بازدید 28788
پیمانه اقتصادی

قیمت نفت ممکن است منفی شود/ وزیر اقتصاد: هم اکنون ۸۰۰ میلیون دلار تقاضای سرمایه گذاری خارجی داریم/ زمان تحویل نخستین ساختمان‌ مسکن ملی و قیمت تمام شده برای هر متر مربع/ آینده دلار چه می‌شود؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون منتظر ارزانی طلا باشیم؟ عرضه اولیه «آریا» چه زمانی است؟ ایران به نشست مقابله با کرونای بانک جهانی دعوت نشد، احتمال تمدید مهلت پرداخت مالیات، دانش جعفری: باید چرخه نفت در اقتصاد کشور را تغییر دهیم و تعطیلی کارخانه‌های خودروسازی در هاله‌ای از ابهام را در بر دارد.
کد خبر: ۹۶۷۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 23 March 2020

قیمت نفت ممکن است منفی شود/ وزیر اقتصاد: هم اکنون ۸۰۰ میلیون دلار تقاضای سرمایه گذاری خارجی داریم/ زمان تحویل نخستین ساختمان‌ مسکن ملی و قیمت تمام شده برای هر متر مربع/ آینده دلار چه می‌شود؟تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون منتظر ارزانی طلا باشیم؟ عرضه اولیه «آریا» چه زمانی است؟ ایران به نشست مقابله با کرونای بانک جهانی دعوت نشد، احتمال تمدید مهلت پرداخت مالیات، دانش جعفری: باید چرخه نفت در اقتصاد کشور را تغییر دهیم و تعطیلی کارخانه‌های خودروسازی در هاله‌ای از ابهام را در بر دارد.

قیمت نفت ممکن است منفی شود

پل سانکی، مدیرکل شرکت «میزوهو سکیوریتیز»، با اشاره به اقدام عربستان سعودی و روسیه برای عرضه بیشتر نفت به بازار و افت تقاضا که در پی شیوع ویروس کرونا و محدود شدن فعالیت های اقتصادی تشدید شده است، اظهار کرد: قیمت های نفت ممکن است منفی شوند اما در واقعیت، سطح ذخایر نفت پیش از این وقایع هم رو به افزایش بود. شبکه سی ان ان به نقل از سانکی نوشت: تقاضای جهانی برای نفت حدود ۱۰۰ میلیون بشکه در روز است؛ اما پیامدهای اقتصادی ناشی از اپیدمی کرونا ممکن است ۲۰ درصد از تقاضا را کاهش دهد. چنین اتفاقی ۲۰ میلیون بشکه در روز به مازاد عرضه در بازار اضافه خواهد کرد که به سرعت از ظرفیت مخازن نفت فراتر خواهد رفت و تولیدکنندگان را ناچار می‌کند، به مشتریانشان برای دریافت نفت پول پرداخت کنند و به این ترتیب قیمت های نفت منفی می‌شود.

دولت آمریکا با هدف حمایت از تولیدکنندگان داخلی، قصد دارد در هفته‌های آینده از ایالت های تولیدکننده نفت مجموعا ۷۷ میلیون بشکه نفت خریداری کند اما این اقدام تنها می‌تواند با نرخ دو میلیون بشکه در روز صورت بگیرد و میزان زیادی نفت همچنان بدون خریدار خواهد ماند. به نقل از ایسنا؛ قیمت نفت برنت هفته گذشته به پایین‌ترین حد در ۱۷ سال اخیر سقوط کرد. اگر رکود ناشی از شیوع ویروس کرونا باعث افت بیشتر تقاضا برای نفت شود، پیامد فاجعه آمیزی برای صنعت نفت آمریکا خواهد شد. نفت وست تگزاس اینترمدیت هفته گذشته ۲۹ درصد سقوط کرد و به ۲۲ دلار در هر بشکه رسید.

منتظر ارزانی طلا باشیم؟

طلا در شرایط دشواری مانند شرایط فعلی، دارایی امن به شمار می‌رود اما تحلیلگران هشدار داده‌اند قیمت طلا در کوتاه مدت در بازه محدودی معامله خواهد شد زیرا خرید فیزیکی با اقدام سرمایه‌گذاران حرفه‌ای برای فروش به منظور تهیه نقدینگی جبران می‌شود. بر اساس گزارش کیتکونیوز، بسیاری از تحلیلگران با اشاره به این که تلاش برای تهیه نقدینگی به پایان نرسیده است، درباره روند قیمت طلا در کوتاه مدت نظر خنثی دارند و اظهار می‌کنند هر گونه ابهام مربوط به شیوع بیماری کووید ۱۹ عامل اصلی تاثیرگذار بر بازار طلا در هفته جاری خواهد بود زیرا این اپیدمی مانند بحران مالی سال ۲۰۰۸ ساخته دست بشر نیست. 

عرضه اولیه «آریا» چه زمانی است؟

در مورخه ۱۵ اسفندماه ۱۳۹۸ اطلاعیه عرضه اولیه شرکت پلیمر آریاساسول با نماد آریا در فرابورس درج شد و پیش بینی می‌شد که زمان ثبت سفارش این عرضه اولیه در روز چهارشنبه مورخه ۲۱ اسفندماه سال ۱۳۹۸ باشد، اما عرضه اولیه سهام شرکت آریا ساسول به سال ۹۸ نرسید. حالا شنیده‌ها حکایت از آن دارد که این نماد قرار است اواخر فروردین ماه سال جاری برای اولین بار سهامش در بورس عرضه شود. جزئیات بیشتر

ایران به نشست مقابله با کرونای بانک جهانی دعوت نشد

حسین میرشجاعیان نماینده ایران در صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد، ایران به این نشستی که سه روز پیش برگزار شده دعوت نشده است. میرشجاعیان در توئیتی نوشته است «ما از بانک جهانی و تیم منا تشکر و قدردانی می‌کنیم اما متأسفانه ایران به این اجلاس دعوت نشده است، حال آنکه این بیماری همه‌گیر و مسری نیازمند همکاری جهانی است و کشورهایی که درگیر این ویروس هستند، واقعاً نیازمند حمایت‌های بدون چشم‌داشت و فراگیر بانک جهانی هستند».

این توئیت میرشجاعیان نماینده ایران در صندوق بین‌المللی پول در حقیقیت در پاسخ به توئیت فرید بالحج، مدیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقای بانک جهانی است که نوشته بود بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول نشست مجازی با وزرای اقتصادی کشورهای منطقه منا برای مذاکره درباره ویروس کووید ۱۹ انجام داده‌اند. او نوشته بود: «کشورها درباره تصمیم‌‌گیری برای جلوگیری از اقتصاد و مردم‌شان از این ویروس بحث و گفت‌وگو می‌کنند و این کشورها می‌توانند روی حمایت ما در این لحظه تاریخی و غیرمنتظره حساب باز کنند.»

وزیر اقتصاد: هم اکنون ۸۰۰ میلیون دلار تقاضای سرمایه گذاری خارجی داریم

فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: در سال گذشته، موفقیت های خوبی در جلب سرمایه گذاری خارجی داشتیم و هم اکنون نیز ۸۰۰ میلیون دلار تقاضای سرمایه گذاری وجود دارد که به رغم محدودیت های ایجاد شده به دلیل شیوع ویروس کرونا در سطح بین الملل، دستور اقدام لازم با رعایت تمهیدات بهداشتی را صادر نمودم. 

وی در ادامه اظهار داشت: رونق تولید و جهش تولید از سه رکن حاکمیت، فعالان اقتصادی و مردم تشکیل شده است، که "حاکمیت" با روان سازی و پشتیبانی، "فعالان اقتصادی" با مدرن کردن کار، بهبود کیفیت و متناسب سازی قیمت و "مردم" بعنوان رکن اساسی با جایگزینی مصرف کالای داخلی با کالاهای خارجی در اجرایی شدن این امر نقش دارند.

احتمال تمدید مهلت پرداخت مالیات

وزیر امور اقتصادی و دارایی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر افزود: با توجه به اهمیت مساعدت به کسب و کار ها در پی شیوع بیماری کرونا، پیشنهاد اعمال مهلت سه ماهه برای پرداخت مالیات از سوی مودیان را دادیم. دژپسند تاکید کرد: مقابله با کرونا آنقدر ارزش دارد و مهم هست که اگر نیاز باشد، این معافیت ها را باز هم تمدید می کنیم.

دانش جعفری: باید چرخه نفت در اقتصاد کشور را تغییر دهیم

داوود دانش جعفری بر استفاده صنعتی از نفت تاکید کرد و گفت: اگر می خواهیم جهش تولید را در اقتصاد ایران رقم بزنیم باید چرخه اقتصاد از نفت را که الان صادر می کنیم و پولش را در بودجه می ریزیم و بعد هم به اقتصاد تزریق می کنیم، عوض کنیم و به سمت استفاده صنعتی از نفت برویم و آن را در داخل ایران تبدیل به فرآورده کنیم. صنایع مرتبط با نفت می تواند رشد کند و در این حالت در مقایسه با حالت قبلی که نفت خام صادر می کنیم، ارزش اقتصادی نفت می تواند خیلی افزایش پیدا کند و تولید ملی ما که همیشه درگیر نوسانات قیمت نفت یا مقدار صادرات بوده است، می تواند درون زا باشد و اقتصاد ایران نجات پیدا کند.

عضو مجمع مصلحت تشخیص نظام از دلایل افت تولید ملی در سال های گذشته را اقتصاد نفتی مطرح کرد و توضیح داد: چون اقتصاد ما نفتی است، یعنی ما نفت خام می فروشیم و پول آن را به اقتصاد خود تزریق می کنیم که رویه نامناسبی است بنابراین اقتصاد ما به نفت معتاد و وابسته شده است.

تعطیلی کارخانه‌های خودروسازی در هاله‌ای از ابهام

‏هربرت دیاس، مدیر ارشد اجرایی شرکت فولکس واگن با انتشار پستی در شبکه اجتماعی لینکدین وی خاطرنشان کرد، در صورت تداوم همه‌گیری و شیوع گسترده ویروس کرونا، احتمال طولانی تر شدن مدت زمان تعطیلی کارخانه‌های این خودروساز آلمانی در کشورهای مختلف وجود خواهد داشت و تا هر زمان که این ویروس خطرناک و مرگبار وجود داشته باشد، تعطیلی کارخانه ها نیز ادامه خواهد داشت. به گزارش رویترز، وی در ادامه سخنان خود عنوان کرده است: بیشتر کارخانه های ما موقت به مدت دو هفته و در برخی از مناطق پرخطر به مدت سه هفته تعطیل اعلام شده‌اند اما این مدت زمان به احتمال زیاد تمدید خواهد شد، چون به نظر نمی رسد شیوع گسترده ویروس کرونا در این بازه کوتاه زمانی کنترل شده و از بین برود.

زمان تحویل نخستین ساختمان‌ مسکن ملی و قیمت تمام شده برای هر متر مربع

وزیر راه و شهرسازی در بحث طرح اقدام ملی مسکن و این که نخستین واحد‌ها چه زمان تحویل داده خواهد شد، گفت: در این طرح، فرض برنامه ۱۸ تا ۲۴ ماه است. ما در این طرح اقدام ملی، فرآیندی بزرگ و مراحل زیادی پیمودیم تا زمین‌هایی را انتخاب کنیم که مرغوب بوده تا جایی نباشند که آبادانی دیر به سراغ آن‌ها برود. وی افزود: این آماده سازی و برنامه ریزی‌ها کمی زمان برد که انجام شد و برای حدود ۲۴۰ هزار واحد مسکونی که ثبت نام مرحله اول انجام دادیم در برنامه است. نکته بعدی این که متقاضیان واقعی را شناسایی کنیم و این که این‌ها زمین خودشان را تحویل بگیرند یا به طرح متصل شوند.

اسلامی تصریح کرد: غربالگری مرحله اول انجام گرفت و تشکیل پرونده به خاطر کرونا متوقف شد. با این حال، هر کجا دوستان ما توانستند کار را الکترونیکی پیش ببرند تا حداکثر این کار انجام شده است تا بیایند زمین‌های خودشان را تحویل گرفته و به صورت ۶ تا ۸ نفره بعد از تحویل زمین‌ها و با نظارت نظام مهندسی خانه‌های خود را بسازند. وی گفت: تا پایان سال و در بعضی از استان ها که طرح ۵۵ درصد پیشرفت داشته است حتی زودتر بتوانیم تا تابستان کلید خانه‌ها را تحویل دهیم. اسلامی درباره قیمت تمام شده برای هر متر مربع مسکن در طرح اقدام ملی، در پاسخ به سوالی مبنی بر اعلام یکی از اعضای هیأت مدیره شهر جدید پرند که شاید بین ۳ و نیم تا ۴ و نیم میلیون تومان تمام شود، افزود: از روز نخست فرضمان این بوده که هر متر مربع ۲ و نیم میلیون تا ۳ و نیم میلیون تومان در کل کشور باشد. وی گفت: در مورد پرند و موضوعی که گفته شد، در جریان صحبت این عضو هیأت مدیره نیستیم و شاید یک طرح مشارکتی باشد. حتما با آقای طاهرخانی صحبت خواهیم کرد تا در مورد این موضوع از ایشان توضیح بخواهند. /پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

آینده دلار چه می‌شود؟

شیوع گسترده ویروس کرونا در سطح جهان باعث شده است تا روند معاملات در بازارهای مالی و ارز از الگوهای معمولی تبعیت نکند و نوسانات شدید و کم سابقه ای در این بازارها شکل گیرد. بانک مرکزی آمریکا که تا مدت ها در برابر کاهش نرخ بهره مقاومت کرده بود سرانجام تسلیم شد و نرخ بهره را به یکی از کمترین سطوح خود در سیزده سال اخیر رساند. هرچند تحلیلگران بازار ارز به دلیل نوسانات شدید بازار ارز معتقدند که بهتر است فعلا با احتیاط بیشتری معامله کرد، به عقیده بیشتر آنها، نمی توان انتظار داشت که دلار در روزهای آینده با کاهش شدیدی مواجه شود. به گفته تحلیلگران تنها بانک مرکزی آمریکا نیست که مجبور شده، نرخ بهره تا چنین سطحی پایین بیاید و وضعیت در بسیاری از مناطق به ویژه در منطقه یورو و انگلیس بدتر است. 

پاول ماکل، مدیر بازار ارز کشورهای نوظهور در بانک اچ اس بی سی گفت: کاری که فدرال رزرو انجام می دهد، حرکتی واقعا سنگین است اما اگر انتظار دارید که اقدامات حمایتی بانک مرکزی آمریکا این ترس را به معامله گران القا کند که دلارهایشان را بفروشند، باید بگویم که چنین چیزی خیلی عملی نیست و دلار جای پای خود را سفت کرده است. به نقل از ایسنا؛ دلار در روزهای اخیر و پس از ریزش های اولیه، به سرعت روند صعودی خود را به شکل کم سابقه ای از سر گرفت تا جایی که ارزش بسیاری از ارزهای مهم جهانی در برابر دلار به کمترین سطوح خود در طول دو دهه اخیر رسید. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۷
خدا می دونه بعد از این بحران کرونا با این وضع اقتصادی مملکت چقدر خونواده ها از نظر مالی دچار مشکل می شن
پاسخ ها
احسان
| France |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
نرخ بیکاری فاجعه خواهد شد
خدایا خودت رحم کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
ولی بورس همچنان رکورد خواهدزد !!!!
اگر تا پایان ۱۴۰۰ یک بیستم تعداد مسکن مهر احمدی نژاد هم بسازن خوبه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
طرحی که اون بزرگوار داشت این بود که بیابون را برای سرمایه گذاری انتخاب کرد،از جیب ملت وام کم بهره به کتقاضیانی که بعضی هاشون چند تا خونه داشتند داد،حاشیه نشینی شهر هارا رسمیت بخشید،دلال بازی را زیاد کرد ،زیرساخت مدرسه مسجد پارک و کلانتری و... را هم ندیده بود،بعضی جاها اصلا متقاضی نداشت اومده بود ظرفیت خالی ایجاد کرده بود،مجریهاشم که به خوب نون و نوایی رسیدن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
یک پنجاهم او هم نمی تونن بسازن!
چون 6 سال هیچی نساختن...
ناشناس
| Germany |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
بجاش تعداد کنسرت های رقص و قرکمر تو این 6 سال ده ها برابر شده . اقتصاد میخوایم چیکار ؟ اقتصاد فقط و فقط و فقط از دید اینا یعنی این بورس آشغال مسخره که روزی خداد هزار واحد در هر حالت و بحرانی باید ببرنش بالا
شما نمی خواهد از این هنرها در مورد مسکن بکنید ....هنر می کنید قیمتهای سر به فلک‌کشیده حبابی را از روی مسکن بر دارید اجاره هها را پایین بباورید ...جوانها ۴۰ ساله شدند هنوز نمی توانند خانه بخرنند یا اجاره کمند ...رشد چمعیتس به صفر رسید ..نمی توانند ۲۰ سال دیگر صبر کنند تا شما خانه تحویل آنها بدهید از روی این مر م خوب ..با وفا ..خجالت بکشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
خب چطوری ؟!
خیالبافی رو کنار بگذار و راه حل بده
بانفت ۱۰-۲۰ دلاری اینده بورس نورچشمی چه میشود؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
خدا را شکر بیماری هلندی نمی گیریم عوضش!!!!!!!!!!!تاسف انگیزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
با نفت ۱ دلاری هم بورس روی چشم ما جا دارد، به کوری چشم دلالان مسکن و دلار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
وقتی سرمایه تون در بورس نورچشمی درمدت کوتاهی دود شدرفت هوامشخص میشه چشم کی کورمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
آخ که این بورس چه داغی بر دل دلال های مسکن و دلار گذاشته است!
بزرگترين سهام دار بانك جهاني آمريكا است. دليل اينكه ايران دعوت نشده است مشخص شد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
حالا بر فرض دعوت هم شدید
و وام هم تایید شد
وقتی خودتان فتف را تصویب نکردی
چطور میخواهید این دلار ها را وارد کنید ؟...
ناشناس
| Czechia |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
....آمریکا همه چا میره چون پول داره ,ما چی ,!!؟
مسکن ملی با مسکن مهر فرق نداره .
هر دوتاشون سند محکم و مستدل دخالت دولت در سرمایه گذاری بخش خصوصی است...
همه ی سازمانهای موازی دولت نیز در اقتصاد خصوصی دخالت دارند
بخش خصوصی عملا در ایران هیچ کاره است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
مگر گوشت را دولت تولید می کند؟ نمی بینید که بخش خصوصی ما عرضه تولیدگوشت گاو و گوسفند را هم ندارد .
این جوری پیش بره از سال دیگه به جای یارانه گرفتن باید یارانه هم بدهیم
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
همین الان هم داریم پرداخت می کنیم بدون اینکه بگیریم ، تورم مالیات که بر گرده مردم سنگینی میکنه و خبر ندارن ، مخارج منلکت از جیب من و شما پرداخت می شه و پول نفت خرج حضرات ، خدا کنه نفت مفت بشه و هیچ کس هم نخره
حضرات حضور کشتی های چینی در خلیج فارس را هم سرمایه گذاری خارجی می شناسند
سرمایه گذارانی که به محیط زیست و کسب کارهای خرد ضربات شدید می زنند و در هیچ کشوری مجوز فعالیت نمی گیرند ولی متاسفانه در مملکت ما برایشان فرش قرمز پهن می کنند
باتوجه به مسکن ملی یقینا قیمت حبابی مسکن ریزش پیدامیکند درمسکن مهر هم همین اتفاق افتاد هرچند درامسال به دلیل جهش بی رویه قیمت مسکن یقینا رکود مسکن وریزش ان حتمی است
تقاضای 800 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در مقیاس جهانی یعنی نزدیک به صفر و هیچ.البته احتمالا این تقاظا از جانب چین هست ،که با رفتاری که از چینی ها و مسئولین محترم،سراغ داریم.قطعا شرایط بسیار بدی را هم به کشور تحمیل میکنند.
هنوز فکر عرضه اولیه سهام کارخانجات بی تولید هسید؟اگر واقعا ۸۰۰ میلیون دلار متقاضی برای سرمایه گذاری در داخل وجود دارد چرا اجازه نمی دهید خارجی ها سرمایه گذاری کنند؟؟؟؟حداقل شغل ایجاد میشه و چند جوان بیکار وارد بازار کار میشند و البته دلالی ها هم کمتر میشه
همینکه ایران به این مجمع دعوت نشد وضعیت آینده دلارواقتصاداین کشورومردم مشخص شددیگه...بیچاره مامردم...
مجمع بانک جهانی دعوت نکردن بعد ۸۰۰میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی؟؟؟حتما بعد عدم‌تصویب Fatf پالرمو بوده
خوب اگه نفروشه منفی وافت نمیکنه
800میلیارددلارسرمایه گذاری خارجی!؟خنده داره.....
آقای دژپسند، واقعا خجالت آوره که اینگونه با افتخار از آمادگی 800 میلیون دلاری سرمایه گذاری خارجی حرف میزنید! آخه در مقیاس سرمایه گذاری این رقم اصلا عددی به حساب میاد؟ همچین گفتین فکر کردم صحبت از 800 میلیارد دلاره!
حالا ببینیم آقایون بدون پول نفت چطوری میخوان کشورو بگردونن!
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
نگران نباش از جیب من و تو و بدبخت تر کردن مردم
نفت منفی
بنزین هنوز لیتری یه هزار تومن
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
بنزین سوپر جهانی با اکتان ۹۸ و نه این آشغالی کهتو ایران به مردم می دهند هر گالنش که چهار لیتر میشه شده نیم دلار ، شما دلار رو ۱۶هزار تومان هم خساب کنی میشه لیتری ۲هزار تومان ، حالا شما بفروش ۳۵۰۰تومان
مسکن به تعداد کافی در کشور ساخته شده. مهم اینه که دولت کاری کنه که قیمت ها کاهش پیدا کنه و مردم بتونن بخرن. مساله دیگه این هست که دولت وام کم بهره به متقاضیان بده. البته مردم هم باید همکاری کنن و اونایی که چن تا خونه دارن اول نفر نرن وام بگیرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
شما ‌واقعا فکر میکنی اونایی که چند تا خونه دارن برای دولت قابل شناسایی نیست؟ مگه عهد بوقه ‌که سندا منگوله دار بود و تو صندوق قایم میکردن اما نمی خوان
حتی اگر قیمت نفت منفی بشه بنزین لیتری ۳۰۰۰ تومان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
خخخخخخخخخخخخخخ
بنده عنوان كردم آمريكا بزرگترين سهام دار بانك جهاني است و به اين دليل ايران دعوت نشده است. حالا خيلي مشتاقم كه بدانم چرا اون ٢ منفي را گرفتم؟ اگر موضع بنده ايراد دارد روشن بفرماييد چون انتقاد ارزنده برايم هميشه مفيد است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
بینام خان ، کامنت شما کاملا منطقی و متین بوده است. آن یکی دو امتیاز منفی هم متعلق به چند نفر مالیخولیایی است که مشکل روحی و روانی دارند و انشاالله بزودی شفا پیدا خواهند کرد
الان بهترین زمان برای آزاد سازی واردات خودرو. شناور سازی قیمت بنزین. و ... هست
تنها راه ایستادن در مقابل آمریکایی قلدر و گرفتن حق ملت ایران از حلقوم اونا، قدرتمند شدن هر چه بیشتر است
چون جهان جهان زور و قدرته. از حق و توی سازمان ملل گرفته تا همه چیز دیگر
قانون بین الملل را بر اساس قدرت نوشته شده
پس قدرتمند شدن و قدرت نظامی اولین قدمه
دنیای پس از کرونا:
با توجه به این که در دهه های گذشته شرکت ها و کارخانجات اکثر کشورهای صاحب تولید و قدرتمند اقتصادی به ویژه آمریکا و غرب ارو پا و کره و ژاپن و حتی کشورهای شرق اروپا حتی تا ترکیه خیلی از حجم وسیعی از سرمایه و تکنولوژی حود را به سبب ارزان بدن نیروی کار و کارگران و ارزپولی پایین چین و به صرفه بودن سرمایه گذاری ها به چین منتقل کرده اند که در اوایل این اتفاق باعث سود قابل توجه ای برای شرکت ها با توجه به ارزان بودن نیروی کار شده که در دراز مدت در کشورهای مبدا با توجه به انتقال شرکت ها و کارخانه ها به چین می تواندباعث بیکاری نیروی کارگر و متخصص خود شوند که در ادامه مشکلاتی را به همراه داشت به سبب از بین رفتن شغل ها در کشورهای خود و همچنین امتیازهای ویژه ای برای چین به همراه داشت که با توجه به جمعیت فراوان آن کشور اشتغال را برای نیروی کار به ارمغان آورده که باعث رشد شتابان چین شده ولی ناخواسته کشورهای دیگربه رشد چین کمک شایانی  گردید که در ادامه رغیبی  برای همان کشورهای سرمایه گذار در چین شد.
حال با به وجود آمدن کرونا و شیوغ آن به صورتی گسترده که اول در چین آغاز شد و به کشورهای دیگر گسترش پیدا کرد و بعداز مدتی چین از ویروس پاک شد و مردم با جمعیتی یک و نیم میلیارد نفری که حدودا صدهزار نفر از آن جمعیت را ویروس درگیر کرده و سه هزار نفر را به کام مرگ کشانده با توجه به جمعیت زیاد چین عددی قابل توجه نسبت به سایر کشورها با جمعیتی کمتراز چین دارند ولی با تعدادمبتلایان بیشتر و مرگ و میر بیشتر به دنیال آن مردم چین به زندگی عادی و روزانه خود باز می گردند .
ولی هنوز سایر کشورهای صنعتی و پیشرفته و سایر کشورهاعادی درگیر این ویروس گردیده که کارخانه های آنها در کشورهای خود و بیشترشان در چین تعطیل یا نیمه تعطیل گردیده اند واز نظر اقتصادی ضربه سختی دچار شده وبازار مالی و بورس آنها سقوطی بی سابقه را تجربه می کند .
و همچنین قیمت نفت به پایین ترین میزان خود رسیده که از این نظر برای اقتصاد پس از کرونا برای چین سودی سرشار را به همراه دارد که نی تواند نفت را با قیمتی بسیار کتر خریداری و ذخیره کندو باتوجه ریزش بازار های مالی بورس های بین المللی اقدام به خرید سهام شرکت های دیگر کشورها با قیمتی پایین
تر می کند که در آینده بابالارفتن مجدد شاخص ها پس از کروناسودی سرشار برای چین به همراه دارد
 با تاسیس کارخانه و شرکت ها بین المللی و دیگر کشورها در چین حالا این چین است که با پاک شدن و به صفر رسیدن مبتلایان به کرونادر کشورخود و درگیر کردن دیگر کشورها به ویروس کرونا عملا کارخانه ها و شرکت های و افتصاد دیگر کشورهاسرمایه گذار در کشور خود را به گروگان گرفته است که در اصل شرکت های سرمایه گذار در چین به صورتی جمعی ضرر مالی و اقتصادی فراوان می کنند. 
در ادامه سوالاتی مطرح می گردد که چرا سایر کشورها کارخانه ها وشرکت ها و عملا اقتصاد خود را در چین آن هم به صورتی متمرکز برده اند؟
مزایای سرمایه گذاری در چین:
 منابع انسانی و نیروی کارگر ارزان 
پرداخت مالیات کمتر نسبت به کشور خود
معایب سرمایه گذاری در چین:
بیکار شدن نیروی کار گر و حتی ماهر خود
صادر کردن فناوری و دانش خود به چین به صورتی خواسته و ناخواسته
بهره برداری چین و مهندسی معکوس فناوری کشورهای دیگر و جاسوسی اقتصادی کردن از شرکت ها و کارخانه های دیگردر کشور خود چون همه در چین تاسیس و فعالیت می کنند.
مشغول به کار شدن نیروی کارگر و متخصص چینی و بیکار شدن نیروی خود
دست پیدا کردن چین به فناوری های نوظهور و فناوری دیگر کشورها و استفاده کردن آن علیه خود آن کشورها
و..
راه حل :
راه های مقابله بابحران اقتصادی در دنیا پس از مهار کرونا 
خارج کردن تمامی شرکت ها و کارخانه ها از چین و خروج سرمایه از چین توسط همه کشورهای صنعتی و ابر قدرت ها
متحد شدن دنیا از لحاظ سیاسی و اقتصادی علیه بحران اقتصادی
بازگرداندن کارخانه و شرکت ها به کشورهای خود یا پراکنده شدن سرمایه گذاری در کشورهای مختلف دیگر به لحاظ نیروی کار ارزان
تمرکز زدایی در سرمایه گذاری و تاسیس کارخانه در کشورهای دیگر به سبب نیروی کار ارزان.
درس گرفتن از گذشته که همه شرکت ها و کارحانه ها متمرکز در یک کشورمانند چین  سرمایه گذاری انجام نگیرد و هرمحصول یا کالایی رادر کشور خود تولیدو یا پراکنده در کشورهای دیگر به سبب نیروی کارارزان انجام دهند و فقط از نیروی کارگر آن کشور استفاده گردد و متخصصین را از کشورهای خود استفاده کنند.
دولت ها کارخانه و شرکت ها را برای بازگرداندن سرمایه تشویق کنند.
بازگشت نیروی کار به کشورهای خود.
پرداخت وام کم بهره.
معاف از مالیات برای چند سال و در ادامه کاهش مالیات و پرداخت مالیات به مراتب کمتراز گذشته.
جریمه در نظر گرفتن دولت ها برای شرکت هایی که در چین سرمایه گذاری کرده اند.
مالیات و عوارض گمرکی گرفتن بیشتر از شرکت هایی که کارخانه های آنها در چین یا تایوان یا هنگ کنگ قرار دارد.
و...
در آخر این نکته را متذکر می شود که راه برون رفت از مشکلات اقتصادی تمرکز زدایی است  در یک کشور به خصوص همه محصولات و کالاها تولید نشود که مانند الان می تواند تبعات بدی به همراه داشته باشد 

 
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
خسته نباشی !! ماشاالله به این توان نوشتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
تحلیل خیلی خوبی بود امیدوارم آنچه که نوشتید با فکر و صبر و حوصله انجام بشه روابط اقتصادی با چین باید قطع بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
اتفاقا پیدا کردن جانشین برای چین شروع شده. هند و بنگلادش و مخصوصا مکزیک
در این گزارشات عموما اول باید به ویرایش دیکته ای توجه کرد که ۸۰۰ میلیون دلار بوده یا ۸ میلیارد دلار یا ۸۰۰۰ میلیارد تومان
خداکنه تاتغییروضعیت درآمدومعیشت مردم وازبین رفتن فقرنتونیم نفت صادرکنیم!
...آقايون جهش توليد يعني كيفيتتان را بالا ببريد نه اينكه مقدار توليدتان را ببا كاهش كيفيت بالا ببريد . هنوز توي تعطيلاتن جهش شروع شد .
منفی شدن قبمت نفت یعنی اینکه بهای فروش هر بشکه نفت ار هزینه استخراج آن کمتر باشد. چه کسی این کار را انجام می دهد؟!اگر اختلافات بالای درآمدی تا حدودی کاهش بابد با اندکی صرفه جویی مشکل و نگرانی بیاری خدا نخواهیم داشت.
اگر شما مسئولین به سخنان پیامبر گونه امام خامنه ای گوش دهید به زودی اولبن قدرت سیاسی نظامی اقتصادی خواهیم شد
ديروز بنده ديدم شهرستان خوي كارگران شهرداري بدون دستكش وماسك خيابانها را جارو ميكردند اگر تعطيل كنند چه كسي به داد انها ميرسد اصلا چه كسي ضامن سلامتي انهاست
بورس بای بای
اقایی که می خواهی نفت رو به فراورده تبدیل کنی. با کدوم تکنولوژی.
اگه بلد بودی به جای انرژی هسته ای به فکر اینکار چرا نبودید.
الان از خواب خرسی بیدار شدید.
حاصل فعالیت هسته ای چه بود. چرا نتیجه انتخاب اول هسته ای به اینجا رسیدی که بری نفت فراوری کنی.
با کدوم پول پتروشیمی بسازی.
تو یه نفت که راحت فروش میره رو ازت نمی خرن. بیا از تو فراوده بخرن.

شما کی هستید که حتی دو دوتا چهار تا رو بلد نیستی.
حالا می خواهی دو دوتا رو بکنی ۱۰۰۰ تا.

یا حق
یاد سخن تکراری جماعت مفت خور می افتم که بارها می گفتند پس سهم پول نفت ما چی شد حالا باید یک چیزی هم بدهند.یا کارکنند یا گرسنه بمانند.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
بالاخره نگفتی چی شد!
یه مطلبی رو خدمت دوستان عرض کنم
نه بورس رشد به معنای واقعی که حاصل از جریان سوداوری شرکتها باشه،داره ونه قیمت مسکن بالا رفته
چیزی که اتفاق افتاده افت ارزش پول ما هست واقتصاد ورشکسته.
سهام اکثرا به دلیل ارزش گذاریشون با قیمت جایگزینی دلار هست که بالا میره وارزش برند و بعضا زمینها و امللاکی که کارخونجات دارن.
مسکن هم به دلیل کمبود عرضه و قسمت عمده ش هم افت ارزش پول ملی
پراید هم شده 70میلیون؟؟؟؟
رشد واقعی قیمت در هیچ بخشی از اقتصاد اتفاق نیفتاده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر