
امریکاییا مگه مثل سایبریا بیکارن که از امریکا بیان تابناک با شما دانشمندا کل کل کنن
هرکسی باید باغچه خودش را بیل بزنه. امریکا برای خودش دولت داره. معاون وزیر باید جوابگوی سهل انگاری در بحث ممنوعیت عبور بین شهری و قرنطینه کشور و افزایش بار وارد شده به شبکه درمان کشور و شرمنده همکاران خودش باشه.
ایشون معاون وزیر بهداشت ایران هستند نه معاون سازمان بهداشت جهانی که بخواد نگران امریکا باشه.
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
شما هم باغچه همون جایی که هستی رو بیل بزن
این طرف نیا که به انتشار کرونا کمک میکنی
ازت ممنونم
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
مهم اینه که دشمنی خود را با آمریکا و خوشحال خود را از تلفات آمریکایی ها که خودشان ویروس مخصوص ژن ایرانی را ساخته اند را ابراز کنیم!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
مگه نگفت کهیر نزنید تا اسم امریکا اومد کهیر زدید
ناشناس
| Germany |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
کاش همانطور که نحوه شیوع بیماری را در آمریکا پیش بینی کردند در ایران هم پیش بینی کرده بودند
تورج
| France |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
مثل اینکه بعضی ها صبح که از خواب پامیشن چند بار آمریکا آمریکا میگن و بعد چشمشون رو با میکنن.. بابا ول کن آمریکا رو. فکر مردم خودت باش
هرچند آمریکا نباشه چی میخوای بگی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
نگران آمریکا نیست، بلکه با صحبت‌های بیجا، داره مسولیت خودش رو پنهان میکنه
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
دقیقاااااا ما باید تمام فکر و ذکر مون برای کشور خودمون باشه و باید به این فکر کنیم چرا جلوی مسافرتها رو قبل عید نگرفتیم ...
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
درمورد بیل و باغچه و کود بنده نظری ندارم
با سلام
اقای دکتر عزیز برای اینکه عده ای کهیر نزنند شما به خودن برس که هر لحظه ضد و نقیض حرف می زنی
اولا تا اخر بهمن می گویی ما هیچ مورد از کرونا نداریم بعد از مدتی که فشار افکار عمومی زیاد می شود می فرمائید ما قبل اسفند ماه گیت تشخیص نداشتیم و.... این قصه سر دراز دارد
پس لطفا کم کاری خودت را پشت آمار دیگران مخفی نکن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
توجه رسانه ها به این نکته بد نیست که وزیر بهداشت در دوازدهم بهمن ماه اعلام کرد که تا سه روز آینده مانور شیمیایی میکروبی در تهران برگزار میشه. خواهشا تابناک ازش توضیح بخواهید اگر خبری نبوده چرا این حرف رو زده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
دیدی کهیر زدی
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
ایشون فنی هستن! ولی سیاسی صحبت میکنن!دکتر فنی ندیده بودیم که دیدیم!
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
۱۴:۵۲
سخنی از مادر عروس تو کار ایران فضولی نکن
به تو چی می رسه که آمریکا بعدیشه!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
مرک بر امریکایی قبول درگاه خداوند شده است!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
حالا آثای وزیر خوشحاله؟؟؟؟؟
اینکه ادعا ها برای شما قابل برسی نیست پس چگونه زمان تقریبی ساخت واکسن را اعلام میکنیند، آنهم مگر نه اینکه ادعای آنهاست.
پاسخ ها
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
دوست گرامی پروسه واکسن سازی بسیار پیچیده و حساسه و این یک زمان حداقلی برای دستیابی به واکسن است، و چه بسا بیشتر طول بکشه، فراموش نکنید ویروس ایدز هنوز بعد از چند دهه واکسن نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
پروسه واکسن ساختن را در همه جا میتوان پیدا کرد و خواند ولی وزارت بهداشتی که در ساخت واکسن کرونا قادر به هبچ اقدامی نیست و هبچ اقدامی هم نمی کند نباید به انگونه اظهار نظر نماید.
میشه سرتون تو کار خودتون باشه، به دینا کاری نداشته باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
برای ده هزارمین بار
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
مگر میشه!؟
تازه باید حمدی نژاد ها بیان جهان را مدیریت کنند!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
وقتی تمام دنیا به کار ما کار داشت وحواشی می ساخت شما خواب بودی که جواب ندادی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
مرسی از ۱۴:۳۲
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
اگه به دنیا کار نداشته باشند اونوقت باید مشکلات مردم ایران را برطرف کنند...پس هیچی بهتر با دنیا درگیر باشیم!!!!!
ایشون همونی نیست که گفته بود 60-70 درصد مردم باید مبتلا بشوند؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
رقم ظاهرا علمی است ولی مسئله اصلی و تفاوت با کشور های مترقی در این است که در چه پریود زمانی!
در مورد ما هرچه زود تر بهتر!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
اون موقع باید در چین ی میلیارد می گرفتن کجاش علمیه ؟
با سلام
دکتر عزیز بنده شما را به خواندن مقاله ترکیه برای مقاله با کرونا چه میکند در سایت عصر ایران دعوت می کنم شما به جای صحبت از امریکا بهتر نیست به اقدامات همسایگان توجه کنید تا عده ای از هموطنان شما کهیر نزنند حنما بخوانید بعد اقدامات خود را با اقدامات همسایه خود مقایسه کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
هموظن عزیز شما هم کهیر زدید
اگه مسئولان و صداوسیما یک صدم نگرانی که برای مردم امریکا داشتند، برای مردم خودمون داشتند، الان گرونا اصلا توی ایران نیومده بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
ادقیقا.امریکا هم اگر اینقدر که نگران ما میشد یکصدم نگران مردم خودش میشد اصلا تو امریکا کرونا وجود نداشت
این امریکاییها چقدر خوب و مهربونند.ادم غش میکنه براشون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
اونایی کا از آمریکا بد میگن قبول کنند که اگر خودشون یا زن و بچشون یا پدر و مادرشون موبایل اپل یا کامپیوتر اپل داره اون مرگ به خودشون برمیگرده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
دوست اماراتی گرامی محصولات اپل در چین ساخته می شود پس در اصل مید این چاینا هست نه آمریکا خخخخ
شما که گفتید امریکا این ویروس ساخته؟ البته احتمالا کار برادر روسیه یا برادر چین باشه؟البته مهم دسمن فرضی هست که اونم امریکاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
اره روسیه بغل امریکا ازمایشگاه محرمانه داره نه در اوکراین و گرجستان و ارمنستان و قزاقستان .لعنت بر هر چی کهیرزن امریکا پرست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
والا این آماری روسیه میده اگه درست باشه
.... شک برانگیزه
آقا شماها مسئول ایرانین یا امریکا ؟ بابا ول کنین این امریکارو ایران داره از دست میره هی هی امریکا
مارااگه کرونا نکشه
گرسنگی خواهد کشت
همه جای دنیا به مردم شون کمک مالی میکنند که بتوانندموادغذایی بخرندودرروزهایی که درخانه هستندگرسنه نمانند
توکشورمابرعکس موادغذایی راگرانترمیکنند
که فقط ثروتمندان قدرت خریدداشته باشند
بقیه اش غیرقابل انتشاره ديگه ننوشتم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
جدیدا درخواست کمک مالی هم از مردم دارند
صدا و سیما شده صدای امریکا فقط اخباره اونارو میگه 2تاهم ازهوای بهاری میگه
پاسخ ها
ایرانی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
به نظرتون 20:30آمریکا هم همش درباره مردم ایران میگه؟!؟!
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
۱۶:۱۵
مهمترین موضوع روزشونه یک برنامه زنده دارن همش میگن ایران ایران اما نمیدونم چرا از مردمش سوال میپرست اصلا نمیدونن ایران کجا هست
چی شد تا ما از آمریکا صحبت کردیم شما گفتید به شما ارتباطی نداره ؟ ولی دوست عزیز چرا آمریکا سالهاست در امور داخلی ما دخالت میکنه ؟ چرا شما نمی گید به آمریکا ارتباطی نداره در امورات ایران عزیز دخالت کنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
آخه اون امور ما نیست.
خداوند ایران را از دروغ و بازهم دروغ و تزویر دور نماید،آمین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
قبلا ایرانیها سالی یکبار دروغ می گفتند و انهم رور سیزده بدر بوده ولی امروزه هر روز دورغ می گوییم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
واز کهیر
این ویروس کار برادر پوتبن است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
!!شوووخی ! برادرِ آقای پوتین ویروس میسازه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
اینو نگو ممکنه به بعضی ها بربخوره
دکتر جان اگه همون اول قم قرنطینه میکردین این همه هزینه و استرس بدبختی پیش نمیومد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
مگه نشنیدی قم برای رد گم کردن بوده
رشت هم منشاء جدایی بوده است . حد اقل با یک داور چینی!
چقدر خوشحالمون کردین که امریکا کانون بعدی شیوع است!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
خودش دچار شده از دستشون در رفته کاریش نمیشه کرد چه خوشحال چه بد حال شده کاریش نمیشه کرد امریکا پرست
جواد
| Sweden |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
چقدر این تفکر بوی تعفن میده...
اين امريكا ويروس درست ميكنه ميندازه توچين اونم كنترل شده تو بك شهر بعد ميفته تو كشور خودش اونوقت واكسنشم درست نكرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
از دستش در رفته خودش هم دچار شده چرا به ده سوال چین در رابطه با کرونا جواب نمی دهد
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
آمریکا درست نکرده
کار روسیه و چین است
دکتر پیش بینی شما درست بود. تا از امریکا گفتید عده ای سریع کهیر زدند. ما دولت و ملتی هستیم همیشه اهل افراط و تفریط. یا از اون طرف بام می افتیم و خودمان و کشور را به فنا می دهیم یا از آن طرف بام. از دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست!
خوب معلومه این ویروس توسط روسیه یا چین برای ضربه زدن به آمریکا ساخته شده
تونگران امریکا نباش به فکرملت خودت باش!
دانشجویان ایرانی پیش از قرنطینه ووهان یعنی دقیقا کی اومدن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
شایدم منظورش طلبه های چینی که در قم درس می خوانن بوده.
دانشجویان ایرانی پیش از قرنطینه ووهان یعنی دقیقا کی اومدن؟
پاسخ ها
احسان
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
منظورش دانشجویان طلبه چینیه در واقع، میگه دانشجو که نگه طلبه
شما مردم هنوز نفهمیدید تو مملکت ما هرمسئولی از امریکا بد بگه در واقع هدفش محکمتر کردن جایگاه وپستش هست؟
گناه دارن آمریکایی ها و اروپایی های بیچاره نگید تو رو خدا
اتفاقا مردم ایران با این تعطیلی ها و عدم محدودیت در تردد بین شهری با خیال راحت به مسافرت های طولانی ترغیب شدند
دکتر احمدی نژاد (معجزه هزاره سوم، مردی برای همه میدان ها) قبل عید پیش بینی کرده بود از اول فروردین کرونا پس خواهد رفت و از 13 فروردین کاملا خفیف خواهد شده.
امیدوارم این دروغش راست در بیاید.
از یک بیمارستان امروز خبردار شدم این حرفی که قبلا زده راست در امده است.

البته اگر دولت بداند مردم خبردار این پیشگویی شدند از فردا آمار رو دو برابر تا 5 برابر اعلام می کند
بنزین در هر شهری تنها به ساکنان همان شهر داده شو ویاحداقل در همان استان
میگه اگه من در مورد آمریکا حرف بزنم بعضیا فلان. آخه مومن اگه حرف تو جنبه سیاسی نداره پس چیه؟ آخه تو چه کاره ای مگه؟ مسئول هشدار به آمریکایی؟ نماینده و سخنگوی سازمان جهانی بهداشتی ؟ کی هستی تو؟
یکی از مزیتهای خانه نشینی وتعطیلی منبر و نوحه همین که یکی بی کار با نام محسن و ناشناس برای همه کامنت میزاره و تفکرات اقلیت قلیل مملکت رو به رخ همه میکشه.واقعا چقدر پول میگیری ناشناس معلوم الحال و مجهول الهویه !!!!؟؟؟
اقای دکتر کدام کارگر چینی در قم هست چرا جرات نداری بگی طلبه های چینی
شما که اینقدر خوب پیش بینی می کنی چرا برای خودمان پیش بینی نکردی که کار به ایجا بکشه؟
مگه دانشجوهاي ايرانيه بازگشته از وهان رو قرنطينه نكردين پس چطور ممكنه اونا عامل انتقال باشن؟
بابت ویروس کرونا هم نگرانی نداشتید که کار به اینجا کشید
چطوری بررسی کردن که تا 40هفته یعنی 280روز مصون اند؟!!!! هنگز 250روز از ابتلای اولیه نگذشته که
دروغ هم حدی داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
نه واسه مسئولین عزیز ما
ناشناس
| Germany |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
بهشتی:
آنقدر دروغ گفته ایم که راستمان مصلحتی شده است!
نمی دنم چرا وقتی اینجا کامنتها را می خونم ناخواسته به یا د او سوله یا کلنونی منافق نشین میوفتم که صدها نفر نشستن و ضمن ارسال اخبار مایوس کننده به داخل و سم پاشی های روزمره شان که تمامی هم ندارد میوفتم و اینکه یکی از دستورالعمل های دریافتی آنها از اربابانشون نیز مثبت زدن زیر اخبار و تحلیلهای مسیولین نظام ما می باشد می اوفتم. اگر سری به سالون تجمع آنها در تیرانا و جاهای دیگر بزنی قطعا روی میز آنها و در کنار مونیتورهاشان یک بسته تیتاپ ساخت عربستان و اسراییل نیز خواهید یافت که مرتب نوش جان می کنند و توهین و تحقیر مردم ایران را با ریشتر هر چه تمامتر روانه مملکت ما می کنند. بدانید دیگر حنای شما رنگی نخواهد داشت و مردم ایران کاملا آگاه شده اند. بعضی ها آنچنان وقیحند که تا اسمی از آمریکا و اروپا می آید واقعا کهیر می زنند امریکایی که بیش از صد سال است از هر جنایتی علیه مرد مظلوم دنیا دریغ نکرده اند از زدن بمب اتم به شهرها تا انداختن بلای صدام ها به جان مردم عراق و ایران و تولید تروریست در اقصا نقاط جهان جیره خواری و وطن فروشی بد دردیست برای برخی انسان نماها.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
وسط دعوا نرخ تعیین نکنید لطفا ... هیچکس به ملت شریف ایران توهین نکرده .... انتقادات متوجه مسئولان و مدیرانی است که این زندگی نکبت را برایمان درست کرده اند
کارگر های چینی را مگر آیت الله ها آوردند؟؟
چرا نمی گویید هرجا منطقه آزاد داشت آلوده شد؟؟؟
انزلی 27 بهمن شیوع پیدا کرده بود. قبل از قم. یادتان رفت؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
زرشک !! میشه بگی که اگر از ۲۷ بعمن ویروس کرونا در ایران بوده، چرا صدا و سیمای میلی اعلام نکرد؟
شب نگردد روشن از ذکر چراغ
نام فروردین نیارد گل به باغ
تا قیامت صوفی ار مِی مِی کند
تا ننوشد باده ، مستی کِی کند
............
مولوی
گفتین که ویروس کار آمریکاس، چی شد خودش وضعش بدتر از همه میشه، حداقل هماهنگ شده بگید ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
واسه همين هم بود كه من كهير زدم .
میگی که آمریکا مرکز کرونا قراره بشه.اونوقت تئوری ایجاد و گسترش کرونا توسط آمریکا که افاضه فرمودن چی میشه.آمریکا داره خود زنی میکنه؟که افاضه شماها غلط از آب در بیاد.....
یا خداااااا، هانتا دیگه از کجا اومد... وقتی مسوولان می‌گن نگرانی نداریم باید به شدت نگران بود...
واقعا این بنده خدا اینهمه اطلاعات داد یک عده بدبخت ذوب در آمریکا فقط همان را دیده و دارند جلز و ولز می کنند. بابا چتان شده؟ به اسبتان گفته اند یابو؟
اقای معاون‌مگع شما این داتشجویان را قرنطینه نکرده بودید کلی عکس با هاشون گرفتید یعنی اون حرفها هم دورغ بود نکنه آقازاده ها فرستادید گیلان پس شما گیلان را آلوده کردید
پاسخ ها
چارک میرزا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
کشته مرده مگع و دورغ نوشتنت
شدم ؛ تو بمیری
آقای دکتر اون کارگرای چینی! که کرونا آوردند ایران تو کدوم پروژه یا کارخونه ها در قم مشغول کار بودن !یعنی با وجود این همه بی کار تو مملکت یعنی کارگر جینی هم وارد کردیم !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
بله اتفاقا چن وقت پیش شهرداری قم تکدیب کرد مشخص بشه این کارگرا کجای قم هستن ولی خیلی میگن طلبه چینی بودن
من خواهش میکنم این جمله معاون وزیر بهداشت را در ذهن داشته باشید تا چند مدت دیگر که ویروس هانتا می آید و بعد مرور کنیم."" اما بابت ویروس هانتا باید بگویم که ویروسی نیست که نگرانش باشیم" من وقتی برخی مسئولین صحبت میکنند میخوام خودم رو بکشم .....
ما با آمریکا چه کار داریم که بیشتر میشه یا نه.
انشاالله تمام مردمش به سلامت باشن
فقط دست از دشمنی و تحت فشار قراردادن ایران بردارند و اموال این ملت را که دزدیدند و بلوکه دارند و تحریمی که قطع صادرات و واردات مورد نیاز است، بردارند.
نه کمک ازشون می خواهیم نه دشمنی شون رو
جیب ما را نزنن کمک نمی خواهیم
ما فقط می خواهیم از دشمنی ۷۰ ساله از زمان کودتا تا حالا دست بردارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
احسن به شما برادر یا خواهر عزیز که بسیار هوشمندانه و دقیق بیان فرمودید حقیقت همین است و بس.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
دقیقا تا فقط ایشالا آزاد شد صرف غیر ایرانی
.... انشالا
مسئولین چین مدار که می گفتند مرگ و میر کرونا از ویروس آنفولانزا کمتر است پس چه شد که دسته دسته مردم دارند می میرند
ویروس آبولا در آفریقا درست شد ولی به ایران نیامد چون ایران با آفریقا رابطه ای نداشت ولی ویروس ووهان که نتیجه سیاست خارجی مسئولین مبنی بر نگاه به شرق است با ورود نمی دانم کارگر چینی به قول مسئولان یا طلبه چینی به قول دست اندرکاران بهداشت و مردم وارد ایران شد و از ایران به خاورمیانه و کل دنیا صادر شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
دقیقاااااااا
همون اول هم معلوم بود قم نمیتونه کانون کرونا باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
شما درست میفرمایید. اگرچه اولین تلفات در قم ثبت شد، ولی علت فوت آنها کرونا نبود و همین الان هم این شهر عاری از ویروس کروناست ... کاملا پاک و زلال .... مثل قلب شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
موافقم، اخه مگه ما طلبه چینی هم داریم، اخه مکه ما طلبه میفرستیم چین!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
الهي بميرم براي اين دل پاك
آمریکا آشغال دوست داشتنی برای بعضی هاست که می تونید سر و کله بعضیاشون رو تو همین کامنت ها دید.
ديروز تركيه كيت تشخيص كرونا در عرض 15 دقيقه از چين وارد كرد نه مسولين ونه خود ما مردم مثل اينكه خطر را جدي نگرفته اند
به قول ظریف ما خودمون انتخاب کردیم اینطوری زندگی کنیم. با بدبختی. الانم کمک فقط کمک نقدی قبول میکنیم. باید بفرستیم سوریه و لبنان فلسطین. ایران کجاست!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
مرسى
دکتر عزیز .کامنت گذاران محترم....قطع نظر از اینکه این ویروس از کجاست ومنشا ان چیست .کل کره زمین را مورد حمله قرار داده است ودر هیچ مرزی محدود ومحاصره نخواهد شد.دقیقا مثل این است که زمین وساکنانش از سیاره ای دیگر مورد حمله واقع شده...از افزایش مبتلایان وتلفات انسانی در هیچ کشوری حتی ساکنین کشورهایی که دولتهایشان با ما دشمن هستند.نباید اظهار شعف ورضایت نمود ویا انرا وسیله حمله تبلیغاتی دولتها به یکدیگر نمود.همه زمینی هاباید برای مبارزه با این بلای قرن 21 متحد شوند.
پس ظاهرا با توجه به درگیری خود آمریکا تولید این ویروس کار خود چین بوده!
ترامپ خواسته به برخی مردم آمریکا کمک مالی کند دولت ترامپ عدالت ندارد چون پول باید یکسان بین مردم آمریکا تقسیم شود (اونی که پولداره چه گناهی کرده و از طرفی این پول برایش عددی نیست) این که مردم آمریکا را تقسیم میکنند به مردم فقیر و پولدار یا آمریکایی و آمریکایی تر این یعنی بی عدالتی و خباثت - منابع آمریکا برای همه مردم هست و شناسایی افراد و دسته بندی آنها یعنی بی عدالتی و زمینه فساد - مگر اینکه برخی از روی لطف و انسانیت انصراف دهند
در حالی که در تمام جهان دولت ها در صدد قرنطینه و ممنوعیت تجمعات بیشتر از حتی دو نفر برای متوقف کردن ویروس کرونا هستند ، مقامات دولتی و نظامی خوزستان در اقدامی در اهواز مراسم «رژه عملیات بیولوژیک شهدای سلامت» برگزار کردند. جناب استاندار هم در حضور مردم و نظامیان سخنرانی فاتحانه ای قرائت کردند.
ایشان در واقع کار گوینده اخبار را انجام میدهد هر چی اتفاق افتاده میگوید و پیش گویی هم میکند.
اینها نه آمار میخواهد نه از وظایف وزارت بهداشت است . اخبار سراسری یا سایتهای سیاسی تجزیه تحلیل اخبار این کار را میکنند نه وزارت بهداشت
تابناک اگه شرف داری سانسور نکن

چرا تابناک صدها کامنت محترمانه منتقدین رو سانسور میکنه اما خزعبلات یکی دو تا آشغال کهیرزده رو که به عقاید یک اکثریت مطلق توهین میکنند، نشر میده؟ از تابناک بیشتر از اینها انتظار داشتیم که منعکس کننده پارازیت های عده ای روانی و عقده ای باشد.
بحران واقعی در مدیریت برادر جان
انقدر دروغ گفتن دیگه خودشونم گیج شدن که چیکار باید بکنن. یک کلمه بگو ما کاری از دستمون ساخته نیست حداقل مرم خوشون به فکر خودشون باشن.
شخصیت روحانی مانند هملت در اثر شکسپیر است انقدر در عمل تاخیر می اندازد که منجر به مرگ همه عزیزانش می شود
امریکا ول کنین فعلا داخل درست کنین ملت تلف نشن
چرا ماسک مجانی نمیدین به مردم
ازکجابیارن یه شیشه مواد شستشو دهنده دست بخرن۶۰هزارتومن
از هواپیمایی ماهان رسیدم به قم و بعد رشت فردا هم میشه تهران ، اخرسر هم معلوم میشه یک دختر بچه 16 ساله یسری وسایل از بازار خریده و با ترکیب اون ها رسیده به ویروس کرونا از اونجا هم به همه عالم پخش شده .
۲۰۰ میلیارد ولار خسارت سالیانه دشمنی الکی با آمریکاست، ترا خدا بس کنید دیگه ملت بیچاره شدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
دشمنی الکی ؟!
تابناک لطفا این مورد را منتشر کن و اطمینان حاصل کن که معاونت بهداشت بخواند.
آقای رئیسی. معاونت بهداشت وزارت بهداشت: از وقت و انرژی خودت برای یافتن راهکارهای نجات مردم از این ویروس استفاده کن نه اینکه بیایی و پیش بینی ارائه بدی که کانون بعدی انتشار آمریکا خواهد بود یا فلان جا. اصلا کانون هر جا باشه! مسئله مردم این نیست. در اینطور روزهای سخت است که با بی درایتی و بی لیاقتی خود نشان میدهید که ژن برتر چگونه مشاغل اجرایی را میدزدند تا به ژن برتر تبدیل شوند.
اگر شما بابت ویروس کرونا و هانتا نگرانی ندارید ولی ما نگرانیم. حالا بفرمایید ما که نگران هستیم چی کار کنیم؟
هر که گوید جمله حق است ؛ احمقیست .
هر که گوید جمله باطل ؛ او شقیست ( مولانا )
یادمه بابت ویروس کرونا هم نگرانی نداشتید که امروزمان شده این.
تناقص گویی تا چه حد
چه تلاشی میکنن برای رفع اتهام از قم
از حالا نگران هانتا هم شدیم.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر